Dragon’s Dogma 2 | Review

61

Η μεγάλη, σκοτεινή, φανταστική γη στην οποία βρισκόμαστε στο Dragon’s Dogma 2 είναι διαφορετική από αυτήν του προηγούμενου παιχνιδιού, αλλά είναι εξίσου γεμάτη με ανεξερεύνητες διαδρομές για να περιπλανηθείτε και μυστικά για να ανακαλύψετε. Πολλά πράγματα δεν θα τα βρείτε ποτέ αν δεν τα αναζητήσετε ενεργά, μιλώντας με άλλους ή αναζητώντας τα στο ίντερνετ. Μετά την πρώτη μου 30ώρη εμπειρία, είναι εντυπωσιακό πόσα πράγματα απλά δεν είδα. Είναι ένα high fantasy, action-RPG τρίτου προσώπου, και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αποτελεί ένα μοναδικό φαινόμενο στο είδος του. Το RPG της Capcom θέλει να σας εμπλέξει σε έναν κόσμο που είναι προσεκτικά διαμορφωμένος, και κάθε ταξίδι πέρα από τα σχετικά ασφαλή τείχη μιας πόλης ή ενός χωριού φέρνει κάτι απρόσμενο.

Παρόλο που η κρυφή μυστικότητα καταλήγει σε ένα είδος ανταμοιβής που σχεδόν πάντα επαναλαμβάνεται, προσφέρει επίσης μια ατμόσφαιρα που είναι γενικά μυστηριώδης. Το ταξίδι μέσα από τα καταπράσινα δάση και τα σκοτεινά βράχια είναι εξίσου απειλητικό όσο και ενδιαφέρον. Στην αρχή, απλώς το περπάτημα από σημείο σε σημείο αποτελεί μεγάλο κίνδυνο, καθώς οι ερημιές του Dragon’s Dogma 2 είναι γεμάτες με πλάσματα που επιθυμούν να σας κάνουν ένα εύκολο γεύμα. Ομάδες μικρότερων εχθρών συνεργάζονται για να σας απομονώσουν από βοήθεια, ενώ οι λύκοι μπορούν να σας σέρνουν μακριά από το party σας προκειμένου να σας καταβροχθίσουν. Πολλά παιχνίδια ανοικτού κόσμου με κύκλους ημέρας και νύχτας επισημαίνουν τους κινδύνους του να ξεκινήσετε την περιπέτεια το βράδυ, αλλά δεν γνωρίζω κανένα παιχνίδι της κατηγορίας του που να έχει μια πιο ανελέητη νύχτα από αυτήν.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Για όσους έχουν παίξει το πρώτο παιχνίδι της σειράς γρήγορα θα παρατηρήσουν ομοιότητες στην πλοκή, καθώς χωρίς να το έχει πει επίσημα η Capcom, αλλά είναι κάτι που όλοι το αντιλαμβάνονται το Dragon’s Dogma 2 πρόκειται για ένα Remake ή Retelling του 1ου, τα κύρια γεγονότα είναι σχεδόν ίδια, αλλά έχουν αλλάξει τις πόλεις, τους χαρακτήρες και κάποια στοιχεία της πλοκής. Επίσης, παρόλο που το παιχνίδι έχει τον αριθμό 2, στο κυρίως μενού αναγράφεται ως “Dragon’s Dogma” όπως επίσης στην εισαγωγή και στο τέλος του. ΜΟΝΟ σε 1 σημείο εμφανίζεται το “Dragon’s Dogma 2”, το οποίο θα σας αφήσω να το ανακαλύψετε μόνοι σας.

Η περιπέτεια εκτυλίσσεται στα βασίλεια του Vermund και του Battahl. Ως Arisen, είστε ο χαρακτήρας που έχει “σημαδεύτηκε” από τον Δράκο, με την καρδιά του να έχει αφαιρεθεί και το δικαίωμα στο θρόνο του Vermund να του ανήκει. Βρίσκεστε στη φυλακή των Battahl, καταδικασμένοι σε ισόβια σκλαβιά, χωρίς να γνωρίζετε πώς και γιατί βρίσκεστε εκεί. Μετά από λίγο, καταφέρνετε να δραπετεύσετε και να εγκαταλείψετε τα εδάφη του Vermund. Έτσι ξεκινά η αναζήτηση απαντήσεων και η διεκδίκηση του θρόνου που σας ανήκει, αντιμετωπίζοντας έναν ψευδή Arisen που παρουσιάζεται ως κυρίαρχος (ενώ εσείς γνωρίζετε την αλήθεια και τον ονομάζετε False Arisen).

Όσον αφορά την πλοκή, το παιχνίδι προσφέρει μια ενδιαφέρουσα εμπειρία. Το σενάριο μπορεί να φανεί κάπως προβλέψιμο, αλλά υπάρχουν αρκετές ανατροπές που διατηρούν το ενδιαφέρον ψηλά. Αν και η πλοκή εξελίσσεται αργά, η ένταση παραμένει έντονη. Με βοήθεια εκ των έσω, προσπαθούμε να ξετυλίξουμε το νήμα της αλήθειας και να ανέβουμε στον θρόνο που ανήκει, ψάχνοντας παράλληλα απαντήσεις για τον Δράκο και την καρδιά που μας έχει κλέψει, κυριολεκτικά.

Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου το σενάριο δεν βγάζει κανένα απολύτως νόημα, ολόκληρες αποστολές όπου τις κάνουμε χωρίς να έχουν κάποια ουσία, απλώς για να γεμίσουν ώρες στο παιχνίδι. Επιπλέον, η πολύπλοκη γλώσσα κάνει δύσκολη την κατανόηση, καθώς σχεδόν κάθε γραμμή διαλόγου περιέχει ψευδο-αρχαία Αγγλικά, όπως “methinks,” “mayhap,” “aught,” “tis,” και “twill,” για να αναφέρουμε μόνο μερικές.

Να σημειώσω επίσης πως η πρόοδος της ιστορίας προκύπτει μέσω διαλόγων και μερικών σκηνών κομμένων, που εμφανίζονται σπάνια. Δεν παρέχεται ένα δέντρο διαλόγων όπως συνηθίζεται, αντίθετα, ακούτε τον συνομιλητή σας χωρίς συχνά τη δυνατότητα να ανταποκριθείτε ή να επιλέξετε τι θέλετε να ρωτήσετε. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς η Capcom επέλεξε μια γραμμική προσέγγιση στην αφήγηση, προσφέροντας μας μόνο σημαντικές επιλογές για το πώς θέλουμε να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι, με τουλάχιστον τρία διαφορετικά φινάλε.

ΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ

Διαθέτοντας την RE Engine, περίμενα περισσότερα από την Capcom, πρέπει να ομολογήσω. Κατά την πρώτη εβδομάδα πριν την κυκλοφορία του πρώτου σοβαρού patch, το παιχνίδι ήταν σχεδόν αδύνατο να παιχτεί. Ακόμα και με έναν ισχυρό υπολογιστή που διαθέτω και δοκιμάζοντας όλες τις διαθέσιμες ρυθμίσεις που βρήκα στο διαδίκτυο, ακόμα και με τις προσαρμογές στο ελάχιστο, το παιχνίδι φαινόταν προ 15ετίας και τα FPS ήταν κάτω από τα 80, ιδιαίτερα στις πόλεις με πολλούς χαρακτήρες, με τα FPS να μειώνονται στα 20-25! Ακόμα χειρότερα ήταν τα πράγματα στο PS5, όπως διάβαζα, με πολλές αστάθειες, αρκετά bugs, αλλά και αρκετά κρασαρίσματα χωρίς λόγο κι αιτία.

Μετά την επιδιόρθωση και την δυνατότητα να παίξω το παιχνίδι, δεν μπορώ να πω ότι έμεινα απόλυτα ενθουσιασμένος. Παρόλο που τα μοντέλα των χαρακτήρων και των τεράτων είναι πραγματικά εντυπωσιακά και όμορφα κατασκευασμένα, το περιβάλλον μου φάνηκε αδιάφορο. Όλα φαινόντουσαν λίγο θολά, με τα δέντρα και τους θάμνους να είναι απλοϊκά και να μοιάζουν ομοιόμορφα παντού. Επιπλέον, τα animations ήταν ατσούμπαλα και κατά την εξερεύνηση του κόσμου αλλά και στις μάχες. Ειδικά με έναν γρήγορο χαρακτήρα, αισθανόμουν ότι έχανα τον πλήρη έλεγχο, καθώς ο χειρισμός ήταν ασταθής.

Όμως, η θετική αναφορά έγκειται στον φωτισμό (με ενεργοποιημένο το ray tracing). Ειδικά τα εφέ των μαγικών spells αποτελούν μία από τις καλύτερες εκδοχές που έχω δει σε παιχνίδια. Επίσης, ο σχεδιασμός των τεράτων είναι προσεγμένος, με μεράκι και ποικιλία.

Ένα μεγάλο αρνητικό για μένα είναι η διαδικασία μαγειρέματος στο camp, την οποία ερμηνεύω ως τεμπελιά και αδιαφορία. Αρχικά, όταν το είδα για πρώτη φορά, νόμιζα ότι τα γραφικά ήταν τόσο ρεαλιστικά που είχα την αίσθηση ότι μπορώ να φάω το κρέας που έψηνα! Μου πήρε λίγο να το συνειδητοποιήσω, αλλά τη δεύτερη φορά κατάλαβα ότι δεν ήταν γραφικά, αλλά ένα πραγματικό βίντεο κρέατος που μαγειρεύεται που προβαλλόταν. Αυτό με εξόργισε σχεδόν! Είναι δυνατόν να μην έφτιαχναν ένα απλό animation 5-10 δευτερολέπτων με τον χαρακτήρα να μαγειρεύει, αντί να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν ένα πραγματικό βίντεο;

ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ

Η ηχητική εμπειρία είναι εξαιρετικής ποιότητας. Τα εφέ είναι εντυπωσιακά και οι ήχοι του περιβάλλοντος συμβάλλουν στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, ενώ η μίξη τους είναι πολύ καλά ισορροπημένη.

Ωστόσο, η μουσική κατά τη γνώμη μου δεν είναι τόσο εντυπωσιακή όσο θα έπρεπε σε ένα RPG παιχνίδι. Δεν επηρεάζει συναισθηματικά και φαίνεται σχεδόν ανύπαρκτη και αδιάφορη. Δεν θυμάμαι κανένα σημείο του παιχνιδιού, ειδικά σε boss fights, όπου η μουσική να είναι έντονη, όπως έχουμε συνηθίσει σε άλλα παιχνίδια, αλλά εμφανίζεται μόνο σε μερικά cutscenes για να δώσει ηχητική υπόκρουση σε συγκεκριμένες στιγμές.

GAMEPLAY

Και εδώ μπαίνουμε στον λόγο που θα θελήσει να παίξει κάποιος το Dragon’s Dogma 2, ένα τόσο ιδιαίτερο gameplay, με μηχανισμούς και επιλογές που το καθιστούν μοναδικό στο είδος του. Για όσους έχουν παίξει το πρώτο παιχνίδι της σειράς, θα ξέρουν ήδη τους μηχανισμούς με τα Pawns (περισσότερα σε λίγο) και των μαχών.

Εν αρχή, υπάρχει το Character Creation όπου εδώ δίνει ρέστα η Capcom με τα εργαλεία που σας προσφέρονται για να σμιλέψετε τον δικό σας χαρακτήρα είναι άνευ προηγουμένου, καθώς σας επιτρέπουν να παραμετροποιήσετε έως και την τελευταία λεπτομέρεια. Δεν είναι τυχαίο που έδωσε την δυνατότητα σε όσους το είχαν αγοράσει πριν την κυκλοφορία του να μπουν και να φτιάξουν τον χαρακτήρα τους έτσι ώστε να τον έχουν έτοιμο μόλις είναι πλήρως διαθέσιμο. Μάλιστα, υπάρχουν πολλοί που φτιάχνουν διάσημες περσόνες αλλά και χαρακτήρες από παιχνίδια, ταινίες, σειρές κλπ.

Ακολουθεί η επιλογή του vocation – αν και αρχικά έχετε τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων (fighter, archer, thief, και mage), στη συνέχεια ανακαλύπτετε μέσα από την εξερεύνηση επιπλέον vocations, φτάνοντας συνολικά τα 10. Να σημειώσω εδώ ότι μπορείτε να αλλάζετε vocation κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, είτε για εσάς είτε για το pawn σας. Κάθε vocation έχει τη δική του ξεχωριστή λειτουργία στη μάχη, τα δικά του όπλα, εξοπλισμό, καθώς και δεξιότητες. Οι δεξιότητες είναι πολλές στον αριθμό, και μπορείτε να έχετε μέχρι και τέσσερις ενεργές ταυτόχρονα. Έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπουν σημαντική ποικιλία ακόμα και εντός του ίδιου vocation.

Σε ό,τι αφορά το level up, το αντίστοιχο σύστημα είναι αρκετά απλό: κερδίζετε εμπειρία είτε εξερευνώντας, είτε ολοκληρώνοντας αποστολές, είτε απλώς πολεμώντας τέρατα, και το επίπεδό σας αναβαθμίζεται αυτόματα, αυξάνοντας τη ζημιά που προκαλείτε, τα σημεία ζωής σας, το φορτίο που μπορείτε να κουβαλήσετε κ.λπ.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, το παιχνίδι παρέχει ό,τι αναμένετε. Τα διάφορα όπλα και οι πανοπλίες μπορείτε να τα βρείτε κατά τη διάρκεια των περιπλανήσεών σας ή να τα αγοράσετε. Μπορείτε επίσης να τα αναβαθμίσετε χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα υλικά. Το σύστημα looting είναι καλά σχεδιασμένο και ισορροπημένο, δεν σας φορτώνει με νέα όπλα συνεχώς και είναι αξιόπιστο. Επιπλέον, το crafting είναι υποτυπώδες χωρίς να ξεχωρίζει. Να σημειωθεί επίσης ότι οι πρώτες ύλες χαλάνε με την πάροδο του χρόνου, οπότε πρέπει να τις χρησιμοποιήσετε γρήγορα ή να τα συνδυάσετε για να δημιουργήσετε αντικείμενα που διαρκούν περισσότερο. Φυσικά, όλα αυτά καταλαμβάνουν χώρο στο inventory, το οποίο πρέπει να διαχειρίζεστε συνεχώς. Όσο πιο βαρύς είναι ο χαρακτήρας σας, τόσο πιο περιορισμένη είναι η κινητικότητά του και τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνει. Φυσικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα άλλα μέλη της ομάδας σας για να μοιραστείτε το φορτίο.

Περνάμε τώρα στο μοναδικό σύστημα των Pawns ή αλλιώς συντρόφων. Τα Pawns είναι ανθρωπόμορφα πλάσματα που πρακτικά είναι σκλάβοι που ζουν και αναπνέουν για να υπακούν τις διαταγές του Arisen, δηλαδή εμάς. Μαζί με την δημιουργία του χαρακτήρα μας φτιάχνουμε και το Main Pawn, δηλαδή το βασικό NPC που θα είναι μαζί μας από την αρχή έως το τέλος του παιχνιδιού.

Τα υπόλοιπα 2 pawns, προκειμένου να φτιάξουμε το 4μελές party μας, τα «προσλαμβάνετε» με βάση τις ανάγκες σας μέσα από τα Riftstones, τα οποίο βρίσκονται διάσπαρτα στον κόσμο. Στην πραγματικότητα, τα άλλα pawns που παίρνουμε, πρόκειται για ψηφιακές κόπιες των κεντρικών pawns όλων των υπόλοιπων παικτών του τίτλου, κάτι που δημιουργεί ένα πολύ ιδιαίτερο κοινωνικό δίκτυο έμμεσης διάδρασης.

Εντυπωσιακό είναι ότι τα pawns εξελίσσονται συνεχώς μέσω της εμπειρίας τους. Αναγνωρίζουν τις ενέργειές σας, όπως την ολοκλήρωση αποστολών ή τις διαδρομές για την ανακάλυψη μυστικών, και μεταφέρουν αυτήν τη γνώση στον παίκτη ή σε άλλους παίκτες που τα χρησιμοποιούν. Το ίδιο ισχύει και για το κεντρικό σας pawn, το οποίο μεταφέρει την εμπειρία του σε άλλους παίκτες και σας υποστηρίζει με βάση τις γνώσεις που έχει αποκτήσει. Μπορεί να μην σας δίνει όλες τις λεπτομέρειες, αλλά αν γνωρίζει για έναν θησαυρό κοντά σας, θα σας καθοδηγήσει εκεί. Επίσης, προσαρμόζονται στο στυλ παιχνιδιού σας και μαθαίνουν τα μοτίβα συμπεριφοράς σας. Όσο περισσότερο τα κρατάτε μαζί σας, τόσο περισσότερα μαθαίνουν.

Ακόμη, κάθε ένα από αυτά, μέσω μιας συγκεκριμένης επιλογής στο character creation, αλλά και μέσω της αλληλεπίδρασης με το παιχνίδι και την εξέλιξή του, αποκτά μια μοναδική προσωπικότητα. Κάποια είναι πιο επιθετικά στη μάχη, ενώ άλλα αναλύουν πριν δράσουν, κάποια παίρνουν περισσότερες πρωτοβουλίες, άλλα όχι κτλ. Όλα αυτά δημιουργούν μια μοναδική σύνδεση με τους AI χαρακτήρες, που βασίζεται κυρίως στην αλληλεπίδραση μέσω των μηχανισμών του παιχνιδιού, παρά στην αφήγηση.

Σχετικά με τις μάχες, αποτελούν αναμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα συστήματα μάχης σε RPG. Αντιμετωπίζετε κυρίως τέρατα ποικίλων ειδών και διαστάσεων. Το παιχνίδι σας επιτρέπει πλήρη ελευθερία στην προσέγγισή σας, καθώς μπορείτε να γίνετε τόσο δημιουργικός όσο επιθυμείτε. Οι περισσότερες μάχες είναι τυχαίες και, εκτός από κάποιες εξαιρέσεις, δεν υπάρχει τίποτα προκαθορισμένο που να περιορίζει την ελευθερία σας. Στην πραγματικότητα, η ευφυΐα των εχθρών και των pawns, σε συνδυασμό με το διαδραστικό περιβάλλον, καθιστά τις μάχες ενδιαφέρουσες και απρόβλεπτες, προσφέροντας συναρπαστικές εμπειρίες. Τα boss είναι καλά σχεδιασμένα και απαιτητικά, ενώ οι μάχες συχνά διεξάγονται κατά μήκος της πορείας σας και όχι σε συγκεκριμένο χώρο, προσδίδοντας μια φυσική ροή στην περιπέτειά σας.

Μπορείτε να σκαρφαλώσετε στα τέρατα με σκοπό να προκαλέσετε μεγάλη ζημιά στο κεφάλι ή σε άλλα ευαίσθητα σημεία, πάντα με τον κίνδυνο να πέσετε μαζί τους σε κάποιο γκρεμό, για παράδειγμα, ή να πεταχτείτε τόσο ψηλά και μακριά που δεν υπάρχει ελπίδα για επιβίωση. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν δύο αρνητικά σημεία που πρέπει να τονιστούν. Καταρχάς, η ποικιλία των αντιπάλων είναι περιορισμένη. Παρόλο που υπάρχουν φανταστικά τέρατα για να αντιμετωπίσετε, το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας το περνάτε σφάζοντας goblins και μεγάλες σαύρες, και τα boss που συναντάμε κατά κύριο λόγο είναι μονοψήφια σε αριθμό είδους. Δεύτερον, στα πρώτα levels μέχρι να εξοικειωθούμε με τους μηχανισμούς, να αποκτήσουμε εξοπλισμό και abilites είναι πραγματικά δύσκολα. Αλλά από ένα σημείο και μετά οι αναμετρήσεις δεν είναι τόσο απαιτητικές όσο θα έπρεπε, καθώς οι αντίπαλοι δεν αυξάνουν το επίπεδό τους ανάλογα με το δικό σας.  Κάποια συγκεκριμένα vocations, όταν βελτιστοποιηθούν, καθιστούν τις μάχες απλώς αστείες. Προσωπικά, περίμενα περισσότερα από αυτόν τον τομέα, και η αλήθεια είναι ότι απογοητεύτηκα.

Όσον αφορά τον σχεδιασμό αποστολών, όπως συνήθως σε τέτοιου είδους παιχνίδια, τα quests διακρίνονται σε κύριες και δευτερεύουσες. Ο τρόπος που σχεδιάστηκαν οι αποστολές, προάγοντας την επιμονή, την υπομονή και την παρατηρητικότητα, είναι εξαιρετικός. Τίποτα δεν προσφέρεται έτοιμο. Για παράδειγμα, αν χρειάζεστε να αναζητήσετε έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα, θα πρέπει να ρωτήσετε τους κατοίκους του χωριού, να διερευνήσετε κάθε γωνιά, να εντοπίσετε σημειώματα και να βάλετε το μυαλό σας να λειτουργήσει. Είναι απολύτως ρεαλιστικό, χωρίς πολλές οδηγίες για το πώς θα το πετύχετε-απλώς πρέπει να βρείτε τον τρόπο. Πολλές φορές, οι αποστολές είναι σαν γρίφοι, και η μοναδική λύση είναι η καλή εξερεύνηση. Επιπλέον εδώ ο χρόνος, αφού υπάρχει ο κύκλος ημέρας-νύχτας και πολλές φορές πρέπει να τον διαχειριστείτε κατάλληλα, είναι καθοριστικός και δεν είναι σαν τα άλλα RPGs που απλά μαζεύεις μια λίστα με ατελείωτα side-quest και τα κάνει όποτε θες. Αν δεν το κάνεις στον χρόνο που σου δίνει τότε θα δεις την κατάληξη της αδιαφορίας ή της αμέλειάς σου.

Κάπου εδώ να σημειωθεί ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η περιήγηση στον κόσμο είναι κατά 99% με τα ποδαράκια μας ! Και αυτό μάλιστα ήταν ένα από τα δυνατά σημεία που παρουσίαζε η Capcom, με το να δηλώνει μάλιστα “Εάν έχεις ενδιαφέρον παιχνίδι και κόσμο, δεν χρειάζεται να υπάρχει fast travel σύστημα.” (ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ). Το σύστημα μετακινήσεων είναι περιορισμένο, με την πιθανότητα να καταστραφεί το κάρο που έχετε πληρώσει και να συνεχίσετε με τα πόδια. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε τα απαραίτητα αντικείμενα στο inventory σας, χωρίς να γίνετε υπερβολικά βαρύ. Τη νύχτα, πρέπει να βρείτε καταφύγιο σε κάποιο χωριό ή πόλη, να στήσετε κατασκήνωση (εάν έχετε τον ανάλογο εξοπλισμό), ή να αντιμετωπίσετε το γεγονός ότι οι εχθροί είναι περισσότεροι και πιο επικίνδυνοι.

Και εδώ φτάνουμε στον κόσμο του Dragon’s Dogma 2, όπου αν και έχουμε ακούσει για πολλά παιχνίδια, εδώ βρίσκουμε κάτι μοναδικό. Όλοι οι NPCs μπορούν να πεθάνουν, ακόμα και οι έμπoροι και οι δότες αποστολών. Αν συμβεί να σκοτώσετε κάποιον NPC ουσιώδους για την πρόοδο της ιστορίας και το ανακαλύψετε 10 ώρες μετά, το παιχνίδι δεν κάνει τίποτα για να σας βοηθήσει. Μπορείτε να πηγαίνετε στο πλησιέστερο νεκροτομείο και αν τον προλάβετε πριν θαφτεί, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μαγεία για να τον αναστήσετε! Επιπλέον, πρέπει να λάβετε υπόψη ότι υπάρχει μόνο ένα αρχείο αποθήκευσης, πράγμα που σας κάνει να σκεφτείτε προσεκτικά πριν αναλάβετε δράση. Από τον χρόνο λοιπόν, μέχρι τους NPCs που δεν είναι ανίκητοι, το ταξίδι στον ανοιχτό κόσμο και τις αποστολές που πρέπει να ανακαλύψετε και εκτελέσετε εντελώς μόνοι σας, αντιλαμβάνεστε πώς όλα αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα gameplay μοναδικό στο είδος του.

MICROTRANSACTIONS

Κατά την κυκλοφορία, η Capcom εισήγαγε μικροσυναλλαγές στο Dragon’s Dogma 2 που δεν ήταν διαθέσιμες αρχικά και δεν είχαν αναφερθεί. Αυτές σου επιτρέπουν να ξοδέψεις πραγματικά χρήματα για να αγοράσεις ορισμένα συγκεκριμένα αντικείμενα στο παιχνίδι. Καταρχάς, μια διευκρίνιση: όλα τα αντικείμενα αυτά είναι διαθέσιμα δωρεάν μέσα στο παιχνίδι. Αυτά περιλαμβάνουν πράγματα όπως έως πέντε Wakestones με 1 € που επιτρέπουν την ανάσταση χαρακτήρων, ένα Camping Kit Εξερευνητή με 3 € που καταλαμβάνει λιγότερο χώρο αποθήκευσης και ένα Portcrystal με 3 € που επιτρέπει την τοποθέτηση ενός σημείου γρήγορης μετακίνησης στο χάρτη.

Και εδώ ερχόμαστε στην άνω τελεία που είχα βάλει σχετικά με το fast travel και την δήλωση της εταιρείας που παρουσίαζε το παιχνίδι της άκρως ενδιαφέρων και δεν έχει ανάγκη την γρήγορη μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο, σε αντίθεση με τα περισσότερα RPGs. Δεν μπορείς Κυρία Capcom από την μία να μας παρουσιάζεις ότι έχεις τον πιο ενδιαφέρον κόσμο και ότι το fast travel χαλάει την εμπειρία του παίχτη και από την άλλη, χωρίς καμία προειδοποίηση στην κυκλοφορία του να βάζεις επί πληρωμής αντικείμενο που κάνει αυτό ακριβώς που εσύ δεν θες ! Είναι τουλάχιστον αμφίβολο να εισάγεις πληθώρα μικροσυναλλαγών σε ένα παιχνίδι με τέτοιο κόστος 65(PC) και 75(κονσόλες) ευρώ, χωρίς να το γνωρίζει ο αγοραστής. Μάλιστα, στον κωδικό του παιχνιδιού που μας στείλανε για να γίνει αυτό εδώ το review, μας είχαν και σε συνημμένο pdf τον τιμοκατάλογο με τα microtransactions, για να ξέρουμε τι επιπλέον μπορούμε να αγοράσουμε !

Επίσης, όταν κυκλοφόρησε το παιχνίδι, δεν παρείχε δυνατότητα για νέο παιχνίδι, εάν ο παίκτης είχε ήδη δημιουργήσει τον χαρακτήρα του και είχε ξεκινήσει το παιχνίδι. Δεν παρείχε ούτε τη δυνατότητα στον παίκτη να διαγράψει το αρχείο και να ξεκινήσει από την αρχή. Επειδή η Capcom γνώριζε ότι πολλοί παίκτες θα αφιέρωναν ώρες στην δημιουργία χαρακτήρα και όταν ξεκινούσαν την περιπέτεια, θα μετάνιωναν για ορισμένες επιλογές τους και θα ήθελαν να ξεκινήσουν ξανά. Με 2 ευρώ, λοιπόν, μπορείς να αποκτήσεις τη δυνατότητα να προσαρμόσεις ξανά τον χαρακτήρα σου, άμεσα. Δεν χρειάζεται να προσθέσω κάτι άλλο, νομίζω καταλαβαίνεται τι θέλω να πω.

Παρόλο που η πρακτική της ενσωμάτωσης μικροσυναλλαγών σε ένα single-player παιχνίδι είναι ανησυχητική, η παρουσία τους δεν επηρεάζει πρακτικά την εμπειρία του χρήστη που δεν θέλει να τα αγοράσει. Το απόλαυσα εξίσου χωρίς να χρειαστεί να δαπανήσω ούτε ένα ευρώ και δεν αισθάνθηκα ότι είχα την ανάγκη γι αυτά. Παρόλα αυτά, κατανοώ απόλυτα το να μη θέλετε να νιώθετε ότι εκμεταλλεύονται την καλοσύνη σας, ειδικά σε ένα single-player παιχνίδι με τέτοια τιμή. Ωστόσο, να γνωρίζετε ότι αυτές οι μικροσυναλλαγές μπορούν τουλάχιστον να αγνοηθούν χωρίς να επηρεάσουν αρνητικά το gameplay.

 

ΣΥΝΟΨΗ

Το Dragon’s Dogma 2 προσφέρει μια μοναδική old-school εμπειρία, ξεχωρίζοντας σε έναν κλάδο που ολοένα και περισσότερο παράγει τυποποιημένα αντίγραφα RPG. Αποτελεί μια επανεκδοχή και ανανέωση όλων αυτών των εκπληκτικών ιδεών του προκατόχου του, συμπεριλαμβανομένου ενός εντυπωσιακού δυναμικού κόσμου και μερικών από τα καλύτερα συστήματα μάχης στο είδος του.

Μια εμπειρία που δεν συγχωρεί, δεν προσφέρει απλές λύσεις και δεν σας κρατάει από το χέρι. Ενσωματώνει μερικά πολύ έξυπνα συστήματα που βοηθούν στην εμβάθυνση, εκμεταλλευόμενο για παράδειγμα πλήρως τον κύκλο ημέρας-νύχτας και απομακρυνόμενο από τους συνηθισμένους τρόπους όσον αφορά την εξερεύνηση του ανοιχτού κόσμου. Το εξαιρετικό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης των Pawns προσφέρει εν μέρει εμπειρία multiplayer σε ένα παιχνίδι singleplayer, και η συνεχής βελτίωση και εκμάθηση του τρόπου που μάχεστε θα σας κάνει να νιώσετε ότι είστε πραγματικά ο ηγέτης ενός ομάδας που γίνεται συνεχώς ισχυρότερη.

Ωστόσο, αντιμετωπίζει κάποιες τεχνικές και σχεδιαστικές δυσκολίες που το εμποδίζουν να ξεχωρίσει, οι μερικώς αδέξιες κινήσεις των χαρακτήρων, τα χαμηλά fps και εν μέρει ορισμένες κακογραμμένες αποστολές.

Παρόλα αυτά, είναι ένα action-RPG που σε ανταμείβει πλούσια και ανεπανάληπτο σε σύγκριση με τους σύγχρονούς του, αν μπορείτε να είστε υπομονετικοί με τον δύσκολο και ανέμελο κόσμο του. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι ένα παιχνίδι για όλους, αλλά αυτό και μόνο το γεγονός το καθιστά τόσο, τόσο ενδιαφέρον! Εάν αναζητάτε μια απαιτητική action-RPG περιπέτεια που σας προκαλεί, το Dragon’s Dogma 2 είναι μια εξαιρετική επιλογή – αρκεί να γνωρίζετε τι σας περιμένει.

Ευχαριστούμε πολύ την CD Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού, ώστε να επιτευχθεί το Review.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
8
Γραφικά
8
Τεχνικός τομέας
6
Ήχος και μουσική
8
Gameplay
10
Προηγούμενο άρθροΣταματάει την ανάπτυξη του Dead Space 2 Remake η EA
Επόμενο άρθροStar Wars Outlaws: Η αποστολή με τον Jabba the Hutt θα είναι διαθέσιμη μόνο σε όσους έχουν το Season Pass!
Giorgos Fragkiadakis
Passionate GAMER.. Λάτρης των παλιων καλών FPS, RPGs, Action και FIFA lover...
dragons-dogma-2-review-cyprusgamerΤο Dragon’s Dogma 2 προσφέρει μια μοναδική old-school εμπειρία, ξεχωρίζοντας σε έναν κλάδο που ολοένα και περισσότερο παράγει τυποποιημένα αντίγραφα RPG. Παρόλο τα μελανά σημεία του τεχνικού τομέα και την ύπουλη εισχώρηση microtransactions, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή που αξίζει τον χρόνο σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.