Beyond: Two Souls – Review (PC Edition)

1137

Ένα κινηματογραφικό ηφαίστειο συναισθημάτων, με αρχιτέκτονα τον David Cage…

Το όνομα David Cage και Quantic Dream δεν μπορείς να τα ξεχάσεις και πολύ εύκολα. Πρόκειται για έναν δημιουργό, με σχέδιο πλάνο και όραμα που πάντα (και αυτό το μαρτυρούν οι δουλειές του) θέλει να ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και τα φυσιολογικά.

Ένα από τους πατέρες, του interactive είδους, ο Cage μετά από το αριστουργηματικό Heavy Rain, επιστρέφει με κάτι οικείο αλλά συνάμα διαφορετικό. Ο λόγος για το Beyond: Two Souls, το τέταρτο μόλις παιχνίδι της Quantic Dream, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 8 Οκτωβρίου του 2013 για PlayStation 3. Δύο χρόνια μετά, στις 24 Νοεμβρίου του 2015 ήρθε και σε PlayStation 4 και εν τέλει σε PC πριν λίγο καιρό.

Κάποια πράγματα που πρέπει να ειπωθούν πριν αρχίσουμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι του Beyond, είναι πως το παιχνίδι έρχεται με ελληνικό μενού και υπότιτλους. Αρχικά, για όσους το είχαν δοκιμάσει στο PS3, η ιστορία εξιστορούνταν μέσω διάσπαρτων και δίχως σειρά flashbacks, κάτι το οποίο υπάρχει και εδώ αλλά, έπειτα από απαίτηση των fans μπορείτε να διαλέξετε και την επιλογή, της εξιστόρησης με χρονολογική σειρά.

Αξίζει επίσης μα σημειώσουμε, πως στο στο τέλος κάθε κεφαλαίου εμφανίζεται η κάθε μεγάλη απόφαση που πήραμε μέσω ποσοστών σε σύγκριση με τους άλλους παίκτες.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν…

Στο Beyond: Two Souls, θα δούμε την ιστορία της Jodie Holmes (από πίσω κρύβεται η Ellen Page) η οποία γεννήθηκε με ένα ιδιαίτερο χάρισμα. Μέσα της, κατοικεί ο Aiden, μία υπερφυσική οντότητα. Η Jodie θα έρθει αρκετές φορές σε συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα. Άλλοτε τον φοβάται, άλλοτε δείχνει να τον θέλει στην ζωή της. Όπως και να έχει, δεν είναι λίγο να γεννιέσαι με κάτι τέτοιο.

Οι θετοί γονείς της μικρής Jodie, δεν αργούν να αντιληφθούν ότι κάτι πολύ παράξενο και έξω από τα όρια του φυσιολογικού συμβαίνει, παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. Μην μπορώντας να κάνουν κάτι, την παραδίδουν σε έναν επιστήμονα. Ο λόγος για τον, Nathan Dawkins (ναι, σε περίπτωση που σας θυμίζει κάτι είναι ο Willem Dafoe) ο οποίος πλέον αναλαμβάνει τον ρόλο του ”γονέα” της και παράλληλα προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει με την Jodie.

Θα δούμε τη ζωή της, από την σκοπιά πολλών καταστάσεων. Πιο συγκεκριμένα θα την δούμε σε τέσσερις φάσεις της ζωής της, από την πιο μικρή έως και την εφηβική-ανήλικη. Τα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα, τόσο σε σχέση με τους υπόλοιπους ανθρώπους, όσο και με τον εσωτερικό της κόσμο-Aiden, θα είναι σαν μπαλάκι του πινγκ-πονγκ. Και μέχρι εδώ για την ιστορία, όσον αφορά το περιεχόμενο, τα υπόλοιπα τα αφήνω να τα ανακαλύψετε μόνοι σας.

Εδώ όμως πρέπει να αναφερθεί με πόση λεπτομέρεια και μαεστρία ο Cage έχει δημιουργήσει την πλοκή και το σενάριο. Δεν φοβάται, να ανοίξει πολλαπλά μέτωπα ανάμεσα στις προσωπικές σχέσεις των ηρώων οι οποίες πάντα στοχεύουν στον συναισθηματικό κόσμο αυτών. Έτσι, φτάνουμε σε σημείο να βιώνουμε μία ιστορία η οποία μπορεί να παρομοιαστεί ως ηφαίστειο συναισθημάτων. Δεν πρόκειται για μία τρομερά εξαιρετική γραφή, αλλά ο Cage έχει καταφέρει και έχει δημιουργήσει χαρακτήρες με ξεκάθαρες προσωπικότητες, πάθη και συναισθήματα.

Σημαντικό…

Το Beyond: Two Souls, δεν είναι Heavy Rain ως προς το gameplay. Δεν πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο βασίζεται 100% στις επιλογές που θα κάνεις. Είναι κάτι διαφορετικό… Είναι μία συμμετοχή δικιά μας, σε μία προκαθορισμένη ιστορία. Και μην ξεγελαστείτε, μιας και αρκετές φορές, εντός του παιχνιδιού δίνεται η ψευδαίσθηση πως όντως η ”X” επιλογή σας έχει βάρος, και διαμορφώνει την συνέχεια.

Όσον αφορά αυτό καθ’ αυτό το, gameplay χειριζόμαστε, όπως είπα και πριν την Jodie, αλλά πολλές φορές θα χρειαστούμε και τον Aiden. Ο προστάτης-Aiden, είναι αυτός ο οποίος θα βοηθήσει την Jodie σε αρκετά Puzzles, μάχες και άλλα πολλά. Έχει την ικανότητα να διαπερνά τοίχους, εμπόδια, να ανοίγει πόρτες ακόμη και να ”κυριεύει” τους εχθρούς είτε σκοτώνοντας τους είτε να τους παίρνει με το μέρος του και να τους χρησιμοποιεί ως στρατηγικό όπλο.

Ο Aiden έχει κάποιες αδυναμίες όμως, όπως για παράδειγμα στο ότι θα πρέπει να βρίσκεται αρκετά κοντά στην Jodie ώστε να δράσει. Για ακόμη μία φορά, όπως και στο Heavy Rain, βρήκα λίγο ατσούμπαλο την κίνηση του παίκτη στο χώρο. Όχι, τόσο ενοχλητικό, μιας και πιστεύω πως σε σχέση με το Heavy Rain διορθώθηκε η κατάσταση λίγο.

Τώρα, εάν εξαιρέσουμε τα Quick Time Events, τα οποία θα βρείτε κυρίως σε γρήγορα σκηνικά με δράση, ο υπόλοιπος χειρισμός βασίζεται ξεκάθαρα σε κουμπιά και εντολές που θα εμφανιστούν στην οθόνη σας. Αξίζει να αναφέρουμε, πως η Quantic Dream, εισάγει νέα χαρακτηριστικά στο παιχνίδι όπως την ενσωμάτωση stealth μηχανισμού αλλά και shooting.

Τα παραπάνω είναι δύο στοιχεία, εισάγονται τελείως επιφανειακά και πάρα πολύ έξυπνα κατά την γνώμη μου. Μην περιμένετε να παίξετε πιστολίδι ωσάν το CoD.

Ακόμη μία προσθήκη που έχει γίνει, είναι το co-op. Μπορείτε να παίξετε με έναν φίλο σας, έχοντας τον έλεγχο της Jodie και του Aiden αντίστοιχα. Το δοκίμασα για λίγο, αλλά μιας και ήταν η πρώτη φορά που έπαιζα το παιχνίδι, μου αλλοίωνε αρκετά την εμπειρία μου, και εν τέλει αποφάσισα να πορευτώ μόνος. Γενικά, πιστεύω πως εάν το δοκιμάσετε πρώτη φορά καλό θα ήταν να το προχωρήσετε μόνοι. Στα επόμενα sessions, με έναν φίλο θα ήταν αρκετά ενδιαφέρον και διασκεδαστικό.

Τεχνικός Τομέας

Η PC έκδοση είναι χάρμα οφθαλμών. Εξαιρετικοί φωτισμοί και textures με τα μοντέλα δε των χαρακτήρων να αγγίζουν ανά σημεία το πραγματικό. Όντας PC έκδοση, το παιχνίδι προφανώς και έτρεχε πάνω από τα 30 FPS, σε σχέση με τις κονσόλες. Δεν παρατήρησα σκαμπανεβάσματα στο frame-rate. Κολλημένος στα 60 (με ανοιχτό V-Sync). Ένα τρομερά καλό PC port τεχνικά.

Θέλω να σταθώ και να μην ξεχάσω να αναφέρω συγκεκριμένα τις εξαιρετικές ερμηνείες των Ellen Page και Willem Dafoe. Το παιχνίδι, ίσως δίχως την ερμηνεία αυτών των δύο ηθοποιών να μην ήταν από μόνο του τόσο καλό. Πιστεύω πως ήταν ο καταλυτικός παράγοντας και η ακριβέστατη βοήθεια που έπρεπε να πάρει ο Cage ώστε να αποδώσει την ιστορία του.

Και οι παραπάνω εξαιρετικές ερμηνείες έρχονται να δέσουν με το εξαιρετικό ”μουσικό ντύσιμο” των ήχων του Lorne Balfe, γνωστό από την δουλειά του σε τίτλους όπως το Assassin’s Creed III και Revelations, ο οποίος, πήρε την θέση του βασικό συνθέτη των παιχνιδιών της Quantic Dream, Normand Corbeil (Fahrenheit, Heavy Rain).

Μία μουσική γεμάτη πόνο και δράμα η οποία έρχεται να δέσει με την ιστορία πέρα για πέρα.

Εν τέλει… 

Ο David Cage, για ακόμη μία φορά μας παραδίδει μία μοναδική και συναισθηματική εμπειρία. Θα περάσετε από πολλές συναισθηματικές διακυμάνσεις και το μόνο σίγουρο είναι πως θα δεθείτε με την Jodie. Ο τρόπος που χτίζει τον χαρακτήρα της είναι αριστουργηματικός, σε συνεργασία πάντα με τις μοναδικές ερμηνείες των Page και Dafoe.

Από την άλλη μην περιμένετε ένα βαθύ σε επιλογές παιχνίδι. Εδώ ο κύριος σκοπός δεν είναι να χτίσετε εσείς την ιστορία αλλά να την παρακολουθήσετε παίρνοντας ενίοτε απλά τον έλεγχο.

Όπως και να έχει, είναι μία περιπέτεια που πρέπει να ζήσετε όπως και να έχει.

Ευχαριστούμε την Quantic Dream για την παραχώρηση του τίτλου. Εάν θέλετε να βιώσετε και εσείς αυτή τη μοναδική εμπειρία, πατήστε εδώ ώστε να βρείτε το παιχνίδι και μην ξεχάσετε στο check out να βάλετε τον κωδικό ”Zagnaphein”. 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
7
Gameplay
6
Γραφικά
9
Ψυχαγωγία
9
Αντοχή στον Χρόνο
8
Ήχος και Soundtracks
9
Προηγούμενο άρθροZumba – Burn it Up! – Ανοιχτά τα pre-orders στο Nintendo eShop
Επόμενο άρθροGame Releases – Week 21 Οct. 19
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
beyond-two-souls-review-pc-editionΟ David Cage καταφέρνει και παραδίδει μία άρτια και πέρα από τα ''κλισέ'' σενάρια, κινηματογραφική εμπειρία. Page και Dafoe δίνουν μαθήματα υποκριτικής και εν τέλει ζούμε ένα πέρα για πέρα συναισθηματικό μυστήριο. Πρέπει να το ζήσετε. Απλά πρέπει ;)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.