Άρθρο-παραγγελία σήμερα, αλλά με ξέρετε. Χατήρια δεν χαλάω στους αναγνώστες μου. Θέλετε να μιλήσω για το trailer του Mafia 4; Θα μιλήσω για το trailer του Mafia 4. Πόσο μάλλον όταν το πρώτο πρώτο άρθρο μου στην τιτανοτεράστια και παμμέγιστη αυτή σελίδα ήταν για το πρώτο Mafia, το παλιό, το ορθόδοξο.
Τι είδαμε στο trailer του Mafia 4
Τίποτα. Σας το λέω εγώ. Ένα λεπτό trailer και είδαμε, ένα πιστόλι, κάτι σταφύλια, μια lupara (sawed-off shotgun), κάτι πίνακες, ένα σουγιά, την Αγία Ροζαλία μεγάλη η χάρη της κι ένα χωριουδάκι στη Σικελία. Τίποτα άλλο.
Σχολιασμός
Δεν ήταν καν έκπληξη, μιας και ξέραμε περισσότερα από όσα μας έδειξε. Ξέρουμε πως θα είναι prequel, θα διαδραματίζεται στη Σικελία (the Old Country) και θα είναι σε Unreal Engine 5. Hypαρίστηκα; Φυσικά και όχι. Από την κατάσταση του trailer και πόσο generic και bland και άχρωμο ήταν καταλαβαίνω πως το παιχνίδι είναι πολύ στα μπετά. Δεν έχει δείξει (έστω και cinematic) πράγματα που θα έχει μέσα. Πώς θα είναι ο χάρτης, πώς θα είναι η πόλη, πώς θα είναι τα αυτοκίνητα, ποια θα είναι η ιστορία; Όλα είναι στον αέρα, μάλλον γιατί ακόμη δεν έχουν τίποτα χειροπιαστό να δείξουν και προφανώς δεν θέλουν να υποσχθούν πράγματα που δεν μπορούν να κάνουν.
Ο πραγματικός κίνδυνος
Το trailer για μένα είναι irrelevant. Δεν δείχνει κάτι για να δημιουργήσει hype, αλλά δεν δείχνει και κάτι το οποίο να σχολιάσω αρνητικά. Ό,τι μου δείχνει το ήξερα ήδη. Και θα δώσω του στραβού το δίκιο. Το concept “back to the origins” είναι πολύ καλή ιδέα και η επιτυχία του Remake του πρώτου Mafia, δείχνει πως η Hangar 13 ξέρει να κάνει καλή και προσεκτική δουλειά στα παιχνίδια.
ΑΛΛΑ! Για μένα, Mafia σημαίνει Dan Vavra. Χωρίς τον Vavra το franchise χάνει από την ουσία του. Ναι, είναι τρομερό ως gameplay, αψεγάδιαστο στα γραφικά, αλλά του λείπει κάπου η ουσία. Τι να τους κάνω τους overhauled διαλόγους, όταν η ουσία λείπει; Και αυτό ήταν το πρόβλημα και με το 3ο Mafia, το οποίο ήταν ωραίο ως gameplay, αλλά χώλαινε ως ιστορία, ως ουσία, ως κατεύθυνση.
Ακόμη είναι νωρίς. Είμαι αισιόδοξος, αλλά πιστεύω πως χωρίς το κατάλληλο direction και χωρίς το κατάλληλο narrative, θα καταλήξει να είναι απλώς ένα καλό παιχνίδι. Και δεν φτάνει να είναι απλώς ένα καλό παιχνίδι. Πρέπει να ανταποκρίνεται και στην κληρονομιά που κουβαλάει.