Dying Light 2 Stay Human Review | Ένα Sequel που κάνει τα πάντα καλύτερα

636

Ήταν περίπου τέτοια εποχή, πίσω στο 2015, όταν η Techland μας παρουσίασε το Dying Light.

Πιο συγκεκριμένα, 27 Ιανουαρίου του 2015. Ένας τίτλος που έμελλε να αλλάξει τα δεδομένα στο εσωτερικό του τότε ”μικρού” Πολωνικού studio, των 1000 ατόμων, που δούλεψαν σκληρά για να φέρουν στη ζωή το Dying Light, το οποίο από την μία έκανε το ”μπαμ”, δημιουργώντας ένα πολύ μεγάλο κοινό και community, και από την άλλη, για όσους μπόρεσαν να το δουν καθαρά τότε, αποτέλεσε ένα ”spoiler”, για την ιστορία της Techland, το οποίο μας μαρτύρησε για το τι είναι ικανό να κάνει αυτό το studio.

Έπειτα από 6 χρόνια δουλειάς και με πλέον 1500 άτομα στο τιμόνι της ανάπτυξης, το Dying Light 2, το πολυπόθητο sequel το οποίο πέρασε από χίλια κύματα, επιτέλους έφτασε στα χέρια μας και μαζί θα δούμε τι τελικά κατάφερε να μάθει η Techland μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια.

ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ – Ο ΚΟΣΜΟΣ – Η ΙΣΤΟΡΙΑ 

Πριν προχωρήσουμε στο sequel εν τάχει θα ήθελα να αναφερθώ στα γεγονότα του πρώτου, ώστε να υπάρξει μία ροή. Στο πρώτο παιχνίδι, το έτος που ζούμε είναι το 2013 και βρισκόμαστε στην πόλη Harran κάπου στη Μέση Ανατολή. Μία εκπληκτική πανδημία έχει ”σκεπάσει” την πόλη, μετατρέποντας το σύνολο του πληθυσμού σε ζόμπι.

Ενσαρκώνουμε τον Αμερικανό μισθοφόρο Kyle Crane, ο οποίος έχει σταλθεί ως ”undercover” στην πόλη της Harran. Δε θα αναφερθώ σε παραπάνω πράγματα παρά μόνο στο ότι όλα περιστρέφονται γύρω από το ”Antizin”, το φάρμακο το οποίο μπορεί να φέρει το τέλος αυτής της πανδημίας.

Και περνάμε στο Dying Light 2 και το τώρα

Βρισκόμαστε 15 χρόνια μετά το πρώτο παιχνίδι. Με ένα εξαιρετικά δομημένο intro περνάμε στο τώρα. Ένα εμβόλιο έχει εφευρεθεί που πλέον θεράπευσε τον ιό. Κυβέρνηση και παραστρατιωτικές οργανώσεις συνεργάζονται κάνοντας ακόμη πιο εκτεταμένες έρευνες πάνω στη φόρμουλα του εμβολίου, θέλοντας να το χρησιμοποιήσουν για αμυντικούς-στρατιωτικούς σκοπούς.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα πειράματα και οι έρευνες να μην καρποφορήσουν αλλά απεναντίας να στραβώσουν παράγοντας έναν νέο και πιο ισχυρό ιό με όνομα THV (ή αλλιώς The Harran Virus). Ο κόσμος διαλύεται ολοσχερώς. Όλος ο πλανήτης Γη έχει πέσει έρμαιο της νέας πανδημίας και οι άνθρωποι βρίσκουν την ελπίδα στο τελευταίο οχυρό του κόσμου.

Στη Villedor.

O νέος μας ήρωας είναι ένας Pilgrim, με όνομα Aiden. Ως pilgrims έχουν οριστεί, αυτοί οι οποίοι μπορούν και βγαίνουν εκτός συνόρων της Villedor, έχοντας τον ρόλο των μισθοφόρων αναλαμβάνοντας διάφορες επικίνδυνες δουλειές. Ο Aiden, έχει ως σκοπό να βρει την αδερφή του Mia, με την οποία χωρίστηκε από πολύ μικρός.

Και οι δύο τους είχαν πέσει θύμα απαγωγής και χρησιμοποιήθηκαν ως πειραματόζωα, μαζί με άλλα μικρά παιδιά, σε αποτρόπαια πειράματα που αφορούσαν τον THV. O Aiden καταφέρνει να μάθει πως η αδερφή του είναι ζωντανή και βρίσκεται κάπου στην πόλη της Villedor και κάπου εκεί το ταξίδι ξεκινά.

H ιστορία διαρκεί γύρω στις 25-30 ώρες ανάλογα τον τρόπο που παίζετε. Δεν είναι κάτι επαναστατικό, ως προς τη γραφή του, έχει όμως σίγουρα κάποιες πολύ έντονες στιγμές που θα σας κρατήσουν σε εγρήγορση και αγωνία, για την συνέχεια.

Όσον αφορά τη δομή των αποστολών, υπάρχει σίγουρα μία ποικιλία όμως ανά στιγμές υπάρχει και μία επαναληψιμότητα, όμως δεν ενοχλεί. Γενικά μπορώ να πω, πως είμαι ικανοποιημένος από τη δομή και την πορεία της ιστορίας, όμως δεν αποτελεί μία μοναδική αφήγηση που θα μείνει για πάντα μέσα στο μυαλό μου.

Η Techland, μίλησε πολύ, για το πόσο οι επιλογές παίζουν ρόλο στην έκβαση της ιστορίας. Σε πρώτη φάση να πω, πως ναι, αυτό λειτουργεί πολύ σωστά. Βρήκα τον εαυτό μου πολλές φορές να νοιώθει άβολα με τις επιλογές που κλήθηκα να κάνω και εφόσον κατέληξα κάπου, είδα οι επιλογές μου να έχουν αντίκτυπο στον κόσμο και τα γεγονότα που ακολουθούσαν.

Δεν ξέρω, εάν επηρεάζει το τέλος της ιστορίας, εάν ενδεχομένως λαμβάνεις διαφορετικά τέλη, ανάλογα την πορεία που επέλεξες, αλλά σίγουρα τα γεγονότα ενδιάμεσα, θα διαφέρουν από παίκτη σε παίκτη.

ΧΑΡΤΗΣ-PARKOUR-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Ο χάρτης του Dying Light 2, είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερος από αυτόν του πρώτου παιχνιδιού. Μάλιστα η Techland ανέφερε, πως για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι 100% θα χρειαστείτε περίπου 500 ώρες! Δεν μπορώ να επιβεβαιώσω αυτό τον αριθμό, αλλά αυτό που μπορώ να πω είναι πως το υλικό είναι πραγματικά άφθονο, γεμάτο αποστολές και δραστηριότητες.

Το map έχει πάνω κάτω την ίδια χρωματική παλέτα με το πρώτο map αλλά έχει αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο. Μου θυμίζει τα ερείπια και τον κόσμο που χτίστηκε στην πρώτη σεζόν του Walking Dead. Και όχι επειδή έχει ζόμπι, και το παιχνίδι πραγματεύεται το ίδιο concept. Ο κόσμος και τα landmarks του παιχνιδιού, φέρνουν πάρα πολύ έντονα vibes από το Walking Dead.

Αξίζει να αναφέρουμε πως το παιχνίδι δίνει real-time κύκλο ημέρας και νύχτας. Όσοι παίξατε το πρώτο παιχνίδι, γνωρίζετε πως το βράδυ για παράδειγμα τα πράγματα είναι πιο δύσκολα μιας και τα ζόμπι γίνονται πιο επικίνδυνα. Πρέπει στις βραδινές σας εξορμήσεις να είστε προσεχτικοί και δε από έναν συγκεκριμένο τύπο ζόμπι, ο οποίος εάν σας μυριστεί ουρλιάζει και καλεί τα υπόλοιπα και ένα θανατηφόρο κυνηγητό αρχίζει!

Πραγματικά, το βραδινό chase είναι ότι πιο αγχωτικό και παράλληλα απολαυστικό υπάρχει στο παιχνίδι. Ο μόνος τρόπος για να λήξει είναι να πάτε κάτω από κάποια λάμπα με UV φως το οποίο απομακρύνει τα ζόμπι αλλά παράλληλα βοηθά και το immunity bar του Aiden το οποίο κατά τις βραδινές ώρες πέφτει.

Nα διευκρινίσω εδώ πως τόσο ο Aiden όσο και σχεδόν όλοι οι άνθρωποι της πόλης έχουν ήδη μολυνθεί αλλά μπορούν και ελέγχουν τον ιό.

Περνώντας στο parkour… Είναι η ραχοκοκαλιά του παιχνιδιού και ο λόγος που το παιχνίδι έγινε γνωστό. Λάτρεψα το παρκούρ στο πρώτο παιχνίδι και ακόμη περισσότερο στο Stay Human! Έπρεπε να δουλεύει σωστά και έτσι έγινε!

Το παρκούρ αποτελεί το μόνο μέσο μετακίνησης σας στην πόλη ενώ το fast travel ξεκλειδώνεται λίγο αργότερα, καθώς προχωράτε στην ιστορία, ξεκλειδώνοντας σταθμούς μετρό σε κάθε περιοχή, και κάνοντας fast-travel μεταξύ αυτών.

Δουλεύει αστραπιαία, άμεσα, όμορφα. Ο Aiden κυριολεκτικά μπορεί να πηδήξει σε σχεδόν οποιοδήποτε ύψωμα η εμπόδιο βρίσκεται στην πόλη ενώ η δημιουργία του κόσμου, βοηθά άρρηκτα σε αυτό. Η εξοικείωση με τους μηχανισμούς του παρκούρ, δε θα σας πάρει πολύ και είμαι σίγουρος πως είτε είστε νέος παίκτης είτε έρχεστε από το πρώτο παιχνίδι θα το λατρέψετε!

Το παρκούρ όμως δε βοηθά τον Aiden όμως μόνο στη μετακίνηση αλλά και στη μάχη με ζόμπι και ανθρώπους. Πολλές φορές θα κληθείτε να κάνετε διάφορες ”ταρζανιές” και ακροβατικά απέναντι στους εχθρούς σας, ώστε να πάρετε θέση ισχύος και πλεονέκτημα.

Γενικά είμαι ενθουσιασμένος από το παρκούρ του παιχνιδιού, εξαιρετική δουλειά!

Στις λοιπές δραστηριότητες θα βρούμε από side missions, μέχρι random events στον δρόμο, όπως για παράδειγμα να σώσουμε κάποιον survivor από zombies, να ξεκλειδώσουμε πύργους οι οποίοι προσφέρουν UV Lights τα οποία θα μας βοηθήσουν το βράδυ και ακόμη περισσότερα.

GAMEPLAY-UPGRADES

Στο Gameplay αυτό καθ’ αυτό δεν υπάρχουν ριζοσπαστικές αλλαγές, Συνεχίζει το παιχνίδι να βασίζεται στο Melee combat. Από τσεκούρια και μαδέρια, μέχρι σπαθιά katana όλα είναι μέσα. Υπάρχουν και τα range όπλα όπως τα τόξα αλλά και τα κανονικά όπλα στα οποία δεν έχετε προφανώς πρόσβαση αμέσως.

H μάχη έχει εμπλουτιστεί με νέα animations και γενικά λειτουργεί πολύ σωστά. Δε θα την έλεγα απαιτητική, αλλά είναι ευχάριστη και άκρως διασκεδαστική.

Στο παιχνίδι έρχεται ένα αρκετά εμπλουτισμένο RPG σύστημα αναβαθμίσεων. Αρχικά ο Aiden έχει το δικό του skill tree το οποίο χωρίζεται σε Combat και Parkour. Καθώς αναβαθμίζετε, μπορείτε να αντιληφθείτε έντομα την αλλαγή του Aiden σε gameplay επίπεδο. Δεν υπάρχουν για να υπάρχουν.

Πλέον έχουμε tiers στα όπλα και τον εξοπλισμό. Από common σε λευκό χρώμα που είναι το τυπικό tier μέχρι και το artifact tier σε χρώμα χρυσό.

Αλλαγή υπάρχει και στο repair των όπλων τα οποία δε χρειάζονται πλέον resources για να κατασκευαστούν αλλά μπορείτε να τους προσθέσετε περισσότερο durability βάζοντας τους, mods.

Επίσης, μπορείτε να αναβαθμίσετε τόσο το stamina σας όσο και το health bar σας μέσω εύρεσης Inhibitors, που βρίσκονται διάσπαρτοι στον κόσμο αλλά τις περισσότερες φορές θα πιεστείτε για να τα βρείτε, μιας και φυλάσσονται καλά συνήθως σε πολύ επικίνδινες ζώνες με ζόμπι.

Γενικά πρόκειται για ένα αρκετά απλοϊκό RPG σύστημα, όχι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί αλλά λειτουργεί τέλεια.

Να πούμε πως και εδώ ο τίτλος υποστηρίζει co-op μέχρι και 4 άτομα παρακαλώ! Οπότε, τι καλύτερο να παίξετε με την παρέα σας;

ΟΠΤΙΚΟΣ-ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το παιχνίδι σε PC. Σε γενικές γραμμές είναι ένα αρκετά δουλεμένο παιχνίδι σε ένα αρκετά καλό optimization. Ο οπτικός του τομέας σε πρώτη φάση στέκεται πολύ καλά, δεν κόβει όμως την ανάσα. Τα πράγματα αλλάζουν, προς το πολύ καλύτερο εάν γίνουν και enable όλα τα RTX φίλτρα, τα οποία φυσικά απαιτούν και ένα καλό σύστημα.

Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το παιχνίδι και χωρίς RTX και με RTX και τα αποτελέσματα είναι εμφανέστατα. Σε τομείς όπως οι σκιές, οι αντανακλάσεις, οι φωτισμοί, το ray-tracing κάνει μεγάλη διαφορά. Μη στεναχωριέστε εάν δεν είστε κάτοχος κάποιος RTX κάρτας. Το παιχνίδι ξαναλέω είναι αρκετά όμορφο και από μόνο του.

Ένα αρκετά καλό port και προσβάσιμο ακόμη και για ποιο αδύναμα συστήματα. Επίσης αξίζει να πω, πως ακόμη και πριν το day one patch το οποίο δόθηκε σήμερα 4 Φεβρουαρίου όπου ανέβηκε και το Review, δεν υπήρχαν bags η glitces. Σε 40 ώρες gameplay είδα μόνο ένα glitch το οποίο επιδιορθώθηκε όταν έκανα απλό fast travel και ξαναγύρισα στο ίδιο μέρος. Πολύ προσεγμένο και σε αυτόν τον τομέα.

Μετά και το day one patch με πάνω από 1000 fixes το παιχνίδι είναι δίχως αμφιβολία σε εξαιρετικό τεχνικό επίπεδο.

Αυτό όμως που αγάπησα είναι η ατμόσφαιρα της πόλης και το όλο vibe που βγάζει. Ξαναλέω είναι σαν να είναι βγαλμένη η πόλη από το Walking Dead, και όλη η αίσθηση είναι πέρα από τα λόγια που ενδεχομένως μπορώ να γράψω εδώ, πρέπει να το βιώσεις.

ΗΧΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ-SOUNDTRACKS

Ένα από τα αγαπημένα μου στοιχεία στο παιχνίδι είναι το ΕΞΑΙΡΕΤΙΚO soundtrack που φέρνει το παιχνίδι. Πραγματικά, λάτρεψα τη μουσική του, η οποία δένει εκπληκτικά με τον κόσμο που έχει φτιάξει η Techland. Ανατριχιαστικά soundtracks ανά στιγμές, δημιουργούν κάτι εντελώς μοναδικό.

Γενικά ο ηχητικός τομέας είναι πολύ καλά δουλεμένος. Για παράδειγμα, τη νύχτα θα ακούτε στο βάθος της πόλης απόκοσμες βουές, ανθρώπους να ουρλιάζουν και γενικά ένα feeling μέσω της ηχητικής παλέτας, που μπορεί και σε ταξιδεύει σε αυτόν το Post-Apocalyptic κόσμο που κυριεύει η πανδημία.

Πραγματικά, αξίζει να ακούσετε το soundtrack παρακάτω:

Εν κατακλείδι

Το Dying Light 2 είναι με σιγουριά ένα sequel που κάνει τα πάντα καλύτερα, σε όλους τους τομείς. Δεν είναι τέλειο αλλά στο τέλος της ημέρας είναι ένα στιβαρό και πέρα για πέρα διασκεδαστικό παιχνίδι, όντας 100% το πιο ώριμο έργο της Techland.

Θεωρώ, πως το παιχνίδι είναι η αρχή μίας μεγάλης πορείας που είναι ικανό να διανύσει το Πολωνικό studio και με σιγουριά μπορώ να πω πως ακόμη και εάν δεν είστε fan του πρώτου παιχνιδιού, δώστε μία ευκαιρία σε αυτό. Δεν θα σας απογοητεύσει για κανένα λόγο.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
8
Gameplay
9
Γραφικά
8
Ψυχαγωγία
10
Ήχος και Soundtracks
10
Προηγούμενο άρθροΠλήρης παρουσίαση και πρώτα Gameplay πλάνα από το GhostWire: Tokyo
Επόμενο άρθροΗ Rockstar επιβεβαίωσε πως το GTA 6 βρίσκεται υπό ανάπτυξη και είναι σε καλό δρόμο!
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
dying-light-2-stay-human-review-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-sequel-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%ac%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b1-%cf%80%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8d%cf%84%ce%b5%cf%81Ένα sequel καλύτερο σε όλα, σε σχέση με τον προκάτοχο του. Το πιο ώριμο και βαθιά δουλεμένο έργο της Techland. Αξίζει δίχως αμφιβολία να επενδύσετε πάνω του!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.