Assassin’s Creed Valhalla Review | Ένδοξη η άνοδος προς την Βαλχάλα

1014

Έπειτα από το πρόσφατο Review μας για το Assassin’s Creed Valhalla, στο PlayStation 4, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ, σειρά έχει να δούμε και την PC έκδοση και τι παραπάνω προσφέρει θεωρητικά, η ”καλύτερη” από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών και οπτικού τομέα.

Εκτός αυτού, θα ήθελα να παραθέσω φυσικά και την δικιά μου εμπειρία με το παιχνίδι. Μία εμπειρία, η οποία με άφησε από το πουθενά άφωνο.

Assassin’s Creed Valhalla λοιπόν, και έπειτα από την αλλαγή πορείας της Ubisoft στο franhcise, όσον αφορά κυρίως το gameplay, προσεγγίζοντας μία πιο RPG ιδεολογία, μετράμε τον τρίτο τίτλο αυτού του ”reboot” εάν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι.

Μετά την Αρχαία Αίγυπτο με το Origins και το δικό μας, Ελληνικό, Odyssey στο οποίο ταξιδέψαμε στην Αρχαία Ελλάδα, ήρθε η ώρα να βιώσουμε την εποχή των Βίκινγκς.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα το 873 μ.χ. Οι Βίκινγκς εισβάλλουν στην Αγγλία, αναζητώντας μία νέα πατρίδα, μία καλύτερη ζωή.

Στα ενδότερα της ιστορίας, αναλαμβάνουμε τον ρόλο του/της Eivor. Ναι, και εδώ θα έχετε την δυνατότητα να διαλέξετε ανάμεσα σε αρσενικό ή θηλυκό πρωταγωνιστή μόνο που σε σχέση με το Odyssey έχουν τα ίδια ονόματα (Kassandra και Alexios στο Odyssey).

Επί προσθέτως, έχουμε και την νέα τρίτη επιλογή, να διαλέγει το παιχνίδι να μας εναλλάσσει ανάμεσα στον θηλυκό και αρσενικό Eivor.

Για ακόμη μία φορά έχουμε την Layla Hassan, την οποία είδαμε στα Origins και Odyssey, η οποία έχει ανακαλύψει τον σκελετό του Eivor στην σύγχρονη εποχή και μέσω του Animus, προσπαθεί να βιώσει όλα όσα έζησε ο Assassin.

Περιττό να πούμε πως η διαχρονική μάχη ανάμεσα σε Assassins και Templars συνεχίζεται και εδώ, με το αγαπημένο Ηidden Blade να επιστρέφει!

Ζώντας στα παγωμένα βουνά της Νορβηγίας ο Eivor μέσα από αναπάντεχα γεγονότα που συνέβησαν στο clan του, παίρνει την απόφαση να ταξιδέψει στην Αγγλία για μία νέα ζωή και ένα νέο σπιτικό.

ΤΟ GAMEPLAY

Μην περιμένετε ριζικές αλλαγές στο σύστημα μάχης αυτό καθ’ αυτό σε σχέση με τα Origins και Odyssey, αλλά…

Υπάρχουν πολλαπλές προσθήκες, το οποίο το διαφοροποιούν σε σημεία και προσθέτουν την δικιά τους αισθητική, στην εμπειρία των Βίκινγκς.

Όπως γνωρίζετε οι περισσότεροι, ένα πράγμα το οποίο διέκρινε τους Βίκινγκς ήταν η ωμή βία που χρησιμοποιούσαν στις μάχες τους, κάτι το οποίο δεν λείπει από εδώ. Θανατηφόρα executions τα οποία χαρακτηρίζονται μέσω του stun meter. Όταν αυτό μηδενίσει, μπορείτε να πραγματοποιήσετε ένα finishing move, το οποίο συνήθως τον σκοτώνει.

Πλέον τα abilities χωρίζονται σε Ranged Abilities και Melee Abilities. Όπως φανερώνουν τα ονόματά τους από την μία έχουμε να κάνουμε με abilities τα οποία χρησιμοποιείτε κυρίως το τόξο σας και από την άλλη τα abilities τα οποία έρχεται σώμα με σώμα με τον εχθρό.

Τα abilities ξεκλειδώνονται, βρίσκοντας τα λεγόμενα Books of Knowledge στον κόσμο του παιχνιδιού.

Από την άλλη έχουμε τα Passive Skills, τα οποία έχουν χωριστεί σε ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ skill tree και χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Bear Tree, Raven Tree και Wolf Tree.

Κάθε skill προσθέτει έναν ακόμη πόντο στην συνολική δύναμη σου (POWER). Δεν έχεις level σαν παίκτης, αλλά power η οποία αντικατροπτίζεται από το πόσα skills έχει ξεκλειδώσει.

Για παράδειγμα, εάν έχει 100 skills unlocked έχεις 100 Power, και πάει λέγοντας. Στα skills, θα βρείτε διαφόρων ειδών πράγματα ανάλογα το πως θες να διαμορφώσεις τον χαρακτήρα σου.

Από extra % σε ζωή και heavy attack μέχρι και chain assassinations και άλλα πολλά. Το skill tree, πραγματικά είναι πολύ μεγάλο και πολυποίκιλο.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ένα μεγάλο κεφάλαιο στα προηγούμενα δύο παιχνίδια ήταν ο εξοπλισμός. Armor και όπλα. Η Ubisoft, αλλάζει την συνταγή και εδώ.

Ξεχάστε το άφθονο Loot και gear. Επίτηδες έχει μειωθεί ώστε η εταιρία να σε αναγκάσει να αφοσιωθείς σε ένα συγκεκριμένο όπλο ή armor από την αρχή προχωρώντας το σε αναβαθμίσεις και φτάνοντας το στην καλύτερη μορφή του.

Όπως και στα skills έτσι και εδώ κάθε κομμάτι εξοπλισμού συνδέεται με τα τρία μονοπάτια που μπορείς να πάρεις, Wolf, Bear και Raven.

Ανάλογα το gear καθορίζεται και τα bonus που θα πάρεις από τα skills που έχεις ξεκλειδώσει.

Για να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας, θα πρέπει να επισκεφτείτε τον σιδηρουργό του sattlement σας, έχοντας φυσικά τα κατάλληλα υλικά, τα οποία μπορείτε να βρείτε στον κόσμο του παιχνιδιού, από την φύση έως και σε special crates σε οχυρά.

Και μιας μίλησα παραπάνω για το Sattlement…

Τα sattlements επιστρέφουν στο παιχνίδι. Στο Valhalla, η βάση του Assassin μας επιστρέφει και φέρει το όνομα Ravensthorpe. Είναι το μέρος που πρωτοπάτησε ο Eivor όταν γνώρισε τα Αγγλικά εδάφη και έμελλε να γίνει το σπίτι του.

Στο Ravensthorpe, θα πρέπει να χτίσετε μία κοινότητα η οποία διέπεται από πολλά μέρη και κτίσματα τα οποία θα βοηθήσουν τόσο εσάς όσο και τους συντρόφους σας σε διάφορα θέματα.

Από την στέγαση του blacksmith για τα upgrades των όπλων σας και του armor σας, την οργάνωση του crew σας και το customization του πλοίου σας μέχρι και κτίρια τα οποία ασχολούνται με το ψάρεμα και το κυνήγι τεράτων, προσφέροντας σας μεγάλες ανταμοιβές  καθώς ακόμη και το customization στα μαλλιά σας, το μούσι σας και τα τατουάζ σας σε όλο σας το σώμα.

Μιας και ανέφερα το πλοίο πάνω… Δεν έχουμε ναυμαχίες και μάχες στην θάλασσα όπως στο Odyssey.

ΤΕΛΟΣ ΤΑ SIDE QUESTS

Η αλήθεια είναι πως είχαν κουράσει. Τα side quests καταργούνται από το παιχνίδι.

Πλέον στον χάρτη θα βρείτε τριών ειδών κουκίδες, που χαρακτηρίζονται από μπλε (mysteries) άσπρο (artifacts) και κίτρινο (wealth) χρώμα αρχικά.

Το κίτρινο είναι συνήθως μία τοποθεσία ενδιαφέροντος, όπου θα βρείτε gear, η μπλε διάφορα μυστήρια όπως κάποια μικρά Puzzles τα οποία συνδέονται με κάποιο μυστήριο ή και εξαιρετικά μικρές ιστορίες με τυχαία NPCs ενώ το άσπρο διάφορα κειμήλια σπάνιας αξίας.

Από εκεί και πέρα, έχουμε τα world events, στην θέση των side quests, τα οποία πραγματεύονται διάφορα πράγματα. Άλλα έχουν κωμικό χαρακτήρα, αλλά πιο σοβαρό και σε ταξιδεύουν στην τότε μυθολογία. Δεν κουράζουν, δεν είναι επαναλβανόμενα.

Είναι πρωτότυπα και σε ξεκουράζουν ευχάριστα από την κύρια ιστορία, στην οποία η Ubisoft αυτή την φορά έχει δώσει όλη της τον εαυτό παραδίδοντας ένα εξαιρετικά γραμμένο σενάριο, θυμίζοντας μας τα παλιά. Τα πολύ παλιά…

Οι επιλογές στους διαλόγους, συνεχίζουν να υπάρχουν και εδώ και φυσικά έχουν την σημασία τους. Ανάλογα τις επιλογές σου, χτίζεις τις σχέσεις σου με τους ανθρώπους και φυσικά είσαι εσύ αυτό που οδηγεί την ιστορία μέχρι το τέλος.

Συμμετέχοντας στο flyting, το οποίο είναι το Diss Battle Rap, της εποχής, έχετε την ευκαιρία να αυξήσετε το charisma σας, δίνοντας σας περισσότερες επιλογές στους διαλόγους σας και ξεκλειδώνοντας νέα μονοπάτια.

Φυσικά έχουμε και άλλες δραστηριότητες-activities, όπως τα Raids, στα οποία μαζί με το crew σας, προχωράτε σε επιδρομές κάστρων ή εκκλησιών, με σκοπό να κατακτήσετε τα λάφυρα που κρύβονται εκεί. Εξαιρετική η απεικόνιση των raids, όπως τα έχουμε δει να αναπαράγονται σε ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές, δίνοντας μας μία αίσθηση για το πως λεηλατούσαν οι Vikings.

Σε άλλα activities, μπορείτε επίσης να ψαρέψετε, να κυνηγήσετε Legendary ζώα, ακόμη και να συμμετέχετε και σε Drinking Games, το οποίο βρήκα άκρως διασκεδαστικό!

Όπως και στο Odyssey και εδώ το The Order of the Ancients κάνει την εμφάνισή του. Ο Eivor, αναπόφευκτα μέσα από διάφορα γεγονότα και πλέον Assassin και με την ευλογία του Brotherhood, θα βγει στο κατόπι για να τελειώσει μέχρι και τον τελευταίο.

Έτσι έχουμε ένα ξεχωριστό tree, για αυτούς που απαρτίζουν το Order, και όπως και στο Odyssey, μέσω διάφορων clues θα οδηγηθείτε στο να βρείτε τον επόμενο. Η διαφορά είναι ποσοτική εδώ, μιας και το tree είναι μικρότερο.

ΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Το παιχνίδι χρησιμοποιεί την ίδια μηχανή γραφικών με το Odyssey και είναι χάρμα οφθαλμών. Σε σημεία φαίνεται το upgrade που έχει γίνει σε τομείς όπως τα Textures και οι σκιές.

Από τα παγωμένα και χιονισμένα βουνά της Νορβηγίας μέχρι τα καταπράσινα λαγκάδια της Αγγλίας τις αγγλοσαξονικές εκκλησίες και οχυρά καθώς και τα καπηλειά της εποχής, το παιχνίδι είναι ένα καλλιτεχνικό κάδρο όπου σταθείς.

Στον τεχνικό τομέα αυτό καθ’ αυτό σε γενικές γραμμές είναι ικανοποιημένος. Ανάλογα το μέρος του χάρτη είχα και τα σκαμπανεβάσματα στο framerate μου αλλά με λίγο ψάξιμο και κατάλληλες ρυθμίσεις κατάφερα να έχω σταθερό framerate.

Σίγουρα θα μπορούσε να γίνει καλύτερο optimization αλλά δεν έχουμε να κάνουμε και με το χάλι που είδαμε στο Watch Dogs Legion.

ΜΟΥΣΙΚΗ-ΗΧΟΣ

Εάν όχι το καλύτερο, ίσως το καλύτερο soundtrack που έχει γραφτεί ποτέ στο franchise, δίχως πολλά πολλά.

Δια χειρός Jesper Kyd (Assassin’s Creed, Assassin’s Creed II, Assassin’s Creed: Brotherhood, Assassin’s Creed Revelations), Sarah Schachner και Einar Selvik το αποτέλεσμα που παραδίδεται είναι διθυραμβικό.

Άκρως μελετημένο πατά ΑΚΡΙΒΩΣ όχι μόνο στην τότε εποχή με βαριές βόρειες μελωδίες αλλά πατά, τελείως μαγικά, και στο συναίσθημα που παράγει η κάθε σκηνή το κάθε cutscene.

Δεν έχω να πω πολλά, ήδη το έχω στα αγαπημένα μου στην λίστα του Spotify. Για όσους δεν έχουν, απολαύστε:

Κάτι μου ξένισε και ίσως να είναι από τα απειροελάχιστα αρνητικά του τίτλου, είναι το lipsync και γενικά το voice acting των περισσότερων ηθοποιών.

Από την μία το lipsync ήταν τελείως ασυγχρόνιστο και πρόχειρο από την άλλη, πολλές φορές η φωνή του ηθοποιού δεν κολλούσε με τον χαρακτήρα εντός του παιχνιδιού.

Μικρό το κακό, αλλά πρέπει να αναφερθεί.

Εν κατακλείδι…

H Ubisoft επιστρέφει και με αφήνει από το πουθενά ξαφνιασμένο με αυτό που παρέδωσε. Το franhcise είχε μία σταθερή και καλή πορεία έχοντας το fan base του αλλά εδώ και χρόνια δίσταζε να κάνει το παραπάνω βήμα και δε στον τομέα του storytelling.

Έχουμε να κάνουμε με μία θεσπέσια ιστορία γεμάτη plot twists, ανατροπές καλές και κακές και γενικά φαίνεται εξ’αρχής πως έχει δοθεί τεράστια λεπτομέρεια σε αυτόν τον τομέα.

Νέες ιδέες στην εξερεύνηση του κόσμου και στα quests δίχως να κουράζει, με πολύ όμορφες προσθήκες στο gameplay δίνοντας του, την δικιά του ταυτότητα.

Σίγουρα είναι μακράν το καλύτερο παιχνίδι σε σχέση με τα Origins και Odyssey και τολμώ να πω ένα από τα καλύτερα Assassin’s που φτιάχτηκαν ποτέ.

Ευχαριστούμε την G3 Great Games και την Ubisoft για την παραχώρηση της PC έκδοσης, ώστε να επιτευχθεί το Review.

 

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
8
Gameplay
8
Γραφικά
9
Ψυχαγωγία
9
Αντοχή στον Χρόνο
8
Ήχος και Soundtracks
10
Προηγούμενο άρθροCyberpunk 2077- Όσα είδαμε στο Night City Wire: Episode 5
Επόμενο άρθροΟι Black Friday 2020 προσφορές του PlayStation Store
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
assassins-creed-valhalla-review-%ce%ad%ce%bd%ce%b4%ce%bf%ce%be%ce%b7-%ce%b7-%ce%ac%ce%bd%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%82-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b2%ce%b1%ce%bb%cf%87%ce%ac%ce%bbΤο Assassin's Creed Valhalla, είναι μία απρόσμενη προσθήκη στην σειρά, δίνοντας μία εξαιρετική εμπειρία, ένα παιχνίδι αντάξιο του ονόματος που δημιούργησε το franchise. Αγαπάτε ή όχι την σειρά, αξίζει να επενδύσετε πάνω του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.