Star Wars: Squadrons Review

764

Το νέο παιχνίδι Star Wars είναι πλέον γεγονός και δεν είναι άλλο από το Star Wars: Squadrons! Πρόκειται για ένα παιχνίδι που ασχολείται αποκλειστικά με διαστημικές μάχες όπου μπορείς να είσαι πιλότος σε ένα από τα αστροπλάνα της New Republic και να καταδιώκεις τα ΤΙΕ αστροπλάνα της Αυτοκρατορίας, ή και το αντίθετο. Το παιχνίδι είναι απόγονος των κλασσικών X-Wing και TIE-Fighter παιχνιδιών που κυκλοφόρησαν τα early 90’s με παρόμοιο gameplay, και οι «βετεράνοι» παίχτες σίγουρα θα νιώσουν μια νοσταλγία καθώς μπαίνουν πίσω από τα cockpits των αγαπημένων τους μαχητικών. Το παιχνίδι διαθέτει single player και multiplayer modes καθώς και υποστήριξη για VR τεχνολογία, όπως θα δείτε και πιο κάτω. Ας μην χάνουμε χρόνο λοιπόν και πάμε να δούμε λεπτομερώς “if this is the game you’re looking for” (παραφράζοντας την γνωστή κλασσική φράση από το έπος των Star-Wars). Γράφει για το CyprusGamer ο Κύπρος Χριστοδούλου, γνωστός πιλότος X-Wing.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ιστορία του παιχνιδιού διαδραματίζεται, κατά κύριο λόγο, μετά την μάχη του Endor όπου η New Republic (προηγουμένως γνωστή ως Rebel Alliance) μηχανεύεται το Project Starhawk (δεν θα αναφέρω περισσότερα για να κρατήσω τo review spoiler-free), γύρω από το οποίο περιστρέφονται οι αποστολές στο story mode. ‘Έχεις την δυνατότητα να δημιουργήσεις δύο χαρακτήρες (ένα για κάθε πλευρά) και οι αποστολές εναλλάσσονται μεταξύ New Republic και Empire, στις οποίες με τους μεν αγωνίζεσαι για να φτάσει στην ολοκλήρωση του το project, ενώ με τους δε προσπαθείς πάση θυσία να το σταματήσεις. Στην πορεία θα έχεις την ευκαιρία να πιλοτάρεις μια γκάμα από αστροπλάνα για κάθε πλευρά, σε αποστολές που ποικίλουν σε στόχους (από αποστολές συνοδείας, αναγνώρισης, προστασίας άλλων αστροπλάνων μέχρι, φυσικά, και αποστολές εξόντωσης των εχθρικών cruisers και star destroyers). Σε κάθε αποστολή απονέμεται αριθμός μεταλλίων (στις γραμμές που χάραξαν τα classics) ανάλογα με τον χρόνο εκπλήρωσης της αποστολής, αν επιτεύχθηκαν οι δευτερεύοντες στόχοι κτλ., δίνοντας περιθώριο για replayability των αποστολών. Στα ενδιάμεσα των αποστολών ο χαρακτήρας σου μπορεί να αλληλοεπιδράσει με άλλους χαρακτήρες στις αίθουσες ενημέρωσης και στα hangars (ακόμα και με κλασσικούς χαρακτήρες όπως ο Wedge Antilles) για περισσότερη κατανόηση τις ιστορίας και των χαρακτήρων που την αποτελούν. Παρ’ όλα αυτά η ιστορία γενικά είναι μέτρια σε ποιότητα και σε ποσότητά (όλη η εκστρατεία παίρνει περίπου 8 ώρες) και ίσως να έχρηζε περισσότερης προσοχής από την ΕΑ.

Στο παιχνίδι δημιουργείς ένα χαρακτήρα για κάθε πλευρά, με μερικώς customizable χαρακτηριστικά

GAMEPLAY

Σε επίπεδο gameplay το παιχνίδι βασίζεται κατά κύριο λόγο στην ικανότητα του πιλότου (δηλαδή εσάς) να ελιχθείτε μέσα από διάφορα διαστημικά αντικείμενα (αστεροειδείς, συντρίμμια διαστημοπλοίων κτλ.) και να καταρρίψετε τον εχθρό, είτε είναι το εικονικό X-Wing είτε ένα ευέλικτο ΤΙΕ Interceptor. Ο χειρισμός θέλει λίγο χρόνο για να τον συνηθίσεις (ειδικά αν δεν τυγχάνει να είσαι τυχερός κάτοχος ενός μοχλού HOTAS – ο οποίος και συνιστάτε για πλήρη απόλαυση του παιχνιδιού), αλλά όσο περισσότερο παίζεις τόσο πιο πολύ εξοικειώνεσαι. Επίσης συνίσταται να παίξετε πρώτα την ιστορία του παιχνιδιού, καθώς οι πρώτες αποστολές σου μαθαίνουν τον σωστό τρόπο διαχείρισης του αστροπλάνου σου, από τις απλές κινήσεις για να μετακινείσαι μέσα στο αχανές διάστημα μέχρι και τρόπους μεταφοράς ενέργειας μεταξύ ασπίδων, οπλικού συστήματος και μηχανών. Τα πιο πάνω είναι βασικά για να μπορέσεις να ολοκληρώσεις την εκστρατεία (ειδικά στα πιο δύσκολα επίπεδα – παρέχονται 4 διαφορετικά) αλλά, το κυριότερο, για να μπορέσεις να είσαι ανταγωνιστικός σε επίπεδο multiplayer όπου το παραμικρό λάθος πληρώνεται.

Οι εκρήξεις στο διάστημα είναι όλα τα λεφτά!

Multiplayer modes

Στο multiplayer κομμάτι, έχεις την δυνατότητα να αγωνιστείς σε δύο διαφορετικά modes: dogfights και fleet battles. Τα dogfights είναι ουσιαστικά deathmatch battles στα οποία ομάδες αποτελούμενες από 5 αστροπλάνα η κάθε μία, ρίχνονται στη μάχη  για τα περισσότερα kills μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο κάθε παίχτης έχει την δυνατότητα να διαλέξει ανάμεσα σε 4 διαφορετικές κατηγορίες αστροπλάνων: το κλασσικό μαχητικό (X-Wing, TIE Fighter), το αναχαιτιστικό (A-Wing, TIE Interceptor), το βομβαρδιστικό (Υ-Wing, TIE Bomber) και το αστροπλάνο υποστήριξης (U-Wing, TIE Reaper). Το κάθε ένα έχει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του και είναι επάνω στον παίχτη να ανακαλύψει το κάθε ένα και να βρει ποιο του ταιριάζει περισσότερο. Γενικά ένα squadron το οποίο επικοινωνεί μέσω μικροφώνου και έχει ένα μείγμα από σκάφη στη μάχη (το κάθε ένα να παίζει το δικό του ρόλο) έχει περισσότερες πιθανότητες να βγει νικηφόρο στο τέλος της ημέρας. Προσωπικά τα dogfights τα απόλαυσα ιδιαίτερα γιατί δοκιμάζει συνέχεια τα όρια και τις ικανότητες σου, είσαι συνεχώς σε εγρήγορση και ακόμα και αν χάσεις το παιχνίδι βγαίνεις λίγο καλύτερος από όσο ήσουν πριν να το ξεκινήσεις γιατί πάντα υπάρχει ένας λόγος που κάποιος κατάφερε να σε καταρρίψει. Εντοπίζοντας τον λόγο αυτό (είτε είναι λάθος χειρισμός του συστήματος power management είτε απλά μια «στραβοτιμονιά») μπορείς πάντα να τον βελτιώσεις στο επόμενο παιχνίδι. Γενικά βλέπουμε ότι υπάρχει ψηλό learning curve στο παιχνίδι αυτό, που σημαίνει ότι κάποιος που ξέρει να αυτοβελτιώνεται, μπορεί να ξεχωρίσει από κάποιον ο οποίος παίζει just for fun.

Το cockpit των TIE είναι πιο “περιοριστικό” σε ορατότητα αλλά είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό του εσωτερικού όπως το έχουμε δει στις ταινίες και σε προηγούμενα παιχνίδια

Το άλλο multiplayer mode που υπάρχει στο παιχνίδι είναι το Fleet Battle. Στο mode αυτό οι δύο πλευρές παίζουν ένα παιχνίδι «tag of war» στο οποίο σκοπός είναι να κάνεις όσο πιο πολύ advance γίνεται στο αντίπαλο έδαφος με απώτερο σκοπό την καταστροφή του αντίπαλου capital ship. Υπάρχουν τρία επίπεδα advancement τα οποία μπορούν να κάνουν και οι δυο πλευρές: αρχικά έχουμε ένα βασικό dogfight όπου κάθε kill ανυψώνει την μπάρα του Morale ενώ κάθε death το μειώνει αναλόγως. Όποια ομάδα γεμίσει το Morale bar της πρώτη προχωρά στην επόμενη φάση, ενώ η αντίπαλη ομάδα αναγκάζεται να αμυνθεί. Στην φάση αυτή πιο δυνατά αστροπλάνα έρχονται για να υπερασπιστούν το capital ship και η επιτιθέμενη ομάδα πρέπει να τα καταστρέψει για να προχωρήσει στην τελική φάση που είναι η καταστροφή του capital ship. Εκεί πρέπει να δράσει στρατηγικά ούτως ώστε να χτυπήσει συγκεκριμένα τρωτά σημεία πρώτα (shield generator, power system και targeting system) και να διευκολύνει την αποστολή της. Σε αυτό βοήθα πολύ και το προσαρμόσιμο targeting system των αστροπλάνων που πιλοτάρετε, καθώς μπορείτε να επιλέξετε συγκεκριμένους τύπους στόχων μεταξύ των οποίων να σημαδεύετε (π.χ. objectives, τελευταίο αεροσκάφος που σας επιτέθηκε, καθώς τα προαναφερόμενα flagship systems).  Στο μεταξύ εάν η αμυνόμενη ομάδα καταφέρει να αποκρούσει την επίθεση, προχωρά εκείνη σε advancement και ούτω καθεξής. Ο παίχτης μπορεί να αλλάξει αστροπλάνα στην διάρκεια της μάχης, ανάλογα με τον σκοπό του κάθε φορά. Γενικά ένα πολύ ωραίο mode, που χρειάζεται καλή οργάνωση και συνεννόηση κατά την διάρκεια της μάχης για να μεγιστοποιήσεις τις πιθανότητές να βγεις νικητής από όλο αυτό το μακελειό.

Με κάθε online παιχνίδι που ολοκληρώνεις μαζεύεις δύο ειδών «πόντους» που αποτελούν το συνάλλαγμα του παιχνιδιού: “Glory” και “Requisitions”. To “Glory” κερδίζεται ολοκληρώνοντας διάφορα “challenges” που ανανεώνονται συχνά στο παιχνίδι και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορές διακοσμητικών αναβαθμίσεων για τον πιλότο ή τα αστροπλάνα σας. Τα “Requisitions” κερδίζονται με κάθε level up και μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για αγορά νέων συστημάτων για τα starfighters σας. Αυτά αφορούν οπλισμό, αντίμετρα για εχθρικούς πυραύλους, ασπίδες και μηχανές. Κάθε ένα από τα διαθέσιμα συστήματα έχει τα πλεονεκτήματα καθώς και τα μειονεκτήματα του, γι’ αυτό αναλόγως με την μάχη στην οποία θα εμπλακείς και του σκάφους το οποίο χρησιμοποιείς, θα πρέπει να διαλέξεις το κατάλληλο. Σε αυτό βοηθάει και η ευχέρεια που έχεις αν δημιουργήσεις διάφορα “loadouts” με τα σωστά συστήματα για την κάθε περίπτωση και να τα φορτώνεις όποτε χρειαστεί.

Στα υπόστεγα (“hangars”) θα περάσετε την ώρα μεταξύ των αποστολών σας, με μερικώς αδιάφορους διαλόγους με άλλους πιλότους του squadron σας και όχι μόνο

ΓΡΑΦΙΚΑ KAI ΗΧΟΣ

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι εντυπωσιακά αν και καταντούν λίγο επαναλαμβανόμενα λόγω της φύσης τους παιχνιδιού, αφού ολόκληρο το παιχνίδι εξελίσσεται στο διάστημα. Φυσικά υπάρχει μια διαφοροποίηση κάθε φορά, με διάφορους πλανήτες και διαστημικούς σταθμούς να σπάζουν τo απόλυτο μαύρο του διαστήματος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα διαστημόπλοια αφού είναι στο επίκεντρο, και ειδικά στο cockpit. Το κάθε αστροπλάνο είναι λεπτομερώς σχεδιασμένο για να αντικατοπτρίζει όσο περισσότερο γίνεται το εσωτερικό όπως το έχουμε δει στις ταινίες. Ειδικά τα cockpit των TIE σε προκαλούν να κάνεις embrace το Dark Side. Ειδικότερα εάν κατέχεις και σύστημα εικονικής πραγματικότητας (VR). Από πλευράς ήχου, το soundtrack του παιχνιδιού είναι απολαυστικό και ταιριάζει απολύτως με τον γενικό τόνο που προσπαθεί να μεταδώσει. Τα tracks μεταδίδουν τα συναισθήματα που περιμένει το παιχνίδι να νιώσει ο παίχτης, καθώς στο background γίνεται ένας πανικός από ριπές laser και διαστημικές εκρήξεις.

Εκπληρώνοντας τα “Daily Challenges” μαζεύετε “Glory” τα οποία μπορείτε να ξοδέψετε σε διακοσμητικές αναβαθμίσεις (και ποιος δε θα ήθελε ένα Ewok Bobblehead στο cockpit του X-Wing του;)

BECOMING SKYWALKER

Καθώς τυγχάνει και είμαι κάτοχος του συστήματος PSVR για PS4 είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω και τις δυνατότητες του παιχνιδιού και σε αυτό τον τομέα. Αυτό το παιχνίδι είναι φτιαγμένο για VR! Βάζοντας την κάσκα VR, αν και υπάρχει μια φανερή επίπτωση στην απόδοση των γραφικών, μπαίνεις σε ένα πολύ πιο immersive κόσμο διαστημικών μαχών όπου γίνεσαι ένα με το αστροπλάνο σου. Όλο το cockpit είναι διαθέσιμο μπροστά σου με όλα τα functions και Indicators να σε κάνουν να νιώθεις σαν πραγματικός Luke Skywalker (ή ίσως και Darth Vader). Αποκτάς πρόσβαση σε ακόμα περισσότερο viewing area και τα dogfights γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά. Το αίσθημα που νιώθεις καθώς κάνεις ελιγμούς μέσα από διαστημικά αντικείμενα για να ξεφύγεις από τον διώκτη σου ή για να τοποθετηθείς σωστά και να διαμελίσεις τον αντίπαλο δεν περιγράφεται. Επίσης, για όσους ίσως ζαλίζονται εύκολα από VR καταστάσεις (μέσα στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και ο γραφών), δεν διαπίστωσα οτιδήποτε σχετικό ακόμα και μετά από 45λεπτα sessions.

Τα Star Destroyers είναι άκρως λεπτομερή και μεγαλοπρεπή ως αρμόζει στα capital ships της Αυτοκρατορίας

ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Σε γενικές γραμμές προσωπικά απόλαυσα την εμπειρία του Star Wars Squadrons. Το Story Mode θα μπορούσε να είναι πιο δουλεμένο και ίσως και λίγο πιο μεγάλο σε διάρκεια, αλλά το Multiplayer Mode αναπληρώνει το κενό αυτό με τον καλύτερο τρόπο. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο άμεσα σε PS4, PC και Xbox One και όσοι από εσάς έχετε οποιοδήποτε συμβατό VR εξοπλισμό (όλα τα κύρια headsets υποστηρίζονται όπως Oculus Rift, HTC Vive, και Valve Index για PC καθώς και προφανώς το PSVR για PS4) και είσαστε φίλοι τον combat flight combat sims θα το απολαύσετε ιδιαίτερα!

Τα cutscenes μεταξύ των αποστολών είναι πολύ λεπτομερή και βοηθούν στην συνοχή της ιστορίας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.