Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition | Review

1424

Είναι κάποια franhcises και κάποια παιχνίδια τα οποία έχουν στιγματίσει την gaming βιομηχανία και το όνομα τους έχει μείνει ανεξίτηλο στις καρδιές μας.

Ένα από αυτά φυσικά είναι και το Grand Theft Auto, ένα franchise το οποίο έχει καταλήξει να αποτελεί ίσως ότι πιο εμπορικό έχει να αναδείξει η gaming βιομηχανία. Σήμερα όμως βρισκόμαστε εδώ για να κάνουμε μία βουτιά στο παρελθόν, για μένα αποτέλεσε ένα ταξίδι στην παιδική μου ηλικία, το οποίο με γέμισε μνήμες, και πανέμορφες αναμνήσεις.

Ο λόγος για το Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, το οποίο φέρνει τις remaster εκδόσεις των Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City και Grand Theft Auto: San Andreas. Για τους πιο νέους της παρέας θα ήθελα να πω επιγραμματικά κάποια σχόλια για τον εκάστοτε τίτλο.

Grand Theft Auto III

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 22 Οκτωβρίου του 2001 από την Rockstar North. To παιχνίδι λαμβάνει χώρα στην Liberty City.

Ένα ζευγάρι κακοποιών αποφασίζει να ληστέψει την κεντρική τράπεζα της πόλης. Ο Κλοντ, που είναι ο πρώτος πρωταγωνιστής, και η σύντροφος του, Καταλίνα καταφέρνουν να πάρουν τα λεφτά, αλλά η Καταλίνα του έστησε παγίδα πυροβολώντας τον. Μόλις γίνεται καλά, πηγαίνει στο αυτόφωρο, όμως άλλη μια σειρά Κολομβιανών, στήνουν τους Αστυνομικούς ζητώντας έναν ηλικιωμένο άνθρωπο που ήταν σερβιτόρος. Οι αστυνομικοί παραδίδουν τον ηλικιωμένο, αλλά πριν οι δράστες τους περικυκλώσουν πέταξαν μια βόμβα,η οποία σκότωσε όλους τους Αστυνομικούς. Οι μόνοι επιζώντες ήταν ο Κλόντ και ο 8-Ball. Ο 8-Ball τον είπε πως άμα θέλει για δουλειά, ξέρει έναν φίλο του που έχει στριπτιτζάδικο. Αυτός ήταν ο Λουίτζι Γκοτερέλι, συνεργός της Μαφίας Λιόνε, όπου ο Κλοντ αργότερα θα γίνει το δεξί χέρι του αφεντικού. Ο Λουίτζι θα τον αναθέσει αποστολές που αφοράν ανθρώπους όπου του χρωστάνε χρήματα και για την επιχείρηση του.

 

Grand Theft Auto: Vice City

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε το 2002 από τη Rockstar North. (το προσωπικά αγαπημένο μου).

Η ιστορία ακολουθεί τον πρωταγωνιστή Tommy Vercetti, έναν δολοφόνο της Μαφίας που βγαίνει έπειτα από 15 χρόνια από τη φυλακή της Liberty City και φτάνει στη Vice City όπου, κατά τις εισαγωγικές σκηνές του παιχνιδιού, εμπλέκεται σε μία συμφωνία ναρκωτικών για λογαριασμό του παλιού του αφεντικού η οποία, ωστόσο, πάει στραβά.

Συνέχεια του παιχνιδιού αποτελούν οι αποστολές του παίκτη κατά τις οποίες ο πρωταγωνιστής κάτω από την πίεση του παλιού του αφεντικού, ο οποίος τον θεωρεί υπεύθυνο για την αποτυχημένη συμφωνία και την απώλεια του εμπορεύματος, επιδιώκει να βρει τους υπαίτιους που έκλεψαν τα εμπορεύματα ναρκωτικών και τα χρήματα ενώ συγχρόνως ο ίδιος αποκτάει κύρος και φήμη μεταξύ του υποκόσμου της Vice City, των εγκληματιών και των συμμοριών που δρουν στην πόλη. Γίνεται φίλος με τον Lance Vance αδερφό του Vic και μαζί προσπαθούν να ανέλθουν στον εγκληματικό κόσμο του Vice City.

Grand Theft Auto: San Andreas

To ίσως καλύτερο Grand Theft Auto για πολλούς, κυκλοφόρησε το 2004.

Το 1992, ο Αφροαμερικανός Carl “CJ” Johnson επιστρέφει στο Los Santos, έπειτα από 5 χρόνια διαμονής στην Liberty City, όταν ο αδερφός του Sean “Sweet” Johnson, τον ενημερώνει για τον θάνατο της μητέρας του. Μόλις φτάνει στο Los Santos, συλλαμβάνεται από μια ομάδα διεφθαρμένων αστυνομικών, με επικεφαλής τον Frank Tenpenny. Ο Tenpenny εμπλέκει τον CJ στην δολοφονία ενός αστυνομικού (Για την οποία είναι υπεύθυνος ο ίδιος και οι συνάδελφοί του Pulaski και Hernandez), και τον εκβιάζει ότι θα τον ενοχοποιήσει, εάν ο CJ δεν δουλέψει για αυτόν.

Ο CJ επιστρέφει στο παλιό του σπίτι στην Grove Street, και επανασυνδέεται με τον αδερφό του Sweet, την αδερφή του Kendl, και τα μέλη της παλιάς του συμμορίας, Big Smoke και Ryder. Βλέποντας ότι η παλιά του συμμορία, Grove Street Families (GSF), έχει αποδυναμωθεί αρκετά όσο αυτός έλειπε, αποφασίζει να παραμείνει στο Los Santos. Συμμαχεί με τον Cesar Vialpando (φίλο της αδερφής του), αρχηγό της συμμορία Varrios Los Aztecas, και κηρύττουν πόλεμο εναντίον των συμμοριών Ballas και Vagos.

Μετά από ενημέρωση του Cesar, ο Carl γίνεται μάρτυρας μιας συνάντησης του Tenpenny με τον Big Smoke, τον Ryder και μια ομάδα της συμμορίας των Ballas, και μαθαίνει ότι αυτοί είναι υπεύθυνοι για τον θάνατο της μητέρας του. Σπεύδει να συναντήσει τον Sweet, ο οποίος έχει τραυματιστεί σοβαρά, σε ανταλλαγή πυρών με τους Ballas. Εκείνη την ώρα φθάνει και η αστυνομία στο σημείο, και συλλαμβάνει τον Sweet. Ο Sweet φυλακίζεται, και με εντολή του Tenpenny ο CJ εγκαθίσταται στην επαρχιακή πόλη Angel Pine. Big Smoke και Ryder συμμαχούν με τους Ballas, αναδεικνύονται στον υπόκοσμο, και εμπορεύονται ναρκωτικά σε ολόκληρο το Los Santos.

Αυτά είναι μερικά λόγια για την ιστορία και την πλοκή αυτών των τίτλων αλλά εδώ θα εστιάσουμε στο ”remastered” του πράγματος.

Σε πρώτη φάση, η Rockstar έχει προσπαθήσει να κρατήσει τη ραχοκοκαλιά των τίτλων ανέγγιχτη προσπαθώντας να φέρει βελτιώσεις σε οπτικό και ακουστικό τομέα. Άρα όσοι έχετε παίξει τους βασικούς τίτλους, μην περιμένετε αλλαγές στο gameplay.

Καλοδεχούμενη είναι η αλλαγή του radial wheel και minimap στη λογική του GTA V, προσφέροντας έναν αέρα ανανέωσης. Να πούμε πως τις remaster εκδόσεις τις ανέλαβε η Grove Street Games η οποία χρησιμοποίησε την Unreal Engine σε αυτό της το εγχείρημα.

Έτσι μέσω αυτής ανανέωσε τον οπτικό τομέα και τομείς όπως οι φωτισμοί, τα μοντέλα χαρακτήρων, αλλά και γενικά τα textures του παιχνιδιού.

Δυστυχώς, δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει στο μέγιστο. Η νέα μηχανή γραφικών μπορεί φαινομενικά να απεικονίζει αυτά τα τόσο παλιά παιχνίδια σε μία καλύτερη μορφή αλλά δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία είναι κυρίως τεχνικής φύσεως.

Μεγάλα Loading screens, καθόλου σταθερό framerate, ο κόσμος καθώς πορεύεσαι με το όχημα αργεί μερικές φορές να φορτώσει, ενώ αυτό που θα ήθελα να αναφέρω είναι πως ο σχεδιασμός των χαρακτήρων όχι απλά χάνει την αίγλη του παρελθόντος, αλλά θεωρώ πως είναι ακόμη υποδεέστερος. Τα πρόσωπα των χαρακτήρων θυμίζουν καρτούν.

Το HDR όχι μόνο δε βοηθά σε μία καλύτερη απεικόνιση χρωμάτων αλλά σε πολλές των περιπτώσεων, οδηγεί το παιχνίδι σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι. Θέματα με τον ήχο υπήρξαν επίσης, τα οποία προσωπικά εντόπισα στο GTA 3 σε αρκετές αποστολές, σε σημείο που μερικές φορές αναρωτιόμουν εάν χάλασαν τα ακουστικά μου ή εάν όντως φταίει το παιχνίδι, που δεν ακούω.

Κάτι που αγαπήσαμε φυσικά σε αυτά τα GTA είναι η μουσική και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί. Δυστυχώς, πάνω από 100 τραγούδια κόπηκαν από την έκδοση λόγω θεμάτων αδειοδότησης. Κομμάτια που περίμενα να ακούσω ξανά πως και πως, δεν υπήρχαν εκεί.

Εν κατακλείδι, θεωρώ πως το Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition, αποτελεί ένα ημιτελές προϊόν το οποίο δεν ήταν 100% έτοιμο να κυκλοφορήσει.

Η προσπάθεια να εκσυγχρονιστεί ήταν τίμια, όσον αφορά καθαρά τον οπτικό τομέα, φέρνοντας μέσω της Unreal Engine, έναν αέρα ανανέωσης αλλά μέχρι εκεί.

Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί η Rockstar μέσω Patches να στρώσει την κατάσταση, αλλά θεωρώ πως δυστυχώς ήταν μία χαμένη ευκαιρία.

Ευχαριστούμε την G3 Great Games για την παραχώρηση του παιχνιδιού ώστε να επιτευχθεί το Review.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
9
Gameplay
8
Γραφικά
4
Ψυχαγωγία
4
Αντοχή στον Χρόνο
5
Προηγούμενο άρθροΗ Kojima Productions επεκτείνεται στον χώρο της μουσικής και του κινηματογράφου
Επόμενο άρθροΗ DICE ανακοινώνει όλες τις αλλαγές προκειμένου να διορθωθεί η κατάσταση του Battlefield 2042
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
grand-theft-auto-the-trilogy-the-definitive-edition-reviewTo Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition, δεν κατάφερε να μας ταξιδέψει με τον σωστό τρόπο, στα παλιά, βιώνοντας πάλι τον εκπληκτικό κόσμο αυτών των ιστορικών τίτλων. Τίμια προσπάθεια στον οπτικό τομέα, αλλά στο τέλος της ημέρας υπονομεύει τους τρεις κλασσικούς τίτλους, με αυτή του την κατάσταση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.