Balan Wonderworld Review

754

Όταν ο Yuji Naka, δημιουργός του Sonic Adventure για το Dreamcast, και η Square Enix, εταιρεία πίσω από το Final Fantasy και το Kingdom Hearts, συνεργάζονται, πόσο κακό μπορεί να είναι το αποτέλεσμα; Wait and see… Το Balan Wonderworld λοιπόν είναι ένα 3D platform game που μου μοιάζει με μια αποτυχημένη προσπάθεια ενσωμάτωσης των καλύτερων στοιχείων από διάφορα παιχνίδια, όπως Crash, Super Mario και Spyro the Dragon. Διαθέσιμο από 26 Μαρτίου σε όλες τις κονσόλες, αλλά και σε υπολογιστές με Windows, το παιχνίδι σε ταξιδεύει στο μαγικό κόσμο του αινιγματικού μαέστρου Balan. Γιατί όμως ένας πολλά υποσχόμενος τίτλος έχει δεχτεί τόσο έντονη κριτική παγκόσμια;

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

Ξεκινώντας, μπορείς να διαλέξεις μεταξύ ενός αγοριού ή ενός κοριτσιού, του Leo Craig και της Emma Cole, με στόχο να επαναφέρεις την ισορροπία και τη χαρά στον κόσμο του Wonderworld. Μέσα από μία κάπως ακατανόητη αρχή, χωρίς πολλά πολλά λόγια και με μηδαμινή αφήγηση, καταλήγεις μέσα στον κόσμο του Wonderworld. Φυσικά, εκεί σε ταξιδεύει ο Balan, γιατί ποιος δεν θα ακολουθούσε έναν μασκοφόρο χορευτή μέσα σε ένα ερημικό θέατρο; Ποια είναι λοιπόν η ιστορία του παιχνιδιού; Καλή ερώτηση, αλλά μην περιμένετε σαφή απάντηση. Η αφήγηση συνολικά στο παιχνίδι δεν είναι και η καλύτερη, με αποτέλεσμα να μην έχεις καταλάβει γιατί βρέθηκες εκεί. Βασικά, πολλά εξηγούνται στον τερματισμό, αλλά μέχρι τότε μην περιμένεις να πάρεις κουβέντα από τον Balan. Αυτό που στα δικά μου μάτια βγάζει ένα κάποιο νόημα είναι πως ταξιδεύεις σε κόσμους (chapters) που μάααλλλοννν πρόκειται για το υποσυνείδητο κάποιου συναισθηματικά πληγωμένου χαρακτήρα, με σκοπό να βρεις το κομμάτι της καρδιάς που έχει χάσει και να του το επιστρέψεις. Spoiler, αφού το καταφέρεις, θα αρχίσετε για κάποιο λόγο να χορεύετε… Επίσης, οι πρωταγωνιστές μας, ο Leo και η Emma, βιώνουν κάποιες δυσκολίες στην πραγματική ζωή τους και αυτό το ταξίδι μοιάζει με κάποιας μορφής ψυχοθεραπεία. Το μήνυμα λοιπόν μοιάζει να είναι αρκετά διδακτικό, όμως σίγουρα δεν υπάρχει κατάλληλη αφήγηση για να το περάσει στον παίχτη, πόσο μάλλον σε ένα παιδί.

GAMEPLAY

Όπως αρχικά ειπώθηκε, πρόκειται για ένα 3D platform που ο παίχτης μπορεί να διαλέξει μεταξύ 80 στολών χορού. Μερικές από αυτές είναι οι: Tornado Wolf, Elastiplant και Dainty Dragon. Κάθε μία από αυτές σου δίνει και από μία ικανότητα, πχ. πήδημα με ανεμοστρόβιλο, speed boost ή δυνατότητα κολύμβησης. Και εδώ τελειώνει ότι καλό και πρωτότυπο πάει να χτίσει το παιχνίδι, καθώς σου δίνει ΜΌΝΟ μία ικανότητα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να τις εναλλάσσεις συνέχεια.

Δυστυχώς, ο παίχτης μπορεί να έχει μόνο μέχρι 3 στολές μαζί του και να τις. Αν δεχτεί ζημιά ή πέσει στο κενό, τότε χάνει τη στολή που φοράει, με αποτέλεσμα να πρέπει να την ξαναβρεί για να μπορέσει να συνεχίσει στην πίστα. Αλλιώς, βγαίνεις από την πίστα και πάλι από την αρχή. Κάτι που δεν αναφέρεται πουθενά στο παιχνίδι είναι πως μπορείς να κάτσεις ακίνητος στο για, αρκετή σχετικά, ώρα στο check point και να σου εμφανιστεί η ντουλάπα σου με τις στολές που έχει αποθηκεύσει. Το ανακάλυψα κατά λάθος πηγαίνοντας να πάρω τον καφέ μου.

Το καλύτερο όμως το έχω κρατήσει για το τέλος. Είναι single-button game. Θέλετε μετάφραση; Πατάς μόνο ένα κουμπί, πέραν προφανώς του μοχλού κίνησης. Είτε πατήσεις X, είτε Δ, είτε O είναι το ίδιο πράμα. Ακόμα και το menu δεν κλείνει με το κλασικό πάτημα του O. Για να γίνω ακόμα πιο σαφής, πατάς ένα κουμπί παραπάνω από το φιδάκι και ένα λιγότερο από το κλασικό Super Mario.

Ας δούμε όμως τι κάνεις στο παιχνίδι. Σκοπός σου σε κάθε πίστα είναι να μαζέψεις διαμάντια διαφόρων χρωμάτων, καθώς και τα αγάλματα του Balan. Και τα δύο χρειάζονται για να ξεκλειδώσεις τα chapters, που είναι 12 στο σύνολο. Τα διαμάντια τα ταΐζεις στα αξιολάτρευτα Tims, τα οποία είναι έχουν μία και μοναδική δουλειά, να τα φάνε για να τα πάνε στο κεντρικό μηχάνημα που ξεκλειδώνει τα επόμενα chapters. Το πρόβλημα είναι πως τρώνε με το πάσο τους, με αποτέλεσμα πολλά από τα διαμάντια που μάζεψες να χάνονται. Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω πως το παιχνίδι κρατάει περίπου 8 με 10 ώρες.

ΓΡΑΦΙΚΑ

Εδώ τα πράγματα είναι πάλι αμφιλεγόμενα. Αν είναι λάτρης του chibi art style, τότε θα το απολαύσεις στα σίγουρα. Οι πίστες είναι όμορφες και θυμίζουν πολλές οικείες εικόνες από παραμύθια. Επιπλέον, οι χαρακτήρες είναι καλοσχεδιασμένοι και τα χρώματα έντονα. Εδώ, πρέπει να τονιστεί πως το παιχνίδι δεν είναι για πάσχοντες από επιληψία. Είναι τόσο έντονες οι εναλλαγές και οι λάμψεις που μπορούν εύκολα να ζαλίσουν τον οποιοδήποτε. Επίσης, σίγουρα τα γραφικά δεν είναι και τέλεια, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς τα frame drops που υπάρχουν σε διάφορα σημεία μέσα στο παιχνίδι. Όμως, τα cinematics είναι υπέροχα.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Η μουσική είναι σίγουρα ένα από τα καλύτερα κομμάτια του παιχνιδιού. Έχει στοιχεία μιούζικαλ και ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του παιχνιδιού. Ρυθμική μουσική, τυλιγμένη με νότες μυστηρίου αλλά και παιδικότητας.

 

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Διδακτικό lore. Θεωρώ πως το παιχνίδι προσπαθεί να περάσει μηνύματα κατά της κατάθλιψης, κάτι που σίγουρα με κέρδισε.
  • Ελληνικό μενού. Είναι πάντα ευκολότερο να διαβάζεις οδηγίες στη μητρική σου γλώσσα.
  • Μουσική. Μου δημιούργησε μια 90s νοσταλγία.

ΤΙ ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Μονότονο/μονόπλευρο gameplay. Είναι πολύ βαρετό να πατάς μόνο ένα κουμπί. Επιπλέον, το ότι πρέπει να διαχειριστείς 80 διαφορετικές στολές, έχοντας μόνο 3 πάνω σου, το κάνει πολύ κουραστικό.
  • Ακατανόητη εισαγωγή. Γενικότερα, το παιχνίδι στερείται ουσιαστικής αφήγησης, με αποτέλεσμα να μην δίνεται έμφαση στα μηνύματα που θέλει να περάσει προς τους νεαρούς, κυρίως, παίχτες.
  • Μακριά από παίχτες με ζητήματα επιληψίας. Ειδικά η μάχη με τον τελικό αρχηγό.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

To sum up, που σίγουρα δεν λένε στο χωριό μου, το παιχνίδι μοιάζει να είναι προχειροφτιαγμένο. Επειδή όμως έχει την ταμπέλα της Square Enix, το θεωρώ λιγάκι απίθανο. Επομένως, καταλήγω πως είναι ένα αρχικά καλό concept, που οι δημιουργοί του δεν κατάφεραν να υλοποιήσουν αυτό που είχαν στο μυαλό τους. Υστερεί πολύ στο gameplay, και για παιχνίδι αυτό σίγουρα δεν είναι καλό. Έχει μια ενδιαφέρουσα ιστορία, που όμως δεν στην αφηγείται κατανοητά. Έχει γραφικά και φιγούρες που ούτε ενθουσιάζουν ούτε απογοητεύουν, εκτός αν είσαι φαν του chibi art style. Τέλος, η μουσική είναι ένα κλικ καλύτερη από τα γραφικά.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
7
Gameplay
2
Μουσική
8
Γραφικά
7
Ψυχαγωγία
5
Προηγούμενο άρθροMην χάσετε το Indie World Showcase από την Nintendo!
Επόμενο άρθροΤο Rick and Morty έρχεται στο Rainbow Six Siege!
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
balan-wonderworld-reviewΈνας όμορφος κόσμος, μια ωραία ιδέα, ένα κακό αποτέλεσμα. Δυστυχώς, το κακό gameplay δεν βοηθάει το σχετικά πρωτότυπο concept των κουστουμιών να αναδειχθεί.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.