Assassin’s Creed Valhalla Review

1342

“Θα ανησυχούσα λιγότερο για τους θεούς και περισσότερο για την οργή ενός υπομονετικού άνδρα” είχε πει κάποτε ο διάσημος Βίκινγκ, Ράγκναρ Λόθρμπρουκ. Δύο χρόνια έχουν περάσει λοιπόν από το Assassin Creed Odyssey και όσοι από εμάς περιμέναν “υπομονετικά” τώρα μπορούν να απολαύσουν την επόμενη περιπέτεια από την Ubisoft. Όπως κάθε φορά, ένα καινούριο Assassin Creed παιχνίδι σημαίνει πως θα ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο, σταθερά χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του Animus, σε μια καινούρια εποχή με καινούριους χαρακτήρες, ήρωες και εχθρούς. Αυτή τη φορά η Ubisoft διάλεξε τη θρυλική εποχή των Βίκινγκς. Το παιχνίδι διαδραματίζεται το 873 μ.Χ. και ο παίχτης έχει την ευκαιρία να ζήσει μια φανταστική εκδοχή της εισβολής των Βίκινγκ στην Αγγλία και την αναζήτησή τους για δόξα, πλούτη και γη. Γράφει για το CyprusGamer ο Viking-dad Μιχάλης Ιωάννου.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η μάχη μεταξύ Assassins και Templars συνεχίζεται. Η Layla Hassan των Assassins (την γνωρίσαμε στα AC Origins και AC Odyssey), χρειάζεται να ζήσει τις εμπειρίες ενός Βίκινγκ για να μπορέσει να σώσει τον σύγχρονο κόσμο για ακόμη μια φορά. Αυτός ο Βίκινγκ ονομάζεται Έιβορ.

Η Ubisoft έχει διαλέξει μια κάπως παρόμοια αλλά παράλληλα αλλιώτικη οδό από το Odyssey όσον αφορά τον κύριο πρωταγωνιστή. Ουσιαστικά ο παίχτης έχει την επιλογή να διαλέξει ανάμεσα σε μια ανδρική ή γυναικεία εκδοχή του (ή της) Έιβορ χωρίς να επηρεάζει καθόλου την ιστορία του παιχνιδιού.  Μάλιστα υπάρχει η επιλογή να αλλάξεις φύλο ανά πάσα στιγμή. Επίσης η όψη του  χαρακτήρα είναι αρκετά customizable με tattoos, μαλλιά, γένια και τα λοιπά όπως και τα όπλα, ρούχα και πανοπλίες.

Η ιστορία ξεκίνα στα χιονισμένα βουνά και φιορδ της Νορβηγίας όπου ο Έιβορ και το πλήρωμα του ασχολούνται με τις εσωτερικές διαμάχες που απασχολούσαν τους Βικινγκ της τότε εποχής. Ζήσαμε μάχες μεταξύ clans, raids σε εχθρικές βάσεις και ποτό μέχρι τελικής πτώσης στα μεγάλα Βίκινγκ halls της τότε εποχής. Διάφορα γεγονότα (που δεν θα αποκαλύψουμε για να παραμείνει spoiler free), οδηγούν τον Έιβορ στις ακτές της Αγγλίας. Ο παίχτης θα έχει την ευκαιρία να κάνει επιδρομές και λεηλασίες σε Αγγλικά μοναστήρια, χωριά και πόλεις, να κατακτήσει ολόκληρα βασιλεία της Αγγλίας και να καθιερώσει  το δικό του βασίλειο με Νορβηγούς υπηκόους και συμμάχους.

Προχωρώντας την ιστορία, θα αποκαλυφθούν και οι The Hidden Ones (assassins) όπου και θα μάθουν στον Έιβορ τα μυστικά τους για να τους βοηθήσει στο αγώνα τους εναντίον του Order of the Ancients (templars). Δεν θα αποκαλύψουμε τίποτα παραπάνω και εναπόκειται σε εσάς να ζήσετε την εμπειρία προσωπικά.

GAMEPLAY

Όπως αναφέραμε πιο πάνω, η Ubisoft έκανε δύο χρόνια «απουσίας». Η τελευταία φορά που το έκανε αυτό ήταν στο Assassins Creed Origins, όπου και το gameplay αλλάχτηκε εντελώς από τα προηγούμενα Assassins Creed παιχνίδια. Με την πρώτη ματιά το Valhalla φαίνεται παρόμοιο με τα προηγούμενα δύο παιχνίδια. Αλλά η Ubisoft πήρε αυτά τα δύο χρόνια και αποφάσισε να αλλάξει ξανά την φόρμουλα της κάνοντας το Valhalla ένα ακόμη πιο ρεαλιστικό open world RPG. Υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο της μάχης, της εξερεύνησης και των side quests.

Μία μεγάλη αλλαγή είναι η κατάργηση των side quests. H Ubisoft αποφάσισε και επένδυσε σε παραπάνω υλικό για την κυρίως ιστορία. Οι σχεδιαστές του παιχνιδιού ένιωσαν ότι με αυτή την αλλαγή, ο παίχτης θα μπορεί να απολαύσει το main story όπως και παραπάνω εξερεύνηση χωρίς να αποσπάτε η προσοχή του από μια τεράστια λίστα με side quests. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το παιχνίδι είναι πιο μικρό. Απλά σημαίνει ότι το main story είναι καλύτερα γραμμένο και μπορεί να προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη Βίκινγκ εμπειρία. Επίσης, η Ubisoft πρόσθεσε το concept των «World Events» στη θέση των side quest. Αυτά τα «events» είναι κάπως ασυνήθιστα ως προς το περιεχόμενο τους. Δηλαδή έχουν ένα κωμικό χαρακτήρα που προστέθηκε συγκεκριμένα για να ελαφρύνει τη κατήφεια της εποχής εκείνης. Για παράδειγμα, ένα «event» που ήρθαμε αντιμέτωποι ήταν όταν μια γυναίκα που ζούσε στον υπόνομο και μας ζήτησε να βρούμε και να της παραδώσουμε αυγά της οχιάς. Η σημαντική ερώτηση είναι τι θα τα έκανε αυτά τα αυγά. Η απάντηση: Τα ήθελε για να τα φάει. Και το περίεργο; Μόλις τα έφαγε, μας ρίχνει μια κλανιά και ένα πράσινο αέριο μας τυλίγει και διαρρέει από τις σχάρες αποχέτευσης προς στην πόλη από πάνω μας. Βγαίνοντας από τους υπόνομους οι πολίτες της πόλης όλοι έκαναν εμετό. Τουλάχιστον κέρδισα ένα κράνος από αυτή τη περιπέτεια.

Η έμφαση στους διαλόγους του παιχνιδιού ακόμα υπάρχει και οι διάφορες επιλογές μπορεί να οδηγήσουν σε συμμάχους ή εχθρούς. Η συμμετοχή στη δραστηριότητα γνωστή ως Flyting (κάτι σαν rap battle της τότε εποχής) μπορεί να αυξήσει το χάρισμα σας, το οποίο μπορεί να ξεκλειδώσει νέες μοναδικές επιλογές διαλόγου.

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, ο Έιβορ αργά ή γρήγορα, θα ακολουθήσει των δρόμο των Assassins. Βρίσκοντας διάφορα στοιχεία, ο παίχτης θα μπορεί να εντοπίσει και να δολοφονήσει τα διάφορα μέλη της οργάνωσης Order of the Ancients. Με αυτό τον τρόπο θα είναι και πιο εύκολη η κατάκτηση της Αγγλίας που για πολλά χρόνια ήταν κάτω από την επιρροή αυτής της οργάνωσης.

Εξερεύνηση / roaming

Ο χάρτης είναι τεράστιος αν και είναι μικρότερος σε σύγκριση με το Origins και Odyssey. Λόγω αυτού προστέθηκαν πάμπολλες δραστηριότητες και μέρη ενδιαφέροντος για εξερεύνηση. Αυτή τη φορά είναι πιο free-roam και χαλαρή η εξερεύνηση. Επίσης τα objectives και collectibles εμφανίζονται στον χάρτη με χρωματισμένες λαμπερές κουκκίδες (χρυσό: αντικείμενα πλούτου, άσπρο: μυστήριες δραστηριότητες και μπλε: συλλεκτικά αντικείμενα). Σε αντίθεση με τον αετό του Αλέξιου/Κασσάνδρας, το κοράκι του Έιβορ δεν μπορεί να κάνει pinpoint στόχους αλλά μπορεί να εντοπίσει τοποθεσίες διαφόρων συλλεκτικών αντικειμένων και σημείων ενδιαφέροντος.

Οικισμός / Settlement

Μετά από χρόνια απουσίας στο franchise, ο παίχτης θα έχει ξανά μια βάση/οικισμό που ονομάζεται  Ravensthorpe που ιδρύθηκε λίγο μετά την άφιξή του Έιβορ στην Αγγλία. Ο παίχτης μπορεί να κτίσει καινούρια κτίρια που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του Έιβορ σας εξερευνητής, πολεμιστής και Assassin. Υπάρχουν τα βασικά κτίρια που χρειάζεται ένας οικισμός όπως σιδεράς, στάβλος στρατώνες αλλά υπάρχουν και άλλα κτίρια που ξεκλειδώνουν δραστηριότητες όπως ψάρεμα και κυνήγι μυθικών τεράτων.

Επίσης, θα έχει την ευκαιρία να διοργανώσει μεγάλες γιορτές (feasts) για τον εορτασμό διαφόρων Βίκινγκ κατορθωμάτων του Έιβορ.

Μάχη / Combat

Το combat του παιχνιδιού είναι περίπου το ίδιο με αυτά του Odyssey και Origins αλλά με κάποιες σημαντικές αλλαγές. Τώρα ο Έιβορ και το άλογο έχουν περιορισμένη αντοχή (stamina meter) που μειώνεται αναλόγως της σωματικής άσκησης. Τρέξιμο, πάλη, heavy attacks, blocking και dodging μειώνουν την αντοχή σου και αυτό έχει ως συνέπεια να μην μπορείς να κινηθείς ή να αντιδράσεις σε κάτι γρήγορα. Οι εχθροί του Έιβορ έχουν κάτι παρόμοιο, το stun meter, που όταν καταφέρει ο παίχτης να το μηδενίσει, αφήνει τον εχθρό ανοιχτό σε ένα finishing move που συνήθως τον σκοτώνει. Πλέον το naval combat είναι παρελθόν αφού το πλοίο του Έιβορ χρησιμοποιείται μόνο για μετακίνηση και raids.

Εξοπλισμός / Gear

Στο Origins και Odyssey υπήρχε άφθονος εξοπλισμός, όπλα και τόξα και τα έβρισκες παντού. Στο Valhalla όμως περιορίσανε αυτή την αφθονία και δώσαν έμφαση στη ποιότητα για να αναγκάσουν τον παίχτη να επενδύσει σε ένα συγκεκριμένο όπλο ή πανοπλία από την αρχή μέχρι το τέλος. Κάθε κομμάτι εξοπλισμού είναι συνδεδεμένο με ένα από τους τρεις τύπους – Bear, Raven και Wolf. Το τι τύπος είναι ο εξοπλισμός θα καθορίσει και τι μπόνους μπορεί να κερδίσεις από τα skill που διάλεξε ο παίχτης στο skill tree (δες πιο κάτω για περιγραφή των skill trees). Αυτός ο εξοπλισμός μπορεί να αναβαθμιστεί από τον Έιβορ και τον σιδερά του οικισμού.

Δεξιότητες και ικανότητες / skills και abilities

Στο Valhalla τα «skills» όπως τα ζήσαμε στα προηγούμενα παιχνίδια έχουν χωριστεί σε abilities και passive skills. Τα abilities τα ξεκλειδώνεις μόνο βρίσκοντας τα λεγόμενα Books of Knowledge και χρησιμοποιώντας τα σπαταλάς to stamina σου. Αυτά τα βιβλία περιέχουν τη σοφία για να μάθεις νέες ικανότητες (melee και ranged) – που μπορούν στη συνέχεια να εξοπλιστούν και να χρησιμοποιηθούν στο quick menu όπως χρησιμοποιήθηκαν στο Assassin’s Creed Odyssey. Κάποια παραδείγματα είναι να βάλεις δηλητήριο στα όπλα σου, rage attach, να χρησιμοποιήσεις το Κοράκι περισπασμός και άλλα πολλά.

Τα passive skills, που δεν χρειάζονται αδρεναλίνη, έχουν μεταφερθεί σε ένα τεράστιο Skill Tree που χωρίζεται σε Bear Tree, Raven Tree και Wolf Tree. Σε αυτά τα trees, υπάρχουν τα απλά skills και τα μείζων skills. Παράδειγμα των απλών skills είναι 2.4% έξτρα sneak ή 1.5% έξτρα Heavy Attack. Τα μείζων skills είναι πιο συγκεκριμένα skills όπως chain assassination, light bow combos ή sprint attack. Όλα τα skills που διαλέγεις προσθέτουν στην overall δύναμη σου. Με αυτή την δύναμη μπορεί ο παίχτης να δει αν μπορεί να νικήσει ένα συγκεκριμένο εχθρό ή να κατακτήσει μια περιοχή.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Η επιλογή της εποχής των Βίκινγκς και το πόσο καλά και με ακρίβεια η Ubisoft δημιούργησε αυτό τον κόσμο.
  • Τεράστιο παιχνίδι με πάρα πολλές ώρες gameplay.
  • To concept της κατάκτησης γης/βασίλεια της Αγγλίας και οι μάχες τους.
  • Ο οικισμός και οι επιλογές αναβαθμίσεων των κτιρίων για έξτρα μπόνους.

 ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Οι κινήσεις του Έιβορ ήταν λίγο «βαρετές» και δεν ανταποκρίνονταν πάντα στις οδηγίες μας.
  • Πολλές στιγμές η ιστορία δεν κυλούσε γρήγορα και κάποιοι διαλόγοι ήταν μακροσκελή.
  • Μας έλειψε η επιλογή του tag/mark targets από το Raven του Έιβορ (όπως υπήρχε στο Odyssey με τον αετό).
  • Bugs και στο gameplay και στον ήχο (αλλά φαντάζομαι πολλά από αυτά θα διορθωθούν στα διάφορα patches που θα βγουν).

ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Έχοντας παίξει όλα τα Assassins Creed παιχνίδια μπορώ να πω με σιγουριά «Ubisoft you did it again, bravo». Μια εξαιρετική ιστορία, ένα εξαιρετικό παιχνίδι και οι σχεδιαστές του παιχνιδιού σίγουρα είναι άξιοι να πάνε στο Valhalla για να πιούν μαζί με τον Odin και όλους τους Βίκινγκ Champions.

Ευχαριστούμε την Ubisoft και την G3 Great Games για την παραχώρηση του παιχνιδιού, για αυτό το review.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
9.5
Gameplay
8.5
Γραφικά
9
Ήχος
8.5
Ψυχαγωγία
9.5
Προηγούμενο άρθροRainbow Six Siege – Operation Neon Dawn Preview | Γλυκό και ενδιαφέρον τέλος για το Year 5
Επόμενο άρθροH Take-Two εξαγοράζει την Codemasters.
Zac Spyrou
This is not the info you are looking for.
assassins-creed-valhalla-reviewΈνα παιχνίδι αντάξιο των Σκανδιναβών θεών, μια καταπληκτική προσθήκη στην σειρά, και ένα τίτλος αντάξιος του Odyssey, με παρόμοιο DNA και καλοδεχούμενες αλλαγές! Ubisoft, skol!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.