Έχουμε δύο PlayStation exclusives σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, με πολύ διαφορετικό ύφος και κοινό: Το Concord, μια καινούρια προσθήκη στα multiplayer shooters που κυκλοφόρησε στις 23 Αυγούστου, και το Astro Bot, το αξιαγάπητο robotaki που μάθαμε να βλέπουμε σε κάθε κυκλοφορία κονσόλας, που θα ακολουθήσει στις 6 Σεπτεμβρίου.
Πάρε τον διαστημικό σου καφέ και ας ταξιδέψουμε στο Concord για να δούμε αν αυτό το παιχνίδι μας εκτόξευσε στα αστέρια ή μας άφησε να περιπλανιόμαστε στο κενό του διαστήματος. Αρχικά στο beta πριν μερικές βδομάδες και τώρα κάποιες μέρες πριν την κυκλοφορία με το Early Access, έγραψα πολλές ώρες στο Concord και έρχομαι με την τελική μου άποψη, και πολλά κακά αστεία.
Ιστορία
Στο Concord, η ιστορία μας φέρνει σε έναν γαλαξία far far away, γεμάτο outlaws που ..ακολουθούν διαδικασίες για να εγκριθούν ως freegunners; Ναι, η εισαγωγή του παιχνιδιού είναι μια ομάδα από τους χαρακτήρες στο διαστημόπλοιο NorthStar, να περιμένει έγκριση για να κάνουν τις αποστολές τους! Και αυτό είναι όλο.
Δεν υπάρχει campaign, offline missions, βιογραφικό των χαρακτήρων πέραν από τις ιδιότητες τους. Αντιλαμβάνομαι ότι δε χρειάζεται ιδιαίτερα αυτό για ένα multiplayer shooter, αλλά υπάρχουν τόσο μοναδικοί χαρακτήρες που θα ήθελα τουλάχιστον να ξέρω κάποιες περισσότερες πληροφορίες γι αυτούς! Ίσως σε κάποιο κατοπινό season ή update..
Οφείλω όμως να αναφέρω το Galactic Guide. Στο παράθυρο αυτό του κυρίου μενού, έχεις πρόσβαση σε ένα διαστημικό χάρτη, τον οποίο μπορείς να εξερευνήσεις. Διάφορα σημεία όπως πλανήτες, διαδρομές, δορυφόροι, σταθμοί κλπ, έχουν κείμενα να διαβάσουμε για τα δρώμενα στο σύμπαν του Concord. Π.χ. για το τι ακριβώς είναι ο Captain, ή πως χρησιμοποιείται η ομάδα το tunnel. Όλα αυτά είναι ενημερωτικού χαρακτήρα και στήνουν το lore του παιχνιδιού, χωρίς να επηρεάζουν το gameplay με οποιοδήποτε τρόπο. Ωραίο, αλλά θα τολμήσω να πω, αχρείαστο;
Visuals
Το Concord διαπρέπει στον οπτικό τομέα με τη ζωντάνια και τα χρώματά του. Ο sci-fi κόσμος του παιχνιδιού είναι γεμάτος εντυπωσιακά περιβάλλοντα, από βιομηχανικούς διαστημικούς σταθμούς μέχρι πλούσιες εξωγήινες τοποθεσίες. Οι σχεδιασμοί των χαρακτήρων είναι ιδιαίτεροι και μοναδικοί, δίνοντας έμφαση στην ποικιλία των Freegunners, δημιουργώντας εμφανίσεις που ξεχωρίζουν πολύ μεταξύ τους. Παρόλα αυτά, τα γραφικά μερικές φορές υποφέρουν από ένα φορτωμένο HUD και εφέ που μπορούν να κατακλύσουν την οθόνη στις πιο έντονες στιγμές, εν τούτοις καταφέρνει να νιώθει οικείο και φρέσκο την ίδια ώρα.
Gameplay
Το gameplay είναι ο πυρήνας του Concord, αν και δεν απομακρύνεται πολύ από τις γνωστές φόρμουλες. Ως ένα 5v5 hero shooter, το παιχνίδι προσφέρει μια αρχική λίστα από 16 Freegunners, καθένας με μοναδικές ικανότητες που καλύπτουν διάφορα στυλ παιχνιδιού. Έχεις επιλογές μεταξύ tankers, snipers, skirmishers κλπ, ή όπως καλύτερα τους περιγράφει το παιχνίδι: haunt, ranger, breacher, tactician και warden. Ο καθένας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και ικανότητες, όπως και εξοπλισμό, που δεν μπορείς να αλλάξεις. Η δράση είναι γρήγορη και απαιτεί έναν συνδυασμό ακριβούς στόχευσης, στρατηγικής χρήσης των ικανοτήτων και ομαδικής συνεργασίας.
Ένα από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού είναι η ισορροπία μεταξύ εύκολης προσβασιμότητας για τους νέους παίκτες και βαθιάς μηχανικής για τους πιο έμπειρους. Οι ικανότητες ποικίλλουν από τις άμεσες και επιδραστικές, όπως εκρηκτικές παγίδες ή ασπίδες που μπλοκάρουν τις σφαίρες, μέχρι τις πιο στρατηγικές επιλογές, όπως σπόρους ταχύτητας (επιτάχυνσης για συμπαίκτες, επιβράδυνσης για αντιπάλους) που μπορούν να αλλάξουν την πορεία της μάχης. Η ομαδική συνεργασία είναι κρίσιμη, καθώς η σύνθεση της ομάδας σας μπορεί να επηρεάσει δραστικά την προσέγγισή σας σε κάθε αγώνα.
Ωστόσο, το παιχνίδι μερικές φορές παρουσιάζει προβλήματα ρυθμού. Οι αγώνες μπορεί να φαίνονται είτε πολύ σύντομοι για να αξιοποιήσετε πλήρως τις στρατηγικές σας είτε πολύ μακροχρόνιοι, παρατείνοντας τις μάχες όταν οι ομάδες είναι ισοδύναμες. Επίσης, αν και η ποικιλία των χαρακτήρων είναι ένα δυνατό σημείο, η ισορροπία μεταξύ τους μπορεί να είναι ασταθής, με κάποιους Freegunners να φαίνονται υπερβολικά δυνατοί σε συγκεκριμένα σενάρια. Βρήκα τον εαυτό μου να εναλλάσσομαι συνεχώς μεταξύ Teo, Lennox και It-z, που ταιριάζουν πιο πολύ στο gameplay μου.
Θα βρεις διάφορα modes να ψυχαγωγηθείς, όπως κλασσικό Team Deathmatch, Trophy Hunt (να πιάσεις τις ταυτότητες των εξουδετερωμένων αντιπάλων), Control, και Team Deathmatch χωρίς respawn. Υπάρχει training mode, practise range καθώς και time trials, με συγκεκριμένους χαρακτήρες να πρέπει να κάνουν συγκεκριμένα tasks. Δεν καλύπτει το κενό του story, αλλά θα σας δώσει ακόμη κάτι να κάνετε.
Customisation
Αξίζει να σταθούμε λίγο στο customisation των χαρακτήρων, καθώς είναι ένας από τους κύριους λόγους που θα θέλεις να παίξεις ξανά και ξανά, και επηρεάζει κάπως το gameplay. Όσο προοδεύεις με τον κάθε χαρακτήρα και ως σύνολο, ξεκλειδώνεις νέα διακοσμητικά για τους χαρακτήρες σου: Στολές (κυρίως χρώματα, εκτός για το legendary tier), charms, poses, και accessories. Πολύ σημαντικό όμως είναι πως όταν ολοκληρώσεις συγκεκριμένα jobs, ξεκλειδώνεις άλλα variants χαρακτήρων, που έχουν επηρεάζουν το gameplay. Π.χ. ο Lennox, στο πρώτο του variant έχει reload κάθε που κάνει dodge, ενώ στο δεύτερό του, έχει έχτρα ammo και για τα δύο του όπλα. Όλα τα variants μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλα τα διαθέσιμα χρώματα κλπ., αλλά δεν μπορείς να έχεις τις ίδιες επιλογές σε δύο variants.
Μουσική
Το soundtrack του Concord συμπληρώνει το sci-fi σκηνικό του παιχνιδιού με όμορφο τρόπο. Οι συνθέσεις βασίζονται σε synth και ηλεκτρονικούς ήχους, ενισχύοντας την αίσθηση της περιπέτειας και της έντασης κατά τη διάρκεια των αγώνων. Παρόλα αυτά, η μουσική είναι περισσότερο λειτουργική παρά αξέχαστη, κάνοντας τη δουλειά της χωρίς να αφήνει ανεξίτηλα ίχνη.
Τι μας άρεσε
- Ποικιλία Χαρακτήρων: Οι 16 Freegunners προσφέρουν μια ευρεία γκάμα στυλ παιχνιδιού και στρατηγικών, κρατώντας το gameplay φρέσκο.
- Ζωντανά Γραφικά: Οι χρωματιστές, λεπτομερείς τοποθεσίες και οι σχεδιασμοί χαρακτήρων κάνουν το παιχνίδι οπτικά απολαυστικό.
- “Εύκολο” platinum: για τους κυνηγούς των trophies, θα πρέπει να παίξετε με όλους τους χαρακτήρες για ένα διάστημα και θα έχετε πλατίνα. Χρονοβόρο, αλλά εύκολο.
Τι δε μας άρεσε
- Επαναληψιμότητα αποστολών: Μετά από λίγο, οι αποστολές αρχίζουν να γίνονται επαναλαμβανόμενες, κάτι που μπορεί να μειώσει το ενδιαφέρον σας πολύ σύντομα.
- Προβλήματα Ρυθμού: Οι αγώνες μπορεί να φαίνονται είτε πολύ σύντομοι είτε υπερβολικά μακρόχρονοι, επηρεάζοντας τη ροή του παιχνιδιού.
- Επικοινωνία: Όντας ένα competitive team based παιχνίδι, είναι πολύ δύσκολο να επικοινωνήσεις με τους συμπαίκτες σου. Δεν υπάρχουν έτοιμα shouts και πρέπει να κάνεις double-click το touchpad στο PlayStation που δεν κάνει νόημα!
Τελικές σκέψεις
Το Concord είναι μια στιβαρή προσθήκη στον κόσμο των hero shooters, προσφέροντας μια οπτικά πλούσια και μηχανικά στέρεη εμπειρία. Παρόλο που δεν σπάει τελείως το καλούπι, προσφέρει αρκετή διασκέδαση, ειδικά για τους φαν των team-based shooters, και δε αυτούς που θέλουν να δοκιμάσουν κάτι καινούριο.
Αυτό που θα μπορούσε να το ξεχωρίσει από παρόμοιους τίτλους όπως το Overwatch και Apex Legends, θα ήταν η προσθήκη ενός story mode, έστω και σταδιακά και σε μικρά μεγέθη. Ίσως για να μάθουμε περισσότερα για τον κάθε χαρακτήρα και το σύμπαν αυτό. Αν η Firewalk Studios συνεχίσει να βελτιώνει το παιχνίδι μετά την κυκλοφορία, διορθώνοντας την ισορροπία και την έλλειψη πλοκής, το Concord μπορεί να εξελιχθεί σε έναν αξιοσημείωτο τίτλο.
Ευχαριστώ την PlayStation Cyprus για τον κωδικό γι αυτό το review.