Yakuza Kiwami 2 Review (PS4)

605

Αρχίζουμε το review με μαθήματα Ιαπωνικής γλώσσας:

Kazuma.

/κκαζούμα/

  1. Πρώτο συνθετικό, kazu, που σημαίνει αγάπη.
  2. Δεύτερο συνθετικό, ma, που σημαίνει άλογο.

Η σύνδεση των δύο μεταφράζεται στο άλογο που οδηγεί το ιππικό στη μάχη, και χρησιμοποιείται για άτομα ηγετικά, θαρραλέα, που κάνουν το σωστό. Αυτό ακριβώς που κάνει ο ήρωας μας.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η σειρά Yakuza βρίσκεται στην αγορά από το 2005, με 6 προσθήκες στο ιστορικό της μέχρι στιγμής. Τα τελευταία χρόνια όμως, η Sega, υπεύθυνη για την ανάπτυξη του παιχνιδιού, έχει προχωρήσει στην επανακυκλοφορία των πρώτων δύο installments της σειράς, αναβαθμισμένα και επανασχεδιασμένα στη μηχανή που χρησιμοποιήθηκε για το Yakuza 6. Τα δύο αυτά remakes φέρουν τον χαρακτηρισμό Kiwami στον τίτλο τους, που σημαίνει Ultimate.

Γρήγορο recap του Yakuza Kiwami (spoilers, obviously)

Ο Kiryu Kazuma, o Δράκος της Dojima, κύριος πρωταγωνιστής και στα 6 μέρη, είναι μέλος της Tojo Clan Yakuza (της Ιαπωνικής μαφίας), και παίρνει το φταίξιμο για ένα φόνο που διέπραξε ο φίλος του Akira Nishikiyama, προστατεύοντας αυτόν και την παιδική τους φίλη Yumi. Fast forward στην αποφυλάκισή του 10 χρόνια μετά, ο Kiryu βρίσκει τον Akira να είναι ισχυρό μέλος της Yakuza, τη Yumi να είναι άφαντη, και όλους να ψάχνουν 10 δισεκατομμύρια ΥΕΝ  που κλάπηκαν από το Tojo Clan. Μέσα στο χάος και τον πόλεμο που επικρατεί ανάμεσα σε διάφορες συμμορίες και την κυβέρνηση, ο Kiryu αναγκάζεται να “υιοθετήσει” την Haruka, ένα κορίτσι που αρκετοί κυνηγάνε, όταν ο Nikishiyama σε μια τελευταία πράξη ανιδιοτέλειας και αυτοθυσίας, σκοτώνει τον διεφθαρμένο πατέρα της για να τους σώσει. Δυστυχώς στις τελευταίες αυτές στιγμές, η Yumi τραυματίζεται θανάσιμα και ξεψυχάει στα χέρια του Kiryu.

Fast forward στο σήμερα

Βρισκόμαστε ένα χρόνο μετά και ο Kiryu καλείται να αναλάβει τη διοίκηση της Tojo Clan, μετά τη δολοφονία του αρχηγού της από αντίπαλη συμμαχία, την Omi Alliance. Θέλοντας να αποφύγει ένα πόλεμο μεταξύ των δύο συμμοριών, ο Kiryu προσπαθεί να συνάψει μια συμμαχία με τον αρχηγό της Omi, αλλά μπλέκει σε διαμάχη με τον Ryuji Goda, τον Δράκο της Kansai. Κατά τη διάρκεια της εμπλοκής, ο αρχηγός της Omi και πατέρας του Ryuji απαγάγεται, μαζί με τον συνοδό του Kiryu, από συμμορία της Κορεάτικης μαφίας, περιπλέκοντας τις καταστάσεις.

GAMEPLAY

Το παιχνίδι είναι της μορφής open-world και παίζεται από την προοπτική του τρίτου ατόμου με την ευχέρεια να δείτε και από το πρώτο πρόσωπο όταν περιπλανιέστε τριγύρω. Είστε ελεύθεροι να τρέξετε στην περιοχή που είστε, να μπείτε σε διάφορα καταστήματα και εστιατόρια, να αγοράσετε αντικείμενα και τρόφιμα, και να συμμετάσχετε σε διάφορες δραστηριότητες και mini-games. Σκεφτείτε το GTA στην Ιαπωνία, πλην της χρήσης οχημάτων.

Ο Kiryu εμπλέκεται σε καυγάδες σχεδόν σε κάθε στρίψιμο, και μπορεί να χρησιμοποιήσει όπλα που πέφτουν από τους αντιπάλους. Οι λειτουργίες μάχης όπως γροθιές, κλωτσιές και το special heat move που προσθέτει δυνατά χτυπήματα με cutscenes, “ξεκλειδώνονται” μόνο όταν χρειάζεται, και κατά τη διάρκεια της μάχης το περιβάλλον είναι σύμμαχός σας.

Όσο προχωρά το παιχνίδι ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει τον χαρακτήρα, να αποκτήσει περαιτέρω ικανότητες και κινήσεις, ξοδεύοντας XP points και άλλα credits (συγκεκριμένα points που αφορούν δύναμη, ταχύτητα κλπ). Όλα αυτά αποκτούνται μέσω των διάφορων εμπλοκών, την συνέχιση της ιστορίας, και την διαλεύκανση διαφόρων ευτράπελων side-stories, που πολλές φορές οδηγούν σε γνωριμίες που βοηθούν τον Kiryu.

Τα mini-games αφθονούν. Παίξαμε πόκερ και blackjack, παιχνίδια στην τουαλέτα (ναι, στην τουαλέτα), το Virtual-on και Virtual Fighter σε ηλεκτρονική μορφή σαν να ήμασταν σε κανονικό arcade. Τραγουδήσαμε σε karaoke Ιαπωνικά τραγούδια, επισκεφτήκαμε γήπεδα του golf και μπήκαμε σε αρένες που καίγονταν ή ήταν ηλεκτρισμένες. Μάθαμε να παίζουμε koi-koi και oicho-kabu, και ανταλλάξαμε τις αφίσες που κερδίσαμε για βραβεία. Το γεγονός ότι εμπερικλείουν τις οδηγίες για να μάθει κανείς παιχνίδια άγνωστα, καθώς και διάφορα επίπεδα δυσκολίας, πρόσθεσαν μια πολύ ενδιαφέρον πτυχή στο παιχνίδι.

ΓΡΑΦΙΚΑ

Το remake του παιχνιδιού στο engine του Yakuza 6 είναι καταπληκτικό. Η Ιαπωνία, και ειδικά το Kamurocho (η περιοχή που λαμβάνει χώρα το παιχνίδι ως επί το πλείστον, βασισμένο στο red-light district Kabukicho) είναι ολοζώντανα, φωταγωγημένα και δραστήρια όπως, φαντάζομαι, είναι στην πραγματικότητα. Ποδήλατα, φωτεινές επιγραφές, κόσμος να κυκλοφορεί, φαναράκια να στολίζουν τους δρόμους, ψηλά κτίρια, εστιατόρια με παραδοσιακά, ιαπωνικά πιάτα, και τα διάφορα mini-games διάσπαρτα παντού, κάνουν την πόλη να σφύζει από ζωή και προσκαλούν τον παίκτη να την εξερευνήσει.

Στις μάχες το παιχνίδι φωνάζει την προέλευσή του, με υπερβολές στην ένταση των χαρακτήρων, λάμψεις που αφήνουν τα γρονθοκοπήματα και καταστροφή των αντικειμένων, όπως θα ανέμενε κανείς σε ένα anime. Η κινησιολογία του Kiryu καθώς και των αντιπάλων του μοιάζει φυσική και δεν βιώσαμε οποιαδήποτε γελοία glitches.

Στα mini-games, όπως το Virtual Fighter, έχει διατηρηθεί το παλιό, πολυγωνικό feeling του arcade με το οποίο τα γνωρίσαμε όταν πρωτοκυκλοφόρησαν. Και η αντίθεση φέρνει μια γλυκιά νοσταλγία.

SOUNDTRACK

Η μουσική επένδυση του παιχνιδιού θυμίζει τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου καθ όλη τη διάρκεια. Είτε είναι πιο ηλεκτρονική και έντονη, είτε πιο απαλή με παραδοσιακές πινελιές, οι ήχοι είναι καθαρά ανατολικοί και βοηθούν να εγκλιματιστεί κανείς στην Ιαπωνία. Το theme του παιχνιδιού φωνάζει early 2000’s, και μένει αναλλοίωτο στο αρχικό, και παρόλο που δεν είναι αξιομνημόνευτο, είναι ένα καλοδεχούμενο περίβλημα στη δράση.

Στα mini-games πραγματικά τα πράγματα ξεφεύγουν – όπως θα ανέμενε κανείς, με Ιαπωνικές γυναικείες φωνές να περιγράφουν με υπερβολικό ζήλο τα δρώμενα. No idea what they are saying though!

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Το γεγονός ότι το παιχνίδι είναι στα Ιαπωνικά με υπότιτλους. Αν είχε μεταγλωττιστεί θα είχε χάσει μεγάλο μέρος του χαρακτήρα του.
  • Η δουλειά που έχει γίνει στο remake είναι καταπληκτική. Συγκρίνοντάς το με την παλιά έκδοση είναι εύκολο να διακριθεί ότι δεν είναι απλά ένα polishing και repainting του αρχικού παιχνιδιού.
  • Η πλοκή, που περιπλέκεται συνεχώς και βασίζεται σε αρχές και ιδανικά, ενδυναμώνοντας την ακεραιότητα του Kiryu.
  • Το όνομα του χαρακτήρα, που αν λάβεις υπόψη ότι ακούγεται σαν “κυρίου”, κάνει τους διαλόγους πιο διασκεδαστικούς.

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Οι μάχες είναι ελαφρώς χαοτικές. Πάντα σου επιτίθενται περισσότερο από ένα άτομα, και μέσα στο πλήθος που σε περικυκλώνει είναι πολλές φορές δυσδιάκριτο αν και ποιος σου επιτίθεται για να το αποκρούσεις.
  • Το gear που αποκτάς και εξοπλίζεται ο Kiryu δεν επηρεάζουν την εμφάνισή του. Είτε μιλάμε για ένα κόκκινο παραδοσιακό παλτό ή ένα καπέλο, ο Mr Cool Άσπρο κουστούμι και κόκκινο πουκάμισο δεν αλλάζει γκαρνταρόμπα.

Ευχαριστούμε τη G3 Great Games για την παραχώρηση του παιχνιδιού, για τις ανάγκες του Review. Το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει στις 28 Αυγούστου, αλλά μπορείτε να το προπαραγγείλετε ήδη στο σύνδεσμο πιο κάτω.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.