Red Dead Redemption 2 Review

1472

*grabs banjo, sips whiskey

“Κάτσε στη φωτιά μας ταξιδιώτη

Να σου πω για έπη περασμένα

Για της άγριας Δύσης τη νιότη

Και της Rockstar το νέο παιχνίδι, που αν δεν έχεις ανακαλύψει ήδη

Είναι prequel στο ένα.

 

Red Dead Redemption το δεύτερο

Μετά από χίλια χρόνια καρτερώντας

Μια φαμίλια outlaws στο λεύτερο

Με πιστολιές κλεψιές και θησαυρούς, ψάρεμα, κυνήγι στους αγρούς

Τ’άλογα μας καβαλώντας

 

Το παίζουμε και έχουμε ακόμα

Μια πελώρια, απίστευτη ιστορία

Και σε χιόνια και σε χώμα

Με τον Morgan θα διαβούμε, μέχρι online το Νιόβρη μπούμε

Με του CyprusGamer τη συμμορία”

*spits in bowl, gets on horse, bumps on a stranger, is now wanted dead or alive

Το δεύτερο Red Dead Redemption είναι το τρίτο παιχνίδι της σειράς Red Dead, με το δεύτερο να είναι το πρώτο Redemption και το πρώτο να έχει το όνομα Red Dead Revolver. Wat wat?? Nevermind, πάμε!

ΙΣΤΟΡΙΑ

Καλωσορίσατε στο 1899. Μετά από μια κατραπακιά στο Blackwater, η συμμορία του Dutch van der Linde προσπαθεί να αποφύγει το νόμο και ανοίγει νέα μέτωπα όταν ληστεύει ένα τρένο που ανήκει στον Leviticus Cornwall. Ο τελευταίος, στέλνει στο κατόπι τους τη Pinkerton Detective Agency, και συγκεκριμένα τους Agents Milton και Ross, χαρακτηριστικά ονόματα από το πρώτο installment. Αυτό κρατά τη συμμορία σε συνεχή μετακίνηση, ψάχνοντας για καταφύγιο και τα απαραίτητα για διαβίωση, καθώς και εκείνη την μεγάλη ληστεία που θα τους διασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον, μακριά από αυτή τη ζωή.

Ακολουθούμε τον Arthur Morgan, ένα outlaw με την ηθική πυξίδα στη σωστή κατεύθυνση. Μέσα από τη συναναστροφή του με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και strangers που γνωρίζει στον απίστευτο κόσμο του RDR2 (σύντομο για Red Dead Redemption 2, obviously), αναπτύσσει περισσότερες δεξιότητες σε κυνήγι, ψάρεμα, crafting και picking herbs, μπλέκει σε ευτράπελες ιστορίες, ανακαλύπτει θησαυρούς και γίνεται γνωστός, είτε για την τιμή του είτε για την εγκληματικότητα του (στο χέρι σας είναι! Χέρια, συγκεκριμένα, που κρατούν το μοχλό).

Όλη η ιστορία διαδραματίζεται πριν το RDR του 2011, και έρχεται να δέσει και να δώσει το υπόβαθρο στους χαρακτήρες που γνωρίσαμε πριν τόσα χρόνια. Η επιλογή αυτή της Rockstar να πάει πιο πίσω παρά πιο μπροστά, με αυτό το prequel, θύμισε θέαση Hobbit μετά από μαραθώνιο Lord of the Rings.

ΓΡΑΦΙΚΑ

GTA San Andreas, GTA IV, GTA V, Red Dead Redemption. Αν δεν έχετε παίξει οποιοδήποτε από αυτά, WHY?! WHAT HAVE YOU BEEN DOING ALL THIS TIME?! Τα διαμάντια αυτά έχουν εδραιώσει την Rockstar ως household name στη δημιουργία κόσμων. Ζωντανών, αεικίνητων, αληθοφανή (στο σημείο της υπερβολής και με τη τρέλα των διαλόγων τους) κόσμων, με ανάριθμες δραστηριότητες και ιστορίες που πιέζουν τους ιθύνοντες των Oscar να συμπεριλάβουν τα παιχνίδια στην κατηγορία “Σενάριο”.

Το RDR2 ακολουθεί αυτή την παράδοση. Η Αμερική του 19ου αιώνα με την αχαλίνωτη ακόμα φύση της, τα ανήμερα ζώα που δεσπόζουν τα δάση, την προσπάθεια του ανθρώπου να συστάσει πόλεις και να δαμάσει την Άγρια Δύση με τους outlaws της, είναι φαντασμαγορικά, ρεαλιστικά, πανέμορφα! Βρέχει, χιονίζει, ξημερώνει ή μόλις ο ήλιος ξάπλωσε πίσω από τα βουνά, το περιβάλλον ζει με τον Arthur και αυτός ζει το περιβάλλον. Η κινησιολογία των χαρακτήρων και των ζώων, οι μορφασμοί και των προσώπων, οι κινήσεις των φύλλων στον αέρα, τα χνάρια στη λάσπη ή στα χιονισμένα τοπία, οι συσπάσεις των κορμιών όταν δέχονται σφαίρες, σε τοπία που “μυρίζουν” ξύλο, βρωμάνε βάλτους και σταλωμένα νερά, ηχούν από άμαξες και τρένα να περνάνε, ρόδες να τρίζουν, σίδερα να γυαλίζουν, στις μπότες πέταλα, Αμέρικα μέταλλα..

*sips whiskey

GAMEPLAY

Το παιχνίδι είναι της μορφής 3rd person view, με την Rockstar να προσφέρει την επιλογή του First person όπως μας παρουσίασε στο GTA V σε προηγούμενη φάση. Υπάρχει η κεντρική ιστορία που θα ακολουθήσετε για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι και ανάριθμες άλλες παράπλευρες συναντήσεις, με γνωστούς και άγνωστους. Θα κυνηγήσετε καταζητούμενους, θα βοηθήσετε φωτογράφους να συλλάβουν την άγρια ομορφιά στο φακό τους, θα ψάξετε θησαυρούς, θα εισπράξετε λεφτά για τον τοκογλύφο γερμαναρά σύντροφό σας. Γερμαναράς και σύντροφος. Χεχεχε

Πέραν αυτού, το που πάτε και πως είναι ο χαρακτήρας σας εσείς αποφασίζετε: Αξύριστος, κουρεμένος, παχουλός, με γιλέκο, με μπότες και καπέλο από γούνα ασβού. Μπορείτε – και όταν ο καιρός το απαιτεί, οφείλετε -να αλλάξετε τα πάντα στον εξοπλισμό του χαρακτήρα. Και μπορείτε να αλλάξετε και τον εξοπλισμό τον ίδιο: προσφέρονται βελτιώσεις τόσο σε επίδοση όσο και σε αισθητική, για όλα τα όπλα και θήκες που κουβαλάει ο Arthur, με το κατάλληλο αντίτιμο. Μη ξεχνάτε να τα λαδώνετε 😉

Αναβαθμισμένο έρχεται και το Dead Eye system που γνωρίσαμε στο προηγούμενο, που επιβραδύνει το χρόνο γύρω από τον παίκτη, επιτρέποντας του να στοχεύσει πιο καλά, και σε πιο ευαίσθητα σημεία του αντιπάλου. Που θα πάθει περισσότερη ζημιά εννοώ, όχι ΤΑ ευαίσθητα σημεία του!

Για να το κάνετε αυτό θα χρειαστείτε προμήθειες, τις οποίες θα βρείτε με πολλούς τρόπους: κυνηγώντας ζώα θα μαζέψετε κρέας και δέρμα και κόκαλα. Μαζεύοντας λουλούδια και βότανα από την φύση θα φτιάξετε ελιξίρια. Κλέβοντας κόσμο θα ανακτήσετε χρήματα και πολύτιμα αγαθά για να ανταλλάξετε με πιο αναγκαίες πρώτες ύλες ή αντικείμενα. Πιστός ακόλουθος το αγαπημένο σας άλογο, το οποίο όσο φροντίζετε (τάισμα και βούρτσισμα, επειδή η λάσπη το κουράζει), τόσο δένεστε μαζί του και ξεκλειδώνετε νέες ικανότητες και μεγαλύτερο εύρος εντοπισμού. Μέχρι να βρείτε το White Arabian.

Το παιχνίδι σας θέλει να μάθετε όλα αυτά τα skills. Είναι βασικό μέρος στην εξερεύνηση του κόσμου του, απαραίτητα για την επιβίωσή σας (υπάρχουν και τα dominoes και poker που δεν βοηθούν σε τίποτα εκτός την διαιώνιση της παραμονής σας στο παιχνίδι χωρίς πρόοδο στην ιστορία), και στην βελτίωση της περιπλανώμενης οικογένειά σας (στολίζετε και εξοπλίζετε την κατασκήνωση με δέρματα, κοτέτσια, καλύτερα φάρμακα και διακοσμητικά κόκαλα;!;). Και μπορεί να είναι κάπως βάρβαρο να γδέρνεις ένα πανέμορφο ελάφι που μόλις έριξες με ένα τόξο στο μέτωπο, αλλά hey, this is the Wild Wild West, baby!! 

SOUNDTRACK

Ένα τέτοιο διαμάντι δεν θα μπορούσε να μην περιτριγυρίζεται από άλλους πολύτιμους λίθους σε αυτό το κόσμημα. Η μουσική επένδυση λοιπόν του παιχνιδιού είναι όσο ψαγμένη και άρρηκτα συνδεδεμένη με τα δρώμενα, όσο το Pomade στα μαλλιά του Arthur.

Ετοιμαστείτε να ταξιδέψετε σε ακούσματα φυσαρμόνικας, banjo και good ol’ western singing, partner, και να εκπλήξετε τον εαυτό σας όταν ακούσετε τραγούδια που “κάτι σας λένε οι μελωδίες τους”. (κχμ Oh my darling Clementine κχμ)

Όσο για τους ήχους των πιστολιών, των ζώων, των πουλιών, των αμαξών και των καιρικών φαινομένων – φαινόμενα. Ο όγκος του όπλου και της σφαίρας του αντηχεί στο άκουσμά του. Το ψάρεμα και το ξετύλιγμα του νήματος είναι σούπερ αληθινά – ή τουλάχιστον έτσι φαντάζομαι πως ηχεί στην πραγματικότητα. Ο βρυχηθμός του πούμα θα σας κόψει την χολή, ενώ άκουσε αρκούδα, ετοιμάσου να πατήσεις το dodge ή να εξομολογηθείς σε χρόνο dt.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Η ιστορία φέρνει στο τραπέζι τέτοια εξέλιξη χαρακτήρων που θα έπρεπε να διδάσκεται στα σχολεία σεναριογράφων.
  • Το customisation των όπλων – Black on Silver? I dub thee, the “Platinum Plague”. Spread the Chaos!!
  • Το ψάρεμα! Το κοντινότερο που θα έρθουμε σε ψάρεμα οι τριάντα-κάτι, average Michaels που έχουμε μωρό και καθόλου εμπειρία σε actual ψάρεμα 😛
  • Το πιστολίδι το αδυσώπητο με slow-motion scenes χτυπήματος που μεταβάλλονται ανάλογα με το honor level.
  • Η ελευθερία στα πάντα όλα! Να πας παντού, να μιλήσεις με όλους, να πειράξεις τα πάντα!!
“Platinum Plague”

ΤΙ ΔΕ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

  • Ο ρεαλισμός του σε κάποια σημεία κουράζει. Δεν έπιασα το rifle από το άλογο, μην με αναγκάζεις ρε φίλε να περπατήσω 500 miles and walk 500 more to get it while dodging bullets.
  • Το Honor System ήταν λίγο random. Νομίζαμε βοηθούσαμε μια απηχθείσα κοπέλα, ενώ χάσαμε honor. Y tho?
  • Οι αποστάσεις. Ναι, είναι τέλεια τα γραφικά σας, παιδιά, καταπληκτική δουλειά με τα τοπία, αλλά είναι ανάγκη να φάω 6 λεπτά να πάω στο.. κάτσε, τι έκανα; Θέλει βοήθεια αυτός;
Φίλε, είσαι ok; Κρύωσες;

ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Το RDR2 είναι αναμφίβολα ένα future classic. Ένα παιχνίδι πολύ συγκροτημένο, καθόλου συγκρατημένο. Μεγαλειώδες όπως ο χάρτης του, πολύπλευρο όπως ο κύριος χαρακτήρας. Ο πήχης για τα open-world παιχνίδια έχει σίγουρα ανέβει πιο ψηλά, θολώνοντας τις γραμμές μεταξύ gaming και simulation με ένα πρωτόγνωρο τρόπο. Και ειδικά σε μια εποχή που το online gaming δίνει και παίρνει, με παιχνίδια να κυκλοφορούν χωρίς καν story mode, η 60+ περιπλάνηση του στο Wild West νιώθει θείο δώρο.

Μια περιπλάνηση όμως που σε σημεία νιώθει τόσο αληθινή που κουράζει, που νιώθει σαν αγγαρεία. Αν η ζωή μιμείται την τέχνη, η τέχνη του RDR2 μιμείται τη ζωή. Είναι η εξέλιξη του gaming αυτού του είδους, η συγχώνευση πραγματικότητας και παιχνιδιού, το μέλλον των διαδραστικών ταινιών ή κάτι ολότελα καινούργιο; Το σίγουρο είναι πως το gaming δείχνει πως δεν έχει ακόμα δαμαστεί. Ζήτω η άγρια Δύση.

Ευχαριστούμε την G3 Great Games για την παραχώρηση του παιχνιδιού γι αυτό το review. 🙂

Πάω να πιω. Come on gurrll!

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.