Rainbow Six Extraction Review | Το ίδιο φαγητό, σε ένα ”νέο”, καλοστημένο μενού

564

Το Rainbow Six franchise και εγώ έχουμε μία πολύ έντονη σχέση, μία σχέση η οποία μας πάει 7 χρόνια πίσω και πιο συγκεκριμένα στο 2015.

Ήταν εκείνη η περίοδος που έμελε να κυκλοφορήσει το Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, το οποίο μέχρι και σήμερα αποτελεί το κύριο multiplayer παιχνίδι μου. Ένας τίτλος, που πέρασε από χίλια κύματα, φτάνοντας να βλέπει τον πάτο. Η επιμονή, η υπομονή και η πίστη της Ubisoft στο παιχνίδι, το έκαναν να μονοπωλεί το ενδιαφέρον στη competitive esports σκηνή, παρέα με μεγαθήρια του είδους, όπως το League of Legend, CS:GO, DOTA 2, Fortnite και άλλα πολλά.

Η συνεχής τροφοδότηση υλικού και περιεχομένου δε σταματά και η εταιρία έχει στόχο να φτάσει τουλάχιστον τα 10 χρόνια υποστήριξης, με το κοινό και τους παίκτες τόσο σε casual όσο και σε ranked επίπεδο να αυξάνονται συνέχεια.

Μέσα σε αυτή την πορεία που διέσχισε το παιχνίδι, μία ημέρα ξημέρωσε και η Ubisoft ως είθισται, βρισκόταν σε διαδικασία ανακοίνωσης της επόμενης σεζόν της (ως γενικό πλαίσιο έχουμε τέσσερις σεζόν τον χρόνο, με δύο ή έναν operator-s στην κάθε σεζόν, ένα νέο map ή rework και ένα μεγάλο limited-time event, μέσα στο Year).

6 Μαρτίου του 2018, έρχεται το Operation Chimera, μία σεζόν την οποία αναπολούν ακόμη και σήμερα οι παίκτες και δε οι βετεράνοι παίκτες του Siege. Ήταν η σεζόν που έφερε φυσικά τους Lion και Finka από το CBRN Threat Unit καθώ και το special event Outbreak, το οποίο στην ουσία, είναι η κύρια έμνευση της σημερινής μας κυκλοφορίας, του Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction.

Mε λίγα λόγια, το Outbreak Event λάμβανε χώρα στο Truth or Consequences (ναι έτσι λεγόταν η τοποθεσία) του New Mexico με την ομάδα Rainbow να ενώνεται ολάκερη αντιμετωπίζοντας της επιδημία που κατάστρεφε σιγά σιγά την πόλη. Σε κάθε αποστολή στέλνοντας ομάδες των τριών για την καταπολέμηση της απειλής.

Εχθρικές απόκοσμες παρουσίες, όχι ακριβώς εξωγήινες, είχαν ”καταπιεί” την πόλη, και κάθε φορά, είχατε συγκεκριμένους στόχους να εκπληρώσετε και να προβείτε σε κάλεσμα του ελικοπτέρου και στο extraction.

Ο κόσμος πραγματικά ξετρελάθηκε με το event γιατί για την τότε εποχή, το συγκεκριμένο event στο παιχνίδι, ήταν πραγματικά κάτι πολύ φρέσκο. Θυμάμαι τους παίκτες να απαιτούν να μείνει μόνιμα το event εκεί ή να γίνει επέκταση αυτού. Εν τέλει το Outbreak, έληξε στις 4 Απριλίου του 2018.

Και ερχόμαστε στο σήμερα…

Όπως είπα και πιο πάνω το Rainbow Six Siege ήταν εδώ και 7 χρόνια το κυρίως multiplayer παιχνίδι μου. Είναι μέσα στην καρδιά μου και στο άκουσμα ενός νέου Rainbow Six τίτλου, φυσικά και ενθουσιάστηκα. Όταν δε είδα, πως η θεματολογία έχει να κάνει με το εκπληκτικό Outbreak Event, το hype εξφενδονίστηκε .

Εδώ είμαι όμως για να κρίνω αυτό που έπαιξα δίχως να με παρασύρουν οι συναισθηματικοί δεσμοί. Φυσικά, όταν αγαπάς κάτι, απλά πρέπει να το κρίνεις δίχως παρωπίδες, και να είσαι όσο περισσότερο μπορείς αντικειμενικός.

Για τους άπιστους Θωμάδες, αφήνω κάτω τις ώρες παιχνιδιού που έχει στο Siege για να αποφυγή παρεξηγήσεων.

ΛΙΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ LORE

Όπως αναφέραμε το παιχνίδι βασίζεται ακριβώς στο Outbreak Event, το οποίο ξέσπασε στο New Mexico και με τη βοήθεια της ομάδας Rainbow, ο κίνδυνος μπόρεσε τυπικά και τέθηκε σε μία ομαλή κατάσταση.

Εκεί μία αγνώστων στοιχείων Ρωσική κάψουλα Soyuz, συνετρίβη και πυροδότησε την επιδημία. Εκεί ήταν το σημείο μηδέν, εκεί τέθηκε το Operation Outbreak από το Rainbow HQ.

Το συμβάν στο Truth or Consequences, γέννησε ερωτήσεις σχετικά με τον χειρισμό μελλοντικών απειλών. Η συγκρότηση ειδικής ομάδας αφιερωμένη στο περιορισμό πιθανών κινδύνων της ίδιας ή μεγαλύτερης κλίμακας συζητήθηκε αρκετά. Έπειτα από μία παγκόσμια συναίνεση, δημιουργήθηκε το Rainbow
Exogenous Analysis and Containment Team ή αλλιώς η ομάδα REACT.

Αποστολή της; Να παρέχει και να αξιολογήσει τις εξωγενείς απειλές, μελετώντας την πρόοδο της επιστήμης και του ανθρώπινου γένους, βασισμένη στο ξέσπασμα της νέας απειλής. Με λίγα λόγια, η ομάδα REACT είναι οι operators του Rainbow Six Siege ή ομάδα Rainbow αν θέλετε.

Και όπως είναι φυσικό τα γεγονότα στο Truth or Consequences, δεν αποτέλεσαν ένα μεμονωμένο, τυχαίο περιστατικό. Λίγα χρόνια μετά το ξέσπασμα του Outbreak, με ταχύτατη μετάδοση ακολουθούν η Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο και η Αλάσκα, με καταστροφικά γεγονότα εμφάνισης του ιού.

Μέσα σε λίγες ώρες η ομάδα Rainbow, η οποία πλέον είναι η ομάδα REACT, συντάσσεται και είναι έτοιμη να χυθεί στη μάχη για την ανθρωπότητα.

GAMEPLAY, MODES, ΥΛΙΚΟ

Χάρτες

Αναφέραμε παραπάνω τα μέρη στα οποία διαδραματίζεται το παιχνίδι. Συνολικά έχουμε τρία maps στην περιοχή της Νέας Υόρκης, τρία maps στο Σαν Φρανσίσκο, τρία maps στην Αλάσκα και τρία maps στο Truth or Consequences, δηλαδή στα παλιά λημέρια του New Mexico.

Σε πρώτη φάση θέλω να αναφέρω την ποικιλομορφία των χαρτών και το ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ art design, το οποίο έχει παραδώσει η Ubisoft εδώ. Θεωρώ πως έχει γίνει εκληκτική δουλειά στον τομέα αυτόν, και έχει αποδοθεί η μέγιστη προσοχή στα περιβάλλοντα και γενικά όλο το feeling και η ατμόσφαιρα που έχει χτιστεί δένει τέλεια, με τη θεματολογία του παιχνιδιού.

Επίσης, αρκετά maps στο launch κάτι επίσης πολύ καλό.

Ιncursions

Η βασική λογική των Incursions στους παρακάτω χάρτες βασίζεται σε τρία κύρια objectives, τα οποία κάθε φορά αλλάζουν και είναι πολυποίκιλα.

Πιο συγκεκριμένα, ξεκινάτε από το Area 1 στο οποίο σας δίνεται μία αποστολή. Τα πράγματα συνήθως στο Area 1 είναι βατά μιας και η ζώνη ένα είναι η πιο εύκολη ανάλογα βέβαια και τι Threat Level θα επιλέξετε να βάλετε (Μoderate, Cautious, Severe και Critical).

Εφόσον επιτύχετε συνεχίζετε στο Area 2 και κλείνετε στο Area 3 όπου και καλείται extraction και γυρνάτε πίσω στη βάση σας.

Στο μεσοδιάστημα όμως, μπορεί να υπάρξει η περίπτωση του να σκοτωθείτε ή αλλιώς να βγείτε MIA (Missing in Action). Εκεί υπάρχουν πολλά τα οποία μπορούν να γίνουν. Είτε να σας σηκώσει ένας συμπαίκτης σας, είτε να σηκωθείτε μόνος εφόσον έχετε self healing upgrade είτε να σας κουβαλήσουν οι συμπαίκτες σας στην ειδική κάψουλα για να μείνετε προστατευμένος στο extraction point.

Εάν δε παίζετε solo τότε χάνετε το Incursion και θα πρέπει να ξεκινήσετε με άλλον operator, έχοντας ως main objective σε ένα από τα τρία Areas, το Rescue του MIA operator. Eδώ να πούμε πως σε περίπτωση που βγάλετε το Incursion και ο Operator σας τα καταφέρει αλλά η ζωή του είναι σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα, δεν θα μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε για λίγο, όντας τραυματισμένος.

Όσον αφορά τα objectives έχουμε τόσα ώστε να μην γίνει γρήγορα repetitive το παιχνίδι. Από το Nest Tracking (τοποθετώντας συσκευές ανίχνευσης στις φωλιές των parasites) ως και hunt διάφορων special Archæans για να φτάσετε στο boss, τον Elite Archæan.

Και μιας αναφέρθηκα στα παράσιτα, σε σχέση με το Outbreak έχουν προστεθεί αρκετοί εχθροί. Έχουμε τους Archæans του Tier 1 (breacher, grunt, spiker και bloater), τους Archæans του Tier 2 (Rooter και Sower), τους Archæans του Tier 3, Tormentos (ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΝΑ ΤΟΝ ΡΙΞΕΙΣ), Smasher και Lurker, τον Apex στο Tier 4 και τέλος έχουμε τους Proteans οι οποίοι μίας ανωμαλίας που έχει προκληθεί στις ζώνες μόλυνσης κατάφεραν να έχουν υιοθετήσει  τη μορφή των operators της REACT ομάδας.

Άρα στην ουσία προσομοιώνουν τις ιδιότητες των operators και πιο συγκεκριμένα του Smoke, της Alibi και του Slege. Η μάχη μαζί τους είναι πραγματικά πολύ απαιτητική αλλά παράλληλα άκρως διασκεδαστική.

ΟPERATORS & UPGRADES

Στο launch έχουμε αρχικά όλους σχεδόν τους βασικούς operators. Δεν έχετε τους πάντες από την αρχή, πρέπει να τους ξεκλειδώσετε ανεβαίνοντας Development Milestone μέσω φυσικά πόντως XP, τα οποία προκύπτουν από τις προσπάθειες σας στα Incursions.

Οι διαθέσιμοι Operators, γνωστοί φυσικά από το Siege είναι οι εξής: Ela, Hibana, Lion, Sledge, Vigil, Gridlock, Finka, Alibi, Doc, fuze, IQ, Jager, Nomad, Pulse, Rook, Smoke, Tachanka και Capitao.

Οι βασικές ιδιότητες των Operators σε σχέση με το Siege είναι ολόιδιες. Το loadout επίσης ολόιδιο. Αυτό που αλλάζει είναι πως κάθε Operator έχει το δικό του level και σε κάθε level ξεκλειδώνει περισσότερο υλικό στη φαρέτρα του, όπως όπλα, και React Tech, τα οποία είναι τα δευτερεύοντα gadgets. Από τα κλασσικά frag grenades και claymores που γνωρίσαμε στο Siege μέχρι και κάποιες νέες προσθήκες, όπως Paralysis Grenade, Scan Grenade, Glue Granade και άλλα.

Φυσικά, δεν απέχουν τα cosmetics και τα skins σε όπλα και uniforms.

GAMEPLAY

Όλο αυτό στα μάτια μου φαίνεται τόσο οικείο τόσο ίδιο. Έχοντας πραγματικά την πλέον μεγαλύτερη εμπειρία στο Siege σας λέω με απόλυτη βεβαιότητα πως από άποψη gameplay δεν έχει αλλάξει ΤΙΠΟΤΑ. Πήραν τα assets του Siege και τα βάλανε στο Εxtraction. Ίδιο Shooting, ίδιες κινήσεις σε γεμίσματα όπλων, melee επιθέσεις, lean δεξιά και αριστερά, ομιλίες των Operators και διάλογοι κατά το έργο, όλα είναι ίδια.

Είναι κακό αυτό; Θέλω να πω ναι! Ενδεχομένως ενός νέου παίκτη να του αρέσει αυτό, μιας και η shooting εμπειρία του Siege είναι πολύ ωραία. Αλλά, θεωρώ απαράδεχτο το γεγονός και σε σημεία προκλητικό, να χρησιμοποιείς σε ένα νέο παιχνίδι, με τρόπο δε που το λανσάρεις, τα ίδια assets με προηγούμενό σου τίτλο.

Και αυτό είναι το μεγαλύτερο μου παράπονο…

ENDGAME ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Εφόσον τελειώσεις τα κύρια Incursions και καταφέρεις να φτάσεις το σχετικό Level, εκεί έρχεται το Maelstrom Protocol. Πρόκειται στην ουσία για ένα διευρημένο Incursion σε ένα μολυσμένο περιβάλλον που εξελίσσεται εβδομάδα με εβδομάδα.

Στο mode, τα Intel objectives πρέπει να ολοκληρωθούν πριν προχωρήσετε στις επόμενες ζώνες. Η εκτεταμένη διάρκεια του Maelstrom Protocol οδηγεί σε αυξημένη επιθετικότητα και ανταπόκριση (ποσοτική) από τους Archæans.

Οι πόροι είναι περιορισμένοι. Οι επιτυχημένες αποστολές φέρνουν πολύ περισσότερα XP και μοναδικό gear και cosmetics. Θα σας συνιστούσα να είστε κοντά στο επίπεδο του Level 10 για να προσπαθήσετε κάποιο Maelstrom Protocol και φυσικά με squad.

Επίσης, υπάρχουν και τα Assignments oπου πρόκειται για εβδομαδιαίες αποστολές. Νέοι κανόνες, νέοι περιορισμοί, νέοι στόχοι στα Incursions.

Εν συνεχεία, διατίθεται και το Veteran Mode για τους πλέον τολμηρούς και φυσικά καλούς παίκτες. Εδώ πρέπει με σοφία να διαχειρίζεστε τα πυρομαχικά σας, με το HUD να μη σας βοηθά με το τι έχετε πάνω σας, σε κάθε reloading, χάνετε τις σφαίρες που υπήρχαν στο γεμιστήρα που μόλις αλλάξατε και φυσικά το friendly fire είναι ενεργοποιημένο.

Συνεχίζουμε με το Wall-To-Wall ένα combat mode στο οποίο η REACT πρέπει να σταθεροποιησει τα Parasites. Εδώ οι Archæans προβαίνουν σε περισσότερες επιθέσεις, καθώς περνάει η ώρα ο αριθμός μεγαλώνει και τα Airlocks βρίσκονται σε lockdown, το οποίο σας αναγκάζει να χρησιμοποείσετε τα Security Stations.

Ενώ έχουμε και τα Kick the Anthill με ακόμη περισσότερες απαγορεύσεις και τα Crisis Events τα οποία θα αποτελέσουν multi-week events με νέα challenges και rewards.

ΓΡΑΦΙΚΑ-ΟΠΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Καμία διαφορά και εδώ. Ο οπτικός τομέας είναι ο ίδιος με το Rainbow Six Siege. Η μηχανή γραφικών είναι η ίδια (2015…), και σε σημεία ενδεχομένως να έχουμε καλύτερες αντανακλάσεις και σκιές, πράγμα το οποίο διαπίστωσα κυρίως σε κλειστούς χώρους.

Το optimization φυσικά είναι το ίδιο, το παιχνίδι ”γλιστράει”, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ο τίτλος υποστηρίζει και NVIDIA DLSS καθώς και NVIDIA Reflex το οποίο βοηθά αρκετά σε ένα παιχνίδι σαν το Extraction.

HΧΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ

Πολύ όμορφη δουλεια εδώ. Με το που προσγειώνεσαι στον χάρτη αμέσως επικρατεί μία απόκοσμη βουή, ένας πολύ περίεργο πράγμα με κραυγές και εκοφαντικούς τόνους που σε προετοιμάζουν για κάτι πολύ κακό. Γενικά ο ηχητικός τομέας είναι ενδιαφέρον και έχει γίνει σωστή δουλεια εδώ.

ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ;

Το Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction δεν καινοτομεί. Αρχικά είναι φτιαγμένο για co-op οπότε σε καμία περίπτωση δεν σας το συστήνω για solo. Εάν δεν έχετε κάποιον φίλο δοκιμάστε την τύχη σας μέσω αναζήτησης συμπαικτών, εάν και το παιχνίδι απαιτεί εξαιρετική συνενόηση, οπότε δεν ξέρω πως θα λειτουργήσει αυτό. Eύχομαι να πέσετε σε συνενοήσιμα άτομα.

Σαν co-op τίτλος γενικά ναι, έχει αρκετό υλικό για να ασχοληθείτε και θεωρώ πως αν δεν έχετε εμπειρία με το Rainbow Six Siege θα περάσετε όμορφα. Όμως… έχουμε να κάνουμε με ένα ξαναζεσταμένο φαγητό. Οι προσθήκες είναι εξαιρετικά λίγες…στον τομέα δε του gameplay είναι μηδαμινές και πιο συγκεριμένα copy-paste.

Εδώ η Ubisoft έχασε μία μεγάλη ευκαιρία. Θα μπορούσε να δώσει μία πιο cinematic εκδοχή των operators του Siege, να μας δώσει παράλληλα και ένα Story mode, να φέρει πιο κοντά στους βετεράνους παίκτες σαν και εμάς τις προσοπικότητες των Operators και να γνωρίσει στους νέους παίκτες τη δύναμη της ομάδας Rainbow. Kάτι φρέσκο, κάτι νέο για το lore. Στο τέλος της ημέρας, δεν μπορώ να πω πως είναι κακό παιχνίδι, αλλά δεν είναι και καλό υπό την έννοια των προσθηκών. Πέρασα καλά; Όσο καλά περνάω παίζοντας Siege. Με φίλους δε είχε χαβαλέ, ενός μέχρι σημείου.

Την παραπάνω άποψη την δικαιολογεί 100% και σε κάποια πράγματα τα οποία προχώρησε η Ubisoft την τελευταία στιγμή. Και σίγουρα γνωρίζει και η ίδια όλα τα παραπάνω.

Μείωση τιμής από full prize σε όλες τις πλατφόρμες. Εισαγωγή του παιχνιδιού στο Game Pass από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας. Προσθήκη Buddy Pass, μέσω του οποίου θα μπορέσετε να καλέσετε 2 φίλους που δεν εχουν το παιχνίδι και να παίξουν μαζί σας για 14 ημέρες.

Εάν θέλετε έναν co-op να περάσετε ευχάριστα κάποιες ώρες σας με την παρέα και δεν έχετε εντριβίσει τόσο, όσο ένας άνθρωπος σαν και εμένα στο franchise σας το προτείνω δεν θα περάσετε άσχημα.

Στα θετικά βάζω την τεράστια γκάμα χαρτών, το εξαιρετικό art design και ηχητικό τομέα καθώς και το πλούσιο υλικό ειδικά στο end-game, το οποίο μελέτησε η ομάδα ανάπτυξης πολύ καλά αυτή την φορά.

Ήθελα και περίμενα κάτι παραπάνω, θέλω να είμαι ειλικρινής…

Ευχαριστούμε την G3 Great Games και την Ubisoft για την παραχώτηση του παιχνιδιού ώστε να επιτευχθεί το Review.

Το Tom Clancy’s Rainbow Six Extraction έρχεται στις 20 Ιανουαρίου για Χbox Series X|S, Xbox One, PlayStation5, PlayStation 4, Stadia και PC καθώς και στο Xbox Game Pass και PC Game Pass, με cross-play, cross-save και cross-progression.

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Gameplay
8
Γραφικά
6
Ηχητικός Τομέας
7
Ψυχαγωγία
7
Προηγούμενο άρθροΗ ΒΟΜΒΑ έσκασε η Microsoft εξαγόρασε και επίσημα την Activision Blizzard!
Επόμενο άρθροTo Story Trailer του Horizon Forbidden West μας ετοιμάζει για το νέο ταξίδι της Alloy
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
rainbow-six-extraction-review-%cf%84%ce%bf-%ce%af%ce%b4%ce%b9%ce%bf-%cf%86%ce%b1%ce%b3%ce%b7%cf%84%cf%8c-%cf%83%ce%b5-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%bd%ce%ad%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%bf%cf%83Το Tom Clancy's Rainbow Six Extraction χάνει σε μεγάλο βαθμό την ευκαιρία να ''αρπάξει'' το Outbreak Event και να το εξελίξει σε κάτι πολύ μεγάλο. Σίγουρα έρχεται με πολλές ώρες υλικό και απασχόλησης και είναι βέβαιο πως θα περάσετε αρκετές ώρες διασκέδασης με την παρέα σας. Αρκεί όμως αυτό;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.