Το σύμπαν του Star Wars, έχουν ”βαλθεί” τα τελευταία χρόνια να εξερευνήσουν πολλά studios, όχι βέβαια κάτι το οποίο δεν γινόταν στο παρελθόν, αλλά σίγουρα τα projects που τρέχουν τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά. Στα φόρτε του, φυσικά με τον ερχομό του Star Wars Jedi franchise, για τους λάτρεις των… Jedi, και μια παραδοσιακή Star Wars εμπειρία, με όλη την σημασία της λέξης, μέχρι και στο τώρα, με το Star Wars Outalws, μία -ναι μεν- Star Wars εμπειρία, αλλά αρκετά διαφορετική, για ότι ενδεχομένως είχατε στο μυαλό σας, όσον αφορά την δομή και το ύφος.
Σήμερα λοιπόν, θα σας μεταφέρω την δικιά μου εμπειρία από τον τίτλο της Ubisoft Massive, η οποία στο παρελθόν, μας έχει χαρίσει το The Division franchise (και προσωπικά αγαπημένο) καθώς και το πιο πρόσφατο Avatar: Frontiers of Pandora.
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟΝ UNDERWORLD
Το Outlaws, είναι το πρώτο αμιγώς open-world Star Wars παιχνίδι, και είναι εντελώς διαφορετικό, στο πως προσεγγίζει τον σύμπαν του franchise. Από άποψη ύφους, κατά κύριο λόγο, μιας και οι περισσότεροι, σίγουρα, έχετε στα μάτια σας, πιο οικείο το ύφος των Star Wars της ΕΑ, είτε με τα Battlefront, είτε με τα πιο πρόσφατα Star Wars Jedi Fallen Order και Survivor.
Εδώ, ξεχάστε τους Jedi και τα lightsaber. Πρωταγωνίστρια του παιχνιδιού, είναι η Kay Vess, μία ”θυλική έκδοση” του Han Solo, αν μπορεί, να μου επιτραπεί να πω. Mε λίγα λόγια η Kay, η οποία κατάγεται από την εργατική περιοχή του Canto Bight στον πλανήτη Cantonica, παλεύει για να φτιάξει μία σωστή ζωή και να ζήσει ελεύθερη βρίσκοντας την θέση της στον γαλαξία, όντας μία κλέφτρα κατά το Imperial Era.
Σε ένα ταξίδι που την οδήγησε στην ανακάλυψη ολόκληρου του γαλαξία, η Vess, βρέθηκε να είναι εν τέλει, ως ένας από τους πιο καταζητούμενος ανθρώπους στον γαλαξία και να αναγκάζεται να αναλάβει, μία από τις μεγαλύτερες ληστείες στην ιστορία των εδαφών των The Outer Rim.
Αξίζει να αναφέρουμε, πως η ιστορία του παιχνιδιού είναι canon τα γεγονότα θα διαδραματίζονται, το διάστημα μεταξύ του The Empire Strikes Back και του Return of the Jedi.
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΣΟΥ ΒΓΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ, ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ (ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΟΜΩΣ)
Η Kay, πρέπει να επιβιώσει, πρέπει να φτιάξει την ζωή της και σίγουρα αυτό που ξέρει πολύ καλά να κάνει, είναι να κλέβει και φυσικά σαν χαμαιλέοντας, να προσαρμόζεται στην εκάστοτε περίσταση. Και κάπου εκεί, εισέρχεται μία βασική λειτουργία του παιχνιδιού, όσον αφορά την ανάπτυξη τόσο της ιστορίας, όσο και του gameplay και φυσικά του progression του χαρακτήρα μας όσον αφορά τα skills.
Αυτή η λειτουργία, βασίζεται γύρω από τα factions, τα οποία υπάρχουν στο παιχνίδι και διοικούν, τον κόσμο του Outlaws. Pyke Syndicate, Hutt Cartel και Crimson Dawn, είναι μερικές από τις φατρίες τις οποίες θα γνωρίσετε στο παιχνίδι και θα έχετε πάρε-δώσε μαζί τους.
Υπάρχει ένα ειδικό σύστημα ”Reputation”, ανά faction, στο οποίο υπάρχει η συγκεκριμένη μπάρα μέτρησης, η οποία σας δείχνει την σχέση που έχετε με το εκάστοτε faction. Από Bad, έως Poor και Extremely Good. Τώρα, ανάλογα την σχέση σας, ανάλογα θα πρέπει να κινηθείτε στο παιχνίδι.
Το πρώτο σχόλιο που έχω να κάνω εδώ, είναι πως το σύστημα αυτό λειτουργεί πάρα πολύ καλά, δίνοντας στο παιχνίδι έναν dynamic χαρακτήρα και σίγουρα υπάρχει χώρος για παραπάνω από ένα walkthrough, διότι ποτέ, δεν γνωρίζουμε τι θα μπορέσει να συμβεί λόγω του συγκεκριμένου μηχανισμού.
Το δεύτερο σχόλιο, έχει να κάνει με το πόσο όμορφο τρόπο είναι δοσμένο. Από την μία μπορεί να έχεις μία εξαιρετική σχέση με το Χ faction, και ανά πάσα στιγμή να διαλυθεί, επειδή ενδεχομένως δεν σε καλύπτει το reward που σου δίνει ή πολύ απλά, αναλαμβάνεις μία άλλη δουλειά, από αντίπαλο faction, η οποία όμως θα είναι ενάντια στο faction που μέχρι πρότινος είχες καλές σχέσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα φυσικά, η μπάρα σχέσης και το reputation να πέσει.
Mε λίγα λόγια: ”It’s Not Personal, It’s Strictly Business”.
Φυσικά το να έχεις κακές σχέσεις, αλλά και αντίστοιχα καλές σχέσεις, με τις φατρίες, επιφέρουν και κάποια θετικά και φυσικά αρνητικά. Για παράδειγμα, σε vendors, οι οποίοι ανήκουν σε faction που έχετε καλή σχέση, λαμβάνετε πολύ καλές εκπτώσεις σε υλικά τα οποία θα μπορέσετε να χρησιμοποιείσετε για να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας, ενώ αντίστοιχα με φατρίες που δεν τα πάτε καλά οι τιμές είναι τσουχτερές, αλλά και όταν πάτε στα εδάφη τους, εξαπολύουν ανθρωποκυνηγητό εναντίον σας.
Πραγματικά, βρήκα πολλές φορές τον εαυτό μου να δυσκολεύεται, ώστε να τα έχει με όλους καλά, πράγμα το οποίο, καθιστά την λειτουργία αυτή, άκρως απολαυστική.
Trailblazer & Speeder
Παιχνίδι Star Wars, χωρίς διαστημόπλοιο δεν γίνεται! Το Trailblazer, είναι το όνομα του διαστημοπλοίου σας, με το οποίο φυσικά μπορείτε να ταξιδέψετε από πλανήτη σε πλανήτη, να πολεμήσετε σε άκρως απολαυστικές μάχες και φυσικά να το αναβαθμίσετε. Προσωπικά βρήκα τις μάχες, τον χειρισμό και το ταξίδι από πλανήτη σε πλανήτη, πολύ πιο όμορφο από τα αντίστοιχο ”μενού” του Starfield!
Φυσικά έχουμε και το Speeder, ένα όχημα το οποίο μοιάζει με μηχανή, το οποίο φυσικά μπορείτε να αναβαθμίσετε και θα αποτελεί το κύριο μέσο μεταφοράς σας, στις πολυποίκιλες τοποθεσίες του παιχνιδιού. To fast travel είναι εκεί, αλλά σε συγκεκριμένα σημεία.
ΟΡΓΑΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΩΝ ΚΑΙ Ο ΑΞΙΟΛΑΤΡΕΥΤΟΣ NIX
Κόντρα στην φύση της (δεν ξέρω πως συνέβη), η Ubisoft αποφάσισε να ακολουθήσει ένα οργανικό σύστημα αναβαθμίσεων, για τα skills της Kay αλλά και του Nix. Πρόκειται για ένα merqaal, και είναι ο πιο πιστός φίλος-βοηθός της Vess και λειτουργεί στην ουσία -πάνω κάτω-, όπως και ο BD-1 στο Star Wars Jedi franchise.
Το Nix, σίγουρα θα σας δώσει αρκετές λύσεις στο να εξολοθρεύσετε τους αντιπάλους σας. Για παράδειγμα, μπορεί να απασχολήσει τον εχθρό δίνοντας επιθετικό πλεονέκτημα στην Kay για stealth takedown, να ζαλίσει τον αντίπαλο και άλλα πολλά. Φυσικά, το Nix, βοηθά και σε τομείς εκτός μάχης. Μπορεί, να σκανάρει το περιβάλλον και να δώσει την δυνατότητα στην Kay, να ανοίξει πόρτες ή να ανακαλύψει νέα μονοπάτια για εξερεύνηση.
Περνώντας λίγο πάλι στην αρχή περί δεξιοτήτων της Vess. Στο Star Wars: Outlaws, η Kay δεν ξεκλειδώνει τις δεξιότητές της συλλέγοντας XP και ανεβάζοντας level. Αντίθετα, μαθαίνεις νέες ικανότητες δημιουργώντας επαφή με τους λεγόμενους «ειδικούς».
Αναλαμβάνοντας αποστολές για αυτούς και ολοκληρώνοντας προαιρετικές προκλήσεις, θα αποκτήσετε πρόσβαση σε ορισμένες βασικές ικανότητες που θα χρειαστείτε κατά την διάρκεια της πορείας σας στο παιχνίδι.
Επιτέλους, όχι άλλο XP και levels!
Τέλος, δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω, πως στο πλαίσιο αυτής της οργανικής προσέγγισης, που διάλεξε να ακολουθήσει η Massive, αρκετές φορές, το να ”αράζετε” και να κάνετε ”lean” στα διάφορα ”Cantinas”, σίγουρα θα είναι υπέρ σας.
Από μία απλή συζήτηση δύο τυχαίων ”αδιάφορων” NPCs, ακούγοντας τους, μπορείτε να αντλήσετε πληροφορίες, οι οποίες ανοίγουν quests, μέχρι και πιο απλά πράγματα, όπως intels για treasures. Θύμισε λίγο Red Dead Redemption 2, αλλά στην άκρως απλή μορφή του!
GAMEPLAY
Και κάπου εδώ θα αρχίσω να γκρινιάζω…
Αρχικά, να αναφέρουμε πως πρόκειται για ένα third-person παιχνίδι με μία open-world δομή. Όσοι έχετε παίξει παιχνίδι της Ubisoft και δε τα Assassin’s Creed σίγουρα θα έχετε να κάνετε με ένα οικείο περιβάλλον, απλά τοποθετημένο στο διάστημα.
Η Kay εξοπλίζεται με ένα VM-19 heavy blaster, το οποίο αποτελεί και το μοναδικό της όπλο και μπορεί να αναβαθμιστεί, σε τομείς όπως το Ion, Plasma και Power. Επίσης, έχει την ιδιότητα να ”κοιμίζει” με ένα shot τους αντιπάλους της, με μία σφαίρα, η οποία έχει cooldown. Στο πλαίσιο της μάχης, υπάρχουν και οι melee επιθέσεις, οι οποίες είναι πραγματικά τελείως άψυχες, άτονες και παρωχημένες.
Για την ακρίβεια, παρωχημένα και εντελώς πρόχειρα, βρήκα τα animations της μάχης. Και πραγματικά, μου φάνηκε περίεργο, όταν μιλάμε για το studio το οποίο έχει δημιουργήσει τα The Division. Η μάχη και γενικά το gunplay, είναι ένα από τα κακώς κείμενα του παιχνιδιού. Δεν είναι ότι χειρότερο έχω βιώσει αλλά είναι ακραία απλό και απλά δουλεύει.
Μεγάλο ρόλο στο παιχνίδι θα παίξει και το stealth, μία προσέγγιση στην οποία θα σας σπρώξει το παιχνίδι από μόνο του. Θέλει να ακολουθήσετε το stealth, και όχι τόσο μία ανοιχτή μάχη με όπλα. Και εδώ το σύστημα είναι απλό, μόνο που στην εξίσωση όπως αναφέραμε και πιο πάνω μπαίνει και ο Nix, ο οποίος έρχεται να καταστήσει λίγο πιο ενδιαφέρον το εν λόγω κομμάτι προσέγγισης της μάχης, με το να ζαλίζει ή να απασχολήσει τον εχθρό ώστε να προχωρήσετε στο σχετικό takedown.
Ακόμη ένα χαρακτηριστικό, το οποίο θύμισε ακραία μην πω πως έγινε copy-paste, Red Dead Redemption 2, είναι το ”slow mo” feature κατά την μάχη. Υπάρχει στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης, μία μπάρα που γεμίζει, καθώς πολεμάτε, η οποία όταν γεμίσει, σας επιτρέπει να μπείτε σε slow motion mode, και να μαρκάρετε τρεις εχθρούς, εξαπολύοντας θανατηφόρα πυρά απέναντι τους.
”Dead Eye” εσύ;! Ωραίο το σύστημα αυτό και ας μιλάμε για αντιγραφή. Δεν με χάλασε καθόλου!
Από την άλλη όμως, λάτρεψα τις διαστημικές μάχες οι οποίες στον χειρισμό τους είναι απλές μεν, αλλά λειτουργούν εξαιρετικά δε! Πάντα έψαχνα αφορμή να βρω quests, ώστε να ανέβω στο Trailblazer μου, και να αρχίσω να παλεύω! Έχοντας λιώσει και τις αντίστοιχες μάχες στο Starfield, το ευχαριστήθηκα πολύ περισσότερο εδώ.
ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΜΑΤΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!
Είπαμε πως έχουμε το main quest, τις δευτερεύουσες αποστολές μας, τα διάφορα συμβόλαια για το εκάστοτε faction, κυνήγι θησαυρών και άλλα, όμως…
Ο κόσμος τους Star Wars είναι γεμάτος και από μίνι παιχνίδια! Κάνοντας την βόλτα σας, στις διάφορες καντίνες, μπορείτε, σαν άλλος ”ΚΥΡΙΟΣ ΑΥΓΟΛΕΜΕΝΟΣ” να στοιχηματίσετε σε κούρσα αλόγων Α.Κ.Α, ιππόδρομο, όχι όμως με φυσικά άλογα…ε ντάξει Star Wars παίζετε, είναι digital η φάση.
Ο κόσμος είναι επίσης γεμάτος arcade παιχνίδια, καθώς και το παραδοσιακό παιχνίδι του Outalws, που ονομάζεται ”Sabacc” το οποίο λάτρεψα και δεν χόρταινα να παίζω. Είναι ένα παιχνίδι τζόγου με κάρτες στην ουσία, το οποίο απαιτεί ιδιαίτερη στρατηγική και έχει συγκεκριμένους κανόνες.
Από εκεί και πέρα, στην εξίσωση των mini games, μπαίνουν και τα hacking και lockpicking, όσον αφορά το δεύτερο, ο τρόπος για να ανοίξεις μία πόρτα είναι ιδιαίτερος, μιας και απαιτεί να πατήσεις πάνω στον ρυθμό του ήχου που κάνει η εκάστοτε πόρτα, με το picklock που έχει η Kay, ώστε να καταφέρεις να την ανοίξεις.
OPEN WORLD ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΑ
Η Massive, χρησιμοποιεί φυσικά την Snowdrop Engine της, έχοντας την αναβαθμίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Όσον αφορά τα γραφικά αυτά καθ’ αυτά, μπορώ να σας πω ότι σε σημεία απλά έμενα άναυδος, αλλά υπήρχαν και σημεία που αναρωτιόμουν αν έβλεπα παιχνίδι του PS3. Συνολικά όμως, μιλάμε για ένα ακραία όμορφο παιχνίδι, όχι όμως ότι καλύτερο υπάρχει εκεί έξω.
Και εδώ που τα λέμε, η γοητεία του παιχνιδιού, στον εν λόγω τομέα βρίσκεται αλλού, σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά η Ubisoft χρόνια τώρα. Όχι, τόσο στην λεπτομέρεια, αλλά στην κλίμακα και την χαρτογράφηση κόσμων. Έτσι και εδώ, λοιπόν μιλάμε για έναν άκρως ζωντανό κόσμο, με τεράστια ποικιλία στους γαλαξίες όπου ο καθένας έχει την δική του ”προσωπικότητα”.
Από απέραντα λαγκάδια, μέχρι χιονισμένα τοπία και αποπνικτικά δάση σε μία τεράστια κλίμακα, το Outlaws προσφέρει μία απέραντη ποικιλομορφία. Όλο του το ύφος, γενικά, στην οπτική απεικόνιση, ξεφεύγει από ένα κλασσικό Star Wars παιχνίδι Jedi που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα, και βρήκα τον εαυτό μου πολλές φορές, να το παρομοιάζει με ένα μείγμα από Mad Max, Red Dead και Τomb Raider. Λάτρεψα το art direction, και το θεωρώ ένα από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού.
O τίτλος, έρχεται να γίνει ακόμη πιο ”λαμπερός”, αν έχετε ένα ικανό σύστημα (και αν φυσικά το παίζετε σε PC) ενεργοποιώντας όλα τα features, που προσφέρει η PC έκδοση. Το Review μας, βασίστηκε στην PC έκδοση, την οποία βρήκα αρκετά τίμια όσον αφορά το performance. Δεδομένου, πως έχω στην κατοχή μου ένα high end σύστημα, δεν ξέρω αν αποτελώ ικανό αντιπροσωπευτικό δείγμα της μάζας, ώστε να εκφέρω άποψη για το optimization, μιας και βρίσκομαι πολύ πιο πάνω από αυτά που προτείνει η Ubisoft, στις σχετικές απαιτήσεις συστήματος.
Για την ιστορία να αναφέρω όμως, πως με μία RTX 4080, Intel Core i7-13700K και 32GB Ram, σε ανάλυση 1440p, με DLSS στο Quality, όλες τις ρυθμίσεις στο τέρμα και τα σχετικά Ray-Tracing φίλτρα, έτρεχα το παιχνίδι στα 70-110 FPS.
Στην πορεία μου τα bugs που συνάντησα, ήταν πάρα πολύ λίγα, και όχι τόσο ισχυρά ώστε να καταστήσουν το παιχνίδι μη ευχάριστο. Έχει γίνει καλό polishing. Βέβαια, να αναφέρω, πως την ημέρα που ανεβαίνει το Review και η έκδοση που έπαιξα, δεν έχει δεχτεί το day one patch, το οποίο αναμένεται να διορθώσει δεκάδες θέματα.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΗΧΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Το βασικό soundtrack του παιχνιδιού, δεν είναι αυτό που περιμένετε. Ναι αυτό, που το ξέρουν ακόμη και οι πέτρες! Η Ubisoft, άντλησε έμπνευση από την πρώτη τριλογία και έδωσε ένα μοναδικό κομμάτι!
Κάντε μία στάση στις καντίνες και ακούστε εξαιρετικά κομμάτια που έρχονται να δέσουν με το ύφος του τίτλου, στα διάφορα juk boxes που υπάρχουν. Γενικά η επιλογή της μουσικής σε διάφορες περιστάσεις, είναι πάρα πάρα πάρα πολύ προσεγμένες, προσθέτοντας στην συνολική εμπειρία.
Αυτό που βρήκα απλά ΟΚ, είναι η υποκριτική των βασικών χαρακτήρων όπως ΟΚ βασικά είναι και η ίδια η ιστορία του παιχνιδιού, που περίμενα πολύ περισσότερα, είναι η αλήθεια.
ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΛΙΚΑ;
Η αγάπη που έδωσε η Massive Entertainment σε αυτό το παιχνίδι, φαίνεται εξ’ αρχής. Δεν αλλάζει την ”Ubisoft φόρμουλα”, που γνωρίζουμε, αλλά κάποιες λεπτομέρειες, κάνουν το κάτι διαφορετικό. Όχι διαφορετικό για το gaming, διαφορετικό, από αυτό που μας έχει συνηθίσει η ίδια η Ubisoft. Δυστυχώς, ο πήχης που έχει τεθεί τα τελευταία χρόνια, πολύ κάτω, και είναι ευχάριστο -τουλάχιστον σε προσωπικό επίπεδο- που βλέπω έστω μία προσπάθεια ανανέωσης της συνταγής.
Έχω αναφέρει στο παρελθόν, πως αν ένα studio θα μπορούσε να προσφέρει κάτι άλλο, αυτό είναι της Massive, το πιο τεχνικά προηγμένο και φορμαρισμένο studio της Ubisoft. Ακολουθεί safe μονοπάτια, με αυτό το παιχνίδι, αλλά παράλληλα, ο τίτλος βγάζει έναν χαρακτήρα από την αρχή και αυτό μου άρεσε.
Μπορεί η ιστορία να ήταν τελείως επιφανειακή, οι χαρακτήρες, ακόμη και η ίδια η Kay ολίγον τι ρηχή, αλλά στο σύνολο, μιλάμε για μία πανέμορφη περιπέτεια. Μία περιπέτεια με την οποία πέρασα πάρα πολύ όμορφα και είχα καιρό να νοιώσω τόσο όμορφα με παιχνίδι της Ubisoft.
Υπάρχουν λάθη, πρέπει πραγματικά να αλλάξει η φόρμουλα στα παιχνίδια της, αλλά το Outlaws, θεωρώ πως είναι το πρώτο βήμα και ελπίζω όχι το τελευταίο.
Ευχαριστούμε την Ubisoft και την CD Media, για την παραχώρηση του παιχνιδιού ώστε να επιτευχθεί το Review.
Το Star Wars Outlaws, κυκλοφορεI στις 30 AυγοYστου για PC, PlayStation 5 καθΩς και XBOX Series X/S.