Το υποείδος των action-RPG δημιουργήθηκε από τα παιχνίδια της FromSoftware, Demon’s Souls και Dark Souls, τα οποία είχαν σημαντική επιρροή στη βιομηχανία. Παρόλο που κάθε ένα από αυτά τα παιχνίδια “Soulslike” διαθέτει ένα μοναδικό χαρακτηριστικό που το ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, μοιράζονται επίσης μερικές κοινές ιδιότητες. Το διακριτικό χαρακτηριστικό του Soulslike παιχνιδιού, Lies of P, είναι η ιδιόμορφη υπόθεσή του.
H NEOWIZ και το Round 8 Studio μας φέρνει στην σκοτεινή προσαρμογή της παραδοσιακής ιστορίας του Πινόκιο, το Lies of P τοποθετεί τους παίκτες στα παπούτσια του, ο οποίος πρέπει να βρει τον πατέρα του Τζεπέτο και να σώσει τους επιζώντες που είναι φυλακισμένοι σε μια πόλη γεμάτη με δολοφονικές μαριονέτες.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Το Lies of P είναι εμπνευσμένο από το παραμύθι “The Adventures of Pinocchio” του Carlo Collodi. Διηγείται μια ιστορία όπου όλες οι μαριονέτες φτιάχτηκαν από τον Geppetto στην πόλη Krat χάρις σε μία επαναστατική πηγή ενέργειας που ονομάζεται Ergo – τα οποία Ergo είναι ουσιαστικά τα souls/runes αντίστοιχων παιχνιδιών αυτής της κατηγορίας. Περιλαμβάνει πολλούς γνωστούς χαρακτήρες, όπως ο Gemini, ο κλώνος του Jiminy Cricket, που παρέχει περιστασιακές συμβουλές και εξηγήσεις. Οι μαριονέτες αρχικά δεν αποτελούσαν απειλή για τους ανθρώπους, αλλά μετά από κάποια γεγονότα, που έμαθα μέσα από σημειώσεις που υπάρχουν σε όλο το χάρτη, αλλά και από NPCs, επιτίθενται στο ανθρώπινο είδος και έτσι ξεκινάει ένας μεγάλος πόλεμος.
Για να μάθετε καλύτερα την ιστορία του, πρέπει σίγουρα να ρίξετε μια ματιά στα points of interest που θα βρείτε κατά τη διάρκεια του του παιχνιδιού ή με το να μιλάτε με τους NPCs. Ενώ το Lies of P ενσωματώνει κάποιες ιδέες και χαρακτήρες από τον Πινόκιο, αντλεί πολύ περισσότερες επιρροές στο gameplay από παλαιότερα έργα της FromSoftware, ιδιαίτερα από το Bloodborne.
ΟΠΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Από άποψη γραφικών, το Lies of P προσφέρει ένα επαγγελματικό, αισθητικά ευχάριστο αποτέλεσμα με έντονο οπτικό ρεαλισμό. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4 και έτρεξε ομαλά στον AMD Ryzen 7 5700X και την κάρτα γραφικών GeForce 3080 μου. Στα 1440P, με τις ρυθμίσεις ποιότητας στο “Best,” διατηρούσε 150-165 καρέ ανά δευτερόλεπτο, χωρίς να πέφτει ποτέ κάτω από τα 120. Κατά τη διάρκεια σημαντικών μαχών με bosses και cutscenes, αντιμετώπισα ελάχιστα κρασαρίσματα (περίπου τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια των 55 ωρών παιχνιδιού). Επίσης, δεν συνάντησα κανένα bug.
Οι σχεδιασμοί των αντιπάλων ήταν κατάλληλοι για το περιβάλλον και τη διάθεση του παιχνιδιού, και η εικονογράφηση είναι ευχάριστη στο μάτι. Τα όπλα προσφέρουν πολλές ενδιαφέρουσες ακολουθίες επιθέσεων και animations, και η χρήση του χαρακτηριστικού Perfect Guard είναι πραγματικά ικανοποιητική. Μαζί με μια καλή ποικιλία περιβαλλόντων, τα επίπεδα σας μεταφέρουν σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένου και του αναπόφευκτου τοξικού βάλτου.
ΗΧΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Ο ήχος των μαχών και του περιβάλλοντος δεν απογοήτευσε αλλά δεν έκανε και την μεγάλη διαφορά, προσφέροντας επαρκεί αποτελέσματα για να στηρίξει το όλο concept και gameplay του Lies of P. Η πλειοψηφία των voice acting είναι πολύ καλή και το μεγαλύτερο μέρος του συνόλου ήταν πραγματικά απολαυστικό.
Το παιχνίδι τα πήγε καλά σε έναν τομέα που δεν περίμενα: τη μουσική. Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, υπήρχαν στιγμές που παρατηρούσα ότι σταματούσα δίπλα σε μουσικά στοιχεία για να ακούσω τη μουσική. Επιπλέον, δίσκοι πικάπ μπορούν να αγοραστούν ή να τους κερδίσουμε ως ανταμοιβή και συλλεκτικά αντικείμενα, τους οποίους τους παίζουμε ως χειροκίνητη playlist αλλάζοντας την ήδη εκπληκτική και αξέχαστη μουσική στο Hotel Krat.
GAMEPLAY
Το Lies of P αντιγράφει τόσο απροκάλυπτα το Bloodborne και τα άλλα παιχνίδια της FromSoftware που μερικές φορές φαίνεται να ακολουθεί μια λίστα ελέγχου κλισέ των Soulslike. Διαθέτει έναν πολύπλοκο NPC παρόμοιο με τον Patches, μυστικές πλατφόρμες που οι παίκτες μπορούν να προσεγγίσουν πιέζοντας τους τοίχους των ανελκυστήρων, μια περιοχή βάλτου που θυμίζει το Blighttown, bosses που μοιάζουν με μερικά από τα πιο γνωστά των τίτλων της FromSoftware και πολλά άλλα. Ενώ το Lies of P διατηρεί μερικά από τα πιο ενοχλητικά χαρακτηριστικά που η FromSoftware έχει έκτοτε αποβάλει, χρησιμοποιεί επίσης ορισμένα στοιχεία που βελτιώνουν την εμπειρία παιχνιδιού, όπως η δυνατότητα να συλλέγουν οι παίκτες χαμένα Ergo/Souls έξω από τις πόρτες των αφεντικών και να αναπληρώνουν τα Pulse Cells (το αντίστοιχο του Estus Flask του παιχνιδιού).
Για παράδειγμα, το Lies of P δεν διαθέτει κουμπί για άλμα, όπως το Elden Ring. Αντίθετα, όπως στα κλασικά παιχνίδια Dark Souls, οι παίκτες πρέπει να τρέχουν και στη συνέχεια να πατούν τον αριστερό μοχλό μέσα για να πηδήξουν. Η απαίτηση να ταξιδεύουν γρήγορα στο κεντρικό σημείο Hotel Krat για να ανεβαίνουν επίπεδα, αντί να το κάνουν σε οποιοδήποτε Stargazers ή Bonfires συναντούν, είναι ένα ακόμα στοιχείο που κρατήθηκε από το πρώτο παιχνίδι Dark Souls στο Lies of P. Αρχικά, οι παίκτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα Stargazers για να ανεβαίνουν επίπεδα, αλλά αυτή η δυνατότητα ανακαλείται ξαφνικά, αναγκάζοντάς τους να επιστρέψουν στο ξενοδοχείο, γεγονός που προσθέτει ακόμα μεγαλύτερη σύγχυση στην κατάσταση. Επειδή προσθέτει ένα επιπλέον βήμα στη διαδικασία ανέβασμα επιπέδου, αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό στα αρχικά στάδια του παιχνιδιού, όταν οι παίκτες ανεβαίνουν επίπεδα πιο τακτικά.
Καθώς το παιχνίδι προχωρά, οι παίκτες δεν χρειάζεται να κάνουν γρήγορα ταξίδια πίσω εκεί τόσο συχνά, καθώς δεν ανεβαίνουν επίπεδα τόσο συχνά αργότερα στο παιχνίδι, και καθώς προστίθενται συνεχώς νέοι NPCs, μπορούν να κερδίσουν πολύ περισσότερα σε κάθε επίσκεψη μέσω της συναναστροφής με αυτούς. Η πλειονότητα των χαρακτήρων του ξενοδοχείου βοηθούν τους επισκέπτες με διάφορους τρόπους ή λειτουργούν ως έμποροι, προσφέροντας χρήσιμες υπηρεσίες. Μία από τις καλύτερες βελτιώσεις ποιότητας ζωής του Lies of P σε σχέση με άλλα παιχνίδια Soulslike είναι ότι αυτοί οι NPCs περιστασιακά έχουν παράπλευρες αποστολές για τους παίκτες να ολοκληρώσουν. Αυτές οι αποστολές σημειώνονται στο menu με το fast travel ακριβώς σε ποια περιοχή πρέπει να πάνε, ώστε οι παίκτες να έχουν τουλάχιστον μια γενική κατεύθυνση. Επιπλέον, οι NPCs έχουν ενδιαφέρουσες προσωπικές ιστορίες που αλλάζουν με βάση τις αποφάσεις που παίρνουν οι παίκτες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Στο Lies of P, οι επιλογές του παίκτη είναι εξαιρετικά σημαντικές. Η πλειονότητα των επιλογών επικεντρώνεται γύρω από την απόφαση του παίκτη να πει την αλήθεια ή να πει ψέματα στους πολλούς χαρακτήρες που συναντούν στο παιχνίδι. Η αλήθεια ή τα ψέματα δημιουργούν μικρές αλλαγές στο περιβάλλον του παιχνιδιού που συσσωρεύονται και οδηγούν σε μεγαλύτερα και σημαντικά αποτελέσματα, αν και οι επιπτώσεις μπορεί να μην είναι αμέσως εμφανείς. Ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη, υπάρχουν διάφορα τέλη του παιχνιδιού, αν και οι περισσότεροι παίκτες θα δυσκολευτούν πολύ να φτάσουν εκεί.
Το Lies of P είναι απίστευτα σκληρό. Αναμφίβολα, είναι ένα από τα πιο δύσκολα παιχνίδια Soulslike μέχρι σήμερα, με ακόμη και τους απλούστερους, αλλά ισχυρότερους αντιπάλους να προσφέρουν μια προκλητική εμπειρία σε σημείο που να μοιάζουν με μάχες με mini-bosses. Ακόμη χειρότερα, καθώς το παιχνίδι προχωρά, ο παίκτης θα αντιμετωπίσει πολλές περιπτώσεις αυτών των εχθρών που αναγεννιούνται και έχουν υψηλή αντοχή. Χωρίς να αναφέρουμε πόσες φορές θα πρέπει να επαναλάβουν αυτές τις μάχες καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, πολλοί παίκτες δεν θα θέλουν να επαναλάβουν αυτές τις συναντήσεις.
Οι πιο αμείλικτες μάχες με bosses στο Lies of P είναι εκεί όπου το παιχνίδι δείχνει πραγματικά τα δόντια του. Ακόμα και οι πιο απλοί εχθροί μπορεί να είναι θανατηφόροι. Ενώ υπάρχουν πολλές μάχες με bosses στο Lies of P που είναι αξέχαστες, έντονες και απαιτητικές, υπάρχουν επίσης πολλά που είναι ενοχλητικά και κουραστικά. Και εδώ φυσικά έχουμε μάχες με bosses δύο φάσεων προσφέροντας άκρως ενδιαφέρων και απαιτητικό gameplay.
Η πόλη Krat είναι μια εντυπωσιακή πόλη με πολλά κρυμμένα διαμάντια για να ανακαλύψεις, ευρηματικά μυστικά και ενδιαφέροντα, διάφορα μέρη για εξερεύνηση, από ομιχλώδη λιθόστρωτα σοκάκια μέχρι αγροτικές περιοχές γεμάτες τέρατα. Το Lies of P αιφνιδιάζει τους παίκτες επεκτείνοντας τον κόσμο ακόμα περισσότερο τη στιγμή που πιστεύουν ότι τα έχουν δει όλα. Το τρέξιμο από έναν Stargazer στον επόμενο, η εύρεση shortcuts, η ανακάλυψη χρήσιμων αντικειμένων και η εξάλειψη κάθε εχθρού που στέκεται στο δρόμο του Πινόκιο είναι μια ικανοποιητική εμπειρία.
Η ποικιλία των εχθρών στο Lies of P είναι ένας τομέας στον οποίο διαπρέπει το παιχνίδι. Κάθε περιοχή περιλαμβάνει ένα ξεχωριστό σύνολο εχθρών, καθένας με ειδικές επιθέσεις που απαιτούν από τους παίκτες να προσαρμόζουν τον τρόπο που αντιδρούν σε κάθε συνάντηση. Η απόκτηση δεξιότητας στο σύστημα μάχης του Lies of P που βασίζεται στο parry είναι απαραίτητη για την επιβίωση ενάντια στους διάφορους τύπους εχθρών του παιχνιδιού. Ακόμα και ορισμένοι αφοσιωμένοι οπαδοί των Soulslike παιχνιδιών μπορεί να βρουν δύσκολο να απολαύσουν πλήρως το Lies of P λόγω του συστήματος μάχης, αλλά είναι πολύ ικανοποιητικό να μαθαίνεις τα μοτίβα επίθεσης των εχθρών και να πετυχαίνεις τα τέλεια Guards και parries.
Ο μηχανισμός μάχης στο Lies of P μερικές φορές φαίνεται περίεργος. Το γεγονός ότι οι εχθροί ανακτούν υγεία αν δεν χτυπηθούν συχνά από τους παίκτες και ότι υπάρχουν σύντομες ευκαιρίες να τους ζαλίσεις με charged επιθέσεις καθιστά προφανές ότι το παιχνίδι θέλει να είναι οι παίκτες επιθετικοί. Ωστόσο, το Lies of P επίσης τιμωρεί τους παίκτες που ξεκινούν επιθέσεις. Ορισμένα bosses έχουν κινήσεις που σου δίνουν πολύ λίγο χρόνο να κάνεις οτιδήποτε εκτός από το να μπλοκάρεις και να προσπαθείς να κάνεις parry, και ακόμη και η χρήση του Perfect Guard δεν σου εγγυάται ένα ουσιαστικό πλεονέκτημα.
Αν έχουν την αντοχή, οι παίκτες του Lies of P μπορούν να αμύνονται ενάντια σε συχνές επιθέσεις για σχεδόν απεριόριστο χρονικό διάστημα. Μπορούν στη συνέχεια να θεραπευτούν επιτυχώς χτυπώντας τους στόχους τους πριν υποστούν ζημιά. Υπάρχουν επίσης οι Fury επιθέσεις που απαιτούν από τους παίκτες να εκτελέσουν Perfect Guard εκτός από την άμυνα. Το HP μας θα μειωθεί αν αυτό δεν γίνει ακριβώς την τέλεια χρονική στιγμή και να αναφέρουμε ότι η αντοχή του όπλου μας μειώνεται. Οι επιτυχημένες Perfect Guards μειώνουν τη ζημιά που κάνουν τα όπλα και προκαλούν στους εχθρούς να χάνουν ισορροπία πιο γρήγορα. Ωστόσο, η διαχείριση αυτών, μαζί με τις Fury Attacks και την συνεχή ανάγκη να χτυπάς τους εχθρούς για να αποτρέψεις την ανάκτηση της υγείας τους, μπορεί να γίνει εξαιρετικά κουραστική, ιδιαίτερα κατά τις πιο δύσκολες μάχες με bosses στο παιχνίδι. Παρόλο που ορισμένες αναβαθμίσεις και εξοπλισμός μπορούν να κάνουν τα πράγματα πιο εύκολα για τους παίκτες, θα ήταν υπέροχο αν το παιχνίδι επέτρεπε μια μεγαλύτερη ποικιλία στυλ παιχνιδιού. Παρόλο που ορισμένοι παίκτες θα προτιμούσαν να ακολουθήσουν την αποδεδειγμένη μέθοδο αποφυγής από το Dark Souls, το parrying είναι στην πραγματικότητα η πιο αποτελεσματική προσέγγιση στο Lies of P.
Ωστόσο, όταν πρόκειται για ορισμένα από τα bosses του παιχνιδιού, οι παίκτες του Lies of P θα πρέπει να προετοιμαστούν για σημαντικές δυσκολίες ακόμα και με την πιο ισχυρή πανοπλία. Είναι ουσιαστικά περιορισμένοι στο να προσπαθούν να γίνουν επιδέξιοι στο parrying και να συγκεντρώνουν πόντους εμπειρίας, κάτι που μπορεί να γίνει κουραστικό επειδή οι περισσότερες περιοχές έχουν σχετικά χαμηλή πυκνότητα εχθρών. Ένα spectre μπορεί να κληθεί από αυτούς που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια στα boss fights (αντίστοιχο σύστημα με τα summons των Souls), αν και ειλικρινά, η AI του είναι αρκετά χαζή. Στη συνέχεια, οι παίκτες μπορούν να αναβαθμίσουν το spectre με συγκεκριμένα αντικείμενα, αλλά πάντα επιτίθεται στους εχθρούς απερίσκεπτα και δέχεται χτυπήματα. Ειλικρινά, τα spectres στο Lies of P χρησιμεύουν κυρίως ως προσωρινή απόσπαση προσοχής για τους εχθρούς, παρόλα αυτά είναι μια βοήθεια για όσους την χρειαστούν.
Οι παίκτες μπορούν να συνδυάσουν λεπίδες με διαφορετικές λαβές στο μοναδικό σύστημα όπλων του παιχνιδιού. Επιπλέον, οι παίκτες λαμβάνουν grinders, τα οποία τους επιτρέπουν να προσθέτουν ιδιότητες όπως φωτιά, οξύ, κ.α. στα όπλα τους. Αυτές οι προσθήκες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τις πιθανότητες νίκης τους εναντίον συγκεκριμένων εχθρών. Επιπλέον, οι παίκτες μπορούν εύκολα να αποκτούν νέα όπλα στο απαραίτητο επίπεδο και να πειραματίζονται, καθώς οι αναβαθμίσεις όπλων στο Lies of P είναι πολύ οικονομικές. Παρόλο που το parrying παραμένει η κύρια στρατηγική, το Lies of P αξίζει επαίνους για την παροχή μιας ευρείας γκάμας επιλογών για τη δημιουργία διαφορετικών build στους παίκτες.
Μπορεί να είναι δύσκολο να προσαρμοστείς στο Lies of P, καθώς ωθεί τους παίκτες να είναι επιθετικοί ενώ παράλληλα τους αναγκάζει να παίζουν προσεκτικά. Αν αφιερώσεις χρόνο για να μάθεις το σύστημα μάχης του Lies of P, τα πράγματα θα αρχίσουν να βγάζουν νόημα.
NEW GAME+
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει αυτός ο μηχανισμός που αποτελεί και αυτός δημιούργημα των Dark Souls. Και εδώ λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, αφού ολοκληρώσουμε το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα να το ξαναξεκινήσουμε από την αρχή, αλλά να κρατήσουμε των εξοπλισμό και το level μας αλλά χωρίς φυσικά τα key items που θα πρέπει να τα ξαναμαζέψουμε για να κάνουμε την πρόοδο μας στο νέο μας playthrough.
Και εδώ όμως έρχεται η NEOWIZ να κάνει την διαφορά καθώς στο 1ο πέρασμα μας από το παιχνίδι συναντήσαμε κάποια bosses που μιλούσαν και από κάτω εμφανίζονταν υπότιτλοι από μία μυστήρια γλώσσα που δεν ξέραμε και φυσικά δεν καταλαβαίναμε τι θέλανε να μας πουν. Από το 2ο playthrough όμως ο Πινόκιο ξέρει την γλώσσα αυτή και πλέον μπορούμε να διαβάσουμε τι λένε και να καταλάβουμε περισσότερα για την ιστορία του παιχνιδιού, χωρίς όμως φυσικά να αλλάζει τις εξελίξεις.
Επίσης, αφού αυξάνονται τα στατιστικά των εχθρών ραγδαία, HP και damage, έχουμε την δυνατότητα και εμείς να γίνουμε λίγο καλύτεροι με νέα special items που υπάρχουν μόνο στα New Game+ και New Game+2, κλπ. Επιπλέον, μας δίνει και νέα abilites – που πριν δεν είχαμε – για να ισορροπήσουμε τις δυνάμεις μας με αυτές των πολύ ισχυρών bosses του NG+.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Αν και το Lies of P δεν απομακρύνεται πολύ από τις soul-like ρίζες του, παίζει το ρόλο του εξαιρετικά καλά σε ένα πανέμορφο σκοτεινό φανταστικό περιβάλλον και με μεγάλη ευκολία θα το χαρακτηρίσω ως το καλύτερο Souls-like Non-FromSoftware παιχνίδι και “Bloodborne 2”.
Παρόλο που η λειτουργία co-op, όπως με άλλα παιχνίδια Soulslike, θα ανέβαζε το Lies of P σε υψηλότερο επίπεδο αν υπήρχε, οι λάτρεις των Soulslike θα βρουν το παιχνίδι πολύ απολαυστικό ακόμη και χωρίς αυτήν. Έχει αρκετά πλεονεκτήματα και είναι σχεδόν άψογο από τεχνικής άποψης. Φαίνεται καταπληκτικό, λειτουργεί άψογα και δεν μας έχει απογοητεύσει μέχρι στιγμής. Συνιστάται ιδιαίτερα να περνάτε χρόνο με τον Τζεπέτο και τους συντρόφους του, καθώς προσφέρουν ένα καταπληκτικό σύστημα κατασκευής όπλων, μερικές πραγματικά αξέχαστες μάχες με bosses, μία από τις καλύτερες ιστορίες σε αυτό το είδος και το τέλος του είναι πραγματικά εντυπωσιακό και αξίζει να περάσετε από τα πιο δύσκολα bosses για να το δείτε.