Έφτασε λοιπόν και η στιγμή, να βυθιστούμε ξανά, στις συναρπαστικές περιπέτειες του Kratos και του Aτρέα.
Έπειτα, την έλευση, του God of War (2018) σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, πίσω στο 2022, το οποίο μάλιστα οι PC Gamers, αγκάλιασαν, σειρά έχει το εξαιρετικό (και πάλι) σε βαθμολογίες sequel, το God of War Ragnarök.
Όπως σε κάθε αποκλειστικό παιχνίδι της Sony που έρχεται σε PC και κάνουμε Review, δεν θα σταθούμε σε πράγματα όπως για παράδειγμα η ιστορία, αλλά κυρίως στο port αυτό καθ’ αυτό και αν τέλει αξίζει να επενδύσετε.
Το God of War του 2018, είχε αναλάβει να φέρει σε PC η Jetpack Interactive, η οποία, κατάφερε και παρέδωσε ένα αξιόλογο PC port, από την πρώτη κιόλας ημέρα κυκλοφορίας του. Και για το Ragnarök λοιπόν, η Jetpack Interactive κατά κύριο λόγο, μαζί με μια μικρή βοήθεια από την Santa Monica, κλήθηκε να παραδώσει το εν λόγω port.
Πριν μπούμε στα ενδότερα, να αναφέρουμε πως το παιχνίδι, από την αρχή σχεδιάστηκε ώστε να τρέχει στο παλιό hardware του PlayStation 4, και αυτό φυσικά φαίνεται και στον οπτικό τομέα εκ πρώτης. Οι διαφορές, στην αποτύπωση του οπτικού τομέα, είναι απειροελάχιστες, χωρίς αυτό να σημαίνει πως μιλάμε για ένα πανέμορφο παιχνίδι.
Το παιχνίδι δοκιμάστηκε, σε ένα σύστημα με Intel Core i7-13700K, 32GB Ram και NVIDIA RTX 4080, σε ανάλυση οθόνης 2K.
Εν συντομία, -τουλάχιστον στο παραπάνω σύστημα-, μιλάμε για ένα αψεγάδιαστο PC port. Το shader compilation στην αρχή, προϊδεάζει το τι έρχεται και πράγματι ο τίτλος δεν χάνει ούτε frame, ακόμη και σε ”busy” σκηνικά. Φυσικά, σε όλο αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα, έρχονται να βοηθήσουν και όλοι οι συνήθεις ύποπτοι… DLSS 3.7, AMD FSR 3.1 και XeSS 1.2 είναι εκεί για να κάνουν το framerate σας ακόμη καλύτερο.
Το αποτέλεσμα που σε προσωπικό επίπεδο κατάφερα και αποκόμισα με το παραπάνω σύστημα έχοντας DLAA και Frame Generation, σε Ultra ρυθμίσεις στα 1440p ήταν σταθερά, 120-125 FPS.
Θα ήθελα να σταθώ ξανά στον οπτικό τομέα. Πιο πάνω, ανέφερα, πως οι οπτικές διαφορές είναι σχεδόν μηδαμινές και ενδεχομένως σε αυτό έπαιξε ρόλο, η απόφαση της Santa Monica να φέρει το παιχνίδι και σε PlayStation 4, κάτι το οποίο κράτησε πίσω, το studio από το να δώσει κάτι παραπάνω, στον συγκεκριμένο τομέα. Αυτό όμως που σίγουρα ξεχωρίζει, είναι η ποικιλομορφία στις τοποθεσίες που επισκέπτεσαι, πράγμα το οποίο σε κάνει να νοιώθεις ότι ναι μεν βλέπεις κάτι γνώριμο, αλλά παράλληλα σου δίνει μία αίσθηση νέου και φρεσκάδας.
Το HDR (αν το υποστηρίζει η οθόνη σας), δίνει ακόμη λίγο, στην συνολική εμπειρία, ενώ σίγουρα αν είστε κάτοχος ultrawide οθόνης, θα απολαύσετε μία φανταστική εμπειρία (δεν μιλάω επί προσωπικού, αλλά σίγουρα μπορώ να φανταστώ).
Το παιχνίδι, είναι εμφανώς ”πιο ανοιχτό” σε εξερεύνηση -παραμένει ακόμη στον πυρήνα του γραμμικό-, αλλά αυτή η μικρή -παραπάνω- ελευθερία, έρχεται να δέσει με την καλλιτεχνική δημιουργία που ακολούθησε η Santa Monica εδώ. Στο πρώτο παιχνίδι, έπιασα τον εαυτό μου αρκετές φορές, να δυσανασχετεί, βλέποντας ίδιες ή παρόμοιες τοποθεσίες, κάτι το οποίο εδώ δεν υπάρχει σε καμία περίπτωση.
Όντας δογματικός PC Gamer, παίζω μόνο με πληκτρολόγιο και ποντίκι, αλλά αξίζει να αναφέρουμε πως και εδώ υποστηρίζεται κανονικά το DualSense, παρέα με όλες τις τεχνολογίες που προσφέρει, δηλαδή το haptic feedback και τα adaptive triggers.
Το μοναδικό μελανό σημείο της υπόθεσης
Σε ακόμη έναν αποκλειστικό τίτλο της Sony για PC, απαιτείται η σύνδεση με λογαριασμό PSN. Συνεχίζω να μην αντιλαμβάνομαι, τον λόγο που πρέπει ο κάτοχος Steam, να δημιουργήσει έναν PSN λογαριασμό και δε για να παίξει έναν single-player τίτλο. Αυτό είναι αλήθεια, πως έχει δημιουργήσει αναταραχές στην κοινότητα του Steam, και είναι ο κύριος λόγος που ενδεχομένως κάποιος μπορεί να βρει σε εξαιρετικούς PC τίτλους της Sony, αρνητικά Reviews.
Εν κατακλείδι, μιλάμε για μία εξαιρετική εμπειρία, ένα άρτιο αποτέλεσμα και ένα παιχνίδι που σίγουρα θα πρέπει να έχετε στην συλλογή σας. Χάνει το άριστα μόνο και μόνο, για την αναγκαστική, σύνδεση στο PSN, το οποίο ειλικρινά, είναι ένας τομέας, που η Sony πρέπει να μελετήσει ξανά.
Ευχαριστούμε την Sony PlayStation Greece, για την παραχώρηση του παιχνιδιού ώστε να επιτευχθεί το Review.