Elden Ring Review | Το οδοιπορικό ενός νέου επισκέπτη

641

Το Elden Ring αποτέλεσε μία τεράστια ανακοίνωση, όταν για πρώτη φορά αποκαλύφθηκε με αυτό το εμβληματικό trailer το οποίο μας καθήλωσε όλους, fans των παιχνιδιών της FromSoftware και μη.

Από τότε μονοπώλησε το ενδιαφέρον δημιουργώντας έαν τεράστιο hype για τον ερχομό του, όπως άλλωστε κάθε παιχνίδι του Hidetaka Miyazaki. Ο τίτλος πέρασε από κάποια βαθιά κύματα όμως κατάφερε να ανέβει στην επιφάνεια και όχι μόνο να κολυμπήσει, αλλά να δαμάσει τον ωκεανό, με τον κόσμο εδώ και μία εβδομάδα να παραμιλά για αυτό, όπως το ίδιο γίνεται και στις βαθμολογίες των Reviews, καθιστώντας το ως ένα από τα καλύτερα παιχνίδια τα οποία κυκλοφόρησαν ποτέ στη βιομηχανία.

Δε θα το παίξω ειδήμων, δεν είμαι άλλωστε. Ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη στους σκληροπυρηνικούς οπαδούς των Dark Souls που ενδεχομένως διαβάζουν αυτές τις λέξεις, αλλά ναι, ανήκω στην ομάδα ανθρώπων, που εισέρχεται για πρώτη φορά στο κόσμο της FromSoftware, ελπίζω να υπάρχει κενός χώρος και για εμάς… Και όταν εννοώ νέος εννοώ νέος. Η πιο κοντινή επαφή που είχα με τίτλο της FromSoftware, ήταν το YouTube.

Το Elden Ring εκ πρώτης μου έκανε το κλικ, μου έκλεισε το μάτι από το πρώτο gameplay που είδα. Ίσως, είναι η πιο ”φιλική” (μόνο φιλική δεν είναι) προσέγγιση του open world, η οποία ενδεχομένως μπορεί να αγκαλιάσει ένα πιο ευρύ κοινό στα πλαίσια των καιρών που ζούμε, όπου τα open-world παιχνίδια, βγαίνουν με το τσουβάλι, και τα έχουμε συνηθίσει; Θέλετε και λίγο η συμμετοχή του George R. R. Martin στο project; Δεν ξέρω ακριβώς…

Το μόνο που ξέρω είναι πως είπα από μέσα μου, πως πρέπει να το δοκιμάσω, πρέπει να του δώσω την ευκαιρία, και το έκανα.

Αρχίζοντας με μία μικρή αναφορά στην ιστορία και που κινείται ο τίτλος όσον αφορά την αφήγηση και το lore, τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Οι Tarnished (εμείς δηλαδή) έχουν εξοριστεί από το Lands Between και επιστέφουν στα εδάφη αυτών έπειτα κάποιες αναταραχές, οι οποίες οδηγούν στην απόλυτη πτώση του κόσμου αυτού. Σκοπός μας είναι να εκπληρώσουμε την προφητεία, να επιδιορθώσουμε το κατεστραμμένο Elden Ring, και να γίνουμε ο Elden Lord.

Πρέπει, είναι να φτάσουμε στο τεράστιο φωσφορίζων, εάν μου επιτρέπεται η έκφραση, δέντρο, το οποίο θα αντικρίσουμε από τα πρώτα κιόλας λεπτά του παιχνιδιού, το Erdtree όπως ονομάζεται. Κυριολεκτικά μπορούμε να το δούμε, σε όποιο μέρος εντός του χάρτη και εάν βρισκόμαστε.

Διάλειμμα εδώ, για να πω, πως πριν από όλα φυσικά διαλέγεις και το class σου και μπορείς να φτιάξεις την εμφάνισή σου, μέσα από ένα αρκετά πλούσιο σε παραμετροποιήσεις μενού. Έπειτα από λίγη σκέψη και αναζήτηση αποφάσισα να ξεκινήσω το ταξίδι μου με Vagabond.

Στα πρώτα λεπτά επίσης αποκτάς και το άλογο σου. Εφόσον ξεκλειδώσεις τρία Sites of Grace (το γνωστό bonfire από τα Dark Souls), τα οποία χρησιμεύουν για fast travel στον κόσμο του παιχνιδιού, εμφανίζεται η Melina, μία μυστήρια νεαρή κοπέλα, και συμφωνείτε στο να σε βοηθήσει σε αυτό σας το ταξίδι, εφόσον όμως και εσείς τη βοηθήσετε να φτάσει στη βάση του δέντρου.

Παράλληλα είναι αυτή, η οποία σας δίνει ένα δαχτυλίδι, το οποίο σας επιτρέπει να κάνετε summon το mount σας, με το κλασσικό Spectral Steed Whistle.

Μιας και μίλησα για τον χάρτη και το άλογο…

Τo Elden Ring είναι ένα πέρα για πέρα παιχνίδι ανοιχτού κόσμου και σίγουρα κάτι εντελώς νέο σε αυτόν τον τομέα, σε σχέση με τους προκατόχους του. Το mount και τα sites of grace αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα σε αυτό το ταξίδι, και είναι δύο βασικοί πυλώνες στο open world.

Ένα open world το οποίο σε κάθε γωνιά του είναι εντελώς διαφορετικό. Κάθε σημείο του χάρτη είναι εντελώς διαφορετικό, μία εντελώς διαφορετική κουλτούρα και ύφος, κάτι εντελώς μοναδικό το οποίο δεν επαναλαμβάνεται. Μιλάμε για έναν τεράστιο χάρτη!

Το παιχνίδι στα δίνει όλα απλόχερα από την πρώτα λεπτά που θα αρχίσεις να παίζεις. Μπορείς να πάρεις το mount σου και να πας όπου θες εντός του χάρτη. Στην αρχή, ο χάρτης θα είναι καλυμμένους με fog, για να τον ανοίξετε, θα πρέπει να βρείτε κάποιους οβελίσκους οι οποίοι φαίνονται εντός του χάρτη. Παίρνοντας τους, ανοίγει η περιοχή.

Μιλάμε για έναν τίτλο ο οποίος διαφέρει σε σχέση με άλλα Open-Wolrd games δε σου κάνει τη ζωή εύκολη και δε σε παίρνει από το χέρι να σου δείξει που να πας, ώστε να τελειώσεις το main quest. Για το ποια θα πρέπει να είναι η πορεία σας, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα sites of grace. Πιο συγκεκριμένα αυτά σας δείχνουν προς τα ποια κατεύθυνση θα πρέπει να συνεχίσετε, όχι όμως συγκεκριμένα ”ΕΚΕΙ!”, αλλά την κατεύθυνση.

Το lore του παιχνιδιού ξεδιπλώνεται σταθερά και όχι ρηχά. Συνομιλίες με διάφορους npcs στον κόσμο του παιχνιδιού και έπειτα από διάφορα γεγονότα, μαρτυρούν σιγά σιγά το τι περί τίνος πρόκειται, όμως και πάλι δε δίνεται απλόχερα στο χέρι σας, σαν ένα τυπικό story-driven open world παιχνίδι.

Ο George R.R Martin όπως αναφέραμε και πιο πάνω βοήθησε στην ανάπτυξη του παιχνιδιού, σε καθαρά επίπεδο δημιουργίας χαρακτήρων. Το πόσο μέρος έλαβε σε όλο αυτό το εγχείρημα δεν το γνωρίζω αλλά η εμπειρία μου με το παιχνίδι, με άφησε εξαιρετικά ευχαριστημένο.

Όσον αφορά το gameplay και πως εγώ το βίωσα σαν πρωτάρης, η αλήθεια είναι ότι μου πήρε πολλές ώρες να κατανοήσω τι γίνεται. Ήμουν όμως ήδη προετοιμασμένος για το που πάω, σε τι πατάω play. Επιμονή και υπομονή είναι οι δύο λέξεις κλειδιά.

Όπως είπα και πιο πάνω μπορείς από τις πρώτες κιόλας στιγμές του παιχνιδιού να πάρεις το άλογο σου και να αρχίζεις να ανακαλύπτεις τον χάρτη. Η FromSoftware σου δίνει άπλετη ελευθερία εξ’ αρχής όμως μην πέσεις στην παγίδα ότι θα μπορέσεις να πρωταγωνιστήσεις και στην εκάστοτε περιοχή.

Από την πρώτη κιόλας περιοχή εμφανίστηκε μπροστά μου ένα boss (Tree Sentinel) και λέω πως ΟΚ, ίσως να τον έχω για να εμφανίζεται από την αρχή μπροστά μου… Κούνια που με κούναγε, μιας και δεν πρόλαβα καν να τον ακουμπήσω. Έφυγα, δυνάμωσα, αναβάθμισα τον χαρακτήρα μου, και επέστρεψα μετά από ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ώρες ήμουν έτοιμος.

Αυτή είναι η μαγεία του Elden Ring, ότι στα χαρίζει όλα απλόχερα…φαινομενικά, αλλά στην ουσία είσαι έρμαιο (με την καλή έννοια) στον κόσμο του, ωθώντας σε, με έναν μαγικό τρόπο να έρθεις αντιμέτωπος με το εγώ σου, και να ξεπεράσεις τον ίδιο σου τον εαυτό. Όταν ρίξεις το πρώτο σου boss, αυτό που θα βιώσεις δεν περιγράφεται.

Επιστρέφω στους μηχανισμούς του gameplay λέγοντας πως όλα λειτουργούν άψογα ακόμη και η κίνηση με το Mount την οποία σε πρώτη φάση φοβόμουν, βλέποντας της πριν κυκλοφορήσει το παιχνίδι. Δίχως να είμαι γνώστης πάνω σε αυτό αλλά διαβάζοντας, ψάχνοντας και βλέποντας πάρα πολύ, δεν απέχει σχεδόν καθόλου από μία τυπική εμπειρία Souls. Άργησα να εξοικειωθώ με το σύστημα μάχης, αλλά μόλις εξασκήθηκα πάνω του, το αγάπησα.

Θα ήθελα να αναφέρω, σε περίπτωση που διαβάζουν το παρών κείμενο νέοι παίκτες, πως το co-op υπάρχει κανονικά και είχα την ευκαιρία να το δοκιμάσω, δίχως να έχω κανένα απολύτως πρόβλημα. Μπορείτε συνολικά να κάνετε ακόμη δύο άτομα summon. Σε co-op ο τίτλος πραγματικά είναι ΑΚΡΩΣ διασκεδαστικός και δίνει μία άλλη αίσθηση στο ταξίδι σας.

Ο οπτικός τομέας δε ρίχνει σαγόνια και κινείται σε μέτρια επίπεδα, αλλά από την άλλη η επιβλητική δομή του κόσμου, είναι κάτι το οποίο δε θα συναντήσετε πουθενά εκεί έξω. Από επιβλητικά θεόρατα κάστρα που ούτε το ανθρώπινο μάτι μπορεί να πιάσει, μέχρι απόκοσμες λίμνες και σκοτεινά δάση, ο κόσμος του Elden Ring θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα εφιαλτικό παραμύθι.

Η αλήθεια είναι ότι προφανώς δεν παίζεις Elden Ring για τα γραφικά του, αλλά από την άλλη εν έτει 2022 θα ήθελα το κάτι παραπάνω, μιας σε οπτικό επίπεδο, προσωπικά είδα ένα Dark Souls 3 με λίγο καλύτερα textures. Η μηχανή γραφικών δείχνει την ηλικία της.

Και περνάμε στο δεύτερο αρνητικό και αυτό έχει να κάνει με μέτρια και σε σημεία κακή απόδοση της PC έκδοσης, στην οποία βασίζεται και το Review. Σε σημεία το παιχνίδι, παρουσιάζει πολύ χαμηλό framerate, ενώ φαίνεται πως έχει γίνει πρόχειρη δουλειά στο pc port (ακόμη μία φορά σε ΑΑΑ τίτλο).

Ευτυχώς, δε χαλάει την εμπειρία συνολικά, αλλά θα υπάρξουν στιγμές που θα χαλαστείτε με το πινκ-πονκ που θα παίζουν τα frames. Για την ακρίβεια να πω, πως έχω ένα αρκετά καλό σύστημα με βάση τα δεδομένα τα οποία έθεσε η FromSoftware: RTX 2060, i7-9700K, 16GB Ram. Σε 1080p υπήρχαν θέματα.

Ευχάριστο το γεγονός πως αν κάτσω πρόχειρα και σκεφτώ, δε συνάντησα κανένα σχεδόν glitch ή bug! Η FromSoftware αναγνώρισε τα θέματα και με σχετική ανακοίνωση, μας ενημέρωσε πως δουλεύει σε σχετικό patch. Ελπίζω, να φτιάξει κάπως η κατάσταση.

Περνώντας στον ηχητικό τομέα ότι και να πω θα είναι λίγο. Από τα ηχητικά των bosses μέχρι και τους ήχους από τα τέρατα και τη φύση στον κόσμο του Lands Between, όλα είναι χειρουργικά τοποθετημένα και γεμίζουν την εμπειρία ακόμη περισσότερο. Πραγματικά, επική εμπειρία!

Εν κατακλείδι, θεωρώ πως έκανα τη σωστή επιλογή. Τo αφιλόξενο Elder Ring κατάφερε και με αγκάλιασε σιγά σιγά στον κόσμο του, δίχως να μου χαρίσει πραγματικά τίποτα. Πόνεσα αλλά επιβραβεύτηκα εις διπλούν. Δεν ξέρω εάν είναι το καλύτερο έργο της FromSoftware, θα ήταν ανακριβές και ψευδές να το συγκρίνω με τους προηγούμενους τίτλους, μιας και δεν μπορώ να γνωρίζω. Αυτό που θα πω όμως είναι πως έπαιξα το Elden Ring.

Και το Elden Ring ήταν για εμένα ”Once a lifetime Experience”.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Greece για την παραχώρηση του παιχνιδιού ώστε να επιτευχθεί το Review.

 

 

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
9
Gameplay
10
Γραφικά
7
Ψυχαγωγία
9
Αντοχή στον Χρόνο
9
Ήχος και Soundtracks
10
Προηγούμενο άρθροH CD Projekt Red σταματά να πουλά παιχνίδια σε Ρωσία και Λευκορωσία
Επόμενο άρθροTo GTA V και GTA Online έρχονται στις 15 Μαρτίου σε κονσόλες νέας γενιάς
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
elden-ring-review-%cf%84%ce%bf-%ce%bf%ce%b4%ce%bf%ce%b9%cf%80%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b5%ce%bd%cf%8c%cf%82-%ce%bd%ce%ad%ce%bf%cf%85-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%ce%ba%ce%ad%cf%80%cf%84%ce%b7To Elden Ring είμαι μία καθηλωτική εμπειρία η οποία σε βυθίζει αργά και σταθερά στον εξωφρενικό της κόσμο, καθιστώντας τη, την πιο πλήρης ''SoulsLike'' συνταγή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.