Deliver Us The Moon Review

1129

Deliver Us The Moon. Εδώ οι συστάσεις είναι απαραίτητες, πρόκειται για το πρώτο παιχνίδι του σχετικά νέου, ανεξάρτητου, Ολλανδικού στούντιο παραγωγής παιχνιδιών
KeokeN interactive. Το στούντιο ιδρύθηκε το 2013 από τους Koen Deetman,Paul Deetman και τον Johan Terink. 
Παιχνίδι που από πολλούς θα περάσει ”κάτω από το ραντάρ” αλλά ευτυχώς για εσάς, είμαστε εμείς εδώ για να σας το παρουσιάσουμε αναλυτικά.
Φορέστε την στολή σας, καθίστε αναπαυτικά, δέστε την ζώνη σας και ξεκινάμε.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Στο όχι και ιδιαίτερα μακρινό μέλλον της Γης όλοι οι φυσικοί πόροι έχουν εξαντληθεί.
Στην προσπάθεια να λυθεί η ενεργειακή κρίση, δημιουργήθηκε η παγκόσμια διαστημική ομοσπονδία για να εξασφαλίσει μια νέα πολλά υποσχόμενη  πηγή ενέργειας που βρέθηκε στο φεγγάρι.
Η παγκόσμια διαστημική ομοσπονδία αποίκησε την σελήνη και από εκεί έστελνε στην Γη την ενέργεια που χρειαζόταν για να συντηρηθεί η ζωή.
Μία μέρα όμως χωρίς καμία εξήγηση η Σελήνη σταμάτησε να στέλνει ενέργεια και χάθηκε κάθε επικοινωνία.
Και σε αυτό το σημείο ερχόμαστε εμείς, ο τελευταίος αστροναύτης στην Γη, 5 χρόνια μετά βέβαια μιάς και τόσο χρειάστηκε για να φτιαχτεί το διαστημόπλοιο που θα μας πάει στην Σελήνη.
Ο ρόλος μας λοιπόν είναι να πετάξουμε το σκάφος στον διαστημικό σταθμό να κατέβουμε στην Σελήνη να βρούμε απαντήσεις σχετικά με το τι έγινε εκεί και να σώσουμε την ανθρωπότητα.

GAMEPLAY

Εδώ η κατάσταση είναι περίπλοκη. Αρχικά φαίνεται πως έχουμε μια εναλλαγή στο θέμα της κάμερας που δεν γίνεται χειροκίνητα από εμάς αλλά αλλάζει αυτόματα ανάλογα τον χώρο που βρισκόμαστε. Π.χ. έχουμε τρίτου προσώπου κάμερα όταν βρισκόμαστε σε εξωτερικούς χώρους και κάμερα πρώτου προσώπου σε εσωτερικούς χώρους.
Ευτυχώς αυτό δεν κρατάει για πολύ μιας και όταν αφήνουμε την Γη η κάμερα κλειδώνει σε τρίτου προσώπου με εξαίρεση κάποια cutscenes. Δεν ξέρω αν μου άρεσε η όχι αυτό το χαρακτηριστικό μιας και δεν το έχω συναντήσει πάλι, ιδανικά θα ήθελα να έχω εγώ την δυνατότητα αλλαγής της κάμερας.
Το παιχνίδι ”ταγκάρει” τον εαυτό του με πολλές ταμπέλες οπότε για να το απλοποιήσουμε λίγο θα έλεγα ότι είναι walking simulator, adventure,puzzle,atmospheric,short.
Οπότε ετοιμαστείτε  για περπάτημα, διαστημικό περπάτημα, διαστημικό ”περπάτημα” με όχημα Σελήνης, επίλυση γρίφων από αρκετά εύκολους ως και δύσκολους που θα χρειαστεί χαρτί και μολύβι (ή διπλάσιο χρόνο προσπαθώντας στην τύχη. trust me on that).
Όσο για την ατμοσφαίρα δεν ξέρω αν είναι το παιχνίδι ή η  δικιά μου αγάπη για κάθε τι διαστημικό αλλά με έβαλε ”στο πετσί του ρόλου 100%”.
Και τέλος δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στον ”συνεργάτη” μας σε όλο αυτό το ταξίδι που δεν είναι άλλος από ένα robot/drone το οποίο εκτός από παρέα θα είναι και υπέρ πολύτιμη βοήθεια είτε από μόνο του είτε κάτω από τον δικό μας χειρισμό.

ΓΡΑΦΙΚΆ

Τα γραφικά του παιχνιδιού θα χαρακτηριστούν απλά καλά.
Δεδομένου ότι μιλάμε για indie studio που τώρα κάνει ντεμπούτο δεν θα μπορούσα να τα χαρακτηρίσω τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο.
Υπάρχουν σημεία που δείχνουν ”φθηνά” αν μου επιτρέπεται να πω, και άλλα σημεία τόσο όμορφα που σε έκαναν να παραβλέπεις τα πρώτα.

ΉΧΟΣ/ΜΟΥΣΙΚΉ

Δυνατότερο σημείο του παιχνιδιού θεωρώ πως είναι η ατμόσφαιρα του.
Ένα συστατικό για το χτίσιμο ατμόσφαιρας είναι το περιβάλλον και φυσικά το δεύτερο είναι ο ήχος.
Δυστυχώς ήχους από το περιβάλλον δεν έχουμε αρκετούς (λογικό είμαστε στο διάστημα) αυτό όμως που έχουμε είναι εξαιρετικό voice acting. Η πρόοδος του παιχνιδιού μας βασίζεται σε οπτικό και ακουστικό υλικό που βρίσκουμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού και πιστέψτε με δεν είναι λίγο.
Επίσης έχουμε λίγη αλλά καλή μουσική, δεν ένιωσα ποτέ ότι μου έλειψε αλλά όταν πχ έκανα κάτι σημαντικό και το παιχνίδι με ”επιβράβευε” έξυπνα με την ανάλογη μουσική με έκανε να νιώθω όμορφα πράγμα που σίγουρα έπαιξε ρόλο στην τελική εμπειρία.
Δείγμα της μουσικής του παιχνιδιού από την τραγουδίστρια-voice actor Nola Klop μπορούμε να ακούσουμε ΕΔΩ.

ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Σίγουρα είναι ένα παιχνίδι που με δυσκολεύει υπερβολικά στο να αποφασίσω αν θα το προτείνω η όχι.
Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω που έγραψα εμένα μου άφησε μια πολύ καλή εμπειρία.  Πέρασα καλά παίζοντας, δεν ένιωσα ποτέ να κουράζομαι ή να χάνω το ενδιαφέρον μου.
Η κεντρική ιστορία αποκαλύπτεται περίπου στην μέση του παιχνιδιού αλλά από εκεί και πέρα υπάρχει μία νέα ”τροπή” που σε κρατάει (εμένα τουλάχιστον) μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο του παιχνιδιού.
Επειδή όμως είναι καθήκον μου να είμαι αντικειμενικός θα πρέπει να αναφέρω τα σημαντικότερα αρνητικά του παιχνιδιού.
Το πρώτο από αυτά είναι τεχνικού τομέα, σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού που βρισκόμαστε σε βαρύτητα Σελήνης και προσπαθούμε να τρέξουμε έχουμε αρκετά μεγάλα framedrops γενικά δεν είναι μεγάλο πρόβλημα αλλά σε 1-2 σημεία που χρειάζεται κάποια ακρίβεια και ταχύτητα ένιωσα ότι με ενόχλησε ιδιαίτερα.
Κάτι άλλο που δεν θα το έλεγα αρνητικό καθώς δεν έχει αντίκτυπο στο παιχνίδι άμεσα αλλά επειδή μου ήρθε στο μυαλό θα το μοιραστώ μαζί σας. πιθανόν για να κρατήσει λίγο παραπάνω το ενδιαφέρον μας το στούντιο, μας ξεκινάει ιστορίες και στην συνέχεια δεν τις αναφέρει ποτέ ξανά.
Κάτι που χρειάζεται αρκετά μεγάλη ανάλυση, αλλά λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά μπορούν να το κρίνουν είναι η τιμή του. Ειδικότερα η τιμή σε σχέση με τον χρόνο παιχνιδιού που προσφέρει.  Σε εμένα που παίζοντας κρατούσα σημειώσεις και έψαχνα γωνίες και τοπία για φωτογραφίες (που δυστυχώς δεν θα δείτε εδώ πέρα) πήρε 7,5 ώρες.
Στο steam όμως είδα και άτομα που το τελείωσαν μέσα σε 4 ώρες.
Κλείνοντας βάση της δικιάς μου εμπειρίας δεν θα μπορούσα να κλείσω με τα αρνητικά του παιχνιδιού, με κέρδισε και οφείλω να το μεταφέρω.
Το παιχνίδι ”τελειώνει” κάπως αβέβαια και οι developers έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα έρθει ένα δωρεάν DLC για να καλυφθούν κάποια κενά σχετικά με το τέλος του παιχνιδιού.

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
ΙΣΤΟΡΙΑ
8
GAMEPLAY
7
ΓΡΑΦΙΚΑ
7
ΗΧΟΣ
8
Προηγούμενο άρθροGhost Recon Breakpoint Review
Επόμενο άρθροΤο Life Is Strange 2 έρχεται σε Retail μορφή
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
deliver-us-the-moon-reviewΑυτό που μου έμεινε είναι ένα καλό indie game και η αρχή ενός αξιόλογου στούντιο που σίγουρα θα στρέψω την προσοχή μου πάνω τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.