The Last of Us Part I | PC Review

597

Τhe Last of Us. Το παιχνίδι το οποίο ήρθε να αλλάξει, τόσο την gaming βιομηχανία, όσο και τις ίδιες τις ζωές μας σαν gamers.

Ένα franchise, το οποίο τον τελευταίο καιρό ζει μέρες δόξας, μιας και χρόνο με τον χρόνο, γιγαντώθηκε, φτάνοντας να γίνεται ακόμη και τηλεοπτική σειρά, η οποία κατάφερε και σημείωσε ρεκόρ τηλεθέασης, όπως άλλωστε της αρμόζει.

Ήταν το καλοκαίρι του 2022, όταν η Naughty Dog, ανακοίνωσε πως το The Last of Us, θα υποστεί ένα ολικό remake, φτάνοντας σε PlayStation 5, αλλά και για πρώτη φορά στα χρονικά και σε PC. Το ”υγρό όνειρο”, κάθε PC Gamer εκεί έξω, γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Ας το παραδεχτούμε, από όλα τα αποκλειστικά παιχνίδια του PlayStation, το The Last of Us ήταν από αυτά, που οι χρήστες PC ζήλευαν και το θέλανε στην πλατφόρμα τους. Αποδεδειγμένα!

Αν θέλετε να δείτε το σχετικό μας Review, για την PlayStation 5 έκδοση, ακολουθεί το σχετικό Link:

Όπως σε κάθε αποκλειστικό τίτλο του PlayStation, ο οποίος έρχεται σε PC, έτσι και εδώ δεν θα αναλύσουμε την ιστορία του παιχνιδιού. Ειδικά στην περίπτωση του The Last of Us, μέχρι και οι πέτρες γνωρίζουν, περί τίνος πρόκειται.

Εδώ, θα εστιάσουμε στα περί των τεχνικών και γενικά το πως στέκεται αυτή καθ’ αυτή η PC έκδοση. Ένα Review, από έναν PC Gamer, που παίζει για πρώτη φορά το The Last of Us, αυτή είναι η λογική μου και η προσέγγιση που θέλω να ακολουθήσω. Aν θέλετε, να ακούσετε και περισσότερα για το παιχνίδι, ακολουθεί και το σχετικό μας επεισόδιο, στο επίσημο podcast του CuprusGamer, παρακάτω:

Να πούμε αρχικά, ότι το PC port δεν ανέλαβε η ίδια η Naughty Dog, αλλά το studio Iron Galaxy, γνωστό από την ”δουλειά” του σε τίτλους όπως η προβληματική έκδοση του Batman: Arkham Knight, η οποία μάλιστα πίσω στο 2015 είχε προκαλέσει τεράστιες αντιδράσεις στους fans και είχε αποσυρθεί για κάποιο διάστημα από τα digital καταστήματα. Γενικά ψάχνοντας κάποιος την ιστορία του studio, θα καταλάβει ότι μιλάμε για μία ομάδα, με όχι και τόσο καλό όνομα στη ”πιάτσα”. Και ναι αυτή η ομάδα ανέλαβε να φέρει σε PC το έπος του The Last of Us…

Αρχίζοντας, να πούμε πως ο τίτλος δοκιμάστηκε σε σύστημα με μία RTX 2070, i7-9700K, 32GB RAM. Σύμφωνα, με τα επίσημα specs που έδωσε η Naughty Dog, το εν λόγω σύστημα σήκωνε άνετα το παιχνίδι σε ανάλυση 1080p σε High γραφικά.

Όσον αφορά τα features της PC έκδοσης, φαινομενικά, έχουμε μία έκδοση με πλούσια χαρακτηριστικά. DLSS, FidelityFX Super Resolution 2 είναι εκεί για να βοηθήσουν στην καλύτερη και πιο ομαλή λειτουργία του παιχνιδιού. Χαρακτηριστικά όπως το Motion Blur, Film Grain κλπ προφανώς είναι παρόντα, ενώ υπάρχει και η υποστήριξη των ultrawide οθονών.

Θα ήθελα να σταθώ στις δύο τεχνολογίες DLSS και FSR 2, μιας και δυστυχώς αντί να κάνουν την ζωή του παίκτη πιο εύκολη, την δυσκολεύουν. Θα αρχίσω με το DLSS, το οποίο εμφανίζει αρκετά θέματα και στις τρεις ρυθμίσεις (quality, balanced και performance). Η εικόνα, και στις τρεις ρυθμίσεις, παραμένει σχετικά εντάξει όσον αφορά την καθαρότητα της, αλλά περίεργα artifacts εμφανίζονται σε τακτά χρονικά σημεία καθιστώντας την εμπειρία περίεργη.

Όσον αφορά το FSR 2 της AMD, εδώ το anti-aliasing πάει περίπατο, μιας και το shaking της οθόνης είναι εμφανές.

Συνεχίζουμε με ακόμη ένα θέμα που αφορά, την κατανάλωση της VRAM. Τα 8GB VRAM σε όλους τους σύγχρονους τίτλους, είναι ένας αριθμός άξιος να υποστηρίξει οτιδήποτε κυκλοφορεί. Και όμως, η κατανάλωση μνήμης, ήταν πολύ μεγαλύτερη σε ρυθμίσεις high και εν μέρει medium, δημιουργώντας θέματα όπως crushes και κολλήματα της εικόνας που οδηγούσε στις περισσότερες σε alt+f4 (γιατί δεν γινόταν αλλιώς). Έπειτα και από το πιο πρόσφατο patch της Naughty Dog (v1.0.2.0), το οποίο μάλιστα είχε και 14GB μέγεθος, τα προβλήματα, συνεχίζουν να υπάρχουν. Και ένας λόγος που το review καθυστέρησε, ήταν ώστε να έρθει το εν λόγω Patch, και να δούμε αν ο τίτλος τα πάει καλύτερα. Μάταιο…

Προβλήματα και στη φόρτωση των shaders. Ανοίγοντας για πρώτη φορά το παιχνίδι, προσωπικά περίμενα πάνω από 1 ώρα για να φορτώσουν τα shaders. Άλλοι παίκτες, ανέφεραν 20 λεπτά, μισή ώρα, σαράντα λεπτά… Τουλάχιστον αυτό το θέμα, φαίνεται πως λύθηκε με το τελευταίο patch. Όμως, πρέπει να αναφερθεί.

Τα bugs και τα glitces δυστυχώς τα συνάντησα αρκετές φορές. Τα γραφικά στο περιβάλλον πολλές φορές τρεμόπαιζαν, τα μοντέλα των χαρακτήρων εμφανίζονταν αλλοιωμένα και παράξενα και γενικά η εμπειρία έμοιαζε με παιχνίδι που βρίσκεται σε επίπεδο pre-alpha.

Περνώντας στο optimization… Μπορώ με σιγουριά να πω πως είναι ένα από τα πιο κακά pc ports που έχω παίξει τα τελευταία χρόνια, ίσως και το χειρότερο. Με μεγάλη μου λύπη…

Δεν κατάφερα ποτέ να πιάσω σταθερό frame-rate, ενώ τα κοψίματα σε κάθε εναλλαγή της κάμερας, χαλούσαν την συνολική εμπειρία. Προσπάθησα, με διάφορους τρόπους να στρώσω το framerate μου, όπως για παράδειγμα βάζοντας το DLSS στο performance και τα γραφικά στο medium. Τίποτα…

Εδώ να αναφέρω, πως το παιχνίδι σε medium γραφικά και με dlss ανοιχτό, τολμώ να πω πως είναι κατώτατο οπτικά από την remastered έκδοση του παιχνιδιού, η οποία κυκλοφόρησε το 2014! Λίγες οι στιγμές που είδα να αναγράφεται στο fps counter μου ο αριθμός 60. Το παιχνίδι έτρεχε ανάμεσα στα 45-52 fps, αλλά γεμάτο shuttering.

Επί προσθέτως και τα Loading times ήταν πολύ μεγάλα, παρόλο που είχα εγκατεστημένο το παιχνίδι σε m2 SSD!

Θέματα υπάρχουν και στο ποντίκι με jittering που εμφανίζεται κατά την κίνηση της κάμερας. Γενικά μιλάμε για ένα pc port, που δεν είναι απλά κακό αλλά σε σημεία και unplayable.

Ένα ενδεχομένως ευχάριστο εδώ είναι πως έχουμε πλήρης υποστήριξη 3D ήχου, ο οποίος είναι πραγματικά εξαιρετικός, ενώ φυσικά υπάρχει ελληνική μεταγλώττιση, υπότιτλοι και μενού.

Τι έχουμε λοιπόν;

Με μεγάλη μου πραγματικά λύπη, έχω να πω πως το παιχνίδι θα έπρεπε εδώ και μέρες να αφαιρεθεί από τα digital καταστήματα και να δουλευτεί ξανά. Γενικά, δεν αντιλαμβάνομαι την συμπεριφορά αρκετών developers προς την PC κοινότητα. Το πράγμα έχει παραγίνει με τα pc ports, και τις κάκιστες εκδόσεις τις οποίες λαμβάνουμε ως PC Gamers εδώ και πάρα πολύ καιρό.

Στην περίπτωση μας, μιλάμε για ένα εμβληματικό παιχνίδι, έναν τίτλο σταθμό στη βιομηχανία και μία προσωπική αγάπη, την οποία είχα την ευκαιρία να παίξω στην κύρια πλατφόρμα μου. Ο ενθουσιασμός μου γκρεμίστηκε σε μόλις λίγα λεπτά.

Κρίμα…δεν υπάρχει τίποτα καλό που θα μπορούσα να αναφέρω για την PC έκδοση του The Last of Us Part I…

Μακάρι κάποια στιγμή, να καταφέρει να σταθεί στα πόδια του, με updates…

Ευχαριστούμε την Sony PlayStation για την παραχώρηση του παιχνιδιού, ώστε να επιτευχθεί το Review.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.