Το OVRDARK: A Do Not Open Story είναι ένας VR τίτλος τρόμου που ακολουθεί την παράδοση του πρώτου παιχνιδιού της σειράς Do Not Open. Κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2024 για τα PSVR2 και PCVR, και ακολούθως σε φυσική έκδοση τον Ιούλιο που μας πέρασε!
Έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το καλύτερο είδος να παίζει κανείς σε VR είναι τα παιχνίδια τρόμου, λόγω της σκοτεινής ατμόσφαιρας που μπορεί το headset να σου δημιουργήσει! Αλλά είναι μια επάξια προσθήκη στην γκάμα σου ή καλύτερα.. do not open; Δεν χρειάζεται να έχεις παίξει το πρώτο, το Do Not Open του 2022, για να γνωρίζεις τι γίνεται!
και σε αυτόν, παίζεις ως ο George Foster, παλιός συνεργάτης του Mike Goreng, και βρίσκεσαι σε ένα σκοτεινό αρχοντικό γεμάτο μυστικά. Στόχος σου είναι να ανακαλύψεις την αλήθεια πίσω από την αυτοκτονία του Mike και να βρεις τη θεραπεία για την πανδημία που απειλεί την ανθρωπότητα.
Ιστορία
Λίγο από 28 Days Later, λίγο από Resident Evil. Μια πανδημία έχει ξεσπάσει, δυστυχώς όχι όπως το Covid, αλλά πιο βίαιη, πιο αιματηρή. Ότι μαθαίνουμε γι αυτήν έρχεται από ένα μικρό δελτίο ειδήσεων στην αρχή και ακολούθως από διάφορες αναφορές σε συζητήσεις – κυρίως τηλεφωνικές. Ο χαρακτήρας μας είναι ο George Foster, παλιός συνεργάτης και φίλος του Mike Goreng, ενός επιστήμονα ο οποίος έχει αυτοκτονήσει. Ερχόμαστε λοιπόν στο σπίτι του, ένα παλιό, τρομακτικό αρχοντικό, κάπου στην Λουϊζιάνα, για να δούμε τι έχει προηγηθεί και αν μπορούμε να βρούμε κάποια θεραπεία από την έρευνά του.
Το σπίτι είναι γεμάτο περίεργα δωμάτια, μια περίεργη μούχλα παραμονεύει παντού, ενώ το κλειστοφοβικό περιβάλλον του είναι γεμάτο επικίνδυνα μυστικά. Τα στοιχεία της ιστορίας είναι τρομακτικά, ειδικά όταν αρχίζουν να συμβαίνουν παράξενα και υπερφυσικά φαινόμενα. Υπάρχουν στιγμιότυπα με flashbacks, εμφανίζονται πράγματα που δεν είναι εκεί, ενώ από κάποια στιγμή και μετά αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είμαστε μόνοι σε αυτό το φαινομενικά άδειο σπίτι..
Visuals
Τα διάφορα μέρη που θα επισκεφτείς έχουν μια αρμονία μεταξύ τους. Από το αυτοκίνητο με το οποίο ερχόμαστε, στην αυλή και την προβλήτα που πρωτοσυναντάμε, στο ίδιο το σπίτι. Το αρχοντικό, σκοτεινό και γεμάτο με απειλητικές λεπτομέρειες, σε συνδυασμό με τον ελάχιστο φωτισμό που παρέχει ο φακός σου, δημιουργούν ένα περιβάλλον που θυμίζει παιχνίδια όπως το Resident Evil 7. Το παιχνίδι, αν και δεν έχει πολλά μοντέλα χαρακτήρων, καταφέρνει να αποδώσει τρομακτικά σκηνικά και jump scares που σε κρατούν σε εγρήγορση.
Εντούτοις δεν καταφέρνει να ξεφύγει από την μάστιγα των VR παιχνιδιών, που στερούνται της αληθοφάνειας. Θυμίζει γραφικά παλαιότερης γενιάς, ειδικότερα στα πρόσωπα των χαρακτήρων, πράγμα κατανοητό για το μέγεθος του studio.
Gameplay
Το παιχνίδι σε επιστρέφει στις ρίζες των survival horror, και θα σου θυμίσει τίτλους που χρονολογούνται, αν είσαι λάτρης του τρόμου από παλιά. Είναι τίτλος VR οπότε όλα τα πιο κάτω θα τα κάνεις με τα δύο εικονικά σου χέρια. Σε διάφορα δωμάτια καλείσαι να λύσεις κάποιους γρίφους, όπως να μετακινήσεις ένα άγαλμα στο σωστό τόπο, να βρεις ένα κλειδί για μια κλειδαριά, να γυρίσεις κάποιους διακόπτες με τη σωστή σειρά. Ένα φανάρι στη ζώνη και το κινητό σου είναι τα βασικά εργαλεία, δεν υπάρχει χάρτης για να ξέρεις που πήγες ή που πας, ενώ σε σημεία πρέπει να μείνεις ακίνητος για να μην εντοπιστείς. Εκεί πραγματικά θα κρατάς την ανάσα σου!
Για να κάνεις save την πρόοδο σου, πρέπει να βρεις ένα save point, το οποίο είναι φανερά κλεμμένο από το Resident Evil: ένα κασετόφωνο, περισσότερο σαν παιχνίδι μωρού, με μικρόφωνο στο πλάι! Βάζεις μέσα την κασέτα που είναι δίπλα του και τσουπ, saved. Τα πράγματα δεν είναι τόσο straightforward για το inventory, που πρέπει να το ανοίξεις, και μετά να το δεις – δεν ανοίγει ακριβώς στην ευθεία του βλέμματός σου. Και μετά να κάνεις το χέρι σου να πιάσεις αυτό που θέλεις.
Δυστυχώς δεν μπορείς να αλληλεπιδράσεις με όλα τα αντικείμενα που βρίσκεις. Δεν ανοίγουν όλα τα συρτάρια, δεν μπορείς να μετακινήσεις ή να σηκώσεις οτιδήποτε βρεις, και αυτό αφαιρεί λίγο από την εμπειρία. Συνάμα, κάποια από αυτά που χρειαζόμουν και μπορούσα να χειριστώ ήταν δυσεύρετα ή δεν αντιδρούσαν μεμιάς, αναγκάζοντας με να ψάχνω άδικα σε διαφορετικά σημεία. Αλλά αντιλαμβάνομαι το κόστος και τη δουλειά που θα χρειαζόταν μια τέτοια παραγωγή, και σέβομαι την προσπάθεια!
Τέλος, θα παραπονεθώ για την κίνηση. Δεν προσφέρεται teleport, για τις περιστροφές δεν έχει vignette για να βοηθήσει λίγο στο motion-sickness, ενώ αν πατήσεις κάτω στο δεξί χειριστήριο, θα κάνεις 180 μοίρες στροφή. Πρέπει να παραδεχτώ ότι με κούρασε. Όσα sessions έκανα δεν διήρκησαν πολύ, και κάθε φορά ένιωθα ζαλισμένος..
Μουσική και Ήχος
Η χρήση του ήχου είναι αποτελεσματική, με τα διάφορα creepy ηχητικά εφέ να σε βάζουν στο κατάλληλο κλίμα. Ο καιρός, με τις βροχές και βροντές, τα τριξίματα των πορτών, οι βαριές ανάσες του George όταν τρέχει. Ωστόσο, η επαναλαμβανόμενη χρήση κάποιων ήχων χάνει την αρχική της δύναμη, μειώνοντας σταδιακά το τρομακτικό στοιχείο όσο προχωράς. Την τρίτη, τέταρτη, πέμπτη φορά που άκουσα ένα έντονο ηχητικό να παίζει, ήταν σχεδόν αναμενόμενο και ελαφρώς ενοχλητικό. Η μουσική υπόκρουση κάνει την εμφάνισή της κυρίως σε πιο δραματικές σκηνές, αφήνοντας ένα πέπλο σιωπής στις υπόλοιπες σκηνές, ενώ το voice acting είναι απλά ικανοποιητικό.
Τι μας άρεσε
- Ατμοσφαιρικά γραφικά και έντονος τρόμος, ειδικά από ένα μικρό studio.
- Προσεγμένη σχεδίαση του αρχοντικού με δυναμικό φωτισμό, με το φανάρι να λειτουργεί απίθανα.
- Αγχωτικές στιγμές που απαιτούν πλήρη ακινησία.
Τι δε μας άρεσε
- Περιορισμένες επιλογές για την κίνηση.
- Η επαναλαμβανόμενη χρήση ήχων κουράζει πολύ νωρίς.
- Κάποιες στιγμές το inventory είναι δύσχρηστο και σε αποσπά από την εμπειρία.
Τελικές σκέψεις
Το OVRDARK: A Do Not Open Story είναι μια ενδιαφέρουσα VR εμπειρία τρόμου που επαναφέρει την ατμόσφαιρα των κλασικών survival horror παιχνιδιών, αν και με κάποια τεχνικά και σχεδιαστικά ζητήματα. Αν σου αρέσει αυτό το είδος, σίγουρα θα απολαύσεις την ένταση και τον τρόμο που προσφέρει, παρόλο που η εμπειρία μπορεί να γίνει επαναλαμβανόμενη.