Τα χρόνια πέρασαν και φαίνεται…
Ήταν Αύγουστος του 2010, όταν το MAFIA II, έκανε ντεμπούτο στο PS3, Xbox 360 Και PC.
10 χρόνια μετά, η 2K Games επιστρέφει ανακοινώνοντάς μας πως όλη η τριλογία θα έρθει στις κονσόλες νέας γενιάς και σε PC, με το εμβληματικό MAFIA σε ολικό remake, το MAFIA II, με νέα γραφικά και αναλύσεις καθώς και το πιο πρόσφατο MAFIA III, με όλα τα DLCs που κυκλοφόρησαν μέχρι και σήμερα για το παιχνίδι.
Σήμερα, θα ρίξουμε μία ματιά στο MAFIA II: Definitive Edition και εάν εν τέλει δικαιολογεί τον τίτλο του καθώς και τον ίδιο ρόλο ύπαρξή του. Εδώ θα κάνουμε μία μικρή αναδρομή στο παρελθόν ώστε να θυμίσουμε, την θεματολογία του παιχνιδιού.
Στο MAFIA II, παίρνουμε τον ρόλο του Vito Scalleta, ο οποίος βρισκόταν στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και βρίσκει τον γυρισμό στην Αμερική. Με το που γυρνά και θέλοντας να βγάλει χρήματα, ώστε να μπορέσει να ορθοποδήσει μπαίνει σε έναν από τους πυλώνες της Ιταλικής μαφίας, εκπληρώνοντας κάθε είδους δουλειές για αυτή.
Χρονικά βρισκόμαστε στα τέλη του ’40 και αρχές του ’50, μία εμβληματική εποχή στα δρώμενα της τότε Αμερικής τόσο σε πολιτικό όσο και σε κοινωνικό-πολιτισμικό επίπεδο.
Χαρακτηριστική φυσικά είναι η αποτύπωση της τότε εποχής από την ομάδα ανάπτυξης, τόσο στο χτίσιμο της πόλης, το όλο feeling, με τις jazz μουσικές επενδύσεις ακόμη και την ενδυμασία. Όλα αυτά προσθέτουν μία εξαιρετική απεικόνιση της τότε Αμερικής, με μία απόλυτη κινηματογραφικότητα.
Ο λόγος όμως που βρισκόμαστε εδώ, είναι να πούμε για το εάν εν τέλει ένα παιχνίδι 10 ετών, έλαβε την πρέπουσα φροντίδα ώστε να δικαιολογηθεί ο τίτλος Remastered – Definitive Edition.
Αρχικά να πούμε πως δοκιμάσαμε την PC έκδοση. Αυτό που κατευθείαν μπορεί κάποιος να συμπεράνει παίζοντας το παιχνίδι, είναι δυστυχώς τα χρόνια που κουβαλά πάνω του και η πεπαλαιωμένη μηχανή γραφικών. Ναι μέν έχουν έρθει βελτιώσεις σε φωτισμούς αλλά τα textures συνεχίζουν να μοιάζουν στην τότε παλιά έκδοση.
Ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή προς το καλύτερο, που μπορεί κάποιος να δει είναι τα πρόσωπα των ηρώων τα οποία είναι πιο ρεαλιστικά και φωτεινά, δίνοντας μία δόση φρεσκάδας.
Αξιοσημείωτες και μερικές αλλαγές στους εσωτερικούς χώρους με πιο ”ζεστά” χρώματα αλλά και πάλι όχι μία τρομερή αλλαγή.
Προχωρώντας στα περιβάλλοντα και εδώ πάλι δεν προσέξαμε κάποια αξιοσημείωτη αλλαγή παρά μόνο, πιο ζεστά χρώματα, στις επιφάνειες, όπως π.χ στο γρασίδι ή σε ποτάμια.
Γενικά θα μπορούσαμε να πούμε, πως αυτή η remastered έκδοση και δε για τις κονσόλες, είναι σαν να πήρες την τότε εξαιρετική PC έκδοση και ωσάν ”modder” να πέρασες μερικά φίλτρα κάνοντας το πιο ”ελκυστικό” στο μάτι. Σε σημεία βρήκα τον οπτικό τομέα, ίδιο, όπως τον είχα αφήσει τότε πίσω το 2010. Εδώ να πούμε, πως για τα τότε δεδομένα, ήδη το παιχνίδι θεωρούνταν εξαιρετικό οπτικά αλλά σίγουρα δεν αποτελεί δικαιολογία, στο να μην δοθεί μία αξιοσημείωτη remastered εκδοχή.
Εκεί που όντως, δικαιολογείται η λέξη ”remastered”, είναι στον ηχητικό τομέα. Πολύ πιο καθαροί οι πυροβολισμοί, οι συζητήσεις στα cutscenes, ακόμη και η μουσική στο ράδιο.
Φτάνοντας σιγά σιγά στο τέλος, θα ήθελα να αναφέρω πως το παιχνίδι δεν χρειαζόταν αυτή την remastered εκδοχή του σε καμία περίπτωση. Και εφόσον αποφασίστηκε να την λάβει θα έπρεπε να γίνει μία ηχηρή αλλαγή, ώστε να δικαιολογεί και τα χρήματα που ζητά, αλλά και τον τίτλο του.
Ίσως ένα remake, όπως αποφασίστηκε με το πρώτο παιχνίδι να ήταν μία πιο σοφή λύση και ας αργούσε να έρθει, δεδομένου πως ένα remake απαιτεί χρόνο παραγωγής. Εάν δεν έχετε παίξει το παιχνίδι, σας προτείνω σίγουρα να επενδύσετε σε έναν παρ’ αυτά εξαιρετικό τίτλο.
Εάν από την άλλη, έχετε στην κατοχή σας το παιχνίδι, νομίζω πως δεν θα βιώσετε κάτι νέο και καλό θα ήταν να περιμένετε να έρθει το remake, το οποίο ήδη φαίνεται πως έχει βάλει πλώρη για μεγάλα πράγματα. Φυσικά εάν είστε συλλέκτης και τεράστιος fan του franchise, είναι εκεί και σας περιμένει.
Ευχαριστούμε την G3 Great Games για την παραχώρηση του παιχνιδιού, ώστε να επιτευχθεί το Review.