It Takes Two Review |”Το ένα χέρι νίβει το άλλο και τα δυο το πρόσωπο”

865

O ”τρελός” Josef Fares επιστρέφει μαζί με την ομάδα του, συστήνοντας μας το ολοκαίνουργιο Project του. Ο κύριος ”Fuck the Oscars”, είναι ο άνθρωπος πίσω από την δημιουργία του εξαιρετικού Brothers: A Tale of Two Sons, το οποίο είχε δημιουργήσει μαζί με την Starbreeze καθώς και το A Way Out, το οποίο κυκλοφόρησε πλέον, με την δικιά του ομάδα ανάπτυξης, την Hazelight Studios, το 2018 και απέσπασε πολύ καλά σχόλια.

Το A Way Out, έθεσε κάποια γερά θεμέλια έτσι ώστε η Hazelight, να δώσει την δικιά της ταυτότητα στην βιομηχανία, μία ταυτότητα η οποία δείχνει πως ο Fares, πιστεύει πολύ στο co-op-συνεγρατικό παιχνίδι.

Πάνω σε αυτά τα θεμέλια, που δημιούργησε με το καλό A Way Out, το οποίο είχε τα θέματα του από την μία, αλλά στο τέλος της ημέρας ήταν ένα άκρως διασκεδαστικό παιχνίδι, έχτισε το It Takes Two, το οποίο θεωρώ θα μνημονεύομε για πολλά χρόνια.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Η ιστορία του It Takes Two, μας μιλά για τον Cody και την May οι οποίοι είναι και οι πρωταγωνιστές του παιχνιδιού. Πρόκειται για ένα ανδρόγυνο, το οποίο αποφασίζει να προχωρήσει σε διαζύγιο.

Cody και May, προσπαθούν να βρουν τον σωστό τρόπο ώστε να μεταφέρουν την απόφαση τους, στην μικρή τους κόρη Rose, η οποία προφανώς εδώ και καιρό δεν περνάει καλά βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί στο σπίτι, ανάμεσα στους γονείς της, θεωρώντας πως εκείνη ευθύνεται για την συγκεκριμένη κατάσταση.

Η μικρή, κατασκεύασε δύο κούκλες αντίστοιχα για τον Cody και την May. Παράλληλα βρήκε ένα βιβλίο, το ”Βιβλίο της Αγάπης” και σε μία ύστερη προσπάθεια, θέλει μέσω αυτού να τους βοηθήσει να ξαναμονιάσουν.

Η μικρή καθώς προσπαθεί να το κάνει αρχίζει και κλαίει πάνω από τις κούκλες, οι οποίες ποτίζονται με τα δάκρυα της μικρής και αυτό έχεις ως αποτέλεσμα, ο Cody και οι May να μεταμορφώνονται στις δύο κούκλες και οι ”ψυχές” τους να μεταφέρονται στα σώματα των δύο κούκλων.

Φυσικά το Βιβλίο της Αγάπης, αποκτά και αυτό προσωπικότητα και έχω να πω πως είναι ένας από τους πιο τρολλ χαρακτήρες που έχω δει τελευταία σε video game, τραβώντας 100% την τρέλα που έχει μέσα του και ο ίδιο ο Josef Fares.

Ναι λοιπόν, το βιβλίο ή αλλιώς Dr. Hakim, παίρνει τον ρόλο του σύμφβουλου σχέσεων του ζευγαριού. Τους αναφέρει πως για να γυρίσουν πίσω στα ανθρώπινα σώματά τους, πρέπει να δουλέψουν παρέα, ώστε η δουλειά να αποφέρει την ένωση τους.

Όλες οι δοκιμασίες που αντιμετωπίσουν αποτελούν μία μεταφορά η οποία, αντιπροσωπεύει και από ένα πρόβλημα που αντιμετώπισαν στον γάμο τους. Ο Dr. Hakim, σε καίρια σημεία είναι εκεί και τους βάζει επίτηδες τρικλοποδιές, έτσι ώστε να έρθουν ακόμη πιο κοντά και να αναγκαστούν να συνεργαστούν ώστε να καταφέρουν την επίτευξη ενός puzzle, ενός γρίφου και πάει λέγοντας.

Κάθε τοποθεσία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ζωή του ζευγαριού. Πρόκειται για τον μικρόκοσμο της μικρής Rose, στον οποίο πλέον οι γονείς μπορούν να ”εισβάλουν με αυτόν τον τρόπο”, και να βιώσουν τα συναισθήματα της κόρης τους.

Άλλοτε θα βρεθείτε να γελάτε μιας και το χιούμορ είναι χειρουργικά αποτυπωμένο. Άλλωστε η ιστορία είναι αρκετά βαριά και στενάχωρη και γεννά πολλές ερωτήσεις. Το καταπληκτικό είναι πως ποτέ δεν ξέρεις τι θα ακολουθήσει και σε άποψη ατμόσφαιρας αλλά και τι περιβάλλον θα δεις. Με λίγα λόγια δεν υπάρχει τίποτα μα τίποτα προβλέψιμο σε αυτό το παιχνίδι και σε άποψη τοποθεσιών, και συναισθημάτων και ιστορίας ακόμη και σε gameplay!

ΜΟΝΟ ΜΑΖΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ

Όπως λέει και ο τίτλος It Takes Two! Two. Δύο. Μαζί. Εγώ και Εσύ. Δεν αφορά μόνο το co-op του πράγματος, αλλά δίνει μια πολύ πιο βαθιά έννοια. Αλλά εδώ θα δούμε πως λειτουργεί το gameplay.

Αρχικά το παιχνίδι είναι co-op δύο ατόμων. Μπορείτε να παίξετε είτε online με τον φίλο σας ο καθένας από το σπίτι του σε split-screen, ή τοπικά αράζοντας μαζί και παίζοντας ο ένας δίπλα στον άλλον, πάλι σε split screen.

Αρκεί ο ένας από τους δύο να έχει αγοράσει το παιχνίδι. Ο ένας από τους δύο δηλαδή, παίζει δωρεάν, μέσω του Friends Pass. Ακριβώς όπως και στο A Way Out.

Το παιχνίδι ως προς την δομή του, το τοποθετούμε στο action-adventure platform παιχνίδι το οποίο φυσικά έχει ως βάση του, τους γρίφους και τα puzzles. Έλα όμως που δεν…

Ναι μεν έχει όλα τα παραπάνω αλλά μοιράζεται στοιχεία, και από άλλα είδη παιχνιδιών. Το μαγικό εδώ είναι, πως σου πλασάρονται στο παιχνίδι τόσο αρμονικά και τόσο φυσικά. Είναι από το κεφάλι ως τα πόδια άκρως μελετημένα.

Θα δείτε το παιχνίδι να γίνεται ανά σημεία shooter. Το shooting του, μου θύμισε πάρα πολύ το αγαπημένο Ratchet & Clank. Όταν ο Cody και η May μέσα στο παιχνίδι εξοπλίζονται με όπλα το ένα συμπληρώνει το άλλο, δεν παίρνεις απλά ένα όπλο και αρχίζεις να σκορπάς τον θάνατο. Για να λειτουργήσει σωστά το ένα πρέπει να λειτουργήσει παράλληλα και το άλλο.

Το παιχνίδι μπορεί να εξελιχθεί ακόμη και σε RPG hack and slash στα πρότυπα του Diablo. Πραγματικά το gameplay καθώς περνάνε οι ώρες εμπλουτίζεται όλο και παραπάνω και εισάγει κάθε φορά ακόμη ένα στοιχείο.

Εκεί που ίσως αρχίζει να σε πιάνει ένα αίσθημα μονοτονίας σου κάνει την έκπληξη και σου πετάει κάτι νέο. Ξέρει ακριβώς πότε να το κάνει!

Κάθε boss και κάθε level-objective είναι βγαλμένο από την ζωή του Cody και της May. Για παράδειγμα. Ένα από τα προβλήματα της May, ήταν πως δεν έχει καθόλου χρόνο, μιας και είναι αυτή η οποία εργάζεται και φέρνει χρήματα στο σπίτι.

Δεν μπορεί να κάνει τα πάντα. Και να συντηρεί το σπίτι αλλά και να έχει την τέλεια σχέση με τον Cody. Από την άλλη ο Cody, αναφέρει πως υπάρχει χρόνος αρκεί να το θέλουμε. Έτσι, η May αποκτά μία υπερδύναμη όπου μπορεί και φτιάχνει τον κλώνο της και από την άλλη ο Cody, μπορεί να παίζει με τον χρόνο, είτε πηγαίνοντάς τον μπροστά ή πίσω.

Δεν θέλω να αναφερθώ σε άλλο παράδειγμα, θα νιώσετε υπέροχα όταν το ανακαλύψετε μόνοι σας.

Τέλος, αυτό που μου άρεσε είναι πως πάντα και παντού απαιτείται συνεργασία. Και οι δύο ήρωες έχουν ισάξιο χρόνο gameplay και κανένας δεν θα ριχτεί ούτε θα βρεθείτε να ξενερώνετε, λέγοντας ”ααα όλο εσύ παίζεις ή εσύ έχεις περισσότερo gameplay, μέσα στο παιχνίδι”. Όχι, για να προχωρήσεις χρειάζονται ΠΑΝΤΑ και ΠΑΝΤΟΥ και οι δύο.

ΕΝΑΣ ΤΟΣΟ ΑΠΕΡΑΝΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Φυσικά σαν άνθρωποι ο Cody και η May βλέπανε τον μικρόκοσμο της κόρης τους πολύ μικρό, αλλά όταν γίνανε κούκλες, όλα ήταν απέραντα και τεράστια. Όπως για παράδειγμα όταν βρέθηκαν στο κάστρο της κόρης τους.

To παιχνίδι αναπτύχθηκε με την Unreal Engine 4. Το αποτέλεσμα είναι ένα χάρμα οφθαλμών σαν να βλέπεις ταινία της Pixar.

Τα γραφικά μπορεί να μην ρίχνουν σαγόνια από άποψη εντυπωσιασμού αλλά η λεπτομέρεια και η ποικιλία είναι παράγοντες που σε αφήνουν με ανοιχτό το στόμα.

Τα περιβάλλοντα είτε εσωτερικά είτε εξωτερικά είναι χειρουργικά ”ζωγραφισμένα” και η φωτογραφία του παιχνιδιού είναι για όσκαρ.

Τεχνικά το παιχνίδι είναι ένα διαμάντι. Μηδέν bugs, μηδέν glitces αψεγάδιαστο framerate, εξαιρετικό optimization (μιας και δοκιμάσαμε την PC έκδοση).

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΚΟΥΚΛΕΣ

Εξαιρετική δουλειά και εδώ. Κάθε κομμάτι κάθε soundtrack έρχεται να δέσει με την περίσταση. Κάθε ήχος δένει παράλληλα με το σκηνικό στο οποίο βρισκόμαστε. Από τις μεξικάνικες κιθάρες και μελωδίες που παίζουν όταν εμφανίζεται ο Dr. Hakim, ώστε να προσδώσει έναν τόνο χαβαλέ μέχρι και τους ποιο βαριές μελωδίες σε σκηνικά όπου το ζευγάρι αναπολεί τις καλές μέρες.

Υπάρχουν και εκπλήξεις που δεν θα ήθελα να αναφέρω, για τους ευνόητους λόγους προφανώς.

Τα voiceovers των ηθοποιών είναι επίσης εξαιρετικά και παρόλο το φαινομενικά ”χαλαρό” ύφος του παιχνιδιού, που μόνο χαλαρό δεν είναι, μπορούμε να πούμε πως έχει γίνει μία παραπάνω από επαγγελματική δουλειά.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

Είμαι πέρα για πέρα χαρούμενος, όταν πιάνω στα χέρια μου τέτοια παιχνίδια. Κάτι τέτοια προσπάθειες, είναι το ”middle finger” σε αυτούς που λένε πως τα single-player-story-driven παιχνίδια είναι νεκρά.

Δεν θα σταματήσω ποτέ να υποστηρίζω τέτοιες προσπάθειες και δε στην περίπτωση μας όταν πρόκειται για ένα από την αρχή του μέχρι και το τέλος, αριστούργημα. Είναι το καλύτερο co-op παιχνίδι που έχω παίξει ποτέ στα 27 χρόνια ζωής μου και σίγουρα το καλύτερο παιχνίδι που έφτιαξε μέχρι σήμερα ο Josef Fares.

Ένα παιχνίδι με διάρκεια 10-15 ώρες, το οποίο ζητά έναν αγοραστή για να παίξουν δύο άτομα, στην τιμή των €40 (ή των €20 εάν το μοιραστείτε) αποτελεί ένα ηχηρό μήνυμα στην βιομηχανία των ανεπάλληλων microtransactions, χιλιoπαιγμένων και αναμασημένων συνταγών που έχουν την απαίτηση να σου ζητούν full price κάθε χρόνο.

Και ο νοών νοείτω.

Μπράβο στην Hazelight, της οποίας το μέλλον μόνο λαμπρό μπορεί να είναι.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Entertainment για την παραχώρηση του παιχνιδιού ώστε να επιτευχθεί το Review.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
9
Gameplay
10
Γραφικά
8
Ψυχαγωγία
10
Αντοχή στον Χρόνο
9
Προηγούμενο άρθροΛουκέτο στα digital καταστήματα των PS3, PS Vita και PSP
Επόμενο άρθροBack to back to throne…
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
it-takes-two-review-%cf%84%ce%bf-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%cf%87%ce%ad%cf%81%ce%b9-%ce%bd%ce%af%ce%b2%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%bf-%ce%ac%ce%bb%ce%bb%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b1-%ce%b4%cf%85Το It Takes Two είναι ίσως το καλύτερο co-op παιχνίδι το οποίο έχει δει η gaming βιομηχανία μέχρι και σήμερα. Είναι πραγματικά ένας πέρα για πέρα must-play τίτλος, τον οποίο πρέπει να βιώσετε!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.