FINAL FANTASY XVI | REVIEW

413

«Τα μόνα εγκλήματα για τα οποία θα λογοδοτήσω είναι τα δικά μου» -Clive Rosfield

Μετά από 45 ώρες, μια ακόμη RPG περιπέτεια έχει φτάσει στο τέλος της, αυτή τη φορά ήταν το πολυαναμενόμενο μου FINAL FANTASY XVI.

Υλοποιημένο από το Creative Business Unit ΙΙΙ της Square Enix, η οποία είναι υπεύθυνη για το πολυβραβευμένο MMORPG Final Fantasy XIV το οποίο έχει ένα δωρεάν trial μέχρι τα level 60, συμπεριλαμβανομένου του πολυβραβευμένου expansion pass Heavensward.

Προσπερνώντας τα memes, και σταματώντας να είμαι κινητό διαφημιστικό billboard για τα επόμενα 5 λεπτά, θέλω να μεταφέρω τις σκέψεις μου για αυτό το ατελές αριστούργημα που βίωσα.

Έχω επιλέξει να καθυστερήσω το review για λίγες μέρες μέχρι να χωνέψω το τί έχω ζήσει, και νιώθω επιτέλους έτοιμος να μιλήσω για το παιχνίδι, spoiler free.

STORY

Βρισκόμαστε στην γη της Valisthea, όπου η μαγεία βρίσκετε παντού στη μορφή κρυστάλλων. Ο κάθε άνθρωπος χρησιμοποιώντας κρυστάλλους μπορεί να καλέσει ένα από τα στοιχεία της φύσης και να δαμάσει την μαγεία.

Υπάρχουν όμως οι εξαιρέσεις, οι Bearers, οι οποίοι μπορούν να καλέσουν τα 8 στοιχεία χωρίς την χρήση κρυστάλλων, πράγμα το οποίο η κοινωνία κατακρίνει.

Τα βασίλεια και οι αυτοκρατορίες της Valisthea βρίσκονται σε πόλεμο, το κάθε ένα για τους δικούς του σκοπούς.

Screenshot που απεικονίζει ένα από τα πολλά features όπου επιτρέπουν την ποιο ομαλή κατανόηση της ιστορίας.

Σε ένα άκρως πολιτικό δράμα, ακολουθούμε την ιστορία του Clive Rosfield, “πρώτης ασπίδας της Rosaria”.

Ο Clive, όπως και οι εχθροί του με διαφορετικές ιδεολογικές πεποιθήσεις, πολεμούν για το τι πιστεύουν οι ίδιοι ότι είναι σωστό. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χαρακτήρων, είτε συμμάχων, είτε εχθρών, είναι τόσο καλά γραμμένοι, οι οποίοι νιώθουν σαν αληθινοί άνθρωποι και μπορούμε πολύ εύκολα να καταλάβουμε γιατί δρουν με τον τρόπο που δρουν.

Η ιστορία αγγίζει πολύ λεπτά και ευαίσθητα θέματα, τα οποία μπορεί εύκολα κάποιος να συσχετίσει με την δική του πραγματικότητα.

Δεν θέλω να αναφέρω τίποτα λεπτομερές, γνωρίζοντας πως ο κάθε πιθανός παίκτης είναι προτιμότερο να πάει στο παιχνίδι τυφλά.

Το μόνο που θέλω να αναφέρω είναι ότι το παιχνίδι με έχει “σπάσει” συναισθηματικά και μου θύμισε γιατί πραγματικά παίζω παιχνίδια.

A! Επίσης θα σας πρότεινα, να τελειώσετε τα side quests του παιχνιδιού, τουλάχιστον αυτά που συσχετίζονται με κύριους χαρακτήρες, εμπιστευτείτε με.

Αν για οποιαδήποτε στιγμή ξεχάσετε κάτι, το παιχνίδι έχει ένα άκρως innovative σύστημα το
ACTIVE TIME LORE όπου ανά πάσα στιγμή, σας επιτρέπει να δείτε λεπτομέρειες για χαρακτήρες, τοποθεσίες και γεγονότα τα οποία αλλάζουν για να αντικατοπτρίζουν την κατάσταση του κόσμου όπως προχωρά η ιστορία.

GAMEPLAY

Με μία επιλογή η οποία είχε ταρακουνήσει τους  λάτρεις των JRPGs και τους πιο ρομαντικούς θαυμαστές οι οποία περίμεναν την 16η είσοδο της τιτανο-τεράστιας αυτής σειράς, το Final Fantasy XVI αποφάσισε να αλλάξει ένα από τους κύριους πυλώνες των mainline παιχνιδιών της.

Η Creative Business Unit III έχει φτιάξει λοιπόν το πρώτο αποκλειστικά Action RPG με το όνομα Final Fantasy, το οποίο ακολουθείται από έναν Ρωμαίικο αριθμό.

Με combat Director τον Ryota Suzuki, που πολύ πιθανόν να τον γνωρίζετε για την δουλειά του στο Devil May Cry V, το σύστημα μάχης του XVI είναι ομαλό, γεμάτο και ποτέ δεν καταντά βαρετό.

Δεν γνωρίζω για εσάς, αλλά σε αρκετά games, όταν κοντεύω προς το τέλος, χάνω λίγο τον ενθουσιασμό μου για τις μάχες, και θέλω απλός να δω πως θα τελειώσει η ιστορία, αυτό δεν το βίωσα καθόλου στο XVI. 

Αντιθέτως ο κάθε εχθρός, είτε κανονικά mobs, αλλά και οι διάφοροι bosses ήταν εξαιρετικά σχεδιασμένοι, με μπόλικο variety και πεντακάθαρα αναγνωρίσιμες επιθέσεις, όπου ποτέ δεν ένιωσα ότι το παιχνίδι φταίει αν έπαιρνα ζημιά.

Αυτό βέβαια είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ πως ευθύνεται στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μάχης έρχονται από 10+ χρόνια εμπειρίας να σχεδιάζουν encounters σε ένα MMORPG, όπου είναι το κυρίως πιάτο για το μεγαλύτερο ποσοστό των παιχτών του, και κυκλοφορούν δεκάδες καινούριους bosses κάθε χρόνο.

COMBAT

Ανά πάσα στιγμή (όταν προχωρήσετε αρκετά στην ιστορία), μπορείτε να έχετε επιλεγμένα 3 Eikons, οι οποίοι σαν επιτρέπουν να χρησιμοποιήσετε 3 δυνατότητες τους κατά τι διάρκεια της μάχης.

Το παιχνίδι σας επιτρέπει να κάνετε mix & match (υποθέτοντας ότι έχετε ξοδέψει αρκετά points για να τα κάνετε master).

Με την συμπερίληψη του animation cancelling, όπου επιτρέπει την ομαλή αλυσίδα επιθέσεων χωρίς να πρέπει να τελειώσει το προηγούμενο, η ακόμη και την επιλογή να κάνετε εσείς manually cancel μια επίθεση η οποία είναι underway, το παιχνίδι όχι μόνο είναι πηγή χαράς και ντοπαμίνης άμα το παίζετε και καταφέρνετε να αυξήσετε τη ζημιά σας ή να τελειώσετε το combo που έχετε το μυαλό σας, αλλά καταφέρνει και γίνετε ένα οπτικό θαύμα.

Ακολουθούν δυο κλιπάκια από το Playthrough όπου παλεύω 2 αρχηγούς.

 

ΕXPLORATION & RPG Elements

Εκτός των μαχών, θα βρίσκετε τον εαυτό σας αρκετές φορές να τρέχετε στον κόσμο της Valisthea σε “μεγάλες” περιοχές, μην σκεφτείτε open world. Εδώ θα βρείτε side quests (σας παρακαλώ, προσπαθήστε να μην τα αμελήσετε), hunts και κρυμμένα chests.

Με το να ξοδέψετε χρόνο στα πιο πάνω, θα σας δοθεί η ευκαιρία να προχωρήσετε τις δυνατότητες μάχες του Clive, και να κάνει την περιπέτεια σας πιο εύκολη.

Παρομοίως με το XIV, το XVI έχει τα side-quests χωρισμένα σε δυο κατηγορίες.

  • Unlock Quests
  • Normal Quests

Τα unlock quests, υπάρχουν για να ξεκλειδώσουν νέες μόνιμες δυνατότητες για τον Clive, είτε αυτό είναι ένα mount για να κάνει την εξερεύνηση πιο εύκολη, είτε αυτό είναι ένα νέο recipe για τον blacksmith του hideout.

Ένα πράγμα που στην αρχή είχα σαν παράπονο, ήταν το πόσο απλές ήταν οι συζητήσεις των τυχαίων NPCs στις διάφορες περιοχές. Κατά την πάροδο της ιστορίας όμως, είχα προσέξει πως, παρόλο μικρός, ο διάλογος τους πάντοτε άλλαζε για να αντικατοπτρίσει τα νέα γεγονότα που συνέβαιναν στον κόσμο μετά από κάθε αποστολή, πράγμα που βοηθά πολύ στο immersion.

Παρόλα αυτά, η αλήθεια είναι πως το XVI είναι Action Game πρώτα, και μετά RPG.

Πράγμα που θα προτιμούσα να υπήρχε ένα καλύτερο balance, διότι η αλήθεια αν περιμένετε να δείτε μπόλικα RPG elements, θα απογοητευτείτε.

Αυτό περιλαμβάνει

  • απλοϊκό crafting system
  • μόνο 3 ουσιώδες equipment slots, όπου είναι για accessories τα οποία η επιλογή σας είναι meaningful, διότι επηρεάζουν δυνατότητες eikons, ή άλλα passive buffs, και όχι απλά νούμερα
  • και 3 τελείως ασήμαντα όπου το μόνο που αλλάζει είναι τα νούμερα, άρα πάντα διαλέγετε το πιο ψηλό, χωρίς να εφαρμόζετε στο playstyle σας.

AUDIO

Δεν έχω πολλά να πω για τον ηχητικό τομέα παρά μόνο ότι “θέλω και άλλο”. Αυτό είναι το μόνο παράπονο μου.

Ο Masayoshi Soken συνεχίζει να εκπλήσσει, αλλά νιώθω ότι μπορούσε να δοθεί λίγο περισσότερο spotlight σε κάποια κομμάτια για να εκτιμηθούν όσο θα έπρεπε.

Με απλά λόγια, θέλω και άλλο.

Το “Find the Flame” το οποίο κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού, είναι σταθερό κομμάτι στο Playslist μου όποτε πάω γυμναστήριο.

Το κάθε κομμάτι χρησιμοποιείτε την κατάλληλη στιγμή για να κλιμακώσει και να ταρακουνήσει τα συναισθήματα που πρέπει.

TECHNICAL DELIVERY

Το FFXVI έχει δυο modes όπως πολλά άλλα παιχνίδια της υφιστάμενης γενιάς κονσολών.

  • Performance Mode
  • Fidelity Mode

Το Fidelity Mode όπως φαντάζεστε είναι 30FPS κλειδωμένα, με καλό frame pacing

Το Performance Mode όμως αδυνατεί να διατηρήσει σταθερά 60FPS πράγμα το οποίο είναι πολύ προφανές σε συγκεκριμένες περιοχές. Ευτυχώς όμως, στις μάχες δεν το είχα προσέξει ποτέ, άρα δεν είναι μεγάλο πρόβλημα αν εμφανίζετε μόνο όταν τρέχετε μέσα στο hideout.

Υπήρχε ένα μικρό patch το οποίο έκανε address κάποιο πολύ σπάνιο bug το οποίο μπορεί να κλείδωνε το progression. Επίσης έδωσε την δυνατότητα να σβήσει το motion blur και πρόσθεσε ακόμα λίγα control layouts.

Η αγαπημένη μου σελίδα για το game preservation και την ακεραιότητα των physical games, το DoesItPlay έκανε την εκτεταμένη τους έρευνα και έχουν τα στοιχεία εδώ.

Από τώρα και στο εξής θα προσθέτω ακόμη μια κατηγορία στα reviews μου:

ΑΞΙΖΕΙ PHYSICAL?

Παρόλο του μικρού Day One patch, το build το οποίο υπάρχει στον δίσκο, είναι fully playable και enjoyable χωρίς patches, πράγμα που σημαίνει πως δεν θα χαθεί ποτέ.

Η απάντηση είναι ένα εύκολο ΝΑΙ, και θα μπει και στη δική μου συλλογή.

SUMMARY

Σαν CyprusGamer, έχω την ευθηνή να κρατήσω όσο περισσότερο αντικειμενική άποψη μπορώ, κρίνοντας το παιχνίδι από μία συγκεκριμένη οπτική γωνία, και αυτό κάνω πάντοτε στα Reviews μου.

Έρχονται όμως κάποτε κάποια παιχνίδια που η αντικειμενική και οι υποκειμενική μου άποψη διαφέρουν πολύ.

Έχω σαν προσωπικό κανόνα, να δίνω δεκάρια σαν CyprusGamer σε παιχνίδια τα οποία είναι όσο πιο κοντά στην τελειότητα γίνετε, επειδή ποτέ κανένα παιχνίδι δεν είναι πραγματικά τέλειο.

Δεν υπάρχει το “αντικειμενικό δεκάρι.”

Το δεκάρι στα reviews μου, το “αντικειμενικό δεκάρι” παίρνουν τα παιχνίδια τα οποία κατά τι γνώμη μου γίνονται benchmarks του genre του, και υψώνουν τον πήχη σύγκρισης όλων τον παιχνιδιών που θα ακολουθήσουν μετά.

Στην περίπτωση του Final Fantasy XVI, δεν μπορώ να δώσω δεκάρι, διότι υπάρχουν τομείς οι οποίοι τραβούν λίγο κάτω την εμπειρία.

Όμως, στην προσωπική μου λίστα, σαν ένα παιχνίδι το οποίο κίνησε μέσα μου συναισθήματα όπως τα αγαπημένα μου παιχνίδια όλων τον εποχών, παίρνει το υποκειμενικό δεκάρι, το οποίο κατά τι γνώμη μου είναι το μόνο δεκάρι που μετράει.

Ευχαριστούμε θερμά τη CD Media Κύπρου για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία & Χαρακτήρες
10
Gameplay
10
Ηχητικός Τομέας
9.5
Ψυχαγωγία
9.5
Αντοχή στον Χρόνο
8.5
Προηγούμενο άρθροΤο EA Sports UFC 5 είναι γεγονός!
Επόμενο άρθροΣε μειωμένη τιμή το PlayStation 5 για λίγο χρονικό διάστημα στην Κύπρο!
Lefkos Savvides
Resident Nintendo & JRPG nerd. Go read The House In Fata Morgana.
final-fantasy-16-cyprusgamer-reviewΤο Final Fantasy XVI είναι μια περιπέτεια η οποία με έχει σπάσει συναισθηματικά, αλλά δεν αγγίζει την τελειότητα. Είναι όμως σίγουρα ένα παιχνίδι το οποίο θα σκέφτομαι και θα συζητώ για την υπόλοιπη μου ζωή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.