Έχω δει πολλά sequel να καταστρέφουν τον προκάτοχο τους.
Έχω δει πολλά sequel να φτάνουν τον προκάτοχο τους.
Έχω δει και μερικά sequel που καταφέρνουν να ξεπεράσουν τον προκάτοχο τους
το Doom Eternal πήρε το Doom 2016 το οποίο ήταν και κάλο παιχνίδι
και ”το πέταξε στα σκουπίδια”.
Ειλικρινά η id Software πήρε το Doom 2016 και όχι μόνο το βελτίωσε σε όλους τους τομείς αλλά έβαλε και επιπλέον χαρακτηριστικά τα οποία ήρθαν και έδεσαν τέλεια με την προηγούμενη συνταγή.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Δεν ξέρουμε τι μεσολάβησε μεταξύ του Doom 2016 και του Doom Eternal αλλά όπως όλα δείχνουν είναι χρόνια μετά.
Ο Samuel Hayden έχει γυρίσει στην Γη θέλοντας να χρησιμοποιήσει την argent energy για να σώσει τον πλανήτη, που μαζί με τις κυβερνήσεις του κόσμου έχουν φτιάξει μια ειδική ομάδα πολεμιστών με το όνομα ARC (Armed Response Coalition).
Ωστόσο υπάρχουν ακόμα πιστοί στους δαίμονες μέσα στην UAC οι οποίοι βοήθησαν στο να γίνει εισβολή στην Γη μαζί με τους Hell Priests έχουν καταφέρει να κερδίζουν αυτόν τον πόλεμο μέχρι την στιγμή που ο Doom guy φτάνει στην Γη με ένα διαστημόπλοιο/ιπτάμενο οχυρό.
GAMEPLAY
To Doοm είναι first person shooter που σου λέει απλά σκότωσε ότι κινείται μπροστά στα μάτια σου, σε προτρέπει να το κάνεις με πολύ επιθετικό τρόπο και σε ανταμείβει γιαυτό όταν ορμάς κυριολεκτικά μέσα σε όλους τους δαίμονες(αν το κάνεις σωστά).
Στη διάθεση σου έχεις κυριολεκτικά ένα ολόκληρο οπλοστάσιο για να χρησιμοποιήσεις αλλά αυτό δεν κάνει το παιχνίδι ευκολότερο μιας και θα χρειαστεί να κάνεις οικονομία στις σφαίρες, να χρησιμοποιήσεις το κατάλληλο όπλο στον κατάλληλο εχθρό να χρησιμοποιήσεις το περιβάλλον γύρω σου και όπως μας έδειξαν από το προηγούμενο Doom θέλουν να βρισκόμαστε σε κίνηση ΣΥΝΈΧΕΙΑ. Για να γίνει αυτό εκτός από το διπλό άλμα που υπήρχε και στο Doom 2016 έχουμε και το διπλό dash (ώθηση) το οποίο θα χρειαστεί στις πολύ σκληρές μάχες που βρίσκονται στο παιχνίδι.
Στα όπλα που έχουμε στην κατοχή μας έχουν υπάρχουν 2 ειδών ”χειροβομβίδες”, ένα κλασικό granade και ένα granade πάγου (όπου η δεύτερη θα σου δώσει αυτό το ένα δευτερόλεπτο για να πάρεις μια ανάσα στην μέση της μάχης).
Επιπλέον έχουν προσθέσει ένα φλογοβόλο που ενσωματώνεται στην στολή μας το οποίο καίγοντας τους δαίμονες μας δίνει μερικούς πόντους ασπίδας.
Και τέλος το blood punch το οποίο είναι μια γροθιά η οποία σκοτώνει με 1 χτύπημα τους περισσότερους εχθρούς.
Ακόμα ένα κεφάλαιο που έχουμε να ασχοληθούμε είναι αυτό των ρούνων και των αναβαθμίσεων στην στολή. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα βρούμε ρούνους ο κάθε ένας με διαφορετικές ιδιότητες, μπορούμε να έχουμε ως τρεις ενεργούς ταυτόχρονα αναλόγως τι ταιριάζει στο στυλ παιχνιδιού μας.
Και για την στολή μας μαζεύοντας κάποια ”coins” ξεκλειδώνουμε διάφορες έξτρα λειτουργίες που και αυτές επίσης συμβάλουν στην επιβίωση μας.
Στα των όπλων τώρα, σχεδόν κάθε όπλο που έρχεται στην κατοχή μας έχει δυο τρόπους λειτουργίας και κάθε μια από αυτές μπορεί να αναβαθμιστεί επιπλέον, και αφού αναβαθμιστεί μπορεί να πάρει ακόμα μια ικανότητα αν το φτάσουμε στο μέγιστο επίπεδο (είτε μέσω κάποιου challenge είτε με ένα token το οποίο ξεκλειδώνει άμεσα την μέγιστη ικανότητα του όπλου).
Δεν ξέρω αν όλα τα παραπάνω ακούγονται υπερβολικά στο να τα διαβάζεις αλλά μέσα στο παιχνίδι έρχεται η στιγμή που χάνεσαι, το καλό ωστόσο είναι ότι στο μισό περίπου παιχνίδι έχεις ήδη τα περισσότερα από αυτά οπότε όταν θα τα χρειάζεσαι πραγματικά θα έχεις εξοικειωθεί αρκετά με τις εναλλαγές, την χρήση τους αλλά και με την τακτική που έχεις επιλέξει να πολεμάς.
ΓΡΑΦΙΚΆ
Στον τομέα των γραφικών το Doom Eternal είναι όσο καλό θα μπορούσε να είναι ένα παιχνίδι αυτού του είδους αυτήν την εποχή.
Σίγουρα δεν έχει εστιάσει στο να έχει ρεαλιστικά γραφικά αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Τα μοντέλα των εχθρών έχουν βελτιωθεί οπτικά με έξτρα λεπτομέρειες.
Και οι περισσότερες πίστες είναι μεγάλες σε μέγεθος και πολύ πιο φωτεινές σε σχέση με τα προηγούμενα Doom που δίνει μια εντελώς διαφορετική εικόνα στο παιχνίδι χωρίς όμως να σου προκαλεί κάτι αρνητικό και γρήγορα νομίζεις ότι ήταν πάντα φτιαγμένο έτσι ή θα έπρεπε να ήταν φτιαγμένο έτσι.
Μια από τις νέες προσθήκες στον τομέα των γραφικών (αλλά και του gameplay) είναι πως αν π.χ. ρίχνεις στο χέρι ενός εχθρού το βλέπεις πως το τραυματίζεις, και επίσης το τραυματισμένο χέρι σε περίπτωση που κρατάει όπλο πυροβολεί με πιο αργό ρυθμό.
ΜΟΥΣΙΚΗ
Για ακόμα μια φορά την μουσική έχει επιμεληθεί ο Mick Gordon και κινείται στο ίδιο ύφος όπως και στο προηγούμενο Doom όποτε η Metal μουσική έχει την τιμητική της.
Δεν χρειάζεται να σου αρέσει η Metal μουσική, είναι τόσο ραμμένη πάνω στα μέτρα του παιχνιδιού σε σημείο που νομίζεις ότι Doom και Metal είναι το ίδιο πράγμα.
Μετά από δυο παιχνίδια Doom δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα ταίριαζε κάτι άλλο.
ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
Αν πριν λίγα χρόνια μου έλεγες ότι θα γινόμουν τόσο μεγάλος fan του Doom θα μου φαίνονταν σαν ψέμα. Δεν ξέρω τι είναι αυτό ακριβώς που έχει που με τραβάει τόσο πολύ σαν παιχνίδι καθώς όποιο κομμάτι του και να αναλύσω μεμονωμένα δεν μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση αλλά όταν μιλάμε για το σύνολο είναι αυτό ακριβώς που ζητάω από ένα παιχνίδι.
Η εμπειρία μου με την παιχνίδι ξεκίνησε το 2016 με το soft reboot της σειράς και μπορώ να πω ότι έμεινα πολύ ευχαριστημένος, στο Doom Eternal κράτησαν τον βασικό πυρήνα του παιχνιδιού και βελτίωσαν όλα τα υπόλοιπα. Η ισορροπία είναι πολύ σημαντική σε ένα τέτοιο παιχνίδι και ενώ αρχικά πίστεψα πως αφού στο μισό του παιχνιδιού είχα σχεδόν τα πάντα από όπλα και αναβαθμίσεις θα είναι εύκολο άλλα δεν ήταν..ακόμα και στο normal έκανα αυτό που είχε πει η id Software: στο Doom Eternal θα χρειαστεί να σκέφτεστε, και ισχύει όντως πρέπει να κάνετε διαχείριση σε σφαίρες και όπλα σε εχθρούς στα glory kills στο chainsaw σε όλα, θα πρέπει να βρείτε μια τακτική στην μάχη και μόλις την τελειοποιήσετε θα πρέπει να την αλλάξετε γιατί η δυσκολία ανέβηκε και οι προτεραιότητες άλλαξαν.
Αυτό που μου άρεσε πολύ στο Doom Eternal είναι ότι ενώ είναι μεγάλο σχετικά σε διάρκεια (20 ώρες +) δεν σε κάνει να βαριέσαι ποτέ.
Μεταξύ των μαχών έχουν προσθέσει ένα platforming κομμάτι το οποίο είναι νέο χαρακτηριστικό στο παιχνίδι και αν αρχικά μου ξένισε ως κάτι μη ταιριαστό εν τέλει με βρήκα να το απολαμβάνω, ο κόσμος είναι μοιρασμένος σχετικά με αυτό αλλά ο καθένας έχει την δική του οπτική γωνία.
Μου αρέσει το γεγονός που μετά το τέλος του παιχνιδιού μπορείς να γυρίσεις στο διαστημόπλοιο σου και να το εξερευνήσεις, να ξεκλειδώσεις επιπλέον πράγματα με τις μπαταρίες που έχεις μαζέψει κατά την διάρκεια του παιχνιδιού να αλληλεπιδράσεις με τα αντικείμενα που έχεις μαζέψει, όπως το να ακούσεις την μουσική του παιχνιδιού ακόμα και να παίξεις το πρώτο Doom και το Doom 2.
Για να μην ξεφύγω πολύ το Doom Εternal είναι ένα από τα καλά παιχνίδια εκεί έξω, ποιοτικό και ολοκληρωμένο αξίζει το κάθε ευρώ η id Software έχει κάνει καταπληκτική δουλειά και ευτυχώς για εμάς ήρθε σε δύσκολη περίοδο που ο κάθε gamer έχει ανάγκη από τέτοιες εμπειρίες.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΎΜΕ ΤΗΝ G3 GREAT GAMES ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΏΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΊΤΛΟΥ.