Battlefield 2042 Review | ”Πνιγμένο” στη φιλοδοξία του

0
194

Ότι και να πεις για το Battlefield franchise δεν αρκεί. Τουλάχιστον όχι σε ένα κείμενο και όχι σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα, μιας και αποτελεί ένα από τα ιστορικότερα FPS του πλανήτη όπου αγκαλιά με το Call of Duty συνοδεύουν εδώ και πολλά χρόνια, τη σκηνή των First Person Shooters. Δε θα αναφερθώ καν σε στρατόπεδα και ομάδες, μιας και οι άνθρωποι έχουμε την τάση να θέλουμε να ανήκουμε κάπου, αλλά για να είμαι τίμιος, εκ των προτέρων θα πω, πως ανέκαθεν ήμουν παιδί του Battlefield δίχως αυτό να σημαίνει πως δεν έδινα ευκαιρίες στην αντίπερα όχθη.

Και αυτός ο πρόλογος γιατί πραγματικά, αγαπώ αυτό το franchise και όντας μεγάλος fan, θεωρώ πως μπορώ να είμαι ένας σωστός και δίκαιος κριτής, δίχως τις παρωπίδες που ενδεχομένως θα μπορούσα να έχω, όντας ”fanboy”, εάν θες να με χαρακτηρίσεις έτσι.

Battlefield 2042 λοιπόν και η DICE μας ταξιδεύει στο κοντινό μέλλον, σε ένα φουτουριστικό σκηνικό πολέμου, το οποίο διέπεται από τελευταίας τεχνολογίας υλικό πολέμου. Η εταιρία αποφάσισε να μη συμπεριλάβει φέτος κάποιο singe player campaign θέλοντας όπως ανέφερε, να εστιάσει περισσότερο στο multiplayer κομμάτι.

Αυτό να σας πω την αλήθεια δε με πείραξε, μιας και στα τελευταία παιχνίδια το campaign λειτουργούσε ως ένα διευρυμένο σε διάρκεια tutorial για να μάθεις τους μηχανισμούς και gameplay του παιχνιδιού, και τίποτα περισσότερο.

Και κάπου εδώ αρχίζει η κατηφόρα…

Είχα τη δυνατότητα να παίξω μία Technical Test έκδοση πριν την κυκλοφορία της Open Beta και ήδη οι φοβίες μου άρχισαν να μεγαλώνουν. Είπα όμως, είναι μία technical έκδοση η οποία εστιάζει στην ομαλή λειτουργία των servers, μη δίνεις σημασία.

Περιττό να πω πως το παιχνίδι ήταν unplayable και είχα φτάσει σε σημείο να κάνω εμετό, λόγω των 8 FPS με σύστημα των €2000, που έπαιζε το παιχνίδι. Ακολούθησε η Open Beta, όπου τα πράγματα ξεκάθαρα μας προϊδέαζαν πως…αυτό δε θα πάει καλά! Και πάλι όμως, είπαμε μαζί με το Βattlefield squad μου, ”όχι ρε εσύ, είναι η DICE όλα θα πάνε καλά”, ξεχάσαμε όμως έναν σημαντικό παράγοντα. Την ΕΑ…

Gameplay και Modes

Σε πρώτη φάση, η EA μας ”σπάμαρε” συνέχεια της τεράστια κλίμακα των Maps και πως θα βιώσουμε τον πόλεμο και τη μάχη όπως ποτέ άλλοτε. Θέλω να πω ναι, το scaling των maps και το draw distance είναι πραγματικά αξιομνημόνευτο, αλλά ναι…και;

Βιώστε μία τεράστια εμπειρία στο Conquest των 128 παικτών
(64v64 μόνο σε PC και κονσόλες νέας γενιάς), μας έλεγε η EA, και από τη μία ναι λογικό το βρίσκω μιας και σε τέτοιους χαώδες χάρτες λειτουργεί αυτός ο αριθμός, είναι πραγματικά μία άλλη αίσθηση όταν βλέπεις όλο αυτό τον τεράστιο αριθμό να έρχεται αντιμέτωπος ο ένας με τον άλλον, αλλά σε τελική ανάλυση ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ λόγω άλλων ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ θεμάτων που θα αναφέρουμε σε λίγο.

Πιάστηκε το χέρι μου να πατάει Shift τρέχοντας ολόκληρα χιλιόμετρα για να πάω από σημείο σε σημείο. Θα το χαρακτήριζα ως ένα υπερατλαντικό ταξίδι. Φυσικά, υπάρχουν τα οχήματα για μεταφορά από σημείο σε σημείο αλλά δεν μπορείς να τα έχεις πάντα. Τα maps δεν είναι απλά μεγάλα. Είναι πραγματικά ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΑ.

Αυτό έρχεται να χαλάσει και τις ισορροπίες στο gameplay. Οι περισσότεροι χάρτες (όπου είναι και λίγοι, 7 στο σύνολο) εμπεριέχουν τεράστια κομμάτια ακάλυπτης γης αλλά και πολλά κτίρια. Το θέμα στις περισσότερες των περιπτώσεων λειτουργεί, με το να βλέπεις δεκάδες squads να κάνουν capture εντός των κτιρίων και ένα τσούρμο διάσπαρτο στα κομμάτια γης να είναι ακάλυπτο από ΠΑΝΤΟΥ! Και εάν ζήσεις, εγώ κερνάω ότι θες. Ξέχνα το!

Συνεχίζουμε το Hazard Zone, το οποίο διαφημίσανε ως το επόμενο Escape from Tarkov και εδώ τα παιδιά από την Battlestate Games γελάνε. Πολύ απλά 4 παίκτες σε ένα σύνολο 32 παικτών (8 squads των τεσσάρων), προσπαθούν να βρουν κάποια data drives τα οποία πρέπει να κάνουν extract.

Σε αυτή την προσπάθεια έχουν να αντιμετωπίσουν τόσο αντίπαλες ομάδες όσο και ΑΙ στρατιώτες. Όσο μεγαλύτερος αριθμός συγκέντρωσης data τόσο μεγαλύτερα και τα rewards. Και τι είναι τα rewards; Απλά πόντοι για να μπείτε στον επόμενο γύρο και να έχετε καλύτερο ή διαφορετικό όπλο. Αυτό είναι το reward σύστημα του εν λόγω Mode, το οποίο είναι πραγματικά ανούσιο. Παίξε για να βγάλεις πόντους και να έχεις την επόμενη φορά καλύτερο όπλο. Πραγματικά, ότι πιο άτοπο. Δώσε κάποιο Skin, κάποιο outfit, κάποιο customization item ώστε να δικαιολογήσεις το mode. Όχι,…

Τέλος, έχουμε και το Portal το οποίο σώζει την παρτίδα και αυτό διότι εμπεριέχει τόσο τις κλάσεις αλλά και χάρτες των προηγούμενων παιχνιδιών και πιο συγκεκριμένα του Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 και Battlefield 3.

Όαση σε αυτό το χάος το συγκεκριμένο Mode, το οποίο άνετα θα μπορούσε να κυκλοφορήσει ως stand-alone με προσθήκη περισσότερων maps στο εκάστοτε παιχνίδι αλλά και modes στο καθένα. Τα δε custom lobbies της κοινότητας είναι πραγματικά ότι καλύτερο και για να είμαι ειλικρινείς τις περισσότερες ώρες της ενασχόλησής μου με το παιχνίδι τις έφαγα στο Portal.

Specialists

Η DICE αποφάσισε να τη δει αλλιώς, να αφαιρέσει τις κλάσεις και συστήσει τους specialists. Ο κάθε specialist έχει το δικό του μοναδικό gadget καθώς και ένα passive ability. Από τον κλασσικό medic, ως και specialist που εξοπλίζεται με grappling hook, για να ανεβαίνει πιο γρήγορα σε κτίρια ή να πηδά από μέρος σε μέρος (λες και πήρα Βlack Ops να παίξω).

To αλλόκοτο εδώ; Ο κάθε specialist μπορεί να έχει ότι loadout θέλει. Για την ακρίβεια όλοι έχουν πρόσβαση στο ίδιο loadout. Κανένας ρόλος, και ο καθένας κάνει ότι θέλει! Δεν υπάρχει ξεκάθαρος ρόλος στο εκάστοτε squad, ο medic μπορεί να σας δώσει σφαίρες έχοντας sniper για παράδειγμα, και ο sniper μπορεί να σας κάνει healing έχοντας assault rifle. Καμία επαφή…

To σύστημα απλά δε λειτουργεί, δεν είναι Battlefield.

Το shooting, είναι στα ίδια επίπεδα που περιμένει κάποιος όντας εξοικειωμένος με τα Battlefield παιχνίδια. Είναι καλό δεν έχει αλλάξει σε σχέση με προηγούμενος τίτλους, για εμένα λειτουργεί.

Δε θα μπω καν στον κόπο, να αριθμήσω όλα τα χαρακτηριστικά που λείπουν από το παιχνίδι όπως το scoreboard, voice chat, server browser και άλλα πολλά τα οποία η DICE λέει πως θα φέρει στο μέλλον θα σταθώ όμως στα τεχνικά του παιχνιδιού.

Αρχικά, έπαιξα την PC έκδοση σε ένα σύστημα με RTX 2060, i7 9700k και 16GB RΑΜ στα 1080p. Το παιχνίδι δίχως πολλά πολλά είναι ότι πιο unoptimized έχω δει τα τελευταία χρόνια. Ο τίτλος, πραγματικά με έφερε στα όρια μου, κυρίως στο κλασσικό conquest του BF 2042, ενώ στο Portal τα πράγματα από άποψη καθαρά του framerate ήταν λίγο καλύτερα.

Το Battlefield 2042, κατάφερε και ”έριξε” και συστήματα πολύ καλύτερα, γονατίζοντας PC των €3000 και βάλε. Εν συνεχεία, θέλω να αναφερθώ στα αμέτρητα bugs, όπως του όταν είσαι κοντά σε πτώμα δεν μπορείς να κάνεις revive τον συμπαίκτη σου, όταν κάνεις prone βλέπεις τα χέρια σου να μπαίνουν εντός των γραφικών, αδειάζεις ολόκληρο γεμιστήρα στο κεφάλι του άλλου και συνεχίζει να ζει και άλλα πολλά.

Στον οπτικό τομέα, να θυμίσω πως χρησιμοποιείται μία από τις ομορφότερες μηχανές γραφικών, η Frostbite. Έλα ντε, που εδώ νόμιζα πως βλέπω μηχανή γραφικών κάποιου indie studio. Σε περιπτώσεις τα γραφικά είναι πανέμορφα, όπως ο ορίζοντας, ο ουρανός, η εικόνα με τα ελικόπτερα από ψηλά, αλλά στο σύνολο του, το μοιάζει για κάτι άκρως παλαιωμένο και σε καμία περίπτωση κάποιον Next-Gen τίτλο.

Στα του ήχου, το παιχνίδι είναι απλά ΟΚ, οι ήχοι των όπλων και των οχημάτων είναι απλά εντάξει αλλά μέχρι εκεί. Δεν έχω να αναφέρω κάτι παραπάνω διότι πραγματικά δεν υπάρχει.

Δε θέλω να μακρηγορώ. Δεν ξέρω ποιος ευθύνεται για αυτή την κατάσταση, αλλά στο τέλος της ημέρας, η ΕΑ πλασάρει ένα παιχνίδι το οποίο αμφιβάλω εάν βρίσκεται καν σε beta στάδιο (έχω παίξει παιχνίδια σε δοκιμαστικές alpha εκδόσεις και ήταν σε εξαιρετικά καλύτερο επίπεδο), σε full prize.

Το παιχνίδι ξεκάθαρα ήθελε τουλάχιστον ακόμη έναν χρόνο ανάπτυξης. Δε βλέπω καν τις δικαιολογίες του ότι θα έρθουν patches και η κατάσταση θα φτιάξει. Πουλάς αέρα και απαιτείς όχι μόνο €60, αλλά μου μοστράρεις και σε πρώτη μούρη στο store, την αγορά του year 1 pass και του ultimate pack, στα μενού των παιχνιδιών. Αυτό το αποκαλώ προκλητικό.

Αλλά για αυτό που στεναχωριέμαι περισσότερο είναι η θανατηφόρα πληγή που δέχτηκε το αγαπημένο franchise με αυτή την κυκλοφορία. Σε καμία περίπτωση δεν προτείνω να επενδύσετε στο παιχνίδι στην παρούσα κατάσταση. Περιμένετε patches, updates, περισσότερο υλικό και ενδεχομένως σε κάνα χρόνο από τώρα το συζητάμε.

Υ.Γ: Όαση το Portal Mode το οποίο είναι αυτό που σώζει το παιχνίδι στην τελική μου βαθμολογία (ναι υπό άλλες συνθήκες θα ήταν πιο κάτω).

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού ώστε να γίνει το Review.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.