6 χρόνια έπειτα από την κυκλοφορία του τιτανοτεράστιου Breath of the Wild, μία πανδημία και λίγα delays, έχει επιτέλους κυκλοφορήσει το direct sequel – ονόματι Tears of the Kingdom.
Όπως και ο προκάτοχος του, το Tears of the Kingdom έρχεται να ταρακουνήσει την βιομηχανία και σαν developer δεν μπορούσα να ήμουν πιο ενθουσιασμένος για το τι είχα δει pre-release.
Πάντοτε διερωτώμουν αν το παιχνίδι θα κατάφερνε να ζήσει στις προσδοκίες όλων όσων το περίμεναν με αγωνία.
Η πιο καυτή κυκλοφορία του χρόνου έχει φτάσει στα χέρια μου, το έπαιξα και το τερμάτισα.
Είναι λοιπόν όσο καλή όσο λένε όλοι οι άλλοι?
Ας τα πάρουμε από την αρχή…
STORY
Ξεκινώντας ακριβώς από το σημείο που είχε τελειώσει ο προκάτοχος του, το Tears of the Kingdom μας φέρνει ξανά στην Hyrule, και ξεκινά με τον Link και την Zelda να εξερευνούν τα βάθη του Hyrule Castle. Έπειτα κάποιων γεγονότων και μίας μοιραίας συνάντησης, το βασίλειο απειλείται και ένα φαινόμενο το οποίο ονομάστηκε the upheaval έχει συμβεί.
Το Hyrule Castle σηκώνεται στον αέρα, διάφορα νησιά είναι πλέον στον ουρανό και ο ήρωας μας ξυπνά κάπου εκεί ψηλά, ενώ η πριγκίπισσα είναι άφαντη.
Για ακόμη μια φορά, η Hyrule χρειάζεται τον προστάτη της να πάρει τον μανδύα και να εξοντώσει το κακό.
Σε αντίθεση με τον προκάτοχο του, το Tears of the Kingdom έχει μια πολύ πιο ενδιαφέρουσα ιστορία, και ακολουθά κάποιες θεματολογίες που για όσους με ξέρουν, γνωρίζουν πως έχω αδυναμία.
Στην αρχή ένιωθε πως η ιστορία που το παιχνίδι μας αποκάλυπτε σιγά σιγά μέσω αναμνήσεων ήταν αποκολλημένη από το κύριο gameplay loop, αλλά δεν μπορούσα να ήμουν πιο λανθασμένος.
Εκτός της κύριας ιστορίας, ο κόσμος νιώθει ολοζώντανος και δεν υπάρχει NPC ο οποίος δεν ήταν ενδιαφέρων να του μιλήσω έστω από περιέργεια. Αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα μου παράπονα στο Breath of the Wild.
GAMEPLAY
Τώρα πάμε να δούμε ίσως το σημαντικότερο κομμάτι του παιχνιδιού, όπου είναι το gameplay και δεν ξέρω από που να πρωτοξεκινήσω.
Καταρχάς, όπως πολλοί άλλοι, είχα 3 κύρια παράπονα με το Breath of the Wild (εκτός της ιστορίας).
- Το Weapon Durability system
- Η εξερεύνηση δεν ήταν ουσιώδες λόγω του Weapon Durability system, όπου έκανε κάθε καινούριο chest που έβρισκα ασήμαντο.
- To combat
Η Nintendo κατάφερε να διορθώσει σχεδόν στο 100% -ακόμα πιστεύω πως το Master Sword δεν έπρεπε να εξαντλείται τελείως από ενέργεια, μπορούσε απλώς να γίνεται πιο αδύναμο μέχρι να τελειώσει το cooldown- Nintendo εάν έχετε ανοικτή θέση για Game Designer hit me up! – και τα 3 παράπονα μου.
Πώς? Weapon Fusion και Ultra Hand.
Το Weapon Fusion και το Ultra Hand είναι μόνο δύο από τις καινούριες ικανότητες του Link -δεν είναι καν οι καλύτερες, το Ascend είναι ότι καλύτερο προστέθηκε στο παιχνίδι – όπου σου επιτρέπουν να:
- Ενώσετε πράγματα που βρίσκετε στον κόσμο με τα όπλα σας, δημιουργώντας τρελούς συνδυασμούς.
- Φτιάξετε δικές σας κατασκευές για να αντιμετωπίσετε όλων των ειδών puzzles που μπορείτε να βρείτε στον κόσμο, χωρίς περιορισμούς.
Αντιστοίχως.
Καταλαβαίνετε πόσο τρελό είναι κάτω από το context του παιχνιδιού? Δεν μπορώ καν να φανταστώ τα logistics που χρειάστηκαν για να λειτουργούν όλα αυτά τα συστήματα μαζί τόσο… AΠΤΑΙΣΤΑ!
Αυτά τα δυο καταφέρνουν να:
- Κάνουν το exploration πιο ουσιώδες, διότι πλέον ότι βρείτε έχει πολλαπλές χρήσεις
- Δίνουν πολύ περισσότερο βάθος στο combat system.
EXPLORATION
Ο κόσμος είναι ΤΕΡΑΣΤΕΙΟΣ.
Υπάρχουν 3 διαφορετικοί κόσμοι που μπορείτε να εξερευνήσετε.
- Ουρανός
- Γη
- Υπόγεια
Γεμάτοι μυστικά, puzzles, και ΟΥΣΙΩΔΕΣ rewards να βρείτε, το Zelda πλέον με έκανε να νιώσω ότι δεν χάνω τον χρόνο μου να εξερευνώ και θα το παρομοίαζα με το Elden Ring σε αυτό τον τομέα.
Ο κόσμος αντιδρά στο progress σας, και προχωρώντας στην ιστορία βλέπετε αλλαγές στον κόσμο και τους κατοίκους του. Η επιλογή της σειράς των αποστολών είναι ξεκάθαρα δικές σας. Θέλετε να πατε πρώτα στο χωριό τον Gerudo πριν επισκεφτείτε οτιδήποτε άλλο? Μπορείτε! Θέλετε να αφιερώσετε όλο σας το χρόνο να φτιάχνετε τεράστιες κατασκευές με το Ultra Hand? Μπορείτε!
Θέλετε να πάτε απευθείας στον τελευταίο αρχηγό μόλις τελειώσει το -tutorial-? Βεβαίως και μπορείτε! (Αν τα καταφέρετε βέβαια)
Ότι μπορείτε να δείτε στον ορίζοντα, μπορείτε να το επισκεφτείτε.
Τα όρια της περιπέτειας σας, είναι μόνο η φαντασία σας.
COMBAT
Κτίζοντας πάνω στα θεμέλια του Breath of the Wild, το combat του Tears of the Kingdom διατηρεί τα ίδια βασικά principles. Ο καλύτερος σας φίλος παραμένει το Flurry attack (το opportunity attack όταν καταφέρετε να αποφύγετε επίθεση από τον αντίπαλο με το sidestep/backflip), αλλά μαζί με όλες τις υπόλοιπες προσθήκες, η μάχες παίρνουν καινούριες διαστάσεις.
Στην αρχή ήμουν πολύ επιφυλακτικός διότι πιστεύω πως το combat στο Breath of the Wild ήταν από τα πιο αδύναμα του σημεία, αλλά κάποιες ώρες μέσα στην περιπέτεια μου αυτή τη φορά, έκανε κλικ.
Όπως την πρώτη φορά που έκανε κλικ σαν έπαιζα Demon Souls ή Yakuza 0 και “κατάλαβα” το combat system και τις ιδιαιτερότητες του, κατάφερα να βρω γιατί το combat στο Tears of the Kingdom είναι σπέσιαλ.
Όπως με το exploration, δεν υπάρχει σωστό η λάθος. Αν δουλεύει, use it. Μπορείτε να αντιμετωπίσετε όλους τους εχθρούς όπως εσείς θέλετε, με όλα τα εργαλεία που σας δίνει το παιχνίδι. Αυτό σφηνώθηκε στο μυαλό μου όταν πάλευα ένα μεγάλο golem φτιαγμένο από διάφορους κύβους στον ουρανό, και έπρεπε να κτυπώ έναν συγκεκριμένο κύβο για να κάνω ζημιά.
Χρησιμοποιώντας λοιπόν το Ultra Hand, ξεσφήνωσα τον κύβο από το golem και αυτό έγινε stunned. Από αυτή τη στιγμή κατάλαβα ότι έπαιζα το παιχνίδι πολύ κλειστόμυαλα, πάντοτε προσπαθώντας να αντιμετωπίσω όλους τους εχθρούς με πιο conventional τρόπους όπως σπαθί και ασπίδα.
Μόλις αντιλήφθηκα το λάθος μου, κατάλαβα πόσο αρρωστημένα καλοφτιαγμένο είναι αυτό το παιχνίδι.
AUDIO
Όπως τον προκάτοχο του, το Tears of the Kingdom συνεχίζει την καινούρια κατεύθυνση της σειράς, όπου σημαντικοί χαρακτήρες και σκηνές περιέχουν voice acting. Με την έξυπνη επιλογή ηθοποιών και πολύ καλό direction, το voice acting καταφέρνει να κορυφώνει συναισθήματα σε κρίσιμες στιγμές.
Αυτό ήταν εμφανές από την πρώτη μισή ώρα του παιχνιδιού όπου είδα τον Ganondorf για πρώτη φορά και μπόρεσα να νιώσω την απειλητικότητα του.
Παρομοίως, η μουσική και τα μοτίφ που έξυπνα χρησιμοποιά το παιχνίδι βοηθούν να σε εισχωρήσουν στον κόσμο, και να κλιμακώσουν επικές σκηνές.
Η χρήση του original theme της σειράς δεν σταματά ποτέ να μου σηκώνει την τρίχα.
TECHNICAL DELIVERY
Αναμφισβήτητα, το Nintendo Switch έχει ξεκινήσει να δείχνει την ηλικία του, βλέποντας διάφορα questionable releases από την τεχνική πλευρά.
Το Tears of the Kingdom κυριολεκτικά ξεζουμίζει όλες τις δυνατότητες του συστήματος και καταφέρνει να παραδώσει μια αρκετά ομαλή εμπειρία σε έναν πανέμορφο κόσμο.
Αυτό είναι δυνατό λόγο του άπταιστου Art Direction και την τεχνική ικανότητα της Monolith Soft. στο να κατασκευάζουν γιγάντιους κόσμους σε αδύνατο hardware.
Δυστυχώς, δεν είναι όσο ομαλό ήταν το Breath of the Wild, παρατηρώντας κάποια framedrops σε συγκεκριμένους τόπους, αλλά το παιχνίδι δεν υποφέρει από αυτό και είναι μεμονωμένα περιστατικά.
Το τι έχει επιτευχθεί με το διαθέσιμο hardware είναι ειλικρινά απίστευτο, και δεν γνωρίζω πως είναι δυνατό.
SUMMARY
Το Tears of the Kingdom είναι πιθανότατα το Magnum Opus της Nintendo, κάνοντας το κάποτε πολυσυζητημένο Breath of the Wild να μοιάζει με ένα απλό tech demo.
Δεν έχω κάτι άλλο να πω, και ούτε μπορώ να φανταστώ πως μπορεί η σειρά να πάει παρακάτω.
Τώρα να με συγχωρέσετε, η Hyrule με καλεί.
Ευχαριστούμε θερμά τη CD Media Κύπρου για την παραχώρηση του παιχνιδιού.