“‘Ελα ρε, τί παίζεις?”
“΄Το νέο Legend of Zelda ρε φίλε, εφκήκε προχτές!”
“Α πόμπα, εν καλό?”
“Ναί ρε πελλέ, εν έτσι 2D επιστροφή στα παλιά.”
“Α πόμπα πελλέ, λαλείς μου.”
“Μάντεψε πώς λαλούν τον πρωταγωνιστή”
“‘Ελα ρε… εν παλιό το αστείο… ατε τσιμπώ, Ζέλντα?”
“Bingo.”
Όπως και το Tears of the Kingdom, το Echoes of Wisdom έρχεται να ταρακουνήσει την βιομηχανία με δύο τρόπους.
- Σπάζει το καθιερωμένο πρότυπο να έχει τον Link σαν πρωταγωνιστή σε main-line είσοδο της σειράς.
- Να φέρει όλη την ελευθερία και δημιουργικότητα που είχαν τα δύο τελευταία (BOTW και TOTK), και να τα παντρέψει με την κλασσική 2D φόρμουλα των παλιών παιχνιδιών.
- Σκεφτείτε Links Awakening, μιας και το art direction είναι το ίδιο με το remake.
STORY
Η Hyrule για ακόμη μια φορά κινδυνεύει! Έχουν εμφανιστεί σχίσματα στην φάσμα του κόσμου, όπου άνθρωποι και ζώα καταπίνονται σε έναν μυστήριο παράλληλο κόσμο.
Ο γνωστός ξιφομάχος με τα μυτερά αυτιά που είναι πάντα ο εκλεκτός να σώσει την Hyrule, πέφτει θύμα και εξαφανίζετε. Πριν όμως χαθεί, με μια τελευταία προσπάθεια, σώζει την πριγκίπισσα Zelda από τα δεσμά της, και το μέλλον της χώρας της, είναι πλέον στα χέρια της.
Με την βοήθεια του μυστήριου Tri, και του Tri-rod, η Zelda ξεκινά την περιπέτεια της να σώσει τον Link, και να εξαφανίσει τα σχίσματα, επιστρέφοντας την ειρήνη στην Hyrule.
Το premise της ιστορίας είναι αρκετά ενδιαφέρον, και μου άρεσε προσωπικά πως επιτέλους παίρνουμε τον ρόλο της Zelda, αυτό το ήθελα εδώ και χρόνια.
Παρόλα αυτά, η ιστορία δεν ήταν ποτέ το δυνατό κομμάτι των Zelda games με μεγάλη εξαίρεση του Tears of the Kingdom όπου με είχε συγκινήσει, γι’ αυτό μπείτε με της σωστές προσδοκίες.
Είναι ένα ικανοποιητικό κομμάτι του παιχνιδιού το οποίο για κύριο λόγο υπάρχει για να σερβίρει το καταπληκτικό και πρωτότυπο gameplay.
GAMEPLAY
EXPLORATION / PUZZLE SOLVING
Εδώ σας θέλω.
Η Nintendo για ακόμη μια φορά αποδεικνύει πως είναι μοναδική σε αυτό που κάνει.
“Πως μπορούμε να αλλάξουμε την παραδοσιακή φόρμουλα των 2D Zelda games, κρατώντας τα εικονικά dungeons και puzzles, αλλά φέρνοντας μοντέρνα concepts από ότι μάθαμε τα τελευταία χρόνια? Κάπως έτσι γεννήθηκε το concept του Echoes of Wisdom.
Εντάξει, να είμαστε ειλικρινείς, έχοντας δει developer diaries του Breath of the Wild, κάποια από τα στοιχεία τα οποία βλέπουμε εδώ είχαν δοκιμαστεί σαν πρώιμη μορφή του Breath of the Wild. Το να βλέπαμε ένα full 2D Zelda που βαδίζει στα χνάρια του, δεν ήταν καθόλου έκπληξη.
Όμως, είμαστε η Zelda, όχι ο Link. Αυτό σημαίνει πως οι δυνατότητες της δεν πρέπει να είναι ένα copy-paste ή reskin του Link. Σε αντίθεση με τον ξιφομάχο μας, η Zelda βρίσκει στην κατοχή της το Tri-Rod όπου της επιτρέπει να “μαθαίνει” echoes, τα οποία είναι αντίγραφα αντικειμένων και πλασμάτων που συναντά στο ταξίδι της, και να τα χρησιμοποιεί όπως αυτή θέλει.
Δηλαδή, πρέπει να σκαρφαλώσει κάπου και δεν υπάρχει τρόπος? Μπορεί να “δημιουργήσει” ένα echo κάποιου τραμπολίνου το οποίο θα την βοηθήσει να φτάσει ψηλά.
Χρειάζεται γέφυρα για να περάσει απέναντι? Μπορεί εύκολα να δημιουργήσει 4 κρεβάτια, τα οποία ενώνονται και σχηματίζουν το μονοπάτι. Το όριο είναι η φαντασία σας… και τα upgrades του Tri (επειδή υπάρχει όριο στο πόσα echoes δικαιούστε την ίδια ώρα).
Ο κόσμος είναι μεγάλος, και ο χάρτης και το UI θυμίζουν Breath of the Wild. Μπορείτε να εξερευνήσετε όλη την Hyrule και να ανακαλύψετε κρυμμένα μυστικά, να λύσετε side-quest, ή να προχωρήσετε στην κύρια ιστορία με όποιο τρόπο εσείς θέλετε.
COMBAT
Παρομοίως με το exploration, το combat γίνεται χρησιμοποιώντας το tri-rod και τα echoes κατά το πλείστων. Υπάρχει ακόμη ένας μηχανισμός για τους λάτρεις του Link αλλά δεν θέλω να πω κάτι περισσότερο, θα το συναντήσετε γρήγορα όμως.
Ένα από τα πράγματα που θα μου άρεσε περισσότερο, ήταν να μπορούσα να έχω λίγο πιο ενεργή θέση στις μάχες.
Αντί πάντοτε να βασίζομαι στα echoes μου να κάνουν όλη τη δουλειά, θα μου άρεσε ένας λίγο πιο ενεργός τρόπος μάχης, για παράδειγμα ένα πολύ απλό και αδύναμο μαγικό, απλός για να νιώθω πως προσφέρω περισσότερο.
Εκτός αυτού όμως, το σύστημα των echoes επιτρέπει απόλυτη ελευθερία και δημιουργικότητα, τόσο στα puzzles άλλα και όσο στις μάχες.
VISUALS & PRESENTATION
Να είμαι ειλικρινής, εδώ είμαι διχασμένος.
Από την μια κατανοώ το art direction με τα λιγότερο λεπτομερές chibi μοντέλα για τους χαρακτήρες, αλλά δεν είμαι ιδιαίτερος θαυμαστής.
Το Echoes of Wisdom ακολουθεί στα χνάρια του Links Awakening Remake που κυκλοφόρησε πριν περίπου… 5 χρόνια (wow, μισή δεκαετία) και ξεκάθαρα χρησιμοποιεί την ίδια προσέγγιση στην παρουσίαση του κόσμου και των χαρακτήρων του.
Όμως αυτό για εμένα δεν είναι αρκετό. Ο κόσμος είναι πολύ όμορφος, συμφωνώ. Αλλά εμένα το θέμα μου βρίσκετε στο art direction των χαρακτήρων.
Η πιο απλοϊκή μορφή δεν επιτρέπει αρκετό φάσμα εκφράσεων από αυτούς.
Για παράδειγμα, ήμουν πολύ πιο μεγάλος θαυμαστής στο πως έμοιαζε το Link Between Worlds στο 3Ds (2013) με τα πιο expressive character models.
Δείτε διαφορά στην Zelda…
Θεωρώ πως αν υπήρχε μια προσέγγιση λίγο πιο κοντά, αν όχι ακριβώς η ίδια με το παραπάνω παράδειγμα, το Echoes of Wisdom θα κατάφερνε να με κάνει να δεθώ λίγο περισσότερο.
Επίσης, μιας και το αναφέραμε….
Ξέρατε πως στο συγκεκριμένο παιχνίδι όλα τα μοντέλα ήταν λίγο titled έτσι ώστε να φαίνονται καλύτερα με το angle της κάμερας? Τώρα το μάθατε!
TECHNICAL DELIVERY
Αχ, πότε θα δούμε το Switch 2 επιτέλους?
Δυστυχώς, με διαφορά το χειρότερο στοιχείο του Echoes of Wisdom είναι ο τεχνικός του τομέας. Το παιχνίδι παλεύει για την ζωή του στο open world και η εμπειρία επηρεάζετε αρνητικά.
Το καλό είναι πως μέσα σε κλειστές περιοχές, δηλαδή caves και dungeons το performance επιστρέφει στα κανονικά και νιώθει πολύ ομαλό.
Δεν γνωρίζω τι ακριβώς πήγε λάθος, έχοντας υπόψη το πόσο καλά τρέχει το Tears of the Kingdom για παράδειγμα, αλλά ας ελπίσουμε πως δεν θα χρειαστεί να έχουμε έτσι περιπτώσεις όταν κυκλοφορήσει η νέα κονσόλα της Nintendo.
SUMMARY
Το Legend of Zelda: Echoes of Wisdom είναι μια αναζωογονητική επιστροφή στις ρίζες, με την ελευθερία και τη δημιουργικότητα των σύγχρονων τίτλων. Είναι λατρεία να παίζουμε για πρώτη φορά σαν η Zelda, και ελπίζω αυτό να ξανασυμβεί, στους 3D τίτλους.
Το gameplay είναι πολύ έξυπνο και με κάνει να νιώθω ξανά σαν παιδί. Μόνο από αυτό το συναίσθημα εγώ το συστήνω.
Αν εξαιρέσουμε τα περίεργα τεχνικά προβλήματα, και το μέτριο, κατά τη γνώμη μου art direction, το Echoes of Wisdom είναι μια πολύ δυνατή προσθήκη στην βιβλιοθήκη του κάθε κατόχου του Switch.
Αν είστε φαν της σειράς ή αν απλά αγαπάτε την εξερεύνηση και τους γρίφους, σίγουρα δεν θα απογοητεύσει.
Ευχαριστούμε θερμά τη CD Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού.