Pokemon Scarlet & Violet | Review

536

Η 9η γενιά των Pokemon είναι επίσημα εδώ, και ήταν τόσο κοντά να ξεπεράσει όλες μου τις προσδοκίες.

Έχω κλείσει 50 ώρες στην Pokemon Violet, τελείωσα το main story, έχω έτυμο competitive team, και δεν σκοπεύω να σταματήσω anytime soon!

Έχω πάρα πολλά πράγματα να πω για αυτό το release, και δεν ξέρω από πού να πρωταρχίσω.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Το παιχνίδι ξεκινά με τον πρωταγωνιστή/ πρωταγωνίστρια να εντάσσετε στη σχολή Naranja (Scarlet) ή Uva (Violet), όπου του/ης ανατίθεται να λάβει μέρος στο Treasure Hunt, ένα event που καθιστάτε κάθε χρόνο στην σχολή.

Ο σκοπός του Treasure Hunt? Να βρείτε τον δικό σας θησαυρό, ότι και αν σημαίνει αυτό για εσάς.

Η αρχή του παιχνιδιού είναι ένα αρκετά open-ended tutorial όπου μαθαίνετε τα βασικά mechanics.

Πολύ γρήγορα στην ιστορία, λόγο κάποιον γεγονότων, παίρνετε πρόσβαση στο θρυλικό σας Pokemon, Koraidon (Scarlet) ή Miraidon (Violet) και ο κόσμος είναι δικός σας να τον εξερευνήσετε όπως εσείς θέλετε.

Η ιστορία χωρίζετε σε 3 μονοπάτια, όπου μπορείτε να αντιμετωπίσετε με όποια σειρά θέλετε.

  • Victory Road
    • Κλασικό Gym Challenge με 8 εμβλήματα
  • Path of Legends
    • Βοηθήστε τον Arven, ένα ενδιαφέρων χαρακτήρα να βρει τα Herba Mystica, για να επιτύχει τους σκοπούς του.
  • Starfall Street
    • Αντιμετωπίσετε την Team Star, και βοηθήστε τον/την μυστηριώδες Cassiopia να τους δώσει ένα τέλος.

Το κάθε μονοπάτι είναι απαραίτητο για να δείτε τα credits, και το κάθε ένα προσφέρει διαφορετικά rewards όσο προχωράτε σε αυτό.

Κατάφερα να γίνω invested στους χαρακτήρες και την ιστορία τους, είτε κύριους, είτε side characters στη σχολή.

Δε θέλω να δώσω περισσότερες πληροφορίες, αλλά η Gamefreak έχει βγει από το comfort zone της και κατάφερε να πει μια πιο ώριμη ιστορία με αυτά τα παιχνίδια, και αυτό με βρίσκει πολύ χαρούμενο.

GAMEPLAY MECHANICS

Εδώ ξεκινούν και τα παράπονα μου.

Δε γνωρίζω το γιατί ακριβώς, αλλά το ότι τα mechanics που έκαναν το Arceus το παιχνίδι που ήταν, έχουν κοπεί από αυτό το release, έπρεπε να θεωρηθεί έγκλημα.

Μου λείπει αφάνταστα η ικανότητα να σημαδεύω και να ρίχνω την Pokeball μου όπου θέλω, ή η δυνατότητα να αποφεύγω άγρια Pokemon με το dodge.

Αυτό πονάει ακόμη περισσότερο, διότι το ball throwing mechanic, υπάρχει, σε μια πολύ απλοποιημένη μορφή, πράγμα που σημαίνει πως έχει περάσει από το μυαλό τους, έστω και μια φορά.

Επίσης, το ότι αν αγγίξετε Pokemon σαν εξερευνάτε ξεκινά μάχη, καταντά ενοχλητικό όταν συνειδητοποιήσετε:

  • Πόσο μικρά είναι κάποια Pokemon
  • Την απόσταση που το παιχνίδι φορτώνει/ εμφανίζει Pokemon σε σύγκριση με τον παίκτη

Δηλαδή, θα τύχει αρκετές φορές να ξεκινήσετε μάχη καταλάθος, χωρίς να είχατε δει το Pokemon που σας έχει αγγίξει.

Αυτά είναι τα κύρια παράπονα μου σε ό,τι αφορά το Gameplay.

Παρόλα αυτά!

Τα νέα mechanics που συστήνονται, όπως το “Let’s Go!” όπου σας επιτρέπει να ρίχνετε το Pokemon σας και να κάνει auto battle είναι καταπληκτικό, και κάτι που δε γνώριζα ότι χρειαζόμουν μέχρι τώρα.

Το νέο battle gimmick, το “Terastalize” είναι ένα ειλικρινά ενδιαφέρων mechanic, που ανοίγει πολλές πόρτες, και συνδυασμούς για τον τρόπο που μπορείτε να κτίσετε τα Pokemon σας.

Πιστεύω πως θα έχει την μεγαλύτερη επιρροή στην ανταγωνιστική σκηνή των παιχνιδιών, σε σύγκριση με όλα τα gimmicks που το προϋπήρξαν.

Μπορώ να πω ότι είναι το αγαπημένο μου μετά το Mega Evolution, και μου αρέσει -σχεδόν- όσο αυτό.

Η ομαλή μεταφορά από exploration σε μάχη ευτυχώς παραμένει χωρίς τα ενοχλητικά transitions από τα προηγούμενα παιχνίδια.

Διατηρείτε επίσης ο γρήγορος ρυθμός και οι αλλαγές για καλύτερη εμπειρία του χρήστη, κάνοντας τα παιχνίδια να νιώθουν πιο μοντέρνα.

Τέλος, για όσους ενδιαφέρονταν στο παρελθών αλλά είχαν ενδοιασμούς για το πόσο περίπλοκο ήταν, τώρα είναι πιο εύκολο από ποτέ να ετοιμάσει κάποιος/α μία ανταγωνιστική ομάδα.

Έχουν συστηθεί νέοι μηχανισμοί και συστήματα που σας επιτρέπουν να αλλάξετε τα πάντα από ένα Pokemon σας από, Egg Moves, Hidden Ability, Nature, IVs, χωρίς να χρειαστεί να ασχοληθείτε με Pokemon Breeding.

Open World

Βέβαια, θα ήθελα να δω τι θα μπορούσε να κάνει η Gamefreak με ένα πραγματικά open world game, και ανυπομονώ να δω πως θα προχωρήσει η σειρά μετά το PLA σε αυτό τον τομέα. Η εξερεύνηση νιώθει καταπληκτική, και τα rideable Pokemon δουλεύουν άπταιστα, επιτρέποντας σας να αλλάξετε mount χωρίς αχρείαστα animations, κάνοντας το παιχνίδι να νιώθει πάρα πολύ πιο ομαλό.

Το πιο πάνω είναι quote μου από το review μου του Legends Arceus πριν κάτι μήνες.

Μπορώ να πω πως από functionality, είμαι υπέρ ευχαριστημένος με το open world της Scarlet και Violet.

Επεκτείνει ότι έκαναν τα Open Areas του Arceus καλά, και προσφέρει έναν παιχνιδότοπο όπου θα κυνηγήσετε, και θα εκπαιδεύσετε Pokemon για δεκάδες ώρες χωρίς να νιώσει ποτέ βαρετό.

Δύο είναι τα παράπονα μου.

Πρώτο!

Το rideable Pokemon αυτή τη φορά (Miraidon/Koraidon), νιώθει ατελές.

Κύρια mechanics όπου είχα στο Arceus λείπουν, όπως η δυνατότητα να πηδήξετε σαν είσαστε μέσα στο νερό όπως μπορούσατε με το Basculegion, και το Gliding mechanic που πολλές φορές δεν ανταποκρίνεται σωστά.

Στο τέλος του glide, όταν το Pokemon μου κλείσει τα φτερά του, πολλές φορές δεν ανταποκρίνεται στο πάτημα του κουμπιού μου να τα ξανα-ανοίξει.

Δε γνωρίζω γιατί, και δεν υπάρχει κάποιο pattern στην ανταπόκριση του παιχνιδιού. Κάποτε δουλεύει, κάποτε όχι.

Επίσης, λείπει παντελώς η δυνατότητα του dive εν ώρα gliding για να ενισχύσετε την ταχύτητα σας.

Και δεύτερο,

Το παιχνίδι στον τεχνικό τομέα είναι ατελές.

Η κάμερα περνά μέσα από τοίχους, ο χαρακτήρας σας μπορεί να πέσει μέσα από το έδαφος, και σε περιπτώσεις το παιχνίδι νιώθει σαν μια παρουσίαση στο Power Point από τα χαμένα frames.

Είχα επίσης και ένα hard-crash όπου το παιχνίδι έκλεισε παντελώς, και έπρεπε να το ξεκινήσω ξανά.

Σε γενικές γραμμές όμως, το παιχνίδι έιναι πολύ ευχάριστο παρόλο την ύπαρξη όλων αυτών των τεχνικών προβλημάτων.

Μπορούν να φτιαχτούν; Πιθανότατα ναι.

Θα φτιαχτούν; Μόνο η Gamefreak ξέρει την απάντηση.

MULTIPLAYER

Για πρώτη φορά, μπορείτε να παίξετε μέχρι 4 άτομα μαζί στον ίδιο κόσμο ταυτόχρονα, είτε online είτε locally.

Το έχω δοκιμάσει μόνο με 2 άτομα ταυτόχρονα, locally, και είναι πολύ ψυχαγωγικό.

Μπορείτε να εξερευνήσετε μαζί, να κάνετε picnics, να χαθείτε στον κόσμο, να δείτε ο ένας τον άλλο να παλεύετε Pokemon, να κάνετε raids, ακόμη και να κάνετε κούρσες με τον Miraidon / Koraidon σας!

Λίγα limits υπάρχουν όταν είστε συνδεδεμένοι, και ήμουν πολύ χαρούμενος να δω πως ακόμη και το main story μπορείτε να συνεχίσετε σαν είστε στον ίδιο κόσμο.

Ένα από τα πιο fun activities που είχα στο multiplayer, ήταν ένας διαγωνισμός shiny hunting που είχα βάλει με τον ξάδελφο μου.

Ξεκινήσαμε και οι δύο μαζί από την ίδια περιοχή, χωρίς περιορισμούς, και εξερευνούσαμε μέχρι ένας από εμάς να βρει Shiny Pokemon, no rules. Βλέπω πολύ potential στο replayability μόνο και μόνο από το Multiplayer feature, αν έχετε κάποιο/ κάποια να το δοκιμάσετε μαζί, αξίζει!

AUDIO

Μουσική από τον Toby Fox (Undertale), και το τελευταίο παιχνίδι του Junichi Masuda σαν composer πριν αναλάβει νέο ρόλο στο Pokemon Company.

Δεν περίμενα τίποτε λιγότερο, κάποια κομμάτια θα μείνουν μαζί μου και εκτός παιχνιδιού.

‘Ενα συγκεκριμένα, το ακούω και αυτή τη στιγμή γράφωντας το review.

SUMMARY

Θυμάστε πίσω στην αρχή του χρόνου όταν έγραψα τις απόψεις μου για το Legends Arceus και ότι πίστευα πως ήταν το καλύτερο παιχνίδι Pokemon? Αν δεν θυμάστε, μπορείτε να το δείτε εδώ.

Ανέφερα επίσης πως ήταν το πρώτο βήμα σε ένα λαμπρό μέλλον, και ακόμη το πιστεύω.

Όλα τα πράγματα που έλιπαν από το Arceus τα έχω δει, η Gamefreak τα πρόσθεσε στη Scarlet και τη Violet.

"Μετά από περίπου 40 ώρες παιχνιδιού, υπάρχουν κάποια quality of life improvements που θα ήθελα να δω τα οποία συμπεριλαμβάνουν:

– Minimap
– Να μπορείς να αλλάξεις περιοχή χωρίς να επιστρέψεις στο Jubilife Village
– Trackable Main & Side quests την ίδια ώρα
– Rideable Pokemon μέσα στο Jubilife Village"

Αλλά ταυτόχρονα, πράγματα που θεωρώ ήταν κύρια στοιχεία για το λαμπρό μέλλον της σειράς, τώρα λείπουν ή έχουν απλοποιηθεί πολύ.

Η Scarlet & Violet είναι το 2ο βήμα προς αυτό το λαμπρό μέλλον, αλλά έχει λίγο παραπατήσει.

Το τi έμεινε να κάνει η Gamefreak για το επόμενο παιχνίδι, είναι να πάρει τα καλύτερα aspects και από τα 2 παιχνίδια, και να δημιουργήσει την απόλυτη Pokemon εμπειρία.

Αν εξαιρέσουμε τα τεχνικά προβλήματα, η Scarlet και η Violet είναι ένα καταπληκτικό entry στη σειρά, και μπορούν να θεωρηθούν τα καλύτερα παιχνίδια Pokemon που έχουν βγει.

Για εμένα, λόγο των κομμένων features, θα έλεγα πως είναι ισοπαλία.

Ευχαριστούμε την G3 Great Games για την παραχώρηση του κωδικού γι’ αυτό το review!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.