Xenoblade Chronicles 3 | Review

0
122

Σιγουρευτείτε πως έχετε πάντοτε κοντά σας ένα πακέτο χαρτομάντιλα, εμπιστευτείτε με.

Μετά από 5 χρόνια από την κυκλοφορία του 2ου παιχνιδιού της τώρα τριλογίας (χωρίς να μετράμε το X το οποίο δεν είναι numbered title) η ιστορία που ξεκίνησε πριν 12 χρόνια στο Wii έχει έρθει -σχεδόν- στο τέλος της.

Λέω σχεδόν, διότι υπάρχουν πλάνα για ένα Story DLC κάποια στιγμή μέσα στο 2023, αλλά περισσότερα σε αυτό μετά.

Δεν ξέρω από πού να αρχίσω… Είδα τα credits του παιχνιδιού την περασμένη Τετάρτη αλλά χρειάστηκα χρόνο να επεξεργαστώ την ολική εμπειρία πριν μπορέσω να γράψω αυτό το review.

Πληροφοριακά, το Xenoblade είναι μία από τις αγαπημένες μου σειρές, και η Monolith Soft μία από της αγαπημένες μου developers κυρίος λόγο της ιστορίας της.

Το ταξίδι του Tetsuya Takahashi (Executive Director) από τους πρώτους του ρόλους στη Falcom μέχρι την ίδρυση της Monolith και την ανέλιξη τους έως το σημαντικότερο studio (κατά τη γνώμη μου) της Nintendo σήμερα,  είναι άκρως ενθαρρυντικό και κύριο παράδειγμα πως έργα τέχνης τα οποία δημιουργούνται με πάθος, πάντοτε λάμπουν ανεξαρτήτως συνθηκών.

Θα μπορούσα να μιλώ για ώρες σχετικά με τη Monolith, γι’ αυτό ας πάμε στο review!

ABOUT

To Xenoblade Chronicles 3 είναι η τρίτη κύρια είσοδος στην exclusive JRPG σειρά της Nintendo και κυκλοφόρησε αποκλειστικά για το Nintendo Switch στις 29 Ιουλίου 2022.

Για ακόμη μία φορά, παρομοίως με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, οι πρωταγωνιστές είναι καινούριοι χαρακτήρες, παρόλο που η ιστορία του παιχνιδιού διαδραματίζετε μετά τα γεγονότα του πρώτου και δεύτερου παιχνιδιού.

Είναι σημαντικό να αναφέρω πως το παιχνίδι μπορεί να προσφέρει απόλαυση ακόμη και σε άτομα καινούρια στη σειρά που δεν έχουν παίξει τα δύο προηγούμενα, αλλά συνιστώ ανεπιφύλακτα να τα παίξετε με τη σωστή σειρά για να απολαύσετε χαρακτήρες που επιστρέφουν και όλα τα references, θα κάνουν την εμπειρία σας στο τέλος 100 φορές καλύτερη.

STORY

Βρισκόμαστε στον Aionios (Προερχόμενο από την ελληνική λέξη “Αιώνιος“, άρα παντοτινός.)

Υπάρχουν 2 λαοί, οι Keves και οι Agnus, οι οποίοι βρίσκονται σε έναν “αιώνιο” πόλεμο. Ο κάθε στρατιώτης γεννιέται και έχει μόνο 10 χρόνια ζωής.

Εάν δεν πεθάνει στη μάχη και ζήσει αυτά τα 10 χρόνια, καταλήγει τη ζωή του με το Homecoming του, μία τελετή όπου συναντά τη βασίλισσα του λαού του και “επιστρέφει” σε αυτήν. (Η ζωή στον Aionios λέγετε πως ξεκινά από τη βασίλισσα).

Οι πρωταγωνιστές μας, είναι 3 στρατιώτες από τους Keves και 3 από τους Agnus, οι οποίοι με κάποια σειρά γεγονότων αναγκάζονται να συνεργαστούν για να επιβιώσουν, και σιγά σιγά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται πως δεν υπάρχει νόημα σε έναν αιώνιο πόλεμο.

Η περιπέτεια τους ξεκινά, και οι ίδιοι προσπαθούν να εξιχνιάσουν την προέλευση του κόσμου τους και τις δυνάμεις που κρύβονται πίσω από τους κανόνες του.

Κλασικά, όπως τα υπόλοιπα παιχνίδια του Takahashi που έχουν το “Xeno” στον τίτλο τους (Gears, Saga, Blade) τα κύρια θέματα που εξερευνά το Xenoblade 3 είναι άκρως φιλοσοφικά, και τροφή για σκέψη.

Αποφεύγοντας spoilers, το παιχνίδι κατάφερε να με συγκινήσει σε διάφορες στιγμές του, αλλά το ending sequence μπορώ να πω πως “με κατέστρεψε ψυχολογικά” με τον καλύτερο τρόπο.

STYLE & PRESENTATION

Φτιαγμένο στο Engine του Xenoblade 2, το 3 συνεχίζει την καταπληκτική δουλειά της Monolith στο να δημιουργεί γιγαντιαίους κόσμους όπου νιώθουν ζωντανοί.

Η περιπέτεια σας θα σας ταξιδέψει σε διάφορες περιοχές του Aionios, που είναι γεμάτοι ζωή από την πλούσια χλωρίδα και πανίδα του, επηρεάζονται από την ώρα της μέρας  και περιέχουν μπόλικες κρυμμένες περιοχές.

Με ένα χαρακτηριστικό Art Style, το παιχνίδι εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί από τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια της Nintendo.

PERFORMANCE

Δε γνωρίζω σε τι είδους ξόρκια έχουν πρόσβαση εκεί στη Monolith, αλλά το ότι μπόρεσαν να χωρέσουν τον γιγαντιαίο κόσμο του Aionios σε μια συσκευή με τη δύναμη του Nintendo Switch αξίζει συγχαρητήρια από μόνο του.

Το παιχνίδι τρέχει σε πολύ ικανοποιητικά frame rates, κρατώντας συνήθως τον στόχο των 30FPS, θυσιάζοντας μερικές φορές το resolution για να το επίτευξη.

Ένα πολύ μεγάλο improvement στην τεχνολογία που χρησιμοποίησαν στο Xenoblade 2, είναι εμφανές πως η ποιότητα της εικόνας είναι πολύ καλύτερη.

Βέβαια, δε θα πρέπει να εκπλήσσει η ικανότητα της Monolith, αφού η ίδια έχει δουλέψει στο Breath of the Wild και δουλεύει παράλληλα στο Sequel του Breath of the Wild.

GAMEPLAY

Το combat είναι ένα ΠΟΛΥ καλύτερο version του combat από το Xenoblade 2.

Το παιχνίδι παίρνει τα καλύτερα κομμάτια του 2, τα εμπλουτίζει, τα επεξηγεί μέχρι σημείο αηδίας (σε αντίθεση με το Xenoblade 2 όπου πολλά mechanics έπρεπε να καταλάβετε μόνοι σας) και ξεφορτώνετε ότι το κρατούσε πίσω.

Η πρόσβαση σας σε νέες ικανότητες και mechanics γίνετε σιγά σιγά και δε νιώθει ποτέ overwhelming.

Σε γενικές γραμμές, το combat της σειράς για όσους δεν το έχουν δοκιμάσει, είναι αρκετά unique.

Κρατά ένα “real-time” approach με auto attacks και ικανότητες σε cool-downs, και κάποιος θα μπορούσε να πει ότι το καλύτερο παράδειγμα εκτός από τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς, είναι τα κλασικά MMORPGs με tab-targetting combat.

Εκτός από τις αλλαγές στα συστήματα μάχης, τώρα ο κάθε χαρακτήρας έχει πρόσβαση σε διάφορα classes όπου μπορεί να κάνει level up και master, ξεκλειδώνοντας τα unique abilities τους για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε άλλα classes.

Μια αλλαγή που μου άρεσε πάρα πολύ, είναι στο ressurection σύστημα, όπου τώρα αντί να έχει κόστος του Chain Attack gauge σας, το μόνο που χρειάζεστε είναι ένας healer ζωντανός.

Η μεγαλύτερη όμως αλλαγή, είναι η δυνατότητα να έχετε μέχρι 7 χαρακτήρες active στη μάχη, σε μια μεγάλη αντίθεση με τα προηγούμενα της σειράς που σας επέτρεπαν μόνο 3.

Υπάρχουν ακόμη πολλά άλλα mechanics τα οποία θα σας εκπλήξουν, αλλά δε θέλω να αναφέρω κάτι περαιτέρω διότι ο τρόπος που συστήνονται αξίζει να γίνει experienced χωρίς προηγούμενη γνώση.

MUSIC

Είμαι ήδη έτοιμος να αγοράσω το OST μόλις γίνει διαθέσιμο.

Ο Yasunori Mitsuda για ακόμη μια φορά έχει δημιουργήσει “την καλύτερη δουλειά του μέχρι σήμερα.”

Η μουσική συνεχίζει να είναι ένα από τα υψηλότερα σημεία της εμπειρίας, δουλεύοντας παράλληλα με την ιστορία για να ξεκλειδώσει συναισθήματα που δεν ένιωσα εδώ και καιρό.

Το τραγούδι που παίζει στο ending sequence κατάφερε πολύ γρήγορα να γίνει το αγαπημένο μου vocal τραγούδι της σειράς.

POST LAUNCH DLC

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε με ένα Expansion Pass το οποίο αρχικά περιέχει κάποια costumes και materials.

Έπειτα, μέχρι το τέλος του 2023 σκοπεύει να κυκλοφορήσει σε 3 κύματα:

  • Extra hero character + challenge battles + Quest
  • Extra hero character + challenge battles + Quest
  • Story DLC

Το Story DLC εάν είναι έστω και λίγο κοντά στο μέγεθος του Expansion του Xenoblade 2, ονόματι Torna the Golden Country, μιλάμε για 20-30 ώρες extra standalone game.

Προσωπικά, ανυπομονώ.

Η μόνη μου ελπίδα και ευχή είναι να διαδραματίζετε, η τουλάχιστον να αναφέρει τα γεγονότα μετά από το τέλος του παιχνιδιού και όχι να είναι απλός ένα prequel story.

SUMMARY

Το Xenoblade 3 είναι ένα από τα καλύτερα JRPGs που κυκλοφόρησαν μέχρι σήμερα. Σέβεται και τιμά ότι το προϋπήρξε, προσφέροντας γέλιο, συγκίνηση και μια περιπέτεια που θα μείνει μαζί μου για το υπόλοιπο της ζωής μου.

Ευχαριστούμε θερμά την G3 Great Games. για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.