Stela review

849

Το νέο και παράλληλα πρώτο παιχνίδι του Καναδικού ανεξάρτητου στούντιο SkyBox Labs
Το skybox labs αν και δεν έχει κυκλοφορήσει κάποιον άλλο τίτλο στο παρελθόν, έχει δουλέψει σε συνεργασία με άλλα μεγάλα στούντιο
στον χώρο των βίντεο παιχνιδιών, όπως αυτό της 343 για την ανάπτυξη του HALO Infinite αλλά και σε άλλα project όπως την Bedrock έκδοση του
Minecraft στο Nintendo switch.

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Για την ιστορία λοιπόν αξίζει να αναφέρουμε ότι το Stela δεν βασίζεται σε κάποια ιστορία.
Ξεκινώντας δεν παίρνουμε καμία πληροφορία για την ηρωίδα μας ή τον κόσμο που διαδραματίζεται το παιχνίδι, πράγμα που δεν αλλάζει
σε όλη του την διάρκεια.
Το μόνο στοιχείο που έχουμε είναι αυτό από την περιγραφή του τίτλου στο steam που λέει το εξής:
Η Stela είναι μια νεαρή γυναίκα που γίνεται μάρτυρας των τελευταίων ημερών ενός μυστηριώδους αρχαίου κόσμου.
Τώρα όσο για το ποια είναι η stela, τι προσπαθεί να πετύχει? ποιοι την κυνηγάνε? ποιος είναι αυτός ο αρχαίος κόσμος? είναι πληροφορίες που μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ.

GAMEPLAY

Το Stela είναι 2d platformer, αλλά ο κόσμος του είναι σχεδιασμένος με τέτοιον τρόπο ώστε να δίνει την αίσθηση του τρισδιάστατου.
Δηλαδή τα σκηνικά του είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να προσδίδουν ένα βάθος στην εικόνα.  Σε αρκετά σημεία έχουμε ”πράγματα” να συμβαίνουν στο φόντο
χωρίς όμως να επηρεάζουν το παιχνίδι, ενώ άλλες φορές να είναι καθοριστικοί παράγοντες
για την συνέχεια αυτού.
O χειρισμός του είναι απλός, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να κινούμε τον χαρακτήρα μας μπροστά-πίσω και να αλληλεπιδρούμε με το περιβάλλον μας.
Σε κάποιον που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία σε τίτλο τέτοιου είδους (όπως ήμουν εγώ) αυτό μπορεί να ακούγεται βαρετό και πως θα κουράσει σύντομα
ωστόσο αυτό δεν γίνεται ποτέ. Μπαίνοντας βαθύτερα στον κόσμο του παιχνιδιού οποιαδήποτε τέτοια σκέψη φεύγει μονομιάς.
Τώρα όσον αφορά την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον αυτό γίνεται με ποικίλους τρόπους. Είτε θα είναι κάποιο αντικείμενο που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε
π.χ. ένας δαυλός, είτε θα είναι ένας μοχλός που θα πρέπει να γυρίσουμε είτε κάποιο σημείο να σκαρφαλώσουμε.
Σχετικά με την δυσκολία του παιχνιδιού μπορώ να πω ότι δεν είναι δύσκολο.
Αν και αρχικά η λέξη puzzle στα video games με τρόμαζε στο Stela κατάλαβα γρήγορα πως τα puzzle του βασίζονται στην λογική και στην παρατηρητικότητα του χώρου.

ΓΡΑΦΙΚΑ

Το οπτικό αποτέλεσμα είναι πολύ όμορφο, τα μέρη που θα ταξιδέψουμε ποικίλα και όλα τους σχεδιασμένα με μεγάλη λεπτομέρεια.
Με τα χρώματα δεν ήταν ιδιαίτερα γενναιόδωροι χωρίς αυτό βέβαια να αποτελεί πρόβλημα μιας και είναι συνταγή που έχει λειτουργήσει
σε αρκετά παιχνίδια του είδους στο παρελθόν (βλέπε Limbo,Inside,Little Nightmares). Οι χρωματισμοί που έχουν επιλέξει είναι κατάλληλοι ώστε να βοηθήσουν να χτιστεί μια πιο σκοτεινή και μουντή ατμοσφαίρα,χωρίς αυτό να σημαίνει πως φοβήθηκαν
να χρησιμοποιήσουν έντονα και ζωηρά χρώματα.
Το κομμάτι του animation είναι και αυτό καλοδουλεμένο.
Η κίνηση του χαρακτήρα μας αλλά και των πλασμάτων που θα συναντήσουμε στο παιχνίδι
μοιάζει εντελώς φυσική, όπως επίσης και ότι έχει να κάνει με το περιβάλλον γύρω μας.

ΗΧΟΣΜΟΥΣΙΚΗ

Ο ήχος και η μουσική του παιχνιδιού για έμενα προσωπικά είναι το δυνατότερο κομμάτι του.
Η μουσική του παιχνιδιού είναι ambient και θαρρείς πως έχει ”ραφτεί” κυριολεκτικά πάνω στο παιχνίδι αυτό που ακούς την κάθε στιγμή μέσα στο παιχνίδι είναι
ακριβώς και αυτό που βλέπεις.
Όταν επικρατεί ηρεμία,ηρεμία και όταν υπάρχει ένταση,ένταση.
Υπό άλλες συνθήκες θα έλεγα πως είναι ”μουσική οδοντιατρείου” με αρνητικό τόνο αλλά θα ομολογήσω κατά την διάρκεια του παιχνιδιού έπιασα τον εαυτό μου να την απολαμβάνει.
Εκτός από την μουσική του πολύ θετική εντύπωση μου άφησε και ο ήχος του γενικότερα.
Τα ηχητικά εφέ ήταν αψεγάδιαστα (θυμάμαι συγκεκριμένα σε ένα δάσος όπου
ένας δαίμονας είναι κοντά σου, η μουσική έχει σταματήσει και το μόνο που ακούς είναι ο αέρας και τα αργά σου βήματα στο βρεγμένο χώμα).
Η μουσική έχει γραφτεί από τον  A SHELL IN THE PIT Καναδό μουσικό-συνθέτη που αξίζει να ρίξετε μια ματιά ΕΔΩ

ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Για κάποιον που καμιά σχέση δεν είχε με αυτό το είδος παιχνιδιού έχω να ομολογήσω ότι με κέρδισε.
Ίσως είναι το γεγονός ότι το παιχνίδι είναι φτιαγμένο τόσο καλά, που αν και είναι τίτλος που θα παίξεις για να χαλαρώσεις καταφέρνει να σε βάλει στον κόσμο του.
Πιστεύω πως το παιχνίδι είναι εμπνευσμένο από το Inside το Limbo και το Little nightmares, πράγμα που δεν μετράω ως αρνητικό και οι developers δεν προσπαθούν να το κρύψουν, απλά πήραν ιδέες από μερικά καλά παιχνίδια τις μαγείρεψαν σωστά και έδωσαν ένα μικρο διαμαντάκι. Ίσως πολύ μικρο για την τιμή που ενδέχεται να κυκλοφορήσει, μιας και σε έμενα που ήμουν άπειρος με το είδος πήρε κάτι λιγότερο από 3 ώρες.

 

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
GAMEPLAY
8
ΓΡΑΦΙΚΑ
8
ΗΧΟΣ
8
Προηγούμενο άρθροNεο παιχνίδι από τους developers του League Of Legends
Επόμενο άρθρο20 λεπτά Gameplay από το Need for Speed: Heat
George Nterilas
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
stela-reviewΑξιόλογος τίτλος στο είδος του, μου έδωσε έναυσμα για να δοκιμάσω και άλλα τέτοια παιχνίδια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.