Το 2005 ένα από τα πιο σημαντικά παιχνίδια που άλλαξαν το video game σκηνικό είχε κυκλοφορήσει για το GameCube σαν exclusive. Ένα παιχνίδι που πολύς κόσμος αγάπησε και που θυμάται με νοσταλγία σαν ένα από τα εντυπωσιακά και διασκεδαστικά Resident Evil, τόσο πολύ που κυκλοφόρησε στο PS2 και μετά στις επόμενες γενιές πολλαπλές φορές με διάφορα editions στο Wii, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4, PC.
Τώρα μετά από 18 ολόκληρα χρόνια ήρθε η ώρα να ζήσουμε την περιπέτεια του Leon S. Kennedy ξανά μέσα από νέα μάτια αφού το remake του Resident Evil 4 έχει κυκλοφορήσει και φαίνεται να είναι το πιο εντυπωσιακό της Capcom μέχρι τώρα.
STORY
Η ιστορία μας ξεκινά με τον πρωταγωνιστή μας τον Leon S. Kennedy, ο οποίος επέζησε την επίθεση στο Racoon City σαν ένας αστυνομικός στην πρώτη του μέρα στη δουλειά όταν τα συμβάν του Resident Evil 2 διαδραματίζονταν. Τώρα πιο μεγάλος και πιο έμπειρος εντάχθηκε σαν μυστικός πράκτορας του προέδρου, έχει την αποστολή να βρει την χαμένη του κόρη Ashley στην Ισπανία αφού την απήγαγαν και καταφθάνει σε ένα εφιάλτη πιο μεγάλο από ότι περίμενε.
Η ιστορία ήταν καταπληκτική και ο ρυθμός του gameplay και τις ιστορίας έδενε υπέροχα. Δεν ξέρεις οποιαδήποτε στιγμή τι θα γίνει και τι εκπλήξεις περιμένουν σε κάθε γωνιά του χάρτη. Παραπάνω λεπτομέρειες και επιπρόσθετος διάλογος που ένιωθαν ότι έλειπαν από το original τώρα φέρνουν την ιστορία σε ένα καλύτερο και πιο κατανοητό επίπεδο.
Το remake τείνει λίγο παραπάνω στο horror παρά το original παιχνίδι άλλα αυτό δεν σημαίνει ότι χάνει από το action του. Αυτό σημαίνει πως κάποια πράγματα παρουσιάζονται λίγο πιο σοβαρά και όχι τόσο “αστεία” όπως παλιά, συγκεκριμένα με τον διάλογο και ιστορία.
Όλοι οι χαρακτήρες περνούν ένα πιο σοβαρό ρόλο χωρίς να χάνουν ότι τους έκανε τόσο ξεχωριστούς την πρώτη φορά άλλα αντίθετα να τους παρουσιάζουν ακόμα καλύτερα και πιο ρεαλιστικά.
GAMEPLAY
Όσοι είναι οικείοι με τα προηγούμενα remakes της Capcom θα βρουν αυτό το παιχνίδι παρόμοιο σε gameplay αφού νιώθει σαν εξελιγμένη μορφή όλων τον προηγούμενων.
Τα tank controls έμειναν πίσω στο παρελθόν και στη θέση τους πλέον είναι ένα πιο μοντέρνο σύστημα και το gameplay το συνοδεύει ανάλογα. Μπορούμε πλέον να σημαδεύουμε το όπλο ή το μαχαίρι και να κινούμαστε, και το παιχνίδι είναι πιο action oriented εξαιτίας αυτού με όλη την καλή έννοια, δεν παγώνει πλέον ο παίκτης επιτόπου.
Κάποια καινούργια συστήματα σαν το sneak μας επιτρέπει να περνούμε ένα πιο stealthy approach στο παιχνίδι αν δεν θέλουμε να ξεκινήσουμε μία μάχη με τους εχθρούς, αυτό βέβαια αν ο παίχτης είναι αρκετά καλός να περνά απαρατήρητος. Μπορείς να κάνεις stealth kill τους εχθρούς αν καταφέρεις να φτάσεις αρκετά κοντά τους πίσω από την πλάτη.
Το parry σύστημα, επίσης νέο στο παιχνίδι επιτρέπει να αποκρούσουμε επιθέσεις με το μαχαίρι αν πατηθεί το κουπί εγκαίρως, αυτό βοηθά πολύ όταν δεν προλαμβάνουμε να φύγουμε από μία επίθεση και επίσης κάνει την χρήση και τις μάχες με το μαχαίρι πιο διασκεδαστικές και γενικά εφικτές. Το μαχαίρι μπορεί να χρησιμοποιηθεί επίσης για να αποτελειώσει ένα εχθρό όταν είναι στο πάτωμα ή για τον Leon να αποδράσει όταν τον κάνουν grapple.
Τα όπλα για τους παίκτες του original θα φαίνονται γνώριμα αν και οι αλλαγές που έγιναν τα κάνουν ακόμη πιο θανάσιμα, καθώς ο ήχος τους και τα αναβαθμισμένα γραφικά τους δίνουν μια πιο ικανοποιητική χρήση. Ο merchant επιστρέφει πίσω με το γνωστό πλέον κατάστημα του προσφέροντας σου νέα όπλα και αναβαθμίσεις για τα υπάρχοντα σου ήδη άλλα και side challenges με ανταμοιβή tokens για να ξεκλειδωθούν items που δεν αγοράζονται με λεφτά.
Η Ashley σαν ο παρτενέρ του Leon άλλαξε αρκετά από την πρώτη φορά που μας συνόδεψε στην ιστορία του Resident Evil. Πλέον είναι πιο σοβαρή στο διάλογο της και δεν είναι εκεί για να τσιρίζει συνεχώς. Επίσης πλέον δεν έχει health bar γι’ αυτό δεν χρειάζεται να μοιράζεσαι μαζί της τα health items σου.
Τα στάδια είναι semi-open world αφού σου επιτρέπουν να εξερευνήσεις διάφορα σημεία του χάρτη και να βρεις θησαυρούς ή να κάνεις side quests εχτός της ιστορίας. Επίσης υπάρχουν αρκετά πάζλ που είναι έξυπνα αλλά ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολα απ’ ότι χρειαζόταν.
Το AI τον εχθρών και της Ashley ήταν έξυπνο, η Ashley δεν έμπαινε σε κίνδυνο επειδή δεν ήταν αρκετά έξυπνο το ΑΙ, και οι εχθροί αποφεύγουν τις επιθέσεις σου ή προσπαθούν να σε συγχύσουν με τις δικές τους έτσι ώστε να νιώθουν απρόβλεπτοι.
Υπάρχουν αρκετοί και διάφοροι εχθροί, δεν σταματά το παιχνίδι να παρουσιάζει κάποια νέα πρόκληση ακόμη και στις τελευταίες ώρες του παιχνιδιού. Τα boss fights αξιοσημείωτο να λέγετε πως είναι συναρπαστικά και δύσκολα άλλα ποτέ σπαστικά.
Το παιχνίδι θα σας πάρει περίπου 12 ώρες να το τελειώσετε, εξαρτώντας βέβαια με πόσο θα εξερευνήσετε και πόσο θέλετε να βιαστείτε με το story.
Ο μοχλός είναι συνιστάμενος αφού η δόνηση προσθέτει ακόμα ένα βαθμό απόλαυσης λόγο του ότι ο προγραμματισμός του είναι ακόμα ένα σημείο που οι δημιουργοί σκεφτήκαν πολύ καλά, τα όπλα “κλοτσούν” δυνατά και κάθε κίνηση γενικά έχει μια έξτρα “βαρύτητα”.
GRAPHICS
Τα γραφικά είναι πραγματικά εξαιρετικά, να ξεκινήσω με τους χαρακτήρες που πλέον είχαν δημιουργηθεί τα μοντέλα τους με βάση αληθινά πρόσωπα και πλέον με τις τεχνολογίες που έχουμε φαίνονται πιο ρεαλιστικά από ποτέ. Επίσης οι κινήσεις και το lip sync είναι πολύ καλά και δεν νιώθουν ποτέ ψεύτικα ή περίεργα.
Τα στάδια και γενικά τα τοπία δεν φαίνονται τα ίδια και πάντα έχουν ένα ιδιαίτερο στιλ για να ξεχωρίζουν. Τα γραφικά στα κτίρια, τοπία, παίχτες, καιρικά φαινόμενα κλπ. είναι πανέμορφα, και η λεπτομέρεια το φέρνει πλέον σε ένα νέο επίπεδο που το original δεν μπορούσε να μας δείξει
Το lighting system επίσης αξίζει έπαινο αφού το παιχνίδι είναι συχνά σκοτεινό και το φανάρι ή πηγές φωτός κυριολεκτικά φωτίζουν το υπέροχο σκηνικό και αυξάνει το horror και τα συναισθήματα που το συνοδεύουν.
Το παιχνίδι παίχτηκε στο PC και αξιοσημείωτο πως είναι πολύ καλά optimized και η απόδοση του ήταν εξαιρετική και η ultrawide υποστήριξη εξίσου καλή. Δοκιμάστηκε και στο Steam Deck που τα specs του σε σύγκριση με μοντέρνες κονσόλες είναι χαμηλά και η απόδοση ήταν απόλυτα playable.
SOUND/VOICE ACTING
Ο ήχος του παιχνιδιού δημιουργεί μία ατμόσφαιρα που όταν απαιτείται είναι ήσυχη και τρομακτική, και άλλες στιγμές συναρπαστική ανάλογα με τα ζητούμενα της στιγμής. Αυτή η χρήση των σωστών ήχων τις κατάλληλες στιγμές βοήθησε την απόλαυση μου ακόμη παραπάνω καθώς με τα σωστά ακουστικά βυθίστηκα στο παιχνίδι και ένιωθα πως ήμουν σε εκείνο το τρομακτικό χωριό, και γύρω μου ήταν ο κάθε εχθρός που μου φώναζε με την συνοδεία των ήχων της βροχής και τοπίων στο background.
Το voice acting ήταν κάτι που δεν ήξερα τι να περιμένω ακριβώς, τι εννοώ με αυτό είναι ότι το original παιχνίδι είχε τις στιγμές που ήθελε να είναι λίγο υπερβολικό με τον διάλογο, και δεν ήξερα αν θα μείνει το ίδιο ή θα σοβαρευτεί. Ήμουν όμως ευχαριστημένος να πω πιο σοβαρό όταν χρειαζόταν με καλύτερα διαμορφωμένο διάλογο. Οι voice actors έκαναν υπέροχη δουλειά και δεν πρόσεξα κάτι να με αφαιρέσει από την απόλαυση μου του παιχνιδιού.
SUMMARY
Το Resident Evil 4 Remake ήταν ένα πολυαγάπητο παιχνίδι και πολλοί fans φοβούνταν ότι η Capcom ίσως δεν θα μπορούσε να επαναλάβει την μαγεία του original, αλλά είμαι εδώ να σας διαβεβαιώσω ότι όχι μονό τα κατάφεραν στον στόχο τους, άλλα τον ξεπέρασαν.
Το gameplay, γραφικά, ήχος και η ιστορία έχουν ξαναγίνει με ακόμα πιο ψηλά στάνταρ και πιστεύω πλέον ότι δεν χάνετε τίποτα αν απολαύσετε αυτήν την έκδοση του παιχνιδιού σε σύγκριση με την παλιά, κάτι που σπάνια λέγετε για remakes.
Το απόλαυσα κάθε στιγμή και δεν ένιωσα ποτέ ότι έγινε ανιαρό, και πάντα έλεγα ότι θα ήθελα να παίξω ακόμα λίγο για να δω τι έγινε μετά. Δεν βρήκα κάτι αρνητικό σε οποιαδήποτε στιγμή του παιχνιδιού, αυτό είναι ένα νέο στάνταρ για τα remakes παιχνιδιών. Συγχαρητήρια στην ομάδα που το δημιούργησε, πιστεύω ότι είναι must play από κάθε fan του Resident Evil ή του horror/action γενικά.
Ευχαριστούμε την CD Media Cyprus, για την παραχώρηση του παιχνιδιού ώστε να επιτευχθεί το Review.