Mass Effect: Andromeda Review (PC)

1157

Κανείς δεν είναι αναντικατάστατος. Έτσι λέγαν οι παλαιοί και κάποιοι το λένε μέχρι σήμερα. Κάποιες φορές ισχύει κάποιες όχι.  Δεν ξέρω αν θα πρέπει να πω το ίδιο για τη φυγή των Drew Karpyshyn και Casey Hundon από την Bioware. Η σειρά Mass Effect πέρασε πολλά στάδια εξέλιξης. Πέρασε καιρούς οικονομικών δυσκολιών της Bioware μέχρι και τη πρόσφατη ανανέωση της. Το Mass Effect Andromeda πέρασε από αρκετές κριτικές πριν ακόμα κυκλοφορήσει. Η χρήση της Frostbite Engine θα άλλαζε τα δεδομένα για την Bioware; Το κοινό περίμενε για κάτι το διαφορετικό. Η σειρά Mass Effect είχε μπει στις καρδιές του κοινού τόσο για τα γραφικά του, όσο και για το όμορφο gameplay του. Σε γενικές γραμμές το Mass Effect είναι ένα Action Rpg με πολλά στοιχεία third person shooter. Γίνεται το ίδιο όμως στο Mass Effect Andromeda; H Bioware ξόδεψε μεγάλο ποσό στη δημιουργία του παιχνιδιού. Το θέμα είναι αν αυτά τα λεφτά πιάσανε τόπο. Ο τίτλος κυκλοφόρησε στις 23 Μαρτίου σε Pc, Ps4 και Xbox One από την EA. Εμείς δοκιμάσαμε τον τίτλο σε Pc καθώς ήταν μία χορηγία της εταιρείας Kinguin.gr.

Αρχικά θα ασχοληθούμε με το σενάριο το οποίο είναι βασικός τομέας των παιχνιδιών στη σημερινή εποχή. H εποχή του Karpyshyn τελείωσε, η εποχή των John Dombrow, Cathleen Rootsaert και Chris Schelrf ξεκινά. Μέχρι και το Mass Effect 3, είδαμε πολύ όμορφες δουλειές από τον μεγάλο σεναριογράφο. Όμως οι εποχές αλλάζουν. Το σενάριο του Mass Effect Andromeda είναι χιλιοπαιγμένο, ρηχό και σε κάποια σημεία μουντό. Η ιστορία ξεκινά όταν η ανθρωπότητα ψάχνει νέους πλανήτες για να κατοικήσει, στέλνοντας αποστολές στην γαλαξία Ανδρομέδα. Οι αποστολές αυτές αποτελούνται από έμψυχο και άψυχο υλικό. Οι άνθρωποι βρίσκονται στη κατάψυξη για κάποιο χρονικό διάστημα μέχρι να πέσουν στον πλανήτη και να δημιουργήσουν μία νέα αποικία. Το έχουμε ξαναδεί το σενάριο σε ταινίες από το 1960 μέχρι και το 2016. Δεν αλλάζει κάτι. Το αμερικανικό όνειρο είναι εδώ και ζει μέσα από το Mass Effect: Andromeda. Πρωταγωνιστές είναι τα αδέρφια Ryder όπου σε μία αποστολή στην Ανδρομέδα βρίσκονται αντιμέτωποι με τον απόλυτο τρόμο καθώς το ταξίδι καταλήγει σε τραγωδία. Ο πλανήτης ο οποίος ψάχνουμε ήδη κατοικείται από άλλες μορφές ζωής. Σε ένα σημείο του παιχνιδιού υπάρχει μία φράση που λέει ” In this planet we are the Aliens”.Γενικά το παιχνίδι προσπαθεί να περάσει τέτοια μηνύματα χωρίς όμως να το καταφέρνει απόλυτα. Το σενάριο παρότι ολοκληρωμένο και χωρίς κενά δεν προσφέρει κάποια μοναδική εμπειρία που δεν έχουμε ξαναδεί.  Είναι η πρώτη φορά που θα βάλω μέσα σε αυτή τη παράγραφο το κακό lip sync που έχουν οι χαρακτήρες παρότι απολαύσαμε την όμορφη φωνή της Natalia Dormer στο ρόλο της Dr Lexi. Τα voice covers είναι αξιοπρεπής αλλά το να βλέπεις τα χείλη να κινούνται με χρονοκαθυστέρηση είναι κάτι που σε ξενερώνει. Οι χαρακτήρες έχουν σε κάποια σημεία ασταθής εκφράσεις και όχι τόσο φυσικές όσο θα θέλαμε. Οι κινήσεις των χαρακτήρων στα ”Cinematics” είναι αρκετά πλαστικές. Πραγματικά νιώσαμε μία δυσαρέσκεια όταν οι χαρακτήρες μιλούσαν μεταξύ τους καθώς ήταν λες και βλέπαμε ένα κακοπαιγμένο θέατρο.

Πάμε τώρα στο gameplay που πραγματικά μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Αρχικά να αναφέρουμε ότι όλες μας οι επικοινωνίες με τους Npcs συνήθως έχουν επιλογή απαντήσεων από μέρους μας. Ακόμα και αν οι απαντήσεις αυτές φαντάζουν σωστές ή λάθος δεν επηρεάζουν τη ροή του σεναρίου. Ο χειρισμός του χαρακτήρα μας είναι πολύ εύκολος. Υπάρχουν πληθώρα εντολών όπως το Scanning Data (G). Μέσω του Scanning η εταιρεία μας δίνει πληροφορίες για άγνωστα αντικείμενα και όχι μόνο που βρίσκονται γύρω μας. Για παράδειγμα όταν πατάμε πόδι στον άγνωστο πλανήτη υπάρχουν διάφορα φυτά γύρω μας τα οποία μας είναι άγνωστα. Μέσω του Scan αντλούμε πληροφορίες για αυτά που μπορεί αργότερα να μας βοηθήσουν. Το Interface του παιχνιδιού είναι αρκετά άβολο αλλά σώζει το Andromeda το όμορφο σύστημα μάχης του. Το ποντίκι είναι ιδανικό εργαλείο για να στοχεύσουμε τον εχθρό. Με το δεξί κλικ μπορούμε να στοχεύσουμε σωστά ενώ υπάρχει και η εντολή αλλαγής πλευράς στόχευσης με τη χρήση του Alt. Με το μεσαίο κέρσορα ο χαρακτήρας μας εκτελεί ένα είδος dash ενώ τα άλματα του παίκτη γίνονται με επιδεξιότητα μέσω μίας μικρής τουρμπίνας που υπάρχει πάνω του. Σε γενικές γραμμές παρότι το παιχνίδι έχει όμορφο gameplay τα quests είναι αρκετά βαρετά. Τα Objectives προσφέρουν διάφορα rewards αλλά δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα.

Τα quests είναι άμεσα συνδεδεμένα με τη ροή του σεναρίου. Η περιπλάνηση στους πλανήτες και γενικά η εξερεύνηση γίνεται μέσω του οχήματος Nomad το οποίο μας βοηθά στο να συλλέξουμε πληροφορίες και όχι μόνο. Μέσω του οχήματος μπορούμε να εξορύξουμε διάφορα πετρώματα που μας βοηθούν στη συνέχεια του παιχνιδιού. Μην ξεχνάτε όμως ότι βρισκόμαστε σε έναν ξένο πλανήτη. Άμεσος σκοπός της ανθρωπότητας είναι να μετατρέψει όλο αυτό το ξένο σώμα σε κάτι το υγιές για εμάς. Η ύπαρξη των Vault θα βοηθήσει σε αυτό. Τα Vaults είναι κάποιες κατασκευές οι οποίες μπορούν να μας βοηθήσουν για να μετατρέψουμε τους ξένους πλανήτες, φιλικούς προς τα εμάς. Αυτό το πετυχαίνουμε με την ολοκλήρωση αποστολών κερδίζοντας πόντους. Η ενεργοποίηση των Vaults μετατρέπει τον ξένο πλανήτη σε ”Earth shape” πλανήτη.

Το Mass Effect Andromeda έχει μηχανισμούς Crafting οι οποίοι προσφέρουν αρκετά στη βελτίωση του παίκτη μας.  Πάντως είναι αρκετά περίπλοκο καθώς για να αναβαθμίσουμε κάτι πρέπει να κερδίσουμε συγκεκριμένους πόντους από το Scanning.  Για να κατασκευάσουμε ένα αντικείμενο πρέπει πρώτα να το ”ανακαλύψουμε” μέσω των διαθέσιμων πόντων που έχουμε κερδίσει από το Scanning. Γενικά είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο.  Το Lvling System είναι αρκετά απλό σε σχέση με άλλα παιχνίδια. Όσο μεγαλώνουμε και ανεβαίνουμε επίπεδα κερδίζουμε συγκεκριμένο αριθμό skill points που τα ξοδεύουμε στο skill tree system. Τους πόντους αυτούς καλείστε να τους μοιράσετε μεταξύ των Biotic των Tech και των αγαπημένων μας Combat. Όλα τα skills είναι στην ουσία ξεκλείδωτα και σύντομα θα τα έχετε όλα στη διάθεση σας.

H A.I. των εχθρών είναι αρκετά καλή. Το παιχνίδι έχει αρκετά μεγάλη δυσκολία σε κάποια σημεία. Καθώς το σύστημα κάλυψης είναι απαράδεκτο, οι εχθροί μπορούν να σας τραυματίσουν θανάσιμα σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Η ομάδα σας δεν υπακούει πάντα στις εντολές σας αλλά το χειρότερο είναι ότι δεν έχετε κατά τη διάρκεια της μάχης όλα τα skills διαθέσιμα. Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά είστε μόνος και τα κάνετε όλα εσείς. Σε κανένα σημείο δεν κατάλαβα γιατί έχουμε team δίπλα μας. Το Mass Effect Andromeda είναι ένα καθαρόαιμo do it yourself παιχνίδι. Ο τίτλος πάντως έχει πολύ καλό σχεδιασμό όσο αναφορά τα γραφικά. Η κάρτα γραφικών μας βοήθησε αρκετά αλλά το περιβάλλον ήταν πολύ καλά σχεδιασμένο anyway. Τα χρώματα και τα lighting effects ήταν καταπληκτικά. Αν εξαιρέσουμε τους ήρωες σε όλα τα υπόλοιπα η Frostbite έδειξε την αξία της. Παρόλα αυτά το Andromeda έχει ένα multiplayer που πραγματικά δεν μπορεί να ασχοληθεί κάνεις και να παίξει καθώς υπάρχει μόνο Co-Op παρότι υπάρχει υλικό για multiplayer όπως το έχουμε γνωρίσει τόσα χρόνια. Ένα από τα μεγάλα θετικά του τίτλου βέβαια είναι τα διαφορετικά αντικείμενα που προσφέρει στους παίκτες καθώς και ο άψογος σχεδιασμός του κόσμου που μας περικλείει.

Τέλος θα αναφερθούμε στη μουσική του τίτλου. To Soundtrack του τίτλου δημιούργησε ο John  Paesano γνωστός για τη μουσική του σε ταινίες όμως το Brain on Fire και το Pacific Rim: Uprising. Το Mass Effect Andromeda ήταν η πρώτη του προσπάθεια σε video games και πιστεύουμε ότι τα πήγε αρκετά καλά. Διαφέρει από τις μουσικές παρόμοιων τίτλων. Ξεχωρίσαμε το Memories που με τις ανάλαφρες μελωδίες του μας μετέφεραν σε άλλους πλανήτες. Ίσως και στον γαλαξία Andromeda.

http://https://www.youtube.com/watch?v=CCNRPn5lEdM&t=797s

Σε γενικές γραμμές το παιχνίδι ήταν καλό αλλά έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Καμία σχέση με τους προκατόχους του και σίγουρα μία σκάλα κάτω. Η απουσία σοβαρού σεναρίου είναι ένα μεγάλο θέμα καθώς και η ρεαλιστική προσφορά gaming εμπειρίας κατεβάζει το επίπεδο της Bioware. Ίσως κάποιο patch σώσει τη κατάσταση κάτι το οποίο έχει κάνει η Frostbite και η μουσική του τίτλου. Καμία δικαιολογία για την Bioware που θα έπρεπε να προσπαθήσει περισσότερο. Το gameplay είναι από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού αλλά σίγουρα θα έπρεπε να είχαν δώσει κάτι το διαφορετικό καθώς τα quests είναι αρκετά κουράστηκα. Να ευχαριστήσουμε για ακόμα μία φορά την εταιρεία Kinguin.gr για τη προσφορά του τίτλου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.