Η τεράστια επιστροφή…
Το μέλλον του Halo ήταν πραγματικά αβέβαιο, δεδομένου πως η 343 δεν είχε δείξει τα καλύτερα σημάδια και ειδικά δε με το αρκετά μέτριο Halo 5: Guardians. Η Microsoft, μπήκε πολλές φορές στο στόχαστρο και αρκετοί θεώρησαν πως το τεράστιο franchise οδεύει προς τον θάνατο και σίγουρα σε μία πολύ κακιά πορεία.
Το πρώτο teaser για το Halo Infinite ήρθε στην Ε3 2018 και ακολούθησε μία καταιγιστική διαδικασία, φημών, ενδείξεων και σκέψεων για το που μπορεί να πάει το franchise. Μέσα στο 2020 βλέπουμε τα πρώτα gameplay πλάνα και δυστυχώς οι φόβοι επιβεβαιώνονται.
Η κοινότητα του Halo, φωνάζει για ματαίωση και καθυστέρηση του παιχνιδιού, μιας και το παιχνίδι φαίνεται ανέτοιμο και με έναν οπτικό τομέα πολύ αλλόκοτο και πρόχειρο. Η Microsoft παίρνει τη σοφή, όπως εν τέλει θα αποδειχτεί σήμερα, επιλογή να καθυστερήσει τον τίλο, και σήμερα είμαστε εδώ έτοιμοι να δούμε, τι προσέφερε αυτό το delay ενός χρόνου, στη συνολική εμπειρία του παιχνιδιού.
ΙΣΤΟΡΙΑ-ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Βρισκόμαστε χρονικά μετά το Halo Wars 2. Ο Master Chief έχει δεχτεί μία πολύ βαριά ήττα από τον Atriox. Καταφέρνει εν τέλει και φεύγει ζωντανός από τα χέρια του, και για καλή του τύχη, τον σώζει και τον μαζεύει σε ένα pelican echo 216 της UNSC ένας πιλότος.
Στόχος του Master Chief, είναι σε πρώτη φάση να σώσει την ανθρωπότητα από τους Banished οι οποίοι έχουν υπό την κυριαρχία τους το Zeta Halo ενώ παράλληλα θέλει να λάβει απαντήσεις για το τι εν τέλει συνέβη στη Cortana. Σε αυτή του την προσπάθεια θα έχει και τη ”Weapon” μία νέα Α.Ι, η οποία χαρακτηρίζεται από εντελώς εύστοχους διαλόγους και ”to the point” χιούμορ, εξισορροπώντας τις πολλές και μεγάλες σκηνές έντασης.
Αυτό που ξεκάθαρα γίνεται όμως αντιληπτό από την πρώτη στιγμή στη γραφή του σεναρίου από τη 343, είναι ότι στη ζυγαριά ανθρώπου-ήρωα, αφήνει λίγο το δεύτερο πιο κάτω και θέλει να δούμε περισσότερο την ανθρώπινη φύση του Master Chief και να έρθουμε πιο κοντά σε αυτόν.
Δε θα ήθελα να αναφερθώ παραπάνω στο σενάριο μιας και ναι μεν δε μας επιτρέπεται σε αυτή τη φάση να πούμε πολλά αλλά είναι καλύτερο να το ζήσετε μόνοι σας.
GAMEPLAY
Αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι πως το Halo Infinite έχει μία σαφώς πιο Open-World δομή. Δεν κουράζει, δε φλυαρεί όμως, μιας και η ομάδα ανάπτυξης κατάφερε με χειρουργικό τρόπο, να εξαλείψει, τα αρνητικά στοιχεία, από τα οποία ”πονάνε” σήμερα τα περισσότερα Open-World παιχνίδια. Επαναληψιμότητα και καθάρισμα ενός γίγαντα χάρτη.
Υπάρχει παράλληλα αρκετή ελευθερία για εξερεύνηση, με τον χάρτη να μη στα δίνει όλα εξ’αρχής, με αμέτρητα εικονίδια να ανοίγουν με το που μπεις στο παιχνίδι. Υπάρχει φυσικά το campaign το οποίο μπορείς να ακολουθήσεις αλλά φυσικά υπάρχουν και τα side quests τα οποία χωρίζονται σε κάποιες κατηγορίες.
Ένα τρανό παράδειγμα είναι η κατάληψη βάσης των Banished, ή propaganda towers αυτών. Επίσης, μπορούμε να βρούμε διάφορα quests, τα οποία ξεκλειδώνουν special όπλα στα FOB, που πρέπει όμως να εξολοθρεύσεις ένα αρκετά δύσκολο boss ώστε να πάρεις το εκάστοτε όπλο στην κατοχή σου.
Και μιας και ανέφερα τα FOB, και η ανάκτηση αυτών, είναι ένα από τα side quests. Στην ουσία πρόκειται για τα Camp μας, τα οποία μας επιτρέπουν να κάνουμε fast travel, αλλά και από εκεί, να ξεκινάμε διαλέγοντας τον οπλισμό μας, το crew μας και το όχημα που θέλουμε να κινηθούμε.
Γενικά υπάρχουν αρκετά side quests με μία σχετικά σωστή κατανομή και ποικιλία δίχως να κουράζει σε ποσότητα και αριθμό.
Shooting
Προχωρώντας στο Shooting. Είχα ξεχάσει πόσο εθιστικό είναι το shooting του Halo και το Infinite όχι απλά ήρθε να μου το θυμίσει, αλλα να με πάει στο επόμενο επίπεδο. Πραγματικά, το gunplay είναι υπέροχο, δεν κάνει κάτι εξαιρετικά διαφορετικό από τους προκατόχους του, αλλά η αίσθηση που αφήνει στο τέλος είναι άκρως απολαυστική.
Για μένα δύο παράγοντες που έρχονται να αλλάξουν συνολικά την εμπειρία είναι δύο. Η μία είναι το scan οπου πατώντας ”V” στο PC, μπορούμε να εντοπίσουμε Spartan Cores για αναβάθμιση του Master Chief, αντιπάλους, collectibles και ακόμη περισσότερα.
Το δεύτερο όμως και πιο σημαντικό είναι το Grapple Hook, το οποίο έχουμε εξ’ αρχής στο παιχνίδι. Δεν μας βοηθά μόνο να μεταφερθούμε από μέρος σε μέρος αλλά μας βοηθά και εντός της μάχης. Με αυτό μπορούμε να πιάσουμε όπλα και αντικείμενα από το έδαφος, να τραβήξουμε εχθρούς στο μέρος μας και να τους σπάσουμε την ασπίδα και άλλα πολλά.
Επίσης, βοηθά, στη μεταφορά του Master Chief, ειδικά εντός του χάρτη ο οποίος χαρακτηρίζεται από πολλά βουνά, ύψη και βραχώδη δομή. Θεωρώ πως το εν λόγω gadget κολλάει άμεσα με τη δημιουργία του χάρτη και αυτά τα δύο μαζί συνδέονται άρρηκτα. Φυσικά, μπορείτε να αναβαθμίσετε το grapple hook σας μαζί με ακόμη τρεις ιδιότητες.
Ο λόγος φυσικά για το dash (thruster), το οποίο βοηθά στην ταχύτατη κίνηση και αποφυγή εχθρών, το drop wall, όπου πρόκειται για μια ασπίδα την οποία πετάμε για την αποφυγή πυρών και κάλυψη ενός σημείου καθώς και το threat sensor, που στην ουσία πρόκειται για ένα scanner το οποίο εντοπίζει τους κρυμμένους και αόρατους εχθρούς.
Μην περιμένετε κάποιου είδους customization στη στολή του Master Chief, όπως ενδεχομένως έχετε συνηθίσει σε όλα τα open-World παιχνίδια, έχουμε να κάνουμε με μία κλασσική εμπειρία Halo, πρέπει να το γνωρίζετε.
Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην εξαίσια ΑΙ των αντιπάλων. Αυτό που έχει καταφέρει εδώ η 343 είναι πραγματικά απίθανο, που ακόμη και στα πρώτα επίπεδα δυσκολίας, δεν θα είναι καθόλου εύκολη η ζωή σας. Εδώ δεν υπάρχει το βρίσκω μία κάλυψη και τους περιμένω. Πρέπει να κινείστε συνέχεια, να χρησιμοποιείτε τα abilities σας. Δε θα είστε ποτέ safe, μέχρι να εξουδετερώσετε και τον τελευταίο.
Οι δε στιχομυθίες των εχθρών, εν ώρα μάχης είναι απλά επικές!
ΟΠΤΙΚΟΣ-ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Το παιχνίδι είναι πάρα πολύ όμορφο σε πρώτη φάση και 100%, ανώτερο σε textures από αυτό που μας παρουσίασε σε πρώτη φάση η Microsoft το 2020. Φαίνεται εκ πρώτης, ότι η 343 αφιέρωσε πάρα πολύ χρόνο σε αυτό. Είναι ότι καλύτερο έχουμε δει φέτος οπτικά; Όχι! Σίγουρα όχι!
Όμως…αυτό δε σημαίνει πως ο οπτικός τομέας είναι κακός! Σε σημεία το παιχνίδι πραγματικά ρίχνει σαγόνια σε άλλα είναι απλά ένα όμορφο παιχνίδι. Ίσως, η προσθήκη Ray Tracing να βοηθούσε στην όλη εμπειρία, αλλά είναι κάτι το οποίο θα προστεθεί στο μέλλον από την 343.
Όπως και να έχει έμεινα παραπάνω από ικανοποιημένος από τον οπτικό τομέα του παιχνιδιού.
Συνεχίζοντας να πούμε πως το Review βασίζεται στην PC έκδοση του παιχνιδιού και δοκιμάστηκε σε ένα σύστημα με RTX 2060, i7 9700K και 16GB RΑΜ. Το παιχνίδι έτρεχε αψεγάδιαστα, στα πιο υψηλά settings, δίχως κολλήματα, frame-drops κλπ. Ένα εξαιρετικό port, το οποίο είμαι σίγουρος μπορούν να τρέξουν άνετα και PC πενταετίας και βάλε. Φαίνεται εξ’αρχής το πόσο στρωμένο είναι σαν παιχνίδι, από άποψη τεχνικής απόψεως.
ΗΧΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Το κερασάκι στην τούρτα…
Από τους ήχους των όπλων, τα voiceovers των χαρακτήρων, το soundtrack για το οποίο ότι και να πω είναι πραγματικά λίγο, μία τιμή στους fans του Halo αυτή η μουσική…
Όλα εδώ έχουν γίνει πραγματικά πάρα πάρα πολύ καλά με το soyndtrack να είναι χειρουργικά επιλεγμένο και να παίζει εντός του παιχνιδιού ακριβώς τη στιγμή που πρέπει…Ανατριχίλα…..
Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με έναν εξαιρετικό Halo τίτλο. Δεν ξέρω εάν είναι ο καλύτερος, αλλά σίγουρα θα μείνει στην ιστορία ως ένα από τα καλύτερα Halo.
Μία καλογραμμένη ιστορία, εξαιρετικό gameplay, μυθικό soundtrack και μία Microsoft η οποία φαίνεται να βρίσκει τον ρυθμό της μετά από πολλά χρόνια… λίγο το εξαίσιο Forza Horizon 5, λίγο το φανταστικό όπως αποδεικνύεται Halo Infinite, νομίζουμε πως ήταν ώρα να γίνει…
Ενδεχομένως, η έλλειψη του co-op στο launch να αποτελεί ένα από τα μελανά σημεία αλλά θα έρθει στο μέλλον, όπως ανέφερε η ομάδα ανάπτυξης, δεν μειώνει όμως παρ’ αυτά κάτι από τη συνολική εμπειρία.
Το Halo Infinite αναμένεται στις 8 Δεκεμβρίου για PC, Xbox One, Xbox Series X και S, καθώς και στο Xbox Game Pass από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του.
Ευχαριστούμε τη Microsoft Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού, ώστε να επιτευχθεί το Review.