As Dusk Falls Review | Ένα πρωτοκλασάτο interactive δράμα

0
57

To Αs Dusk Falls, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2020, στο ειδικό show της Microsoft, και από τότε έμελε να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού, ειδικότερα δε, σε πρώτη φάση, για το μοναδικό ύφος και εικαστικό του.

Ο τίτλος έρχεται δια χειρός, του νεοσύστατου Studio (ιδρύθηκε το 2016), INTERIOR/NIGHT, το οποίο έχει την έδρα του στο Λονδίνο.

Δεν πρόκειται όμως για μία τυχαία ομάδα. Το studio ιδρύθηκε από τη Caroline Marchal, πρώην lead game designer της Quantic Dream η οποία έχει τον ρόλο της Creative Director για το As Dusk Falls. Αξίζει να αναφέρουμε πως έπαιξε ενεργό και σημαντικό ρόλο σε πασίγνωστους τίτλους της Quantic Dream, όπως το Heavy Rain και Beyond: Two Souls.

Όλα αυτά πρέπει να αναφερθούν, γιατί αρχικά, πρέπει να γνωρίζουμε το υπόβαθρο του studio και δεύτερον όλες οι παραπάνω πληροφορίες, μας δίνουν ξεκάθαρα την εικόνα, για το πόσο επηρεασμένη είναι η δημιουργός του παιχνιδιού, από την εμπειρία της στην Quantic Dream, φέρνοντας στη νέα πορεία της καριέρας της, έναν τίτλο που όχι ακουμπά την ποιότητα των παιχνιδιών της Quantic Dream, αλλά ενδεχομένως, κάνουν το επόμενο μεγάλο βήμα στα interactive παιχνίδια θέτοντας μία νέα αφετηρία στο είδος.

Και κάπως έτσι αρχίζει το ταξίδι…

Μία οικογένεια βρίσκεται σε ένα αρκετά τεταμένο οδικό ταξίδι από το Σακραμέντο της Καλιφόρνια στο Σεντ Λούις του Μιζούρι ακολουθώντας τον πασίγνωστο αυτοκινητόδρομο Route 66.

Όλα εξ’ αρχής φαίνονται να είναι παράξενα. Στο όχημα βρίσκεται το ζευγάρι, μαζί με τη μικρή τους κόρη και τον παππού της μικρής (πατέρα του άντρα). Ένα οικογενειακό δράμα, στα πρώτα κιόλας λεπτά αχνοφαίνεται, αλλά ο δρόμος είναι ακόμη μεγάλος.

Έπειτα από ένα γεγονός η οικογένεια αναγκάζεται να σταματήσει πεζή, στη μέση του πουθενά. Καταφέρνει και βρίσκει ένα μοτέλ, προκειμένου να περάσει το βράδυ της. Δυστυχώς, η μοίρα τα είχε κανονισμένα αλλιώς, και από το πουθενά, η οικογένεια βρέθηκε παγιδευμένη στο μοτέλ, σε κατάσταση ομηρίας από τρία αδέρφια που μόλις είχαν ληστέψει το σπίτι του τοπικού σερίφη της περιοχής, και αναζητούσαν, πρόχειρη κρυψώνα, ώστε να ξεφύγουν από την καταδίωξη της αστυνομίας.

Φυσικά, εντός του μοτέλ βρίσκεται τόσο η ιδιοκτήτρια αυτού όσο και ο βοηθός της οι οποίοι παρέα με την τετραμελή οικογένεια αποτελούν πλέον μέρος μίας πολύ σκοτεινής κατάστασης.

Το As Dusk Falls είναι ένα θρίλερ το οποίο μπορούμε να πούμε πως παίζετε και από τις δύο οπτικές γωνίες: τους ανταγωνιστές καθώς και τα θύματα. Οι επιλογές σας, τι λέτε, τι κάνετε, πόσο χρόνο χρειάζεται για να πατήσετε ένα κουμπί, για να ανοίξετε μία πόρτα για παράδειγμα ή να πιάσετε ένα όπλο επηρεάζουν εξαιρετικά το τι πορεία θα ακολουθήσει ο κάθε χαρακτήρας, τόσο αμέσως μετά, όσο και στην κατάληξη της ιστορίας.

Αυτό αναπτύσσει μία άμεση ενσυναίσθηση, για τον εκάστοτε χαρακτήρα, ιδιαίτερα δε όταν αρχίζετε να ψάχνετε τη ζωή του καθένα. Το πως δηλαδή διαμορφώθηκε το παρελθόν του, και πως αυτό είχε αντίκτυπο στα τωρινά δεδομένα. Δηλαδή, τα γεγονότα στα μοτέλ. Γιατί ναι, όλα είναι ένας κύκλος και τίποτα στην ιστορία δεν είναι τυχαίο.

Στη δομή και το gameplay του, το παιχνίδι είναι ένα interactive δράμα-θρίλερ, το οποίο βασίζεται σε επιλογές διαλόγων και προφανώς έχουμε και τα αγαπημένα Quick Time Events (QTE), όπως τα έχουμε αγαπήσει τόσο καιρό, από πασίγνωστους τίτλους της Quantic Dream και Supermassive Games.

Αξίζει να αναφέρουμε πως στο τέλος κάθε κεφαλαίου υπάρχει και ένα εκτεταμένο γράφημα (όπως ακριβώς στους τίτλους της Quantic Dream), το οποίο μας παρουσιάζει τις επιλογές μας, πιο δρόμο ακολουθήσαμε και το ποσοστό επί τις εκατό των παικτών που ακολούθησαν τον δικό μας δρόμο. Επίσης, μας παρουσιάζεται και παράλληλα, ένα γράφημα το οποίο μας αναφέρει πως κινηθήκαμε στην ιστορία, για παράδειγμα εάν ήμασταν ειλικρινής, δυναμικοί, αποφασιστικοί κλπ.

Ποια είναι όμως η διαφορά του As Dusk Falls, σε σχέση, για παράδειγμα με τους τίτλους της Supermassive Games; Θεωρώ πως η ιστορία και τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται ο τίτλος είναι η κύρια διαφορά.

Σε παιχνίδια τρόμου όπως το The Quarry (διαβάστε το Review μας εδώ), είναι κάπως ”διασκεδαστικό” να παίζεις με τις ζωές των χαρακτήρων. Εδώ είναι πιο αγχωτικό, γιατί είναι σαν την πραγματική ζωή. Αυτό μπορεί να είναι ένα τεταμένο θρίλερ, αλλά αφορά αξιόπιστους χαρακτήρες που αγγίζονται από πραγματικά πράγματα όπως ο εθισμός, το πένθος, το συζυγικό στρες και διάφορες φανερές και κρυφές μορφές βίας. Το διακύβευμα αισθάνεται υψηλότερο, ακόμη και σε στιγμές που το δράμα είναι χαμηλότερο.

Η δεύτερη διαφορά, η οποία θεωρώ πως θέτει μία νέα αφετηρία στο είδος των interactive παιχνιδιών, είναι το εικαστικό.

Στον τίτλο, δεν έχουμε χαρακτήρες οι οποίοι έχουν γίνει motion capture. Δε χειρίζεσαι κάποιον χαρακτήρα. Δεν μπορείς για παράδειγμα να έχεις το εκάστοτε ήρωα και να προχωράς ή να αλληλεπιδράς στο περιβάλλον.

Εδώ μιλάμε για μία σειρά από ζωγραφισμένα φωτογραφικά στιγμιότυπα, τα οποία κινούνται μεταξύ κινουμένων και στατικών σχεδίων. Στην αρχή μου φάνηκε αρκετά περίεργο αλλά μετά το συνήθισα και με βεβαιότητα μπορώ να πω, πως μιλάμε για κάτι εξαιρετικά πρωτοποριακό και διαφορετικό.

Το μαγικό σε όλο αυτό είναι πως στην πραγματικότητα οι σκηνές είναι πιο φυσιολατρικές και πιστευτές από τους ασυνήθιστους χαρακτήρες που κυκλοφορούν σε έναν 3D χώρο. Τα πρόσωπα ειδικά, μεταδίδουν απίστευτο συναίσθημα!

Ένας πανέξυπνος τρόπος να προσφέρεις τόσες πολλές διαφορετικές σκηνές, συναισθήματα και αποτελέσματα χωρίς τα πολλά εκατομμύρια δολάρια που κοστίζει είτε η ταινία αυτή καθ’ αυτή είτε να προχωρήσεις ως είθισται σε full animated σκηνές, με motion capture ηθοποιών.

Το As Dusk Falls υποστηρίζει έως και οκτώ παίκτες, online ή και τοπικά στο ίδιο δωμάτιο, χρησιμοποιώντας χειριστήρια ή τηλέφωνα μέσω της ειδικής εφαρμογής As Dusk Falls Companion App, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε σε iOS και Android.

Αυτό λειτουργεί πολύ ομαλά. Στην οθόνη του leader εμφανίζεται ένας κωδικός τον οποίο συμπληρώνουν όλοι οι υπόλοιποι και συνδέοντα στο session. Πλέον όλοι μπορούν να ψηφίζουν, για την έκβαση της ιστορίας.

Η αλήθεια είναι ότι από τη μία είναι μία εξαιρετική ιδέα, δημιουργώντας μία όμορφη εμπειρία για φίλους, βιώνοντας μαζί την ιστορία. Από την άλλη είναι και λίγο ”ενοχλητικό”, μιας και σε κάθε επιλογή διαλόγου γίνεται παύση μερικών δευτερολέπτων, ώστε να ψηφίσουν όλοι. Ενδεχομένως σε μερικές σκηνές αυτό να χαλάει τη ροή και το pace της ιστορίας. Μικρό το κακό…

Το καλό επίσης είναι πως μπορείτε να επιστρέψετε και να επαναλάβετε μία σκηνή, για να δείτε τι άλλο θα μπορούσε να συμβεί. Αυτό βέβαια, δεν είναι και τόσο ενδιαφέρον κατ’ εμέ, αλλά υπάρχει τόσο πολύ επαναλαμβανόμενο υλικό που δε φαίνεται και πολύ ελκυστικό να καθίσετε στο 80% των διαλόγων και των σκηνικών που έχετε ήδη δει για να ανακαλύψετε το 20% που είναι διαφορετικό, ειδικά όταν πρόκειται για αφήγηση που λειτουργεί κυρίως μέσω της έντασης τις στιγμής εκείνης.

Αυτή η ένταση έχει φύγει, όταν ξέρεις πώς παίζει τελικά μια σκηνή. Τις περισσότερες φορές, το μόνο που αλλάζει είναι το πώς θα φτάσετε εκεί πέρα.

Θα ήθελα για λίγο να σταθώ στο αντίκτυπο των αποφάσεων και πόσο εν τέλει παίζουν ρόλο στην πορεία και την κατάληξη της ιστορίας. Τα τόξα για τους περισσότερους χαρακτήρες είναι στο περίπου προκαθορισμένα αλλά προσωπικά στο τέλος βίωσα ένα εξαιρετικά κακό cliffhanger το οποίο ενδεχομένως να γεννούσε και ένα τελευταίο κεφάλαιο το οποίο βέβαια δε συνάντησα ποτέ.

Οι αποφάσεις σας ναι, παίζουν σημαντικό ρόλο και νομίζω πως είναι από τα λίγα παιχνίδια του είδους, που όντως και η πιο αλλόκοτη και φαινομενικά αδιάφορη επιλογή σε διάλογο, μετρά.

Μιλάμε για μία άκρως σοβαρή και σκοτεινή ιστορία, επηρεασμένη από ψυχολογικά θρίλερ-δράματα της μεγάλης οθόνης η οποία φέρνει στην επιφάνεια βαθύτατα και πολυσήμαντα προβλήματα που βιώνουν οι άνθρωποι.

Ανά στιγμές γίνεται κλισέ και σε σημεία η παραπάνω δράση ενδεχομένως να αφήνει μερικά κενά στις ιστορίες μερικών χαρακτήρων, αλλά στο τέλος της ημέρας μιλάμε για μία δεμένη ιστορία, η οποία ξέρει με το τι θέλει να ασχοληθεί, και για το που αρχίζει και που θέλει να καταλήξει.

Θα ήθελα να αναφερθώ στα εξαιρετικά voice overs των ηθοποιών. Παρόλο που μιλάμε για μία σχετικά budget παραγωγή, η δουλειά των ηθοποιών είναι πραγματικά πέρα για πέρα καλή, το ίδιο και η επιλογή του soundtrack το οποίο κυμαίνεται σε σκοτεινές και ατμοσφαιρικές μελωδίες ηλεκτρικής κιθάρας.

Το πρώτο τεστ της INTERIOR/NIGHT, στέφθηκε με επιτυχία. Θέλουμε τέτοια studio, θέλουμε τέτοιες δουλειές, θέλουμε τα video-games να απασχολούνται με βαθύτερα νοήματα και σοβαρά ζητήματα. Το απόλυτο interactive δράμα θρίλερ, παιχνίδι; Όχι.

Αλλά σίγουρα νέα προσέγγιση στο είδος με φρέσκιες ιδέες. Το studio μπήκε στο μικροσκόπιο μου και περιμένω να δω τι θα φέρει στο μέλλον.

Το As Dusk Falls, είναι διαθέσιμο σε PC (Steam και Windows Store) καθώς και Xbox One, Xbox Series X και S. Φυσικά, διαθέσιμο και από την πρώτη μέρα που κυκλοφόρησε, σε Xbox και PC Game Pass και υποστηρίζεται κανονικά και η Ελληνική γλώσσα (υπότιτλοι, μενού).

Ευχαριστούμε τη Microsoft Hellas για την παραχώρηση της συνδρομής Game Pass, ώστε παρουσιάσουμε όλους τους επερχόμενους μεγάλους τίτλους της υπηρεσίας.

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Ιστορία
9
Gameplay
8
Γραφικά
8
Ψυχαγωγία
10
Ήχος και Soundtracks
10
Προηγούμενο άρθροGran Turismo World Series
Επόμενο άρθροΤα πρώτα Gameplay πλάνα από το FPS παιχνίδι του Dr. Disrespect είναι εδώ
Παρών στην οικογένεια από το 2015... Σε άλλα νέα, αγαπώ Rockstar και Max Payne. Που και που παίζει και κανά FIFA. _Εditor in Chief_.
Το As Dusk Falls, είναι μία μοναδική Interactive εμπειρία την οποία πρέπει να ζήσετε είτε μόνος είτε με την παρέα σας. Μία εξαίσια αρχή για την INTERIOR/NIGHT μέσω ενός δράματος που θα σας αποζημιώσει και με το παραπάνω.as-dusk-falls-review-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%cf%80%cf%81%cf%89%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%bb%ce%b1%cf%83%ce%ac%cf%84%ce%bf-interactive-%ce%b4%cf%81%ce%ac%ce%bc%ce%b1

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.