Aυτά είναι τα χειριστήρια για το επόμενο PlayStation VR

486

Η Sony λίγο καιρό μετά την ανακοίνωσή της, πως εργάζεται στο επόμενης γενιάς PlayStation VR για το PlayStation 5, μας ανακοινώνει και επίσημα τα χειριστήρια που θα συνοδεύσουν το VR.

Τα χειριστήρια βασίζονται σε τεχνολογίες που μάθαμε από το DualSense, όπως το haptic feedback και τα adaptive triggers. Τα χειριστήρια θα φέρουν και την τεχνολογία Finger Touch Detection. Μέσω αυτής, το controller θα έχει την ικανότητα να εντοπίζει τα δάχτυλα του χρήστη, δίχως αυτός να πιέζει το εκάστοτε κουμπί.

Όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση βλέπουμε εμφανέστατα ένα τελείως διαφορετικό design το οποίο αγκαλιάζει περιμετρικά το χέρι και δίνει μία μεγαλύτερη ελευθερία στα χέρια του χρήστη.

Αναλυτικά τα features καθώς και φωτογραφικό υλικό:

Adaptive triggers: Each VR controller (Left and Right) includes an adaptive trigger button that adds palpable tension when pressed, similar to what’s found in the DualSense controller. If you’ve played a PS5 game, you’ll be familiar with the tension in the L2 or R2 buttons when you press them, such as when you’re drawing your bow to fire an arrow. When you take that kind of mechanic and apply it to VR, the experience is amplified to the next level.

Haptic feedback: The new controller will have haptic feedback optimized for its form factor, making every sensation in the game world more impactful, textured and nuanced. When you’re traversing through rocky desert or trading blows in melee combat, you’ll feel the difference, magnifying the extraordinary visual and audio experience that’s so central to VR.

Finger touch detection: The controller can detect your fingers without any pressing in the areas where you place your thumb, index, or middle fingers. This enables you to make more natural gestures with your hands during gameplay.

Tracking: The VR controller is tracked by the new VR headset through a tracking ring across the bottom of the controller.

Action buttons / analog sticks: The Left controller contains one analog stick, the triangle and square buttons, a “grip” button (L1), trigger button (L2) and Create button. The Right controller contains one analog stick, the cross and circle buttons, a “grip” button (R1), trigger button (R2) and Options button. The “grip” button can be used to pick up in-game objects, as one example.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.