Λατρεύω την Ubisoft. Με ό,τι και να καταπιαστούν αυτοί οι άνθρωποι, πάντα θα βρουν έναν τρόπο για να προκαλέσουν την χλεύη του διαδικτύου. Αφού κατάφεραν να ανακοινώσουν έξι (6) νέα project για το Assassin’s Creed, την στιγμή που όλος ο κόσμος φωνάζει «Φτάνει πια!», να ακυρώσουν το Immortals Fenyx Rising 2, ήρθε και η σειρά του Skull and Bones μπει στο πάνθεον με τις πατάτες της Ubisoft.
Λίγα Λόγια για το ΑΑΑΑ game…
Μετά την τιτανοτεράστια ατάκα του Yves Guillemot πως το Skull & Bones είναι το πρώτο ΑΑΑΑ παιχνίδι, ήρθανε τα νούμερα. Και δεν είναι καλά. Ναι το παιχνίδι συγκέντρωσε 850 χιλιάδες παίκτες, όμως η open-beta ήταν τζάμπα. Aς είμαστε ειλικρινείς: Αν κάποιος είχε την ευκαιρία να παίξει τζάμπα ένα τόσο διαβόητο παιχνίδι, θα το είχε κάνει χθες. Πόσοι από αυτούς θα δώσουν 70 ευρώ για κάτι που δεν περνάει κανένα τεστ ποιότητας; Ο χρόνος θα δείξει, αλλά πιστεύω ελάχιστοι.
Ανήκω στην τεράστια κατηγορία των ανθρώπων που δοκίμασαν το Skull & Bones στην τζάμπα beta. Δεν μπορώ να πω πως ενθουσιάστηκα και δεν ανήκω σ’αυτούς που πίστευαν πως το Skull and Bones θα ήταν Black Flag 2.
Για αυτούς τους ανθρώπους – ειδικά τους επαγγελματίες reviewers – πραγματικά αναρωτιέμαι σε ποιον πλανήτη ζούσαν. Ακόμη κι αν πιστέψω πως κατάπιαν αμάσητες τις δηλώσεις της Ubisoft, τα πρώτα βίντεο από το gameplay ήταν κατατοπιστικά. Τα βίντεο έδειχναν ξεκάθαρα πως δεν θα ήταν ένα δεύτερο Black Flag, καθώς έλειπαν σημαντικά κομμάτια από το παιχνίδι.
Λίγα λόγια για τους Επενδυτές
Όπως και να έχει το πράγμα, ως gamers ξεχνάμε πως οι εταιρίες παιχνιδιών δεν είναι μόνο οι άνθρωποι που φτιάχνουν τα παιχνίδια. Είναι και οι άνθρωποι που διαχειρίζονται την εταιρία, που παίρνουν τις αποφάσεις και καλούνται να διασφαλίσουν την βιωσιμότητα και το κέρδος της. Όταν ο CEO μιλάει για «ΑΑΑΑ» παιχνίδι ή ανακοινώνει μια στοίβα άλλα παιχνίδια για το πορτφόλιο της εταιρίας, δεν το κάνει μόνο για να ενημερώσει τους πελάτες του. Το κάνει για να προσελκύσει επενδυτές που θα πιστέψουν πως αυτά τα project θα φέρνουν λεφτά στις τσέπες τους. Ο Guillemot δεν νοιάζεται για την γνώμη των gamers. Θέλει να πείσει τους μετόχους πως το Skull & Bones θα βγάλει κέρδος και τα λεφτά που έχουν πετάξει με την σέσουλα στο παιχνίδι, θα τα πάρουν πίσω.
Εξ ου και το roadmap που έχουν δημοσιεύσει για το μέλλον του παιχνιδιού. Δέκτης αυτού του roadmap δεν είναι οι gamers για να πιστέψουν πως το παιχνίδι έχει μέλλον. Είναι οι μέτοχοι, τους οποίους ο Guillemot θέλει να πείσει πως το παιχνίδι μπορεί να φέρει παίκτες και κέρδος, επομένως το παιχνίδι αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία.
Ας είμαστε ειλικρινείς. Ό,τι content έχουν ανακοινώσει, είναι content που ήδη υπάρχει έτοιμο φτιαγμένο. Απλώς περιμένουν την κατάλληλη στιγμή για να το κυκλοφορήσουν, αν δεν είναι στο στάδιο του testing. Μου είναι δύσκολο να το πιστέψω πως η Ubisoft είναι τόσο αφοσιωμένη σε ένα καινούργιο IP που θα διαθέσει πόρους για να το αναπτύξει κατόπιν εορτής. Ο μοναδικός λόγος που το κρατούσε ζωντανό μέχρι τώρα ήταν η συμφωνία που είχε κάνει με την κυβέρνηση της Σιγκαπούρης.
Λίγα Λόγια για το Μέλλον του Skull and Bones
Κάτι που μας φέρνει στο δια ταύτα: Ποιο θα είναι το μέλλον του Skull & Bones;
Έχω πολλές υποθέσεις, αλλά για να είμαι ειλικρινής φαίνεται προς τα πού στρίβει το καράβι (no pun intended):
Σενάριο 1: Το Skull and Bones πάει για redemption arc
Η Ubisoft θα το στηρίξει μέχρι τέλους και θα κάνει το τέλειο redemption arc. Δεν το πιστεύω. Όλα αυτά τα παιχνίδια χρειάστηκαν 3-4 χρόνια για να στρώσουν και να βάλουν μέσα περιεχόμενο. Έχει η Ubisoft την πολυτέλεια να διαθέσει πόρους για 4 χρόνια, προκειμένου να το κάνει αξιοπρεπές παιχνίδι; Η απάντηση είναι όχι, πόσο μάλλον όταν πρέπει ταυτόχρονα να υποστηρίξει την δημιουργία των νέων Assassin’s Creed και τα άλλα IP της που βγάζουν περισσότερο κέρδος από το Skull & Bones. Σιγά μην κάτσει η Ubisoft να στηρίζει το ναυάγιο (no pun intended) όταν μπορεί να ξεκινήσει να δουλεύει σε παιχνίδι Far Cry ή Division.
Σενάριο 2: To Skull and Bones θα γίνει Free to Play
Τακτική F2P και ό,τι βγάλουμε από τα microtransactions. Αν και η Ubisoft δεν έχει τέτοιο ιστορικό για τα παιχνίδια της, εντούτοις η κατάσταση είναι δύσκολη. Αντικειμενικά το παιχνίδι δεν πρόκειται να δει προκοπή με το 70άρι στην τιμή του. Η Ubisoft θα χρειαστεί να το σκοτώσει σε χαμηλότερη τιμή. Όπως στην περίπτωση του Fallout 76, οι εκπτώσεις θα αρχίσουν νωρίς και το AAAA παιχνίδι θα το δούμε μισοτιμής. Ένα ερώτημα είναι αν το μελλοντικό περιεχόμενο θα είναι τζάμπα ή αν θα παίρνεις τζάμπα το αρχικό παιχνίδι και θα πληρώνεις τα expansion. Eίμαι σίγουρος πως η Ubisoft θα βρει έναν τρόπο να τα κάνει θάλασσα κι εδώ (no pun intended).
Σενάριο 3: Το Skull and Bones βαράει κανόνι (no pun intended)
Εγκαταλείψτε το πλοίο (no pun intended) και πάμε για άλλα. Για μένα είναι πολύ πιθανόν να ακολουθήσει την τακτική Anthem. Βγαίνει το παιχνίδι, προσπαθούμε να σώσουμε ό,τι σώζεται με το roadmap, αλλά στο τέλος μας περιμένει ταφόπλακα. Η Ubisoft δεν φημίζεται πως εγκαταλείπει τα παιχνίδια της. Όμως το Skull & Bones είναι ένα live service game και οι απαιτήσεις είναι εντελώς διαφορετικές. Είναι ένα θέμα να βγάλεις ένα παιχνίδι και άλλο να πρέπει να το υποστηρίξεις. Ακόμη κι αν πάει καλά, δεν πιστεύω πως θα πάει αρκετά καλά ώστε η Ubisoft να το στηρίξει μέχρι τέλους.
Ποιος θυμάται το Hyperscape και πόσο το έφαγε το μαύρο σκοτάδι δύο χρόνια μετά; Ποιος θυμάται το For Honor, που υποτίθεται θα ήταν το next big thing; Αυτό ακριβώς.
Επίλογος
Ό,τι και να λέει η Ubisoft, το καράβι βουλιάζει (no pun intended) και βουλιάζει γρήγορα. Ίσως ένα indie studio που είχε μόνο αυτό το παιχνίδι για να υποστηρίξει, να να το πάλευε μέχρι τελικής πτώσης. Αλλά η Ubisoft του ετησίου Assassin’s Creed, των copy-paste Far Cry, των αποτυχημένων Watch Dogs, του ακυρωμένου Immortals Fenyx Rising, του Hyperscape και του For Honor, δεν πιστεύω πως θα το σκεφτεί δεύτερη φορά να πατήσει το κουμπί και να σκοτώσει το Skull & Bones, ειδικά τώρα που η καυτή πατάτα της κυκλοφορίας του έχει φύγει από πάνω της.
Να ζήσουμε να το θυμόμαστε.